Hoe zit het nu?
dinsdag 21 november 2017 om 19:54
Je vriend is jonger? Als het goed voelt is een bevestiging eigenlijk overbodig. Als je dat persé zou willen horen, vraag het dan. Wij vrouwen communiceren/denken altijd als een treinspoor vol wissels en mannen als Amerikaanse snelwegen; recht toe, recht aan. Stel je durft het niet aan, is er dan toch iets wat scheef zit? Luister naar je kleine stemmetje.
Waar ben je bang voor, TO? Dat de twijfel dan omslaat naar 'nee'? Maar wil je met iemand zijn die twijfelt? Ik vind het niet gek om het te vragen. Tegelijk zou je ook kunnen bedenken waarom je het wilt vragen. Wil je graag weten of hij ook met anderen bezig is? Wil je daar misschien afspraken over maken?
Ik zou het fijn vinden, na drie maanden, om hier gewoon open over te kunnen praten.
Ik zou het fijn vinden, na drie maanden, om hier gewoon open over te kunnen praten.
Waarom "moet" je na 3 maanden al een stelletje zijn? Waarom kan het niet gewoon zo zijn dat je af en toe samen leuke dingen doet, tijd neemt naar elkaar toe te groeien eventueel, enz. Waarom moet er AL na drie maanden gelijk het etiket van "koppeltje" aan hangen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 21 november 2017 om 19:56
Volgende vraag (dit is een quiz): hoeveel vriendinnen heeft hij voor jou gehad?
Het is geen strikvraag hoor. Vaak hebben mensen van zijn leeftijd al wat ervaring opgedaan en zijn ze er (als ze verstandig zijn) niet zo happig op om na drie maanden al een labeltje teplakken op hun nieuwe relatie.
Jij bent 23, wat voor hem wellicht reden is om even aan te kijken hoe serieus jij zelf bent. Serieus in de zin van alles op alles zetten om vóór je 24e ‘binnen’ te zijn. Wat een illusie is, trouwens.
Dus: relax. En wanneer je hem iets wil vragen, vraag het dan aan hem in plaats van aan ons.
Het is geen strikvraag hoor. Vaak hebben mensen van zijn leeftijd al wat ervaring opgedaan en zijn ze er (als ze verstandig zijn) niet zo happig op om na drie maanden al een labeltje teplakken op hun nieuwe relatie.
Jij bent 23, wat voor hem wellicht reden is om even aan te kijken hoe serieus jij zelf bent. Serieus in de zin van alles op alles zetten om vóór je 24e ‘binnen’ te zijn. Wat een illusie is, trouwens.
Dus: relax. En wanneer je hem iets wil vragen, vraag het dan aan hem in plaats van aan ons.
Nee hij is ouder.. Eerder vond ik de bevestiging ook overbodig, maar nu vragen mensen of wij eigen een koppeltje zijn dus dat heeft me toen aan het denken gezet, omdat we het hier nooit over hebben gehad. Voor mijn gevoel gaat alles goed tussen ons.. maar ben bang dat als ik het hem vraag, ik uit een onverwachtse hoek een raar antwoord krijg. Waarom ik dit denk weet ik ook niet, want hier is eigenlijk geen reden voor.PinkUnicorn schreef: ↑21-11-2017 19:54Je vriend is jonger? Als het goed voelt is een bevestiging eigenlijk overbodig. Als je dat persé zou willen horen, vraag het dan. Wij vrouwen communiceren/denken altijd als een treinspoor vol wissels en mannen als Amerikaanse snelwegen; recht toe, recht aan. Stel je durft het niet aan, is er dan toch iets wat scheef zit? Luister naar je kleine stemmetje.
Eens met de anderen: je kunt het ook gewoon fijn hebben met elkaar, zonder daar een label aan te hangen. Maar ik zou wel willen weten of iemand daarnaast met andere vrouwen bezig is. Daar zou ik persoonlijk niet mee akkoord gaan. Vandaar mijn vraag: wil je daar meer duidelijkheid over? Of zit het hem in iets anders?
dinsdag 21 november 2017 om 19:58
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat niet precies weet. Weet wel dat hij voor mij een langere relatie heeft gehad._Amand schreef: ↑21-11-2017 19:56Volgende vraag (dit is een quiz): hoeveel vriendinnen heeft hij voor jou gehad?
dinsdag 21 november 2017 om 19:59
Ik wil inderdaad daar meer duidelijkheid over.. maar wil ook wel graag weten hoe hij er instaat nu. Maar ik kan het beter niet vragen dan?Nav__ schreef: ↑21-11-2017 19:56Eens met de anderen: je kunt het ook gewoon fijn hebben met elkaar, zonder daar een label aan te hangen. Maar ik zou wel willen weten of iemand daarnaast met andere vrouwen bezig is. Daar zou ik persoonlijk niet mee akkoord gaan. Vandaar mijn vraag: wil je daar meer duidelijkheid over? Of zit het hem in iets anders?
dinsdag 21 november 2017 om 20:01
Aha, hij is ouder. Hij is 31 (mijn wissels gaan even werken nu). Mannen van die leeftijd hebben er meestal al wat ervaring opzitten. Nou in dat geval dubbel zoveel reden om gewoon es tussen neus en lippen een slinkse opmerking ertussendoor te gooien. Gewoon subtiel als moment het toelaat (net na een potje gezelligheid). Joh, niet zo onzekerDanya123 schreef: ↑21-11-2017 19:56Nee hij is ouder.. Eerder vond ik de bevestiging ook overbodig, maar nu vragen mensen of wij eigen een koppeltje zijn dus dat heeft me toen aan het denken gezet, omdat we het hier nooit over hebben gehad. Voor mijn gevoel gaat alles goed tussen ons.. maar ben bang dat als ik het hem vraag, ik uit een onverwachtse hoek een raar antwoord krijg. Waarom ik dit denk weet ik ook niet, want hier is eigenlijk geen reden voor.
dinsdag 21 november 2017 om 20:09
Je kunt hem vragen of jullie exclusief zijn/of hij dat wil zijn met jou. Vanuit daar kun je weer verder kijken denk ik zo! Als je 3 maanden elkaar 3 keer per week ziet, dan kun je dit soort dingen toch best wel bespreken met hem? Bovendien als je elkaar zo vaak ziet lijkt het mij best serieus, ook al hangt er nu (nog) niet dat labeltje aan.
dinsdag 21 november 2017 om 20:15
Ik zou het zelf wel vragen als ik ermee zou zitten. Ik houd ervan dat ik gewoon mijzelf kan zijn en open en eerlijk kan communiceren. Als iets mij hoog zit, dan zeg ik dat. Wel zo makkelijk. Dus ja hoor meid, gewoon vragen als je merkt dat het je dwarszit.