Zwanger van de 3e
zondag 9 juli 2017 om 13:40
Hoi allemaal,
Hier 8 weken zwanger van de derde.
Hebben 2 boys van 4 en 6.
Wie is er nog meer zwanger van de 3e?
Groetjes Marilyn
marilyn, 36 & 38, 2 zoons 4 & 6.
amereeh, ... , 2 dochters 5 & 2.
labello, ... , 2 dochters 4 & 3.
brianne, 32 & 35, 2 zoons 3 & 1. 3e ronde
evda, 34 & .., zoon 5jr, dochter 1.
kersopdetaart, ..., 3 en 1 jaar. start 2018
Hier 8 weken zwanger van de derde.
Hebben 2 boys van 4 en 6.
Wie is er nog meer zwanger van de 3e?
Groetjes Marilyn
marilyn, 36 & 38, 2 zoons 4 & 6.
amereeh, ... , 2 dochters 5 & 2.
labello, ... , 2 dochters 4 & 3.
brianne, 32 & 35, 2 zoons 3 & 1. 3e ronde
evda, 34 & .., zoon 5jr, dochter 1.
kersopdetaart, ..., 3 en 1 jaar. start 2018
anoniem_349632 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:07
51.66% gewijzigd
zaterdag 9 december 2017 om 15:47
Ohhh wat spannend Evda!!!
Brianne, nu ruim 13 weken ja. Geslacht maakt ons niks uit maar ik vind 'genderneutrale' kleding en dingen vaak niet zo leuk. Dan koop ik liever gericht kleding en spulletjes voor een jongetje of een meisje. En het lijkt me heel leuk om met de kinderen naar zo'n pretecho te gaan zodat zij de baby ook kunnen zien. Het is nu allemaal nog erg abstract natuurlijk.
Hebben je ouders de post inmiddels ontvangen??
Dajka, ik werd beide keren na de miskraam na 5,5 week weer ongesteld. Op zich is dat netjes voor mijn doen, heb altijd een redelijk lange cyclus (4,5 week).
Marilyn, succes met Het Gesprek dit weekend!!
Brianne, nu ruim 13 weken ja. Geslacht maakt ons niks uit maar ik vind 'genderneutrale' kleding en dingen vaak niet zo leuk. Dan koop ik liever gericht kleding en spulletjes voor een jongetje of een meisje. En het lijkt me heel leuk om met de kinderen naar zo'n pretecho te gaan zodat zij de baby ook kunnen zien. Het is nu allemaal nog erg abstract natuurlijk.
Hebben je ouders de post inmiddels ontvangen??
Dajka, ik werd beide keren na de miskraam na 5,5 week weer ongesteld. Op zich is dat netjes voor mijn doen, heb altijd een redelijk lange cyclus (4,5 week).
Marilyn, succes met Het Gesprek dit weekend!!
zondag 10 december 2017 om 09:06
Nee denk niet dat het nog wat wordt . Zit op dag 33 en is een early test ..
Ga er dus maar vanuit dat het niet raak is.
Heb vaker een periode een hele onregelmatige cyclus gehad .. eigenlijk kan ik dus beter ovulatie testen gebruiken want dan weet ik ook wanneer ik ongesteld moet worden maar wilde nou juist er niet zo gespannen mee bezig zijn.
Ga er dus maar vanuit dat het niet raak is.
Heb vaker een periode een hele onregelmatige cyclus gehad .. eigenlijk kan ik dus beter ovulatie testen gebruiken want dan weet ik ook wanneer ik ongesteld moet worden maar wilde nou juist er niet zo gespannen mee bezig zijn.
zondag 10 december 2017 om 21:13
@dajka: snap dat je dan nu toch weer twijfelt! het is ook wat, zo'n bijna geheel eerste trimester uitzitten en dan toch een miskraam en dan nog herstellen daarvan. Dan voel je je nu eindelijk weer een beetje oke, kan me vorostellen dat je dan denkt 'dat wil ik wel vasthouden'. Ik hoop dat je twijfels weer zakken.
@evda: jammer hoor van die negatieve test. Hoe voel je je nu?
@amereeh: jeetje al weer met verlof over 8 wkn! gaat snel ineens of niet? vervelend die onduidelijkheid met je werk. Hoop dat je het van je af kan zetten idd.
@marilyn: en, gesprek al gevoerd?
@zeepaardje: ja genderneutraal inkopen doen is lastiger ja, vind ik ook. Wanneer ga je de pretecho doen? hoe oud waren jouw kids ook al weer en weten ze het al (sorry als je het al verteld hebt..)?
m'n ouders ontvingen vrijdag ein-de-lijk de kaart. Fijn! Ook op m'n werk verteld. allemaal leuke reacties, dus dat is wel weer leuk om mee te maken. A.s. donderdag de termijnecho, zin in. Ik heb het idee dat de 'eerste trimester klachten' langzaam minder worden. M'n bekken daarentegen gaat nu zeer doen.. achja, altijd feest zo'n zwangerschap;)
@evda: jammer hoor van die negatieve test. Hoe voel je je nu?
@amereeh: jeetje al weer met verlof over 8 wkn! gaat snel ineens of niet? vervelend die onduidelijkheid met je werk. Hoop dat je het van je af kan zetten idd.
@marilyn: en, gesprek al gevoerd?
@zeepaardje: ja genderneutraal inkopen doen is lastiger ja, vind ik ook. Wanneer ga je de pretecho doen? hoe oud waren jouw kids ook al weer en weten ze het al (sorry als je het al verteld hebt..)?
m'n ouders ontvingen vrijdag ein-de-lijk de kaart. Fijn! Ook op m'n werk verteld. allemaal leuke reacties, dus dat is wel weer leuk om mee te maken. A.s. donderdag de termijnecho, zin in. Ik heb het idee dat de 'eerste trimester klachten' langzaam minder worden. M'n bekken daarentegen gaat nu zeer doen.. achja, altijd feest zo'n zwangerschap;)
zondag 10 december 2017 om 21:34
Brianne wat leuk dat veel mensen het nu weten
.. wordt het toch wat echter ..balen van de rest van de klachten ! Hopelijk gaan de bekkenklachten niet verergeren
Voel me niet zo prettig .
Nu ik een negatieve test heb en toch niet ongesteld.
Hierdoor ben ik er toch weer veel mee bezig en geeft weer spanning ..
Ben ff klaar met de spanning..
Er komt toch ook steeds wat oud zeer naar boven. .. ben gewoon al vanaf januari bezig met zwanger worden van een derde, ging het allemaal maar wat makkelijker en met wat minder stress..
En ik zit nog maar in ronde 1, maar zo voelt het dus niet.
Dajka ik begrijp je twijfels zo ... Heb dat ook steeds.. wordt steeds zo heen en weer geslingerd in mijn gevoel.. weet je normaal moet zwanger zijn iets leuks Zijn, maar een miskraam schopt gewoon alles door elkaar.
Je raakt ervan in de war met je gevoelens..
Vorige week zei mijn man: " ik zou weer zo graag zo'n schattig baby'tje erbij hebben" ..
Nu denk ik : jaaaaa wil ik ook , maar wel zonder al die spanningen ..
En het is gewoon zo lekker om weer rust in de tent te hebben en geen stress omtrent zwanger worden en zijn..
Voel me niet zo prettig .
Nu ik een negatieve test heb en toch niet ongesteld.
Hierdoor ben ik er toch weer veel mee bezig en geeft weer spanning ..
Ben ff klaar met de spanning..
Er komt toch ook steeds wat oud zeer naar boven. .. ben gewoon al vanaf januari bezig met zwanger worden van een derde, ging het allemaal maar wat makkelijker en met wat minder stress..
En ik zit nog maar in ronde 1, maar zo voelt het dus niet.
Dajka ik begrijp je twijfels zo ... Heb dat ook steeds.. wordt steeds zo heen en weer geslingerd in mijn gevoel.. weet je normaal moet zwanger zijn iets leuks Zijn, maar een miskraam schopt gewoon alles door elkaar.
Je raakt ervan in de war met je gevoelens..
Vorige week zei mijn man: " ik zou weer zo graag zo'n schattig baby'tje erbij hebben" ..
Nu denk ik : jaaaaa wil ik ook , maar wel zonder al die spanningen ..
En het is gewoon zo lekker om weer rust in de tent te hebben en geen stress omtrent zwanger worden en zijn..
maandag 11 december 2017 om 08:40
pff evda, snap het heel goed hoor. En natuurlijk is het niet ronde 1 voor jou, zeker ronde 8 al, met de nodige pauze tussendoor. Het is ook echt niet niks allemaal he! Heb je er wel eens over nagedacht via de huisarts met iemand te praten? Ze hebben vaak wel een praktijkondersteuner die gewoon onder de (vergoede) huisartszorg valt en met wie je een paar gesprekken kan hebben. Misschien lukt het om de spanning een beetje weg te nemen of met andere gedachten naar het zwanger worden te kijken? Je moet er wel zin in hebben natuurlijk, maar wie weet helpt het... Ik hoop dat je snel ongesteld wordt en rust vindt in dit lastige proces! knuffel!
maandag 11 december 2017 om 08:48
Ja dat misschien wel een idee voor op den duur Brianne.
Bedankt voor je lieve bericht en peptalk .
Het is nu nog niet dat ik eraan onder doorga hoor.
Maar zo rond menstruatie geeft het extra spanning.
Ben sowieso altijd erg hormonaal als ik ongesteld moet worden
.
Het is sowieso fijn om van me af geschreven te hebben. .
Voel me vandaag alweer beter
.
Ik ben een echte " kopinhetzandsteker" en '"gewoon doorgaan" type.
Hierdoor heb ik mezelf na de miskraam weer snel herpakt ..
Zwangerschapswens in de kast geduwd en doorgaan.
Werkt natuurlijk niet helemaal zo
.
Soms komen er nu flashbacks bovendrijven, zoals bij de gynaecoloog die laatst zei dat het hartje waarschijnlijk niet lang voor de laatste echo gestopt was . Had ook enorm veel weefsel... Heb de foetus dus bijna met 9,5 weken zwangerschap verloren .. best ver ..
Enfin, het gaat weer beter hoor
.
Maar dingen als lange cyclussen en witte testen zijn irritant.
Bedankt voor je lieve bericht en peptalk .
Het is nu nog niet dat ik eraan onder doorga hoor.
Maar zo rond menstruatie geeft het extra spanning.
Ben sowieso altijd erg hormonaal als ik ongesteld moet worden
Het is sowieso fijn om van me af geschreven te hebben. .
Voel me vandaag alweer beter
Ik ben een echte " kopinhetzandsteker" en '"gewoon doorgaan" type.
Hierdoor heb ik mezelf na de miskraam weer snel herpakt ..
Zwangerschapswens in de kast geduwd en doorgaan.
Werkt natuurlijk niet helemaal zo
Soms komen er nu flashbacks bovendrijven, zoals bij de gynaecoloog die laatst zei dat het hartje waarschijnlijk niet lang voor de laatste echo gestopt was . Had ook enorm veel weefsel... Heb de foetus dus bijna met 9,5 weken zwangerschap verloren .. best ver ..
Enfin, het gaat weer beter hoor
Maar dingen als lange cyclussen en witte testen zijn irritant.
maandag 11 december 2017 om 09:24
ja dat is ook hartstikke ver en echt geen kattenpis. Zeke rniet als je het al voor de zoveelste keer meemaakt! schrijf hier dan maar lekker van je af, dat kan altijd. en anders echt niet te lang blijven rondlopen met zorgen enzo hoor, het leven kan soms een stuk leuker en lichter zijn met een beetje hulp van buitenaf:) En al die hormonen helpen ook zeker niet mee!
maandag 11 december 2017 om 16:09
Edva vervelend dat het toch zon ‘ding’ is terwijl je er relaxed in wou staan. Is denk ik toch moeilijk gezien de voorgeschiedenis. Lange en onregelmatige cyclussen zijn ook echt killing lijkt me, dan kan het weer alle kanten op iedere maand. Ben je al ongesteld? Ja ik twijfel soms inderdaad, omdat nu alles goed is en gewoon geen zin in onrust. Het lijkt ook alsof het nooit uitkomt. Ik ben nieuw op mijn werk en moet me soms nog wel wat bewijzen en zichtbaar maken, toch lastig als je zwanger bent. En mijn kinderen zijn al best oud, idealiter toch dan liever eerder een beslissing gemaakt achteraf. Nou ja...als ik het echt wil is dat allemaal niet zo heel belangrijk (maar hoe graag wil ik het dan precies??) en de MK natuurlijk, het maakt het minder onbezorgd.
Brianne, leuk dat ze toch nog het kaartje hebben gekregen! Maar wat een vertraging zeg! Leuk dat ze leuk reageerden. Donderdag alweer een echo, gaat snel zeg (voor jou vast niet)
Brianne, leuk dat ze toch nog het kaartje hebben gekregen! Maar wat een vertraging zeg! Leuk dat ze leuk reageerden. Donderdag alweer een echo, gaat snel zeg (voor jou vast niet)
dinsdag 12 december 2017 om 10:52
Evda. Naar dat je zo K*T voelt. Maar herken je gevoel zeker wel.
Je dealt ermee. Geeft het even tijd en gaat weer door met het normale leven. Ben ook niet zo iemand die de hele dag maar gaat lopen sippen.
Maar het blijft in je hoofd en hart wel aanwezig. Ik kan de laatste tijd echt om alles huilen, zo irritant. Misschien omdat ik ongesteld ben. Maar dat zal wel niet.
Voor jou extra zuur omdat jullie al bijna een jaar bezig zijn... Ik duim voor jullie dat het snel wel mag lukken
Nog niet met mn man erover gehad. Was een druk weekend. Kinderfeestje en druk.... Dus niet echt een goed moment geweest om het aan te snijden.
Nou ben ik ook niet zo'n held in dat soort dingen. (hadden jullie misschien wel gemerkt) Maar moet altijd een soort van moed verzamelen. Heb ik zelf met verlof vragen op mn werk haha..
Maar goed. Genieten jullie kids ook zo van de sneeuw?
Mijn oudste is niet naar binnen te krijgen. Hij vind het echt prachtig. Zondag samen een sneeuwpop gemaakt
Je dealt ermee. Geeft het even tijd en gaat weer door met het normale leven. Ben ook niet zo iemand die de hele dag maar gaat lopen sippen.
Maar het blijft in je hoofd en hart wel aanwezig. Ik kan de laatste tijd echt om alles huilen, zo irritant. Misschien omdat ik ongesteld ben. Maar dat zal wel niet.
Voor jou extra zuur omdat jullie al bijna een jaar bezig zijn... Ik duim voor jullie dat het snel wel mag lukken
Nog niet met mn man erover gehad. Was een druk weekend. Kinderfeestje en druk.... Dus niet echt een goed moment geweest om het aan te snijden.
Nou ben ik ook niet zo'n held in dat soort dingen. (hadden jullie misschien wel gemerkt) Maar moet altijd een soort van moed verzamelen. Heb ik zelf met verlof vragen op mn werk haha..
Maar goed. Genieten jullie kids ook zo van de sneeuw?
Mijn oudste is niet naar binnen te krijgen. Hij vind het echt prachtig. Zondag samen een sneeuwpop gemaakt
donderdag 14 december 2017 om 07:16
Evda hoe is het nu? Ongesteld of nog niet? Morgen weer testen toch?
Ik herken je gevoelens en gedachten heel erg. Afgelopen augustus/september was ik daar ook erg mee bezig. Meer dan een jaar bezig (2 miskramen) en ondertussen waren er allemaal vriendinnen, collega's, buren die later begonnen waren en inmiddels een kind in hun armen hadden. Ik was (kan je rustig zeggen) intens jaloers, waarom was hun alle goeds gegund en had ik zo'n kl*tejaar achter de rug? Natuurlijk gunde ik het hen, maar ik gunde het mezelf ook heel erg natuurlijk. Dus ik wou je even een hart onder de riem steken
Ik herken je gevoelens en gedachten heel erg. Afgelopen augustus/september was ik daar ook erg mee bezig. Meer dan een jaar bezig (2 miskramen) en ondertussen waren er allemaal vriendinnen, collega's, buren die later begonnen waren en inmiddels een kind in hun armen hadden. Ik was (kan je rustig zeggen) intens jaloers, waarom was hun alle goeds gegund en had ik zo'n kl*tejaar achter de rug? Natuurlijk gunde ik het hen, maar ik gunde het mezelf ook heel erg natuurlijk. Dus ik wou je even een hart onder de riem steken
vrijdag 15 december 2017 om 15:20
Hoi allemaal,
Bijna weekend
.
Onze oudste is al 3 dagen ziek. Zo zielig. Misselijk, spugen diarree en niet eten.
Hopelijk blijven we gespaard.
We hebben een heerlijk rustig weekend voor de boeg. Lekker hoor.
Jullie plannen?
En hoe is het verder met iedereen. Het is zo rustig de laatste tijd.
Fijn weekend!
Evda ik las in een andere groep dat je ongesteld bent geworden.. Balen zeg.
Hopelijk volgende ronde meer geluk. Ik ga voor je duimen.
Bijna weekend
Onze oudste is al 3 dagen ziek. Zo zielig. Misselijk, spugen diarree en niet eten.
Hopelijk blijven we gespaard.
We hebben een heerlijk rustig weekend voor de boeg. Lekker hoor.
Jullie plannen?
En hoe is het verder met iedereen. Het is zo rustig de laatste tijd.
Fijn weekend!
Evda ik las in een andere groep dat je ongesteld bent geworden.. Balen zeg.
Hopelijk volgende ronde meer geluk. Ik ga voor je duimen.
zondag 17 december 2017 om 08:26
Hi!
Idd rustig hier. Ik wacht op mijn menstruatie hier...volgens mij wel een eisprong gehad afgelopen week (migraine, dun slijm), maar op aanraden van de gyn dus 1 menstruatie afwachten.
Marilyn, al meer duidelijk bij jullie?
Edva, hoe voel je je nou?
Zwangeren, hoe gaat het? Brianne, jij had toch afgelopen donderdag een echo? Hoe was het?
Hier alles ok. Ik begon opeens enorm te twijfelen vanwege mijn werk eigenlijk. Aankomende november komt er eigenlijk een ‘kans’ voorbij (sorry, vaag vanwege herkenbaarheid), en mocht ik nu zwanger raken, dan kan ik daar dus niets mee. Ik raak af en toe wat onzeker van mijn werk, net nieuw, plaats zoeken in het team, jaarcontract (waarschijnlijk wel verlengd maar toch) ect...Maar ja, nog langer uitstellen word man niet gelukkig van, en ik ook eigenlijk niet. Wie weet duurt het nu opeens wel even voordat ik zwanger wordt, of een MK, we gaan er maar gewoon voor!
Idd rustig hier. Ik wacht op mijn menstruatie hier...volgens mij wel een eisprong gehad afgelopen week (migraine, dun slijm), maar op aanraden van de gyn dus 1 menstruatie afwachten.
Marilyn, al meer duidelijk bij jullie?
Edva, hoe voel je je nou?
Zwangeren, hoe gaat het? Brianne, jij had toch afgelopen donderdag een echo? Hoe was het?
Hier alles ok. Ik begon opeens enorm te twijfelen vanwege mijn werk eigenlijk. Aankomende november komt er eigenlijk een ‘kans’ voorbij (sorry, vaag vanwege herkenbaarheid), en mocht ik nu zwanger raken, dan kan ik daar dus niets mee. Ik raak af en toe wat onzeker van mijn werk, net nieuw, plaats zoeken in het team, jaarcontract (waarschijnlijk wel verlengd maar toch) ect...Maar ja, nog langer uitstellen word man niet gelukkig van, en ik ook eigenlijk niet. Wie weet duurt het nu opeens wel even voordat ik zwanger wordt, of een MK, we gaan er maar gewoon voor!
zondag 17 december 2017 om 08:42
Hoi hoi,
Inderdaad ongesteld geworden.
En ik had echt even een dipje .
Vond het heel confronterend om weer bezig te zijn met zwanger worden en de onzekerheid die ik weer voelde werd ik niet vrolijk van, toen ik overtijd ging ..
Daardoor ook weer veel aan de miskramen denken.
Ik ga mezelf echt even rust geven.
Het gaat te snel .
Even pauze dus
Inderdaad ongesteld geworden.
En ik had echt even een dipje .
Vond het heel confronterend om weer bezig te zijn met zwanger worden en de onzekerheid die ik weer voelde werd ik niet vrolijk van, toen ik overtijd ging ..
Daardoor ook weer veel aan de miskramen denken.
Ik ga mezelf echt even rust geven.
Het gaat te snel .
Even pauze dus
dinsdag 19 december 2017 om 16:38
Ach EvdA ik snap het. Neem je tijd, verwerk het.
Dajka, lastig he, 'timing'. Maar je weet niet wanneer het raak is en je kan ook niet je hele leven on hold zetten vanwege kansen en mogelijkheden (vind ik dan). Maar lastig is het zeker!
Hier gaat het een stuk beter, misselijkheid is nagenoeg weg (jeej!), moeheid valt weer mee, soms nog wat hoofdpijn maar ach. Mijn bekken is wel aan het opspelen maar door rigoreus heel lief te zijn voor mijn bekken (de kids niet meer tillen, zo min mogelijk trap lopen, dat soort dingen) gaat het eigenlijk wel goed. Maar na een drukke dag merk ik het absoluut.
Daarnaast denk ik af en toe een kriebeltje of een fladder te voelen. Maar als ik dan een halve of hele dag niets voel, dan heb ik meteen dat stemmetje: "het waren gewoon je darmen, het is hartstikke dood hoor".
Erg onzekere weken zijn dit!
Ik ben wel Heel Erg Bol inmiddels. Positiekleding aan en het is echt enorm te zien. Bij de eerste was ik zo bol bij 25 weken ofzo
Waar gaat dit naartoe??
Dajka, lastig he, 'timing'. Maar je weet niet wanneer het raak is en je kan ook niet je hele leven on hold zetten vanwege kansen en mogelijkheden (vind ik dan). Maar lastig is het zeker!
Hier gaat het een stuk beter, misselijkheid is nagenoeg weg (jeej!), moeheid valt weer mee, soms nog wat hoofdpijn maar ach. Mijn bekken is wel aan het opspelen maar door rigoreus heel lief te zijn voor mijn bekken (de kids niet meer tillen, zo min mogelijk trap lopen, dat soort dingen) gaat het eigenlijk wel goed. Maar na een drukke dag merk ik het absoluut.
Daarnaast denk ik af en toe een kriebeltje of een fladder te voelen. Maar als ik dan een halve of hele dag niets voel, dan heb ik meteen dat stemmetje: "het waren gewoon je darmen, het is hartstikke dood hoor".
Ik ben wel Heel Erg Bol inmiddels. Positiekleding aan en het is echt enorm te zien. Bij de eerste was ik zo bol bij 25 weken ofzo
woensdag 20 december 2017 om 12:26
ik zal binnenkort even op iedereen reageren hoor, even drukke tijden weer hier met werk en thuis. En die vermoeidheid die z'n eind nog steeds niet echt kent. Kan als de jongens op bed liggen nauwelijks meer iets, dus vandaar dat ik hier ook niet zo veel ben. Ik lees wel alles steeds, dus ga zeker even reageren binnenkort
Maar hier idd vorige week goede echo gehad, de gup was weer hard gegroeid dus m'n UD is weer 2 dgn eerder, 24 juni nu. Verder alles goed. Ook uitslag van NIPT gister over de mail: alles prima. Super fijn!
Maar hier idd vorige week goede echo gehad, de gup was weer hard gegroeid dus m'n UD is weer 2 dgn eerder, 24 juni nu. Verder alles goed. Ook uitslag van NIPT gister over de mail: alles prima. Super fijn!
vrijdag 22 december 2017 om 07:47
Wat ontzettend fijn dat zowel echo als nipt goed zijn brianne! Lijkt me een hele opluchting. Hopelijk voel je je straks ook weer wat beter en energieker. Zeepaard, hoever ben jij nou? Bijzonder als je de bewegingen kunt voelen hè? Volgens mij begint dat ook met: waren dit nou mijn darmen of niet?
Hier niets bijzonders eigenlijk, zin in kerst!
Hier niets bijzonders eigenlijk, zin in kerst!