Canon lens

19-11-2017 21:40 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Need your help hobby/prof fotografen. Ik heb sind kort een Canon EOS 800D gekocht waar een 18-55 mm lens bijgeleverd in het pakket zat. Ik wil een nieuwe lens kopen, wat raden jullie mij aan (graag niet super duur).

Ik wil een lens waar ik simpel beter kan inzoomen, verder heb ik niet heel veel ervaring met fotograferen dus weet ik verder niet watvoor specificaties ik meer wil.

Ik dacht aan deze lens CANON EF-S 55-250MM F/4.0-5.6 IS STM

Wat maakt deze lens goed of slecht ?CANON EF-S 55-250MM F/4.0-5.6 IS STM

En waar moet ik verder opletten bij het aanschaffen van een lens?

Alvast bedankt
anoniem_351302 wijzigde dit bericht op 19-11-2017 23:13
43.79% gewijzigd
Dat ligt er toch helemaal aan wat je wil doen en wat je mist?
MoirenPhae schreef:
19-11-2017 21:41
Dat ligt er toch helemaal aan wat je wil doen en wat je mist?
Ohja vergeten te vermelden

Ik wil een lens waar ik simpel beter kan inzoomen, verder heb ik niet heel veel ervaring met fotograferen dus weet ik verder niet watvoor specificaties ik meer wil.

Ps ik heb het in mn bericht gewijzigt thnx
Snake1995 schreef:
19-11-2017 21:49
Ohja vergeten te vermelden

Ps ik heb het in mn bericht gewijzigt thnx
Met die je nu hebt kan je simpel inzoomen.
.
ladymadonna wijzigde dit bericht op 19-11-2017 22:45
0.00% gewijzigd
O, die je nu wil vind ik echt waardeloos. Maar als je toch niet weet wat je er mee wil doen is het prima toch?
Zn zelfde soort lens, alleen dan 1 die verder kan inzoomen, dus vanaf 55 mm?

Ik heb zelf een Nikon, dus geen idee welk objectief van canon hierbij hoort. Maar ik neem aan dat ze hier ook gewoon een soort kit lens van hebben?
gelderka schreef:
19-11-2017 21:55
Ik kan je van alles aanraden maar het hangt er echt van af wat je fotograveert.

Veel adviezen zeggen: Neem als eerst volgende lens een 50mm (dat is dus geen zoom).
Voor Canon is er een 50mm van Yongnuo, vanaf €50,- als je hem in China bestelt en vanaf €65 hier in Nederland.
Lees reviews: die lens schijnt prima te zijn.

Ik zou zeggen: kijk eens waarom die adviezen een 50mm aanraden, en kijk eens of dat je aanspreekt.
@(

Ze wil zoemen, dus een vaste zou een domme aankoop zijn.

Kijk ook eens bij Sigma.

Maar nog beter: ga ontdekken wat je wil voordat je geld uitgeeft.
Nou ik wil bruiloften gaan fotograferen, en bij een aantal momenten moet je snel het mooie moment vastleggen. Bij de lens die ik nu heb 18-55mm lukt dat totaal niet, en als ik dichterbij wil gaan staan om het moment vast te leggen, is het dan al te laat...
MoirenPhae schreef:
19-11-2017 21:52
O, die je nu wil vind ik echt waardeloos. Maar als je toch niet weet wat je er mee wil doen is het prima toch?
Waarom is het dan een waardeloos ding? Ben benieuwd
Snake1995 schreef:
19-11-2017 22:34
Nou ik wil bruiloften gaan fotograferen, en bij een aantal momenten moet je snel het mooie moment vastleggen. Bij de lens die ik nu heb 18-55mm lukt dat totaal niet, en als ik dichterbij wil gaan staan om het moment vast te leggen, is het dan al te laat...
Toch niet voor geld hoop ik.
waarom staat er 'affiliate' in je link?
Snake1995 schreef:
19-11-2017 22:34
Als je weer veel zoom hebt, gaat de kwaliteit vaak achteruit. Prime objectieven zijn dan vaak scherper, mooier en sneller ( als ze goed lichtsterk zijn) maar daar kan je weer niet mee zoomen.

Maar ik neem aan dat je geen bruiloften gaat fotograferen voor geld?
Nope puur als hobby, en uit mijn verhaal kunnen jullie denk ik wel begrijpen dat niemand mij zou willen als ik het voor geld deed :p

Kan trouwens bijv. Een sony of Nikon lens ook op een canon?
Ik weet super weinig over al die lenzdn en dat diafragma etc
Snake1995 schreef:
19-11-2017 22:55
Nope puur als hobby, en uit mijn verhaal kunnen jullie denk ik wel begrijpen dat niemand mij zou willen als ik het voor geld deed :p

Kan trouwens bijv. Een sony of Nikon lens ook op een canon?
Daarom was ik even verbaasd.

Nee dat kan niet. Soms wel met verloopringen, maar waarom zou je dat willen?

Hoe denk je op al die bruiloften binnen te komen dan?
Snake1995 schreef:
19-11-2017 22:56
Ik weet super weinig over al die lenzdn en dat diafragma etc
Ga dan eerst eens een cursus doen met je basisset.
Wat maakt deze lens dan slecht ?CANON EF-S 55-250MM F/4.0-5.6 IS STM

En waar moet ik dan opletten bij het aanschaffen van een lens
Snake1995 schreef:
19-11-2017 22:58

Waarom wil je zo graag een lens?
Je koopt toch ook geen Ferrari als je nog niet eens weet hoe je het portier van je Opel open moet maken?

Ga op een cursus, leer met je camera omgaan en je ziet vanzelf wat de beperkingen zijn en wat je lenzen zijn.
Snake1995 schreef:
19-11-2017 22:58

Ik denk dat het handiger is als je eerst een cursus gaat doen met de lens die je al hebt. Ik heb vijf jaar lang met de lens die jij nu hebt gedaan voordat ik een andere lens erbij kocht.

En ik heb nooit problemen gehad met de snelheid.

Als je een cursus doet leer je hoe de belichtingsdriehoek werkt en als je alles een beetje snapt kan je kijken naar een andere lens.
Bij het aanschaffen van mijn nieuwe camera heb ik een online cursus pakket gekregen van Canon, waar ik nog aan moet beginnen. Ik erger me aan dat de camera tot 55mm stopt met inzoomen, dat is de reden waarom ik opzoek ben naar een nieuwe lens
Ik zou een fysieke cursus gaan doen van een week of 10.
Snake1995 schreef:
19-11-2017 23:05
Bij het aanschaffen van mijn nieuwe camera heb ik een online cursus pakket gekregen van Canon, waar ik nog aan moet beginnen. Ik erger me aan dat de camera tot 55mm stopt met inzoomen, dat is de reden waarom ik opzoek ben naar een nieuwe lens
Probeer eens te zoomen met je voeten.
Is ook goed voor je creativiteit.
Madelief1987 schreef:
19-11-2017 23:09
:proud:
Madelief1987 schreef:
19-11-2017 23:09
Jaa zeker dat doe ik nu vooral, maar het lijkt me ook fijn om met een lensje te zoomen

Oke laat ik mijn vraag op een ander manier stellen, waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een lens die verder kan inzoomen dan 55mm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven