Zwanger van de 3e
zondag 9 juli 2017 om 13:40
Hoi allemaal,
Hier 8 weken zwanger van de derde.
Hebben 2 boys van 4 en 6.
Wie is er nog meer zwanger van de 3e?
Groetjes Marilyn
marilyn, 36 & 38, 2 zoons 4 & 6.
amereeh, ... , 2 dochters 5 & 2.
labello, ... , 2 dochters 4 & 3.
brianne, 32 & 35, 2 zoons 3 & 1. 3e ronde
evda, 34 & .., zoon 5jr, dochter 1.
kersopdetaart, ..., 3 en 1 jaar. start 2018
Hier 8 weken zwanger van de derde.
Hebben 2 boys van 4 en 6.
Wie is er nog meer zwanger van de 3e?
Groetjes Marilyn
marilyn, 36 & 38, 2 zoons 4 & 6.
amereeh, ... , 2 dochters 5 & 2.
labello, ... , 2 dochters 4 & 3.
brianne, 32 & 35, 2 zoons 3 & 1. 3e ronde
evda, 34 & .., zoon 5jr, dochter 1.
kersopdetaart, ..., 3 en 1 jaar. start 2018
anoniem_349632 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:07
51.66% gewijzigd
dinsdag 21 november 2017 om 12:21
Dajka: ohhhh zo herkenbaar dat dochter al heel vroeg naast haar schoen stond
.
Hier stond zoon om zes uur naast zijn schoen, heeft toen ook maar gelijk de cadeautjes van zijn zusje opengemaakt (die nog lag te slapen)..onder het mom van; " ja maar mama, zij kan dat toch helemaal niet zelluffff)..
Dat mag nu hoor, lekker eten en op de bank series kijken.
.
Hopelijk ben je schoon.!
Of misschien heeft het nog een zetje nodig met pillen, maar er gebeurd in ieder geval wel wat ..
Je hebt gelijk hoor, misschien duurt het nog even voordat ik zwanger ben, maar het er zo mee bezig zijn vind ik ook al zenuwslopend. .ik heb sterk het gevoel dat ik rust nodig heb ..
Marilyn: ik snap dat je misschien de klok nog niet voelt tikken maar persoonlijk zou ik toch ook weer niet te lang wachten op jouw leeftijd.
Mijn man heeft een eigen bedrijf en is opgegroeid met het idee dat je gewoon 6 dagen hoort te werken, heel zijn familie doet dat.En natuurlijk brengt het ook wel een extra centje op....het is iets dat ik geaccepteerd heb, maar eigenlijk vind ik dat de zorg wel beter verdeeld moet worden als we er drie zouden hebben..
Ik doe ook het hele huishouden en werk ook nog 2,5 dag ..
Hier stond zoon om zes uur naast zijn schoen, heeft toen ook maar gelijk de cadeautjes van zijn zusje opengemaakt (die nog lag te slapen)..onder het mom van; " ja maar mama, zij kan dat toch helemaal niet zelluffff)..
Dat mag nu hoor, lekker eten en op de bank series kijken.
Hopelijk ben je schoon.!
Of misschien heeft het nog een zetje nodig met pillen, maar er gebeurd in ieder geval wel wat ..
Je hebt gelijk hoor, misschien duurt het nog even voordat ik zwanger ben, maar het er zo mee bezig zijn vind ik ook al zenuwslopend. .ik heb sterk het gevoel dat ik rust nodig heb ..
Marilyn: ik snap dat je misschien de klok nog niet voelt tikken maar persoonlijk zou ik toch ook weer niet te lang wachten op jouw leeftijd.
Mijn man heeft een eigen bedrijf en is opgegroeid met het idee dat je gewoon 6 dagen hoort te werken, heel zijn familie doet dat.En natuurlijk brengt het ook wel een extra centje op....het is iets dat ik geaccepteerd heb, maar eigenlijk vind ik dat de zorg wel beter verdeeld moet worden als we er drie zouden hebben..
Ik doe ook het hele huishouden en werk ook nog 2,5 dag ..
dinsdag 21 november 2017 om 12:58
dajka wat fijn dat het uit zichzelf begonnen is. Hopelijk is het idd al klaar. spannend dat bezoekje aan de gyn. Ik zal voor je duimen. En snap dat je nu lekker op de bank hangt! Dat fit worden komt hierna wel weer.
mijn kids zijn niet eens veel met sinterklaas bezig, maar hebben toch ook de sint- of decemberstress te pakken. ze zijn nog steeds super vervelend. maar ik heb het idee dat het wel iets beter wordt, dus hopelijk is het binnenkort weer voorbij. Maar die oren voor in de schoen hou ik in gedachten!
ik zou het zeker bespreken marilyn! maar kan me sowieso niet voorstellen dat je er zo lang mee loopt zonder het te bespreken en een knoop door te hakken haha! maar daar is iedereen anders in natuurlijk. Ik zou echt gek worden haha
evda, lastig ook hoor jouw dubben de hele tijd. Ik denk wel (maar ook hierin is elk stel natuurlijk anders) dat je het met je man kunt bespreken; HIJ wil graag een derde. alles leuk en aardig met 'ik ben het gewend 6 dagen te werken', maar ik zou er geen genoegen mee nemen... maar wat ik zeg, ook hierin is iedereen anders hoor, dus als dit werkt voor jullie is dat natuurlijk prima. Maar als je erover wilt onderhandelen, is dit het moment;) Mijn man zou ook graag 'gewoon 5' dagen werken maar dat mocht niet van mij haha. Hij werkt er 4. en die ene dag in de week is ook echt mijn rustmoment. De enige dag waarop ik de kids en het huishouden gewoon even kan laten en de deur uit kan stappen naar m'n werk zonder alle zorgen. Heerlijk.
mag ik nog even klagen over oppassende (schoon)ouders? pff ik stoor me echt enorm aan de mijne de laatste tijd. Ze hebben zo weinig fantasie om de kids bezig te houden een hele dag. Of misschien is het niet eens perse een gebrek aan fantasie maar is het meer een gebrek aan energie... Maar dat willen ze niet toegeven. Maar vorige keer dat ze oppasten kwam ik ziek thuis en toen zaten de jongens met m'n vader op de bank filmpjes op z'n telefoon te kijken. Het was stralend weer buiten, dus ik vroeg waarom ze niet naar buiten gingen. "de oudste wilde niet" zei m'n moeder. Nou en?? Nou goed, de hele dag zijn ze dus niet buiten geweest en 's middags kwam ik beneden en zaten ze weer voor de tv. "het filmpje was bijna afgelopen", maar het was een dvd van bijna een uur. En mijn kids zijn dus 1 en 3, ik vind dat echt niet nodig, zo veel tv kijken. Ik heb 'm uitgezet en onmiddellijk vroeg m'n oudste weer aan m'n vader of ie iets op youtube mocht kijken. En dat mocht uiteraard. Zucht. Nu komen ze a.s. vrijdag weer oppassen en ik zie er nu al tegenop. Als ik thuis ben mogen ze helemaal geen tv kijken overdag... of ben ik nu te pietluttig? (om even in het sintthema te blijven;))
verder gaat het goed met me trouwens, misselijkheid komt nog steeds in vlagen en vermoeidheid is met name 's avonds na 19.30u killing. maar we hebben het er graag voor over. Donderdag intake bij vk en dan wordt de termijnecho en nipt gepland.
mijn kids zijn niet eens veel met sinterklaas bezig, maar hebben toch ook de sint- of decemberstress te pakken. ze zijn nog steeds super vervelend. maar ik heb het idee dat het wel iets beter wordt, dus hopelijk is het binnenkort weer voorbij. Maar die oren voor in de schoen hou ik in gedachten!
ik zou het zeker bespreken marilyn! maar kan me sowieso niet voorstellen dat je er zo lang mee loopt zonder het te bespreken en een knoop door te hakken haha! maar daar is iedereen anders in natuurlijk. Ik zou echt gek worden haha
evda, lastig ook hoor jouw dubben de hele tijd. Ik denk wel (maar ook hierin is elk stel natuurlijk anders) dat je het met je man kunt bespreken; HIJ wil graag een derde. alles leuk en aardig met 'ik ben het gewend 6 dagen te werken', maar ik zou er geen genoegen mee nemen... maar wat ik zeg, ook hierin is iedereen anders hoor, dus als dit werkt voor jullie is dat natuurlijk prima. Maar als je erover wilt onderhandelen, is dit het moment;) Mijn man zou ook graag 'gewoon 5' dagen werken maar dat mocht niet van mij haha. Hij werkt er 4. en die ene dag in de week is ook echt mijn rustmoment. De enige dag waarop ik de kids en het huishouden gewoon even kan laten en de deur uit kan stappen naar m'n werk zonder alle zorgen. Heerlijk.
mag ik nog even klagen over oppassende (schoon)ouders? pff ik stoor me echt enorm aan de mijne de laatste tijd. Ze hebben zo weinig fantasie om de kids bezig te houden een hele dag. Of misschien is het niet eens perse een gebrek aan fantasie maar is het meer een gebrek aan energie... Maar dat willen ze niet toegeven. Maar vorige keer dat ze oppasten kwam ik ziek thuis en toen zaten de jongens met m'n vader op de bank filmpjes op z'n telefoon te kijken. Het was stralend weer buiten, dus ik vroeg waarom ze niet naar buiten gingen. "de oudste wilde niet" zei m'n moeder. Nou en?? Nou goed, de hele dag zijn ze dus niet buiten geweest en 's middags kwam ik beneden en zaten ze weer voor de tv. "het filmpje was bijna afgelopen", maar het was een dvd van bijna een uur. En mijn kids zijn dus 1 en 3, ik vind dat echt niet nodig, zo veel tv kijken. Ik heb 'm uitgezet en onmiddellijk vroeg m'n oudste weer aan m'n vader of ie iets op youtube mocht kijken. En dat mocht uiteraard. Zucht. Nu komen ze a.s. vrijdag weer oppassen en ik zie er nu al tegenop. Als ik thuis ben mogen ze helemaal geen tv kijken overdag... of ben ik nu te pietluttig? (om even in het sintthema te blijven;))
verder gaat het goed met me trouwens, misselijkheid komt nog steeds in vlagen en vermoeidheid is met name 's avonds na 19.30u killing. maar we hebben het er graag voor over. Donderdag intake bij vk en dan wordt de termijnecho en nipt gepland.
dinsdag 21 november 2017 om 13:23
Even kort maar die irritaties zijn heel herkenbaar Brianne.
Ze gaan echt zelden wat doen met de kinderen, zitten alleen beetje koffie te drinken op de bank..ja soms een spelletje of rondje lopen maar niet vaak naar de kinderboerderij oid..
Sowieso vaak irritaties, maar ja ook blij dat ze het doen natuurlijk.
Maar soms neig ik weleens naar betaalde opvang, dan hoef je ook niet zoveel te slikken..
Ze gaan echt zelden wat doen met de kinderen, zitten alleen beetje koffie te drinken op de bank..ja soms een spelletje of rondje lopen maar niet vaak naar de kinderboerderij oid..
Sowieso vaak irritaties, maar ja ook blij dat ze het doen natuurlijk.
Maar soms neig ik weleens naar betaalde opvang, dan hoef je ook niet zoveel te slikken..
anoniem_299875 wijzigde dit bericht op 21-11-2017 14:03
0.13% gewijzigd
dinsdag 21 november 2017 om 13:46
nee snap ik hoor. het is natuurlijk ook maar net hoe het uitkomt en wat je situatie is etc. bij ons kan het (minder werken) en ook financieel bijv is dat geen probleem omdat we goedkoop wonen etc. Maar snap goed dat dat niet voor iedereen kan en werkt. Maar als je het erover hebt met je man en hij wil graag en derde en jij geeft aan dat je het dan wel fijn zou vinden als hij meer in huis/met de kids zou doen, heeft hij het er miss wel voor over en is het niet 'tegen z'n zin'. en vindt hij er misschien zelf een constructie voor die werkt, ook voor z'n maatschap. (Bij mijn man is het overigens ook niet 'tegen z'n zin' hoor, hij heeft graag z'n papa-dag en ziet vooral ook het nut. Maar als hij mocht kiezen had hij die dag misschien wel gewerkt ja... )
nou gedoe hoor en snap je twijfels, succes nog even met verder dubben
nou gedoe hoor en snap je twijfels, succes nog even met verder dubben
dinsdag 21 november 2017 om 14:02
Haha het is allemaal best ingewikkeld Brianne, het is ook nog zo dat als hij thuis zou blijven het 3x zoveel kost dan dat ik thuis zou blijven, dus een "papadag" wordt het al helemaal niet hier... eigenlijk komt het erop neer dat ik het niet zie gebeuren dat minder werken .... maar wel bedankt voor het meedenken. Ik dub nog even verder 
P.s. heb even wat teksten weggehaald ivm eventueel herkenbaarheid
P.s. heb even wat teksten weggehaald ivm eventueel herkenbaarheid
dinsdag 21 november 2017 om 15:46
Tja dat werken en een eigenbedrijf. Dat is lastig. Toch anders als je gewoon in dienst bent. Nu is het voor jezelf.
Kan hij niet om de week de zaterdag vrij plannen
Maar wel pittig trouwens ook nog 2,5 dag werken.
Mijn man is nu 2 middagen thuis. Pas sinds ze naar school zijn. En dat vind hij wel leuk. Gaat straks ook veranderen.
Oppas hihi.. Wel een beetje herkenbaar. Mijn ouders proberen ze altijd wel mee te nemen naar buiten. Alleen passen die nooit op. Mn zusje gaat voor (zo voelt het althans) we kunnen bij hun terecht voor noodopvang en in de weekenden. Alleen puntje bij paaltje. Zijn de kids van mn zusje er of ze moeten werken..
Schoonouders passen een middag op. Daar is IPad ook favoriet. Thuis ook trouwens. Maar dat gaan we even afbouwen.
Moest bij de juf komen. De oudste is erg afgeleid en weet vaak na de uitleg al niet meer wat hij moest doen.... pfff.
Ik loop er niet heel lang mee rond hoor dames. Pas sinds 2 weken denk ik.
Maar manlief denkt erover dus we wachten maar weer even af.
volgens mij is mn ei al vergaan voor deze periode. Of er was geen ei. Heb weinig gevoeld.
Kan hij niet om de week de zaterdag vrij plannen
Maar wel pittig trouwens ook nog 2,5 dag werken.
Mijn man is nu 2 middagen thuis. Pas sinds ze naar school zijn. En dat vind hij wel leuk. Gaat straks ook veranderen.
Oppas hihi.. Wel een beetje herkenbaar. Mijn ouders proberen ze altijd wel mee te nemen naar buiten. Alleen passen die nooit op. Mn zusje gaat voor (zo voelt het althans) we kunnen bij hun terecht voor noodopvang en in de weekenden. Alleen puntje bij paaltje. Zijn de kids van mn zusje er of ze moeten werken..
Schoonouders passen een middag op. Daar is IPad ook favoriet. Thuis ook trouwens. Maar dat gaan we even afbouwen.
Moest bij de juf komen. De oudste is erg afgeleid en weet vaak na de uitleg al niet meer wat hij moest doen.... pfff.
Ik loop er niet heel lang mee rond hoor dames. Pas sinds 2 weken denk ik.
Maar manlief denkt erover dus we wachten maar weer even af.
volgens mij is mn ei al vergaan voor deze periode. Of er was geen ei. Heb weinig gevoeld.
dinsdag 21 november 2017 om 22:00
vervelend marilyn, dat je zus altijd voor gaat. Lijkt me heel irritant. En snap dat je het even in de week laat bij je man. Misschien komt ie er binnenkort zelf op terug
wel fijn trouwens, dat bij jullie de irritaties herkenbaar zijn. en idd evda, betaalde opvang is wat dat betreft een stuk makkelijker! wij zijn om die reden ook overgegaan tot meer dagen kdv en minder dagen (schoon)ouders. Vonden zij uiteraard heel jammer,maar ja.. nu hebben we nog 1x/2wkn een van beide ouders over de vloer. vind het meer dan genoeg;)
wel fijn trouwens, dat bij jullie de irritaties herkenbaar zijn. en idd evda, betaalde opvang is wat dat betreft een stuk makkelijker! wij zijn om die reden ook overgegaan tot meer dagen kdv en minder dagen (schoon)ouders. Vonden zij uiteraard heel jammer,maar ja.. nu hebben we nog 1x/2wkn een van beide ouders over de vloer. vind het meer dan genoeg;)
woensdag 22 november 2017 om 13:32
Nou, het vruchtzakje zat er nog wel, maar ze kon wel zien dat de MK al wat op gang was gekomen. Ik heb voor cytocec gekozen om het proces te versnellen. Gister middag in gebracht en vervolgens doodsbang voor de pijn die zou komen, maar er gebeurde vrij weinig....vanavond nog een dosis...hopelijk werkt het dan, maar ik heb er een hard hoofd in. Pas 1 dec weer een afspraak bij de gyn, pfff. Aan de andere kant, de kans dat het voor die tijd al spontaan is gebeurd is ook heel groot. Ik voel me toch al iets minder ellendig dan de voorgaande dagen, merk dat ik ook meer afleiding zoek nu.
woensdag 22 november 2017 om 13:41
Dajka balen dat het er nog zat .
Hier al bij 2 miskramen cytotec geprobeerd en bij mij werkte het ook niet ..
De gynaecoloog zei dat het bij sommigen gewoon niet werkt .
Ik dacht dat het bij Amereeh bij de tweede dosis pas ging werken .
Hopelijk doet het z'n werk nog bij je of komt het zelf op gang.
Hier al bij 2 miskramen cytotec geprobeerd en bij mij werkte het ook niet ..
De gynaecoloog zei dat het bij sommigen gewoon niet werkt .
Ik dacht dat het bij Amereeh bij de tweede dosis pas ging werken .
Hopelijk doet het z'n werk nog bij je of komt het zelf op gang.
woensdag 22 november 2017 om 13:52
he vervelend dajka, dat de vruchtzak er nog zat. snap dat je het nu probeert met cytotec, om er zo eindeloos op te moeten wachten is ook niks. Ik denk wel dat je goede kansen hebt dat het werkt, aangezien het wel al op gang is... Ik hoop voor je dat het snel achter de rug is en dat de pijn mee valt. knuffel!
donderdag 23 november 2017 om 20:44
Hi! Ja wel wat. Ik heb geen erge krampen, maar verlies af en toe een stolsel. Het is nog niet voorbij denk ik, het gaat heeeeel langzaam. Hopelijk straks helemaal schoon. Ik ben er nu ook nog meer van overtuigd dat ik graag een derde kindje wil, das ook wel heel fijn om te realiseren...
Hoe is het met jou Brianne? Had je vandaag intake?
Hoe is het met alle andere zwangeren en twijfelaars?
Hoe is het met jou Brianne? Had je vandaag intake?
Hoe is het met alle andere zwangeren en twijfelaars?
donderdag 23 november 2017 om 21:00
jammer dat het zo langzaam gaat dajka, maar fijn dat er iig iets gebeurt. wel heftig hoor allemaal... kan me voorstellen dat je blij bent als het zo achter de rug is en je weer door kunt. Fijn dat het je doet beseffen dat een derde kindje zo gewenst is:)
ja ik had intake vandaag idd. Ging prima, voornamelijk formaliteiten. Ik moest daarna de afspraak voor de echo maken en ze hadden gezegd 'wacht maar tot de intake, dan ben je nog wel vroeg genoeg'. nou niet dus. Helemaal geen plek meer. en ik wil dat m'n man mee gaat, dus we kunnen niet de hele week ofzo. Uiteindelijk met 12+2, het mocht vanaf 11, en m'n man moet ervoor vrij nemen. Vind het al jammer dat ik weer een week langer moet wachten, maar daar moet ik maar niet moeilijk over doen;)
Verder ben ik wel echt zóooo moe 's avonds. echt niet grappig, hoofdpijn ook enzo. Toevallig vanavond iets beter gelukkig (anders had ik nu al in bed gelegen)
ja ik had intake vandaag idd. Ging prima, voornamelijk formaliteiten. Ik moest daarna de afspraak voor de echo maken en ze hadden gezegd 'wacht maar tot de intake, dan ben je nog wel vroeg genoeg'. nou niet dus. Helemaal geen plek meer. en ik wil dat m'n man mee gaat, dus we kunnen niet de hele week ofzo. Uiteindelijk met 12+2, het mocht vanaf 11, en m'n man moet ervoor vrij nemen. Vind het al jammer dat ik weer een week langer moet wachten, maar daar moet ik maar niet moeilijk over doen;)
Verder ben ik wel echt zóooo moe 's avonds. echt niet grappig, hoofdpijn ook enzo. Toevallig vanavond iets beter gelukkig (anders had ik nu al in bed gelegen)
donderdag 23 november 2017 om 21:18
Ja het mag van mij wel afgelopen zijn idd..
12.2 idd wel laat voor een termijn echo. Fijn dat je man in elk geval mee gaat, zou ik ook willen. Ja die vermoeidheid herinner ik me ook nog van de vorige keren, echt niet grappig meer. Ik hoop voor je dat je man wat harder loopt nu? Dit zal straks ook weer beter worden gelukkig.
12.2 idd wel laat voor een termijn echo. Fijn dat je man in elk geval mee gaat, zou ik ook willen. Ja die vermoeidheid herinner ik me ook nog van de vorige keren, echt niet grappig meer. Ik hoop voor je dat je man wat harder loopt nu? Dit zal straks ook weer beter worden gelukkig.
vrijdag 24 november 2017 om 07:19
Hai dames, is er nog ruimte voor een stille meelezer?
Ik heb dit topic vanaf het begin meegelezen. Een grote wens voor een derde, man iets minder groot maar augustus '16 zag hij het wel zitten! September meteen een positieve test maar het voelde niet goed. 0 kwaaltjes. Bij 8 weken echo en een lege vruchtzak die niet verder dan 5 à 5,5 week was gekomen. Een week afgewacht, cytotec geprobeerd zonder enig resultaat en toen een curettage omdat ik er vanaf wilde. Ik was er vrij nuchter onder, een op de 3 vrouwen krijgt te maken met een miskraam dus had het soort-van ingecalculeerd zelfs.
Goed, met frisse moed verder, januari '17 weer een positieve test. Veel kwaaltjes, met 7 weken een mooie echo, hartje klopte en termijn klopte ook. Met 9 weken vond ik het spannend dus extra echo en BAM. Hartje klopte niet meer. Manmanman ik ging door een diep, heel diep dal. Ik had nog steeds alle kwaaltjes en was BOOS. En verdrietig. En bang want mijn lijf had dus weer niks door en in cytotec had ik weinig vertrouwen meer. Een tweede curettage dus. Daarna nog een lange nasleep met lang bloedverlies, echo's waarop ze dachten restweefsel te zien, een kijkoperatie in de baarmoeder en daaruit bleek dan gelukkig dat alles gewoon goed was en dat er op de echo telkens een schaduw te zien was geweest, geen restweefsel. Vanaf juli zijn we er weer voor gegaan, oktober weer een positieve test. Knetterveel kwaaltjes maar echt blij zijn kon ik niet. Een echo gehad met bijna 10 weken (ik wilde niet weer die valse blijdschap/geruststelling) en alles was goed. Nog steeds moeilijk om vertrouwen te hebben hoor. Inmiddels 11+5, gisteren weer een echo gehad en hij (zij) doet het nog steeds! Bloed af laten nemen voor de NIPT dus nog even 2,spannende weken (en daarna een spannende 20 weken echo enzovoorts enzovoorts). Het onbevangene is er wel vanaf zeg maar
Heel anders ook dan mijn eerste 2 zwangerschappen waar "gewoon" 2 gezonde kinderen van kwamen. We hebben dus al 2 jongens van 5 en 3. De oudste hoopt van harte dat hij een broertje krijgt want meisjes zijn "mega-stom"
haha. Ik heb zelf geen idee en ook geen voorkeur, als het maar gezond is; dat cliché is inmiddels zó waar!
Dus ik.herken veel van jullie verhalen!
Dajka, sterkte, ik hoop dat het snel achter de rug is zonder toeters en bellen.
Ik heb dit topic vanaf het begin meegelezen. Een grote wens voor een derde, man iets minder groot maar augustus '16 zag hij het wel zitten! September meteen een positieve test maar het voelde niet goed. 0 kwaaltjes. Bij 8 weken echo en een lege vruchtzak die niet verder dan 5 à 5,5 week was gekomen. Een week afgewacht, cytotec geprobeerd zonder enig resultaat en toen een curettage omdat ik er vanaf wilde. Ik was er vrij nuchter onder, een op de 3 vrouwen krijgt te maken met een miskraam dus had het soort-van ingecalculeerd zelfs.
Goed, met frisse moed verder, januari '17 weer een positieve test. Veel kwaaltjes, met 7 weken een mooie echo, hartje klopte en termijn klopte ook. Met 9 weken vond ik het spannend dus extra echo en BAM. Hartje klopte niet meer. Manmanman ik ging door een diep, heel diep dal. Ik had nog steeds alle kwaaltjes en was BOOS. En verdrietig. En bang want mijn lijf had dus weer niks door en in cytotec had ik weinig vertrouwen meer. Een tweede curettage dus. Daarna nog een lange nasleep met lang bloedverlies, echo's waarop ze dachten restweefsel te zien, een kijkoperatie in de baarmoeder en daaruit bleek dan gelukkig dat alles gewoon goed was en dat er op de echo telkens een schaduw te zien was geweest, geen restweefsel. Vanaf juli zijn we er weer voor gegaan, oktober weer een positieve test. Knetterveel kwaaltjes maar echt blij zijn kon ik niet. Een echo gehad met bijna 10 weken (ik wilde niet weer die valse blijdschap/geruststelling) en alles was goed. Nog steeds moeilijk om vertrouwen te hebben hoor. Inmiddels 11+5, gisteren weer een echo gehad en hij (zij) doet het nog steeds! Bloed af laten nemen voor de NIPT dus nog even 2,spannende weken (en daarna een spannende 20 weken echo enzovoorts enzovoorts). Het onbevangene is er wel vanaf zeg maar
Heel anders ook dan mijn eerste 2 zwangerschappen waar "gewoon" 2 gezonde kinderen van kwamen. We hebben dus al 2 jongens van 5 en 3. De oudste hoopt van harte dat hij een broertje krijgt want meisjes zijn "mega-stom"
Dus ik.herken veel van jullie verhalen!
Dajka, sterkte, ik hoop dat het snel achter de rug is zonder toeters en bellen.
vrijdag 24 november 2017 om 09:34
Brainne, Dat is zeker irritant. En helemaal omdat mn moeder het zelf niet door lijkt te hebben. Of wil het niet zien. Kan ook.
Dajka, Wel naar dat ze het zo op het beloop laten. Lijkt me heel vervelend. Je wilt het graag afsluiten.
Bij mij werkte die tabletjes wel. Maar dat is met 16 weken misschien anders.
Ik hoop dat het verder snel achter de rug is.
Welkom zeepaardje. Leuk dat je meeschrijft en gefeliciteerd met je zwangerschap. Hoe oud zijn jij en je partner?
Ook een nare tijd achter de rug zo te lezen.
Ja dat cliché is zeker waar. Maar dat besef je pas als het mis gaat.
Net als mensen dan zeggen. "maar je hebt toch al 2 gezonde kindjes" dat is ook zo'n klote uitspraak.
Maar goed. Hier wachten we maar af op man lief.
Al twijfel ik ook elke dag. Wel/niet.
Dajka, Wel naar dat ze het zo op het beloop laten. Lijkt me heel vervelend. Je wilt het graag afsluiten.
Bij mij werkte die tabletjes wel. Maar dat is met 16 weken misschien anders.
Ik hoop dat het verder snel achter de rug is.
Welkom zeepaardje. Leuk dat je meeschrijft en gefeliciteerd met je zwangerschap. Hoe oud zijn jij en je partner?
Ook een nare tijd achter de rug zo te lezen.
Ja dat cliché is zeker waar. Maar dat besef je pas als het mis gaat.
Net als mensen dan zeggen. "maar je hebt toch al 2 gezonde kindjes" dat is ook zo'n klote uitspraak.
Maar goed. Hier wachten we maar af op man lief.
Al twijfel ik ook elke dag. Wel/niet.
vrijdag 24 november 2017 om 09:46
Dajka hopelijk zet het nog door..
Jeetje zeepaardje wat een verhaal..en wat moeten deze weken spannend zijn geweest voor je. . het lijkt een beetje op mijn verhalen. .
Oké schiet mij maar lek, van de week besloten een spiraal te plaatsen en opeens zit ik meisjesnamen te lezen op internet gisteren
..ik dacht WTF ben ik nou mee bezig ...hier weer twijfels dus
.
Het blijft zo moeilijk allemaal door alle angsten en twijfels weet ik het echt echt echt niet meer ..
Een vriendin zei: misschien moet je het gewoon aan het lot overlaten.
Jeetje zeepaardje wat een verhaal..en wat moeten deze weken spannend zijn geweest voor je. . het lijkt een beetje op mijn verhalen. .
Oké schiet mij maar lek, van de week besloten een spiraal te plaatsen en opeens zit ik meisjesnamen te lezen op internet gisteren
Het blijft zo moeilijk allemaal door alle angsten en twijfels weet ik het echt echt echt niet meer ..
Een vriendin zei: misschien moet je het gewoon aan het lot overlaten.
vrijdag 24 november 2017 om 09:54
Oh Evda jij schiet ook van hot naar her. Heb je de spiraal al laten plaatsen?
Tja. Aan het lot overlaten. Als er een spiraal in zit dan is de kans nihil....
Maar ik snap je helemaal hoor. Vorige week overtuigd wel. Nu weer minder. Maar lag gisteren op de bank met kids en man sinterklaasjournaal te kijken. En toen dacht ik van toch leuk als er nog zo'n kleine smurf bij ligt
. Zag het helemaal voor me.
Dus blijft lastig.
Brianne. Vervelend dat je zo lang moet wachten. Ga je de NIPT ook doen?
Tja. Aan het lot overlaten. Als er een spiraal in zit dan is de kans nihil....
Maar ik snap je helemaal hoor. Vorige week overtuigd wel. Nu weer minder. Maar lag gisteren op de bank met kids en man sinterklaasjournaal te kijken. En toen dacht ik van toch leuk als er nog zo'n kleine smurf bij ligt
Dus blijft lastig.
Brianne. Vervelend dat je zo lang moet wachten. Ga je de NIPT ook doen?
vrijdag 24 november 2017 om 10:30
Nee nog niet geplaatst
... Elke keer als ik een knoop doorhak ga ik twijfelen... Whahaha...jij dus ook.
Als ik dit jaar spiraal plaats scheelt dat 50 euro tov van volgend jaar .. scheelt toch weer..maar ik kan het niet ...
De vriendin bedoelde geen anticonceptie en dan aan het lot overlaten..Sja dan is de kans weer groot dat je een keer zwanger raakt .
Als ik dit jaar spiraal plaats scheelt dat 50 euro tov van volgend jaar .. scheelt toch weer..maar ik kan het niet ...
De vriendin bedoelde geen anticonceptie en dan aan het lot overlaten..Sja dan is de kans weer groot dat je een keer zwanger raakt .
vrijdag 24 november 2017 om 10:40
Marilyn die twijfels hè, er zitten overal natuurlijk voordelen aan nadelen aan .. misschien moeten we ze eens opschrijven en kijken wat zwaarder weegt..
Komen ze
Voordelen:
* We zien onszelf wel met een groot gezin
* Hebben de ruimte ervoor en nog wat kamertjes leeg
* Ik zou het heel leuk vinden als ik nog lang een kleintje thuis heb om voor te zorgen als de rest op school zit
* Ik zou het allemaal graag nog een keer meemaken.. weer zo'n kleintje verwachten, de kraamtijd, genieten van de ontwikkeling en een naam verzinnen vind ik ook heel leuk.
* Heb nog niet het gevoel klaar te zijn na 2 kinderen
* Heb het erg rustig tijdens schooltijd.
Nadelen:
* De risico's en de stress die het met zich meebrengt tijdens het zwanger zijn.
* Wil graag 10 kg afvallen en daar heb ik vanaf april 2018 weer tijd voor om te gaan sporten etc.
* We krijgen ook al een pup erbij in december, is dat niet te druk? 3 kinderen en een hond .
* Als ze alletwee thuis zijn heb ik soms al mijn handen vol want het zijn best temperamentvolle kinderen.. dat betekent met 3 tegelijk thuis nog drukker (woensdagmiddag, zaterdag)
* De nachten lijken me erg zwaar en aangezien zoon en dochter nu ook al slecht slapen vraag ik me af of we überhaupt nog wel slapen.
*Boodschappen doen met 3 kinderen lijkt me erg lastig en zo zijn meer dingen minder praktisch.
Komen ze
Voordelen:
* We zien onszelf wel met een groot gezin
* Hebben de ruimte ervoor en nog wat kamertjes leeg
* Ik zou het heel leuk vinden als ik nog lang een kleintje thuis heb om voor te zorgen als de rest op school zit
* Ik zou het allemaal graag nog een keer meemaken.. weer zo'n kleintje verwachten, de kraamtijd, genieten van de ontwikkeling en een naam verzinnen vind ik ook heel leuk.
* Heb nog niet het gevoel klaar te zijn na 2 kinderen
* Heb het erg rustig tijdens schooltijd.
Nadelen:
* De risico's en de stress die het met zich meebrengt tijdens het zwanger zijn.
* Wil graag 10 kg afvallen en daar heb ik vanaf april 2018 weer tijd voor om te gaan sporten etc.
* We krijgen ook al een pup erbij in december, is dat niet te druk? 3 kinderen en een hond .
* Als ze alletwee thuis zijn heb ik soms al mijn handen vol want het zijn best temperamentvolle kinderen.. dat betekent met 3 tegelijk thuis nog drukker (woensdagmiddag, zaterdag)
* De nachten lijken me erg zwaar en aangezien zoon en dochter nu ook al slecht slapen vraag ik me af of we überhaupt nog wel slapen.
*Boodschappen doen met 3 kinderen lijkt me erg lastig en zo zijn meer dingen minder praktisch.
vrijdag 24 november 2017 om 10:43
Oke. Ja ik ook.
Maar manlief moet ook nog over de streep
Tja, van € 50,- zou ik het niet af laten hangen. Ik bedoel het is geld. Maar als je nog twijfelt moet. Anders moet ie er straks weer uit.
Haha. Als je voor het zingen uit de kerk gaat....... Maar goed. Als man lief wel graag wil. Zingt ie misschien wel stiekem in de kerk
En dan is de kan heel groot....
Wanneer weetje je zeker wat je wil he.... PFFF.
Tja, van € 50,- zou ik het niet af laten hangen. Ik bedoel het is geld. Maar als je nog twijfelt moet. Anders moet ie er straks weer uit.
Haha. Als je voor het zingen uit de kerk gaat....... Maar goed. Als man lief wel graag wil. Zingt ie misschien wel stiekem in de kerk
En dan is de kan heel groot....
Wanneer weetje je zeker wat je wil he.... PFFF.
vrijdag 24 november 2017 om 11:21
Zeepaardje leuk dat je meeschrijft! En gefeliciteerd met je zwangerschap! Jouw eerste MK is precies wat mij is overkomen nu. Ik ben net als jij er ook heel nuchter onder en wil er straks gewoon weer snel voor gaan. Je tweede MK lijkt me veel heftiger inderdaad, als je al een hartje gezien hebt enzo, en dan zo laat....bah...Fijn dat nu alles gewoon goed lijkt te gaan!
Edva ik was net zo'n erge twijfelaar als jij. En mijn man wilde ook altijd wel graag een derde, volgens mij maakt dat de twijfels nog erger, als hij gewoon had gezegd dat twee genoeg is had ik er misschien niet eens meer zoveel over nagedacht. Ik had zo'n genoeg van mijn twijfels dat ik afgelopen sept een afspraak bij de vk had gemaakt om een koperspiraal te laten plaatsen. Ik moest van mezelf ook alle kleertjes en spullen weg doen (die ik altijd nog had bewaard voor wat als....), dat vond ik zo moeilijk dat ik gewoon dacht, weet je, ik ga er gewoon voor...Afspraak afgebeld en een maand later weer gebeld omdat ik zwanger was.
Ik weet niet precies waarom, maar mijn wens is nu wel echt sterker. Alsof ik gewoon aan het idee gewend ben om er straks weer een kleintje bij te hebben ofzo. Die opmerking van vriendin heb ik ook gehad: dan laat je het lot beslissen, maar dat betekent dus gewoon "ja", want dan ga je toch wel zwanger worden. Dus dan maak je eigenlijk wel een keus.
Marilyn, wat vervelend dat je het gevoel hebt dat je zusje voor gaat. Ik heb bij vlagen ook wel eens het gevoel dat m'n moeder net iets sneller voor m'n zus klaar staat, maar denk dat het echt uit een soort ontwetendheid is ofzo.
Brianne, heb jij het eigenlijk al aan je familie verteld?
Hier nog steeds aan de gang
Ik ben inmiddels wel weer aan het werk. Ik had het twee collega's verteld, en net van hen een bloemetje gekregen, zoo lief...moest er bijna van janken. De cytocec heeft wel geholpen maar de MK is nog niet compleet, dat voel ik aan alles. Ach ja, of het nou nu gebeurd of over een paar dagen dat maakt me inmiddels niet meer uit. Ik zou het wel zuur vinden als ik na al het wachten alsnog een curettage moet, alsof ik dan voor niets zo lang heb gewacht. Verder voel ik me wel weer wat fitter, dus dat is fijn.
Edva ik was net zo'n erge twijfelaar als jij. En mijn man wilde ook altijd wel graag een derde, volgens mij maakt dat de twijfels nog erger, als hij gewoon had gezegd dat twee genoeg is had ik er misschien niet eens meer zoveel over nagedacht. Ik had zo'n genoeg van mijn twijfels dat ik afgelopen sept een afspraak bij de vk had gemaakt om een koperspiraal te laten plaatsen. Ik moest van mezelf ook alle kleertjes en spullen weg doen (die ik altijd nog had bewaard voor wat als....), dat vond ik zo moeilijk dat ik gewoon dacht, weet je, ik ga er gewoon voor...Afspraak afgebeld en een maand later weer gebeld omdat ik zwanger was.
Marilyn, wat vervelend dat je het gevoel hebt dat je zusje voor gaat. Ik heb bij vlagen ook wel eens het gevoel dat m'n moeder net iets sneller voor m'n zus klaar staat, maar denk dat het echt uit een soort ontwetendheid is ofzo.
Brianne, heb jij het eigenlijk al aan je familie verteld?
Hier nog steeds aan de gang
vrijdag 24 november 2017 om 11:22
Marilyn dat zal ook al wel de helft van de twijfel schelen als je man overstag gaat
.
Hier staat man te springen om een derde dat scheelt ook natuurlijk .
Nee hoor ik laat mijn keus niet afhangen van 50 euro . Maar als ik toch voor een spiraal ga, beter dan nog in december dan in januari ivm de zorgverzekering.
Hier staat man te springen om een derde dat scheelt ook natuurlijk .
Nee hoor ik laat mijn keus niet afhangen van 50 euro . Maar als ik toch voor een spiraal ga, beter dan nog in december dan in januari ivm de zorgverzekering.
vrijdag 24 november 2017 om 12:58
Eva ik had je post gemist met voor en nadelen
. Was waarschijnlijk tegelijk aan het typen.
Een paar nadelen vallen bij mij af.
* Geen pup
* kids slapen door
Boodschappen kan je tegenwoordig gewoon online bestellen
*Afvallen... Tja kan erna ook nog wel
. Lang bv geven hihi..
Maar dit is bij mij ook wel een puntje hoor.
Maar nog steeds. pff. Lastig Lastig. haha..
En als manlief ook wil dan maakt dat wel makkelijker.
Ben aan de ene kant bang dat ik er spijt van krijg als we toch niet voor een 3e gaan.
Dajka,
Dat vind ik wel herkenbaar. Ik heb ook nog spulletjes en wat kleding voor mezelf staan waar ik nog geen afstand van kan doen.
Grappig dat je ook een spiraal wilde haha en een maand later zwanger was.
Toen ik zwanger was was ik daar wel heel blij mee. En dan is je mindset ook anders omdat je niet anders kan misschien. Nu heb je nog een keus.
Een paar nadelen vallen bij mij af.
* Geen pup
* kids slapen door
Boodschappen kan je tegenwoordig gewoon online bestellen
*Afvallen... Tja kan erna ook nog wel
Maar dit is bij mij ook wel een puntje hoor.
Maar nog steeds. pff. Lastig Lastig. haha..
En als manlief ook wil dan maakt dat wel makkelijker.
Ben aan de ene kant bang dat ik er spijt van krijg als we toch niet voor een 3e gaan.
Dajka,
Dat vind ik wel herkenbaar. Ik heb ook nog spulletjes en wat kleding voor mezelf staan waar ik nog geen afstand van kan doen.
Grappig dat je ook een spiraal wilde haha en een maand later zwanger was.
Toen ik zwanger was was ik daar wel heel blij mee. En dan is je mindset ook anders omdat je niet anders kan misschien. Nu heb je nog een keus.