Weerbericht opdoeken

21-11-2017 08:03 37 berichten
Echt, ik word zo moedeloos van weerwebsites. Of het nou buienradar is of weeronline of weet ik veel welke, ze voorspellen niet goed. Gisteren gekeken, het zou vandaag droog zijn. Dingen gepland en nu? Oh, ineens toch de hele dag regen. Zeg dat dan gisteren! Met de huidige technologie zie je een bui heus wel 24 uur van tevoren aankomen hoor. Volgens mij kijken ze gewoon uit het raam 's ochtends en passen het aan of zo. Kan me daar zo aan irriteren, ook aan de regen trouwens. Bah!

Hebben meer mensen deze irritatie?
Ik Had juist gisteren al gezien en gehoord dat het ook vandaag nat zou zijn
Alle reacties Link kopieren
Een advies: zoek een leven. Zoek een bestemming in je leven. Maar val anderen niet lastig met zoiets stoms.
Saggezza schreef:
21-11-2017 08:06
Een advies: zoek een leven. Zoek een bestemming in je leven. Maar val anderen niet lastig met zoiets stoms.
Joh, moet jij niet snel terug naar de sekspijler? Iets dat niet met seks te maken heeft is niet per definitie stom hoor.
suusssss1983 schreef:
21-11-2017 08:05
Ik Had juist gisteren al gezien en gehoord dat het ook vandaag nat zou zijn
Raar, ik heb gisteravond nog op buienradar gekeken, van uur tot uur, en daar stond voor vandaag allemaal 0% regen.
De Weeronline app gaf een paar dagen geleden al aan dat vandaag niet droog zou zijn.
GinnyJones schreef:
21-11-2017 08:09
Raar, ik heb gisteravond nog op buienradar gekeken, van uur tot uur, en daar stond voor vandaag allemaal 0% regen.
Buienradar doet inderdaad gekke dingen.
Ik kijk echt nooit op buienradar, maar kan mij voorstellen dat als je je erop instelt het frustrerend is als het elke keer niet klopt.
Ja vet irritant!! (6) Als ik mijn werk dusdanig slecht zou doen, was ik al lang ontslagen. Bij het knmi en alle anderen is het volgens mij de sport om het weer zo slecht mogelijk te voorspellen. Ik erger me hier ook mateloos aan.

In het kader van: roeien met de riemen die je hebt gebruik ik de weeronline app waarin de 48 uur vooruitzichten wel enigszins kloppen (verder dan dat ook niet hoor) en de app Buienalarm (dus geen Buienradar) voor de neerslag binnen nu en 2 uur. Dit klopt redelijk.
:fortune: :fortune: :fortune:

Je zou kunnen beginnen met het een weersverwachting te noemen en geen voorspelling.

En nee, ook met de huidige technieken kan dat dus niet altijd 24 uur vantevoren accuraat zijn.
Ik kan me voorstellen dat als je iets uitzoekt, je ergens op instelt en plannen maakt en het niet klopt heel irritant is.

Grappig ik kijk nooit naar het weer. Ik doe gewoon wat ik wil en heb altijd wel een plu in de auto liggen. En als het regent, ja dan regent het. Komt niet in me op om vooraf te checken en plannen daarop aan te passen. Eigenlijk ook nog niet echt heel hard mn neus gestoten daardoor. Op zich natiurlijk slim om te doen maar blijkbaar werkr het niet feilloos.
Ik ga er altijd maar gewoon van uit dat het regent
Kan het alleen maar mee vallen

enne....weersvoorspelling?
Het is geen waarzegster hoor
het is weersverwachting ;-)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
GinnyJones schreef:
21-11-2017 08:08
Joh, moet jij niet snel terug naar de sekspijler? Iets dat niet met seks te maken heeft is niet per definitie stom hoor.
:HA: :rofl:
Radar klopt vaak niet voor langere termijn. Het weerpraatje gisteren kondigde echter gewoon regen aan voor vandaag.
Ach, ik vind dat het meestal wel redelijk klopt voor de volgende dag. Wat ik wel superirritant vind is dat ze motregen niet goed kunnen zien, qua buienradars. Valt dat even tegen als je naar buiten stapt... :swear:
The owls are not what they seem
Ik snap je frustratie. Ooit op een totaal verregend festival geweest, buienradar ed bleef maar roepen dat het morgen beter zou worden :nope:
Mijn weerapp gaf zondag al aan dat het vandaag zou regenen (Weatherpro). Morgen zou het wel droog moeten zijn.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Felix_Urbexicus schreef:
21-11-2017 09:30
Ik snap je frustratie. Ooit op een totaal verregend festival geweest, buienradar ed bleef maar roepen dat het morgen beter zou worden :nope:
Als ze dat elke dag roepen, komt het wel ooit uit
Ja, ik vind het ook bagger. Drama, maar wel geleerd dat ze (weeronline) in het buitenland helemaal niet betrouwbaar zijn en er vierkant naast zitten. Heb er afgelopen jaar mijn vakantiebestemming op afgestemd. We zouden in NL blijven, maar het zou alleen maar regenen. Op de laatste dag locaties gaan zoeken in Europa waar de zon wel scheen. Het zou prachtig weer worden in Frankrijk, dus wij de volgende dag naar Frankrijk, 7 dagen in de regen gezeten. Had net zo goed in NL kunnen blijven :-), maar na die 7 dagen klaarde het dan wel weer op gelukkig.
Ik ontdekte daar Weatherpro en ik vind die er overigens wel heel goed!
Het plannen van buitenactiviteiten op 21 november lijkt me sowieso een heel slecht plan.
Daar komt de uitdrukking 'niets zo veranderlijk als het weer' toch ook vandaan? Het kan zo veranderen. langer dan 12 uur vooruit (mss wel korter) kan het nog alle kanten op.
Als ik op buienradar het beeld opvraag van de komende 24 uur dan kan het best zo zijn dat die aangeeft dat er totaal geen regen valt in die periode. Pas wanneer ik het beeld ‘verfijn’ door op de komende drie, twee of 1 uur te klikken dan zie ik soms alleen maar regen.

En verder dan drie uren gaat het niet hè... kortom buienradar is alleen maar betrouwbaar voor een paar uurtjes.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Buienradar vind ik ook niet betrouwbaar maar de app van Weeronline klopt bij mij eigenlijk altijd. Zowel op korte termijn (tot op 10 minuten nauwkeurig) als lange termijn (1 dag).
LadyL0101 schreef:
21-11-2017 09:02
Ach, ik vind dat het meestal wel redelijk klopt voor de volgende dag. Wat ik wel superirritant vind is dat ze motregen niet goed kunnen zien, qua buienradars. Valt dat even tegen als je naar buiten stapt... :swear:
ja dit heb ik dus ook gemerkt. dan staat er geen regen maar dan miezert het. en wat bij hen matige regen is, noem ik gewoon een bui...
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik ben al een tijdje van plan en dag bezig te zijn met een buitenactiviteit maar mijn weersites gaven aan dat ik dat het beste morgen kon doen.
Gisteren en vandaag zouden echt slechte dagen zijn.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven