Zwanger worden eind 2017/begin 2018
maandag 30 oktober 2017 om 10:33
Hoi!
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.
Zwanger!!!:
Roffa38, Stippeltjesbehang
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | Ronde | NOD |
---|---|---|---|---|
eneriirene | 29 | 1e kindje | ronde 9 | 2-7 |
Stippeltjesbehang | 36 | 1e kindje | ronde .. | 12-7 |
theemonster | 30 | 1e kindje | ronde 5 | 17-4 |
Roffa38 | 38 | 1e kindje | ronde 5 | 17-5 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | ronde 5 | 20-5 |
Theepoes | 30 | 3e kindje | ronde 2 (IUI) | 18-2 |
Pennelopeeeee | 24 | 1e kindje | ronde 5 | 2-4 |
Zwanger!!!:
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | 1e echo | UD |
---|---|---|---|---|
Jade_1982 | 35 | 2e - zoon 15 mnd | 20-7-2018 | |
Koekie27 | 33 | 2e - dochter 15 mnd | 2-8-2018 | |
Rose-87 | 30 | 2e - dochter 1 | 21-8-2018 | |
Vlammetje-1 | 32 | 2e - dochter 2 | 22-2 | 15-9-2018 |
Elle_86 | 31 | 2e - zoon 1 | 2-2 | 21-9-2018 |
Vievie_abc | 32 | 2e - zoon 1 | 12-2 | 23-9-2018 |
Kaatje1988 | 29 | 2e kindje | 16-10-2018 | |
Bella15 | 31 | 2e kindje | 27-3 | 6-11-2018 |
Merl0t | 31 | 1e kindje | 9-4 | 17-11-18 |
Femme | 30 | 2e kindje | 1-5 | 12-12-18 |
Roos7 | 28 | 1e kindje | .... | 14-12-18 |
Donderwolkje | 28 | 1e kindje | 19-6 | 30-1-18 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | …... | 27-1-18 |

anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
maandag 20 november 2017 om 19:59
Gezellig theemonster, samen in hetzelfde schuitje. Hoop gewoon dat we te vroeg getest hebben en dat het volgende week wel positief is!
@merlot. Dat bloedverlies wat ik had kan dan geen innesteling geweest zijn, anders zou ik nu wel al positief testen. Dus zal wel niks geweest zijn... Hoe is het nu met de hormonen bij jou?
Fijn dat het uitstrijkje meeviel Haoshi!
@merlot. Dat bloedverlies wat ik had kan dan geen innesteling geweest zijn, anders zou ik nu wel al positief testen. Dus zal wel niks geweest zijn... Hoe is het nu met de hormonen bij jou?
Fijn dat het uitstrijkje meeviel Haoshi!
maandag 20 november 2017 om 21:30
maandag 20 november 2017 om 21:40
@Vievie, ik zie nu pas dat je me gevraagd heb hoe oud mijn leerlingen zijn..sorry! Ik werk vooral met kinderen tussen de 4 en 8 jaar, maar soms heb ik ook wel een groepje kinderen die ouder zijn. Max 12 jaar. Het is echt heel dankbaar werk, echter komen er steeds meer leerlingen met gedragsproblemen ipv leerproblemen en maakt dat het wel heel zwaar...woedeuitbarstingen, fysiek naar een time-out moeten brengen enzo...
Wat betreft het loslaten.. Ik zeg het wel heel stoer dat ik het niet meer zo wil met testen en temperaturen, maar ik merk dat ik het echt heeeel moeilijk vind!
@rose, vervelend als er geen regelmaat in zit..Zo lastig dat je niet weet wanneer je je menstruatie (niet) kan verwachten en dus ook onduidelijk wanneer je zou moeten testen...
@Miammora, wb oppas. Ons dochtertje gaat 1 dag naar mijn moeder, 1 dag naar schoonouders en om de week een dag naar de opvang, de andere week is papa dag. Ik ben overigens de eerste 5 maanden heerlijk thuis geweest. Dat was echt heel fijn!
@Roos en @Vlammetje, spannend de eerste ronde! Duimen maar!
@Koekie, @Theemonster, Hopelijk hebben jullie te vroeg getest en hebben jullie uiteindelijk toch een positieve test!
@Haoshi, gelukkig viel het uitstrijkje mee en kan je gewoon verder proberen zwanger te raken!
Hier nu (volgens mij) ongesteld geworden. Had vlak na het verwijderen van m'n spiraaltje bloedverlies gehad en deze heel stom genoteerd als menstruatie. Helemaal niet over nagedacht tot ik vanochtend wat bloedverlies had. Toen ging ik terugrekenen en kwam ik uit op m'n vorige (echte) menstruatie. Dus als het goed is gaan we nu onze eerste echte ronde in. Vorige keer was ik vruchtbaar rond het verwijderen van het spiraaltje, dus die tel ik niet mee haha.
Wat betreft het loslaten.. Ik zeg het wel heel stoer dat ik het niet meer zo wil met testen en temperaturen, maar ik merk dat ik het echt heeeel moeilijk vind!
@rose, vervelend als er geen regelmaat in zit..Zo lastig dat je niet weet wanneer je je menstruatie (niet) kan verwachten en dus ook onduidelijk wanneer je zou moeten testen...
@Miammora, wb oppas. Ons dochtertje gaat 1 dag naar mijn moeder, 1 dag naar schoonouders en om de week een dag naar de opvang, de andere week is papa dag. Ik ben overigens de eerste 5 maanden heerlijk thuis geweest. Dat was echt heel fijn!
@Roos en @Vlammetje, spannend de eerste ronde! Duimen maar!
@Koekie, @Theemonster, Hopelijk hebben jullie te vroeg getest en hebben jullie uiteindelijk toch een positieve test!
@Haoshi, gelukkig viel het uitstrijkje mee en kan je gewoon verder proberen zwanger te raken!
Hier nu (volgens mij) ongesteld geworden. Had vlak na het verwijderen van m'n spiraaltje bloedverlies gehad en deze heel stom genoteerd als menstruatie. Helemaal niet over nagedacht tot ik vanochtend wat bloedverlies had. Toen ging ik terugrekenen en kwam ik uit op m'n vorige (echte) menstruatie. Dus als het goed is gaan we nu onze eerste echte ronde in. Vorige keer was ik vruchtbaar rond het verwijderen van het spiraaltje, dus die tel ik niet mee haha.
dinsdag 21 november 2017 om 09:08
@theemonster en koekie, spannend zeg! Hoop op een positieve test voor jullie!
Ik zal vanavond de tabel even aanpassen met daarin de UD van Jade, Yes!!
Hier zijn we van start gegaan met proberen. Ik vond het zo spannend om het onveilig te doen maar nu genieten we er gewoon van. Geeft toch een extra dimensie weer, vinden jullie ook niet? Ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan. Mijn man is ervan overtuigd dat ik al zwanger ben
Ik moet het allemaal nog maar zien. Het zou wel leuk zijn om met kerst een leuk nieuwtje te hebben maar als het wat langer duurt is dat ook helemaal niet erg, kan ik nog iets langer aan het idee wennen.
Ik zal vanavond de tabel even aanpassen met daarin de UD van Jade, Yes!!
Hier zijn we van start gegaan met proberen. Ik vond het zo spannend om het onveilig te doen maar nu genieten we er gewoon van. Geeft toch een extra dimensie weer, vinden jullie ook niet? Ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan. Mijn man is ervan overtuigd dat ik al zwanger ben

dinsdag 21 november 2017 om 10:47
Meiden, lijkt me super als er positieve testen erbij komen
duimen maar....
Die cyclus blijft toch raar, heb de laatste bijgehouden en zit op 23 dagen. Dat is toch best kort? Vanmorgen en gisteren ovulatietest gedaan en niets...hopelijk morgen een lachend poppetje, voel wel heel lichtjes menstruatiepijn, hebben jullie dat ook in aanloop eisprong, of zit het in mijn hoofd nu?

Die cyclus blijft toch raar, heb de laatste bijgehouden en zit op 23 dagen. Dat is toch best kort? Vanmorgen en gisteren ovulatietest gedaan en niets...hopelijk morgen een lachend poppetje, voel wel heel lichtjes menstruatiepijn, hebben jullie dat ook in aanloop eisprong, of zit het in mijn hoofd nu?
dinsdag 21 november 2017 om 13:12
Vlammetje, moest hardop lachen om je man. De mijne zei hier hetzelfde
Hopelijk heeft hij gelijk!
Leuk om te lezen, de ontwikkelingen bij iedereen. Ik vind het fijn te weten dat er meer mensen aan het tellen en wachten zijn. Hopelijk zijn er snel meer positieve testen!
Mijn hormonen zijn weer wat gematigd. Zondag was echt vreselijk, kon alleen maar negatief denken. Ken ik helemaal niet van mezelf. Ik probeer er niet te veel aan te koppelen, ook niet aan lichamelijke kenmerken. Voel namelijk continu een lichte buikpijn en m'n borsten doen nog steeds zeer. Ik gooi het in gedachten maar op 'leren kennen van m'n lijf', je let natuurlijk op elke pijntje nu. Ga eerst het weekend afwachten voor ik mezelf gek maak met symptomen.

Hopelijk heeft hij gelijk!
Leuk om te lezen, de ontwikkelingen bij iedereen. Ik vind het fijn te weten dat er meer mensen aan het tellen en wachten zijn. Hopelijk zijn er snel meer positieve testen!
Mijn hormonen zijn weer wat gematigd. Zondag was echt vreselijk, kon alleen maar negatief denken. Ken ik helemaal niet van mezelf. Ik probeer er niet te veel aan te koppelen, ook niet aan lichamelijke kenmerken. Voel namelijk continu een lichte buikpijn en m'n borsten doen nog steeds zeer. Ik gooi het in gedachten maar op 'leren kennen van m'n lijf', je let natuurlijk op elke pijntje nu. Ga eerst het weekend afwachten voor ik mezelf gek maak met symptomen.
Hips, hopsakee en pierlala.
dinsdag 21 november 2017 om 14:44
Hoi allemaal,
Ik heb me "aangemeld" bij een ander topic van vrouwen die in deze periode zwanger willen worden, maar ik denk dat die al vol zit... misschien mag ik nog bij jullie aanschuiven?
Ik ben 32 en we gaan proberen een derde kindje te krijgen. We hebben al een zoon van 3 en een dochter van 1. Dus als het lukt, wordt het een drukke boel hier
13 november is mijn spiraal verwijderd en ik had eigenlijk bijna gelijk weer een menstruatie. Dus ben benieuwd of de ovulatie ook gelijk op gang komt. Volgens mijn app heb ik 13 dec mijn NOD, maar uit ervaring weet ik dat ik niet helemaal af kan gaan op die app.
Ik heb niet alles gelezen vanaf pagina 1, dus ik haak graag aan vanaf hier
Ik heb me "aangemeld" bij een ander topic van vrouwen die in deze periode zwanger willen worden, maar ik denk dat die al vol zit... misschien mag ik nog bij jullie aanschuiven?
Ik ben 32 en we gaan proberen een derde kindje te krijgen. We hebben al een zoon van 3 en een dochter van 1. Dus als het lukt, wordt het een drukke boel hier

13 november is mijn spiraal verwijderd en ik had eigenlijk bijna gelijk weer een menstruatie. Dus ben benieuwd of de ovulatie ook gelijk op gang komt. Volgens mijn app heb ik 13 dec mijn NOD, maar uit ervaring weet ik dat ik niet helemaal af kan gaan op die app.
Ik heb niet alles gelezen vanaf pagina 1, dus ik haak graag aan vanaf hier
dinsdag 21 november 2017 om 14:48

dinsdag 21 november 2017 om 20:00
@bieno oh dat zou leuk zijn! Wanneer kun je ongeveer testen? Laat je het even weten? Zou wel grappig zijn want dan hebben we echt kindjes van dezelfde leeftijd!
@groenegeitensok, van harte welkom om mee te schrijven hoor! We hebben wel even een stop op de tabel om hem overzichtelijk te houden, er is 1 wachtende voor je. Ik kijk om de zoveel tijd even naar de actieve schrijfsters en die krijgen een plekje. Daarbij zullen de zwangeren ook wellicht in andere topics gaan meeschrijven.. spannend een derde! Hoe vind je het om twee kindjes te hebben? Is dat een beetje te managen?
@Marte, altijd plaats om mee te schrijven maar de tabel is dus even op slot voor het overzicht. Ga je voor je eerste kindje of heb je er al 1 of meer?
@groenegeitensok, van harte welkom om mee te schrijven hoor! We hebben wel even een stop op de tabel om hem overzichtelijk te houden, er is 1 wachtende voor je. Ik kijk om de zoveel tijd even naar de actieve schrijfsters en die krijgen een plekje. Daarbij zullen de zwangeren ook wellicht in andere topics gaan meeschrijven.. spannend een derde! Hoe vind je het om twee kindjes te hebben? Is dat een beetje te managen?
@Marte, altijd plaats om mee te schrijven maar de tabel is dus even op slot voor het overzicht. Ga je voor je eerste kindje of heb je er al 1 of meer?
dinsdag 21 november 2017 om 20:02
We hebben t er een paar pagina`s terug ook over gehad en t is niet toegestaan om mensen te ‘weigeren’ om mee te schrijven. Ik vind persoonlijk de groep groot genoeg zo, t is nu al lastig bij te houden soms, maar ik weet niet wat de rest vindt?
Ladies hadden jullie ook klachten na t stoppen met je anticonceptie? Misschien verbeeld ik t me hoor, maar heb vandaag zo’n vage hoofdpijn terwijl ik genoeg gedronken heb (dat vergeet ik nog wel is).
De rest reageer ik later even op!
Ladies hadden jullie ook klachten na t stoppen met je anticonceptie? Misschien verbeeld ik t me hoor, maar heb vandaag zo’n vage hoofdpijn terwijl ik genoeg gedronken heb (dat vergeet ik nog wel is).
De rest reageer ik later even op!
dinsdag 21 november 2017 om 20:18
@vlammetje, spannend! Haha, die mannen ook! Maar laten we hopen dat hij gelijk heeft 
@miamora, mijn cyclus is altijd 23/24 dagen, dus voor mij heel normaal!
@merlot, lastig hè! Al die symptomen...! Je kan jezelf er helemaal gek mee maken!
Hier toch niet ongesteld.. Gisteren wat licht bloedverlies. Vandaag niets meer. Het maakt me nerveus! Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik namelijk een innestelingsbloeding... Dat was vergelijkbaar met dit! Ik kan me niet voorstellen dat het raak is, aangezien het spiraaltje tijdens mijn vruchtbare periode is verwijdert.. Maar ik word niet rustiger van het geheel
@miamora, mijn cyclus is altijd 23/24 dagen, dus voor mij heel normaal!
@merlot, lastig hè! Al die symptomen...! Je kan jezelf er helemaal gek mee maken!
Hier toch niet ongesteld.. Gisteren wat licht bloedverlies. Vandaag niets meer. Het maakt me nerveus! Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik namelijk een innestelingsbloeding... Dat was vergelijkbaar met dit! Ik kan me niet voorstellen dat het raak is, aangezien het spiraaltje tijdens mijn vruchtbare periode is verwijdert.. Maar ik word niet rustiger van het geheel
dinsdag 21 november 2017 om 20:22
Och lichamelijke klachten.. Vertel mij wat.. Inderdaad hoofdpijn eerste 2/3 weken na het stoppen met de pil, gevoelige borsten en tepels en rare krampen onderin de buik. Vraag me iedere keer af of meiden die geen pil gebruiken hier continue last van hebben. Ik herken mijn eiersprong nog niet, ik zou hem gisteren moeten hebben.. Het enige wat ik had was diarree -.-

dinsdag 21 november 2017 om 20:28
Nou, even kort het verhaal. Mijn vriend en ik (hij is 33 en ik bijna 33) zijn 3 jaar samen en zijn net klaar met het bouwen van ons huis. Dit hebben we samen gedaan en overleefd! Dusss.. zijn we van mening dat we de hele wereld aankunnen en willen dit met z'n drietjes gaan doen. We gaan dus voor ons eerste kindje. Ik ben in november vorig jaar gestopt met de prikpil maar nog geen menstruatie. Ik ben begonnen met foliumzuur en moet morgen een verwijzing halen voor de gynaecoloog.
Super reuze spannend allemaal maar ik ben vooral benieuwd of mijn 5* hotel (zoals mijn romp nu al liefkozend genoemd wordt) al richting 'bewoonbaar' gaat! Ik heb geen flauw idee wat me allemaal te wachten staat dus ik ben blij dat ik mee mag schrijven:)
Super reuze spannend allemaal maar ik ben vooral benieuwd of mijn 5* hotel (zoals mijn romp nu al liefkozend genoemd wordt) al richting 'bewoonbaar' gaat! Ik heb geen flauw idee wat me allemaal te wachten staat dus ik ben blij dat ik mee mag schrijven:)
dinsdag 21 november 2017 om 20:32
@An9sie, toen ik nog hormonale AC gebruikte voelde ik vrij weinig meer in mijn buik. Was eigenlijk verdoofd. Nu voel ik wel vanalles, ook wat meer krampen tijdens ovulatie en eerste menstruatie dagen. Maar ik vind het goed te doen. Gebruik al sinds eind 2014 geen AC meer. Hoort er dus denk ik wel een beetje bij.

dinsdag 21 november 2017 om 21:33
Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum, want mijn vriend vertelde me zondag dat hij tóch graag een kindje wil. Spuit 11- ik ben 38
! Maar ik ben natuurlijk heel blij...maar nu moet het nog gaan lukken natuurlijk. Ik ga maar meteen aan het foliumzuur en ehhh veel oefenen straks. En me dit weekend een lekker wijntje opentrekken want dat kan dan voorlopig niet meer. Bak sushi erbij 
.
Succes met zwanger worden meiden! Hopelijk mag ik nog meeschrijven
Ik ben nieuw op dit forum, want mijn vriend vertelde me zondag dat hij tóch graag een kindje wil. Spuit 11- ik ben 38
Succes met zwanger worden meiden! Hopelijk mag ik nog meeschrijven

anoniem_63c248662ca98 wijzigde dit bericht op 21-11-2017 21:39
Reden: Tabel weggehaald want lees net dat die op slot zit ;)
Reden: Tabel weggehaald want lees net dat die op slot zit ;)
3.95% gewijzigd
dinsdag 21 november 2017 om 21:39
Welkom nieuwe meiden! Leuk jullie ervaringen en verhalen te lezen!
@kaatje, jij bent dus ook vaker de klos, heb liever een langere cyclus... hahaha.. wat spannend he dat wachten. Ik hoop op goed nieuws
@vlammetje, hahah herkenbare klachten, alleen jammer dat mijn libido niet meewerkte...hoop wel dat ik morgen een positieve ov test heb, anders word ik wel een beetje onzeker...
@ merlot, irritant gedoe he, ik word r ook gek van! Wel/niet en dan ben ik bijna blij als ik ongesteld wordt, dan weet ik het tenninste. Dan denk ik en nu weer door.... fijn dat je het kan delen hier, want dit is ook niet iets wat je met vrienden (ik niet iig) bespreekt.
@kaatje, jij bent dus ook vaker de klos, heb liever een langere cyclus... hahaha.. wat spannend he dat wachten. Ik hoop op goed nieuws

@vlammetje, hahah herkenbare klachten, alleen jammer dat mijn libido niet meewerkte...hoop wel dat ik morgen een positieve ov test heb, anders word ik wel een beetje onzeker...
@ merlot, irritant gedoe he, ik word r ook gek van! Wel/niet en dan ben ik bijna blij als ik ongesteld wordt, dan weet ik het tenninste. Dan denk ik en nu weer door.... fijn dat je het kan delen hier, want dit is ook niet iets wat je met vrienden (ik niet iig) bespreekt.
dinsdag 21 november 2017 om 21:55
Als het goed is heb ik ergens in de komende dagen mijn eisprong dus kan pas over 2 weken testen (als ik niet ongesteld wordVlammetje-1 schreef: ↑21-11-2017 20:00@bieno oh dat zou leuk zijn! Wanneer kun je ongeveer testen? Laat je het even weten? Zou wel grappig zijn want dan hebben we echt kindjes van dezelfde leeftijd.

En jij? (Zit mobiel op het forum dus kan de tabel niet helemaal lezen).
dinsdag 21 november 2017 om 22:13
@bieno, Hier precies hetzelfde. Verwacht mijn eisprong morgen of overmorgen. Dus ook nog langer dan 2 weken wachten tot ik kan testen (rond 7 december). Worden 2 lange weken vrees ik. Spannend hoor!
@Roffa, welkom! En spannend, had je vriend gezegd dat hij geen kinderen wilde? En nu toch wel? Dan is het helemaal onverwacht! Die sushi ga ik ook echt missen wanneer ik zwanger ben, zo heerlijk vind ik dat!
@Roffa, welkom! En spannend, had je vriend gezegd dat hij geen kinderen wilde? En nu toch wel? Dan is het helemaal onverwacht! Die sushi ga ik ook echt missen wanneer ik zwanger ben, zo heerlijk vind ik dat!

woensdag 22 november 2017 om 06:29
Goedemorgen dames, hier vanmorgen twee dagen voor nod getest (kon het niet laten) en een tuurstreepje
ben heel blij, vriend ook! Wil vrijdag weer testen en hoop dan op een dikke streep.
Heel herkenbaar al die dingen die je kunt voelen. Veel symptomen van een vroege zwangerschap lijken ook erg op die van voor de menstruatie. Heel verwarrend!
Roos, hier ook hoofdpijn net voor menstruatie vaak en had dat deze week ook weer.
Heel herkenbaar al die dingen die je kunt voelen. Veel symptomen van een vroege zwangerschap lijken ook erg op die van voor de menstruatie. Heel verwarrend!
Roos, hier ook hoofdpijn net voor menstruatie vaak en had dat deze week ook weer.