Even laten rusten?

20-11-2017 10:30 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,

Ik heb drie weken geleden iemand leren kennen via Tinder. Het is een vrouw van mijn eigen leeftijd (25), maar wel iemand met wat bagage. Zo heeft ze al een kind en is ze na een huwelijk van 3 jaar onlangs gescheiden. Ze gaf direct bij het begin van ons contact aan dat ze langzaam weer toe was aan wat contact met mannen, maar dat ze het wel rustig aan wilde doen. Prima!

We waren de eerste dagen echt heel veel aan het chatten. Hartstikke gezellig en het initiatief kwam ook vaak van haar kant. Echter bleken dit wel dagen te zijn dat haar dochter bij haar man was en ze dus veel tijd had. Ze gaf ook aan dat ze het normaliter erg druk heeft wanneer haar kind om haar heen hangt. En dat ze daarom soms langzamer reageert. Ook prima!

Dit was het afgelopen weekend ook het geval. Door een aantal berichten heen en weer en een langere tijd ertussen leek ons gesprek voor het eerst een beetje dood te bloeden. En ondanks dat haar laatste bericht wel grappig en spontaan was, twijfel ik nu of ik er wel weer in door moet gaan. Ik wil niet dat het gesprek een beetje vervelend begint te worden. Ik wil haar ook best even laten tot ze het weer rustiger heeft, maar ben ook bang dat het contact dan een beetje verwaterd.
En ik wil ook niet gaan dramatiseren door hier telkens tegen haar over te beginnen...

Kortom, ik wil haar met alle liefde wat ruimte geven, maar twijfel ook of ik dit gesprek zo door wil laten sudderen. Misschien dat we dan even geen contact meer moeten hebben tot ze wel weer tijd heeft? Of moet ik haar blijven berichten om zo een beetje in the picture te blijven? Ze reageert namelijk wel gewoon en ik denk niet dat ze het contact definitief wil verbreken.
anoniem_335441 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 10:38
12.55% gewijzigd
turquasi schreef:
20-11-2017 12:08

(wat is er nou zo moeilijk??)
Niet verder vertellen hoor, maar je moet weten dat mannen zichzelf en elkaar al heel lang wijs maken dat vrouwen onbegrijpelijke, ondoorgrondelijke wezens zijn. Als je die onzin gelooft, ga je jezelf al snel zorgen maken dat je het fout doet (als je onzeker bent van nature)
Waarop heb je de keuze voor deze vrouw gebaseerd?
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
het heeft helemaal niks te maken met man of vrouw zijn maar alles met gewoon een mens zijn die het rustig aan wil doen, ohja en met een ouder zijn die af en toe letterlijk haar handen vol heeft... niks mysterieus aan hoor
Lorem Ipsum
In weekenden dat haar kind er niet is, heb je leuke gesprekken met haar. Dat wil je graag, maar als haar kind er is, gaat die voor.

Je kunt het ook zo zien: op dagen dat haar kind er is, neemt ze toch nog de tijd jou een appje te sturen.
Later is nu
En verder:
Na 3 weken zit zij aan de andere kant waarschijnlijk ook met een bak onzekerheid als "geef ik hem wel genoeg aandacht" "blijft hij niet weg als ik door m'n kind geen tijd voor hem hem" "Vindt hij me wel leuk genoeg om steeds te wachten op een appje of de hele dag niets te horen"
Later is nu
rotterdammert23 schreef:
20-11-2017 13:37
Waarop heb je de keuze voor deze vrouw gebaseerd?
Het is tinder. Dus we hebben elkaar min of meer op uiterlijk geselecteerd.
Nou heb ik wel vaker matches en dan kan je met elkaar chatten.
Naast dat ik deze vrouw erg knap vind, waren ook onze gesprekken leuk, vlot en grappig.
We hebben een klik. Al is dit weliswaar digitaal.

Ik ben nieuwsgierig naar veel meer van haar. Iets wat ik niet snel bij vrouwen heb gehad die ik enkel via een chat heb leren kennen.
Summerdance schreef:
20-11-2017 10:37
Je wilt haar even laten tot het wat rustiger is?
Dat even is dan al snel een jaar of 10, 15 hè
Kind zal namelijk altijd voor gaan
Toch zijn babies, peuters en kleuters echte zuigers. Die hebben hun moeder CONTINU nodig, de hele wereld draait alleen om hen. En als het kind van die vrouw dus in die leeftijd zit, kan ze inderdaad heel weinig andere dingen doen. Maar zodra kinderen naar school gaan, worden ze al wat zelfstandiger, gaan de wereld om zich heen opmerken en zich daarop richten. Dat is gelukkig al heel lang voordat ze 15 zijn.

Dus het lijkt me beter om die vrouw wat meer ruimte te geven en het meer van haar uit te laten komen. Dan weet je ook een beetje waar je staat.
Dreamer schreef:
20-11-2017 13:39
En verder:
Na 3 weken zit zij aan de andere kant waarschijnlijk ook met een bak onzekerheid als "geef ik hem wel genoeg aandacht" "blijft hij niet weg als ik door m'n kind geen tijd voor hem hem" "Vindt hij me wel leuk genoeg om steeds te wachten op een appje of de hele dag niets te horen"
Ik kan toch gewoon aangeven dat ik haar alle ruimte wil geven die ze nodig heeft. Maar dat ik het soms ook wel lastig vind.
Ik begrijp dat ze het druk heeft. Ik accepteer ook haar thuissituatie. Maar daarom mag ik het nog wel lastig vinden toch?
Ik kan ook aangeven dat het ik hierdoor het contact niet wil verbreken en dat ik m'n best ga doen om het op deze manier te blijven doen.
Heb je haar wel eens in het echt gezien?
Of is het contact beperkt gebleven tot elkaar berichtjes sturen?
turquasi schreef:
20-11-2017 13:37
het heeft helemaal niks te maken met man of vrouw zijn maar alles met gewoon een mens zijn die het rustig aan wil doen, ohja en met een ouder zijn die af en toe letterlijk haar handen vol heeft... niks mysterieus aan hoor
Dat weet jij. Dat weet ik. Maar weet TO dat al, echt, diep van binnen?

Je wil niet weten hoeveel moeizaam gedrag voortkomt uit de flauwekul dat vrouwen zo mysterieus zouden zijn.
mensen die zo raar doen over het mysterie van vrouwen (en mannen) die verdienen het mysterie dat ze zelf creëren :fortune: To lees anders haar horoscoop eens door voor advies

ik wil het inderdaad niet weten LeesMee... als als ik dat wel wil dan leg ik gewoon een tarotkaartje natuurlijk
Lorem Ipsum
:rofl:
Je ben een zeurpiet. Ze geeft aan dat ze soms niet zo lang en snel kan appen. En wat is er mis met live afspreken en dan praten?
Dolberg schreef:
20-11-2017 13:42
Het is tinder. Dus we hebben elkaar min of meer op uiterlijk geselecteerd.
Misschien is ze in het echt wel heel erg onaantrekkelijk en was de foto een gelukstreffer.
Misschien heeft ze een rare stem, ruikt ze voor jou niet lekker, kortom is ze iemand waar je never nooit niet op zou vallen als je haar in het echte leven tegen was gekomen.
iones schreef:
20-11-2017 13:43
Toch zijn babies, peuters en kleuters echte zuigers. Die hebben hun moeder CONTINU nodig, de hele wereld draait alleen om hen. En als het kind van die vrouw dus in die leeftijd zit, kan ze inderdaad heel weinig andere dingen doen. Maar zodra kinderen naar school gaan, worden ze al wat zelfstandiger, gaan de wereld om zich heen opmerken en zich daarop richten. Dat is gelukkig al heel lang voordat ze 15 zijn.

Dus het lijkt me beter om die vrouw wat meer ruimte te geven en het meer van haar uit te laten komen. Dan weet je ook een beetje waar je staat.
En vanaf een jaar of 12 weten ze verdomd goed wat je aan het doen bent.
Nog nooit zo weinig ik privacy gehad als nu met pubers ;-D
Via what's app kun je geen gesprek voeren. Punt.

Spreek met haar af in real live op het moment dat haar kind bij de vader is.
Knuffelheks schreef:
20-11-2017 14:10
En vanaf een jaar of 12 weten ze verdomd goed wat je aan het doen bent.
Nog nooit zo weinig ik privacy gehad als nu met pubers ;-D
Aha, moesje pesten. Dat is natuurlijk ook leuk he!
iones schreef:
20-11-2017 15:18
Aha, moesje pesten. Dat is natuurlijk ook leuk he!

Nee hoor, daar is bij mijn kinderen niets pesterigs aan. Ze horen en zien gewoon alles op deze leeftijd.
Dolberg schreef:
20-11-2017 13:43
Ik kan toch gewoon aangeven dat ik haar alle ruimte wil geven die ze nodig heeft. Maar dat ik het soms ook wel lastig vind.
Ik begrijp dat ze het druk heeft. Ik accepteer ook haar thuissituatie. Maar daarom mag ik het nog wel lastig vinden toch?
Ik kan ook aangeven dat het ik hierdoor het contact niet wil verbreken en dat ik m'n best ga doen om het op deze manier te blijven doen.
.
Natuurlijk mag dat. IK wilde je alleen even laten zien dat jij niet de enige bent, die onzeker is en zich afvraagt waar het heengaat.
Later is nu
Dolberg schreef:
20-11-2017 11:00
Dit exact.

En wat betreft het drinken: Ze heeft duidelijk aangegeven niet direct af te willen spreken om mij eerst beter te leren kennen. Aangezien haar dochter ook nogal moeite heeft met de breuk tussen haar en haar ex wil ze niet direct afspreken.

Gast, je bent dus al drie weken aan ‘t appen én ze wil niet met je afspreken, zelfs als haar dochter bij haar ex is. Tja, wil je een vriendin of een penvriendin (of wellicht een catfish?)

Ik hanteer tegenwoordig het volgende:

- Moeilijk gedoe of drama voordat er een relatie is maar er al wel Van Billesteijn is geweest: slecht teken, vaak voorspelt dit nog meer drama in de relatiefase. Ik trek ik er meestal (maar niet altijd) de stekker uit.
- Moeilijk gedoe of drama voordat er uberhaupt van bil gegaan is: erg slecht voorteken, stekker eruit.
- Moeilijk gedoe of drama voordat je elkaar uberhaupt gezien hebt: te bizar, wegwezen.

TO, er zijn meer dan genoeg leuke vrouwen. Waarom je energie en tijd aan dit project verdoen.
Precies, je bent tijdverdrijf voor de stille avonden dat ze alleen thuis is

Bovendien is een net gescheiden vrouw van 25 met een kindje nu ook weer niet echt een lot uit de loterij

Zoek een vrije meid en begin samen zonder bagage jullie leven
pearle schreef:
20-11-2017 10:58
Ik zou trouwens wel als haar kind er niet is, samen ergens wat gaan drinken. Dan weet je gewoon pas of je dit wil voortzetten of niet. Misschien vallen jullie elkaar in het echt tegen ofzo

Met dat maandenlange gechat schiet het ook niet op. Dan lijkt het meer tijdverdrijf voor stille avonden te worden dan dat je echt interesse hebt
Ja precies dit. Van chatten leer je elkaar toch niet écht kennen. Ga eens wat drinken en dan weet je zelf ook veel beter waar je aan toe bent.
Ik heb gisterenavond wat gestuurd en tot op heden heeft ze niet gereageerd. Ik ga er vanuit dat ze haar aandacht in mij is verloren.
Spijtig. Ik dacht echt dat we een goede klik hadden.
Dolberg schreef:
21-11-2017 13:30
Ik heb gisterenavond wat gestuurd en tot op heden heeft ze niet gereageerd. Ik ga er vanuit dat ze haar aandacht in mij is verloren.
Spijtig. Ik dacht echt dat we een goede klik hadden.
Dat kan. Maar je klikt vast wel met een ander, met minder bagage en echte aandacht voor jou. Misschien vind je dan wel dat je goed bent weggekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven