Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Boulu en MsF heel veel succes met jullie puncties morgen! Ik duim voor een mooie opbrengst bij jullie beiden, met mooie embryo’s en succesvolle terugplaatsingen.

Boulu zo begrijpelijk dat je opziet tegen de spannende dagen na de punctie en de periode daar weer na. Er zijn nog zoveel onzekerheden om te overbruggen. Een heel dikke knuffel :hug:
hoi meiden,

ik lees af en toe mee met jullie forum.
mijn vriend en ik zijn net begonnen met het icsi traject.
Heb net een week lag decapeptyl gesprikt en vanavond komt gonal f erbij. ook had ik vandaag mijn eerste echo.

Nu had ik een vraagje, en ik denk dat bij iedereen het traject anders loopt.
Maar wij gaan het weekend van 1 dec een weekendje weg, nu heb ik woendag 29 nov mijn tweede echo na een week lang gonal f te hebben geprikt. Alleen was mijn vraag, krijg je hierna om de dag een echo of hoe loopt dat? of ligt dat echt aan de groei van je eitjes?

We zitten namelijk te denken om het weekend te annuleren als we om de dag naar het zkn moeten om echo's te laten maken. Aangezien we meer dan een uur moeten rijden dan.

sorry voor het binnenvallen.. :)
Thjs dit hangt heel erg van de groei van de eitjes af. Meestal is het dan om de dag een echo, maar soms is het elke dag. Ik was afgelopen icsi ook een paar dagen weg. Wij hebben het niet geannuleerd, maar hadden wel de pech dat we elke dag terug moesten. Het was bijna twee uur rijden, dus steeds om 7 u sochtends weer in de auto, om negen uur echo en dan om elf uur weer op vakantieadres. Het was balen, maar we hebben toch nog kunnen genieten. Toen de punctie gepland was, zijn we de dag ervoor wel definitief naar huis gegaan.

Boulu en MssFiddler heel veel succes met de punctie morgen.

Dazzle hoe gaat het met jou? Heb je al contact opgenomen met maatschappelijk werk? Ik weet niet of je morgen gaat testen, ik duim heel hard voor je. :lips: :redrose:
Dank je wel Zizo voor je reactie.

We vinden het ook beide belangrijk om lekker van elkaar te genieten.. dus denk dat we gewoon gaan en dan terug rijden voor de echo's.

succes iedereen :rose:
Boulu en MssFiddler Morgen de punctie: Veel sterkte en hopelijk een mooie oogst voor jullie :-]
Boulu en Mssfiddler: heel veel succes voor morgen en ik hoop op een mooie opbrengst! Toitoitoi!

Dazzle, morgen is je testdag volgens de tabel. Ik duim keihard voor je en hoop gewoon zo dat het nu een keer raak is.
Boulu en Mssfiddler heel veel succes morgen! hoop op een mooie opbrengst.
Boulu en msfiddler succes morgen
Mssfiddler en Boulu Heel veel succes morgen!! Denk aan jullie en hoop op een goede opbrengst!!

Vandaag heb ik weer een meting gehad. Morgen weer terug, het grootste follikel groeit goed, de rest is iets trager van begrip ;-)
Het mooiste zou zijn als de grootste een beetje rustig aan doet, zodat de anderen nog een beetje kunnen groeien. Ik hoop op zondag punctie.
Boulo en MsFiddler: Ik denk aan jullie! Dat de opbrengst mooi mag zijn en er mooie embryo's bij mogen zitten!!

Thjs Ik zou ook inderdaad gewoon lekker gaan genieten met zijn tweeen. Mocht je dan terug moeten komen en het maar een uurtje rijden is, zou ik er gewoon gelijk maar een leuke dag van maken. Tenzij je echt veel last al hebt of iets.

Boulo Ik snap dat je de tijd erna het ergste vind. Ik vond zelf de punctie ook niet heel spannend maar de tijd van afwachten hoeveel bevruchtingen je hebt en of je wel klaar bent voor een terugplaatsing is killing. Ik duim extra hard! Ik heb inderdaad nog wel een kans op een terugplaatsing in December als het BMS gaat groeien.

Wat ik me ineens besefte is dat als ik volgende week een goede echo heb en de terugplaatsing een aantal dagen daarna is, ik mag testen rond Kerst.... Dit is het eerst jaar voor mij dat ik Kerst zo onzeker in ga... Toch wat vreemd.
Boulu & Msfiddler! Mijn duimen draaien voor jullie heel veel succes vandaag en ik denk aan jullie meiden! :thumbsup: :heart:
Shine bright like a diamond
Heel veel succes zo Boulu en MsFiddler, en een zo goed mogelijke opbrengst gewenst!
Boulu en MissF succes meiden!!
Dazzle, heb je nog getest?
Kwam even spieken voor dazzle.
Succes met de puncties
Dazzle ik duim voor je. Ik hoop dat je goed nieuws hebt.

Boulu en MissF ik hoop dat jullie een redelijke opbrengst hebben. En dat de spannende komende weken een positieve uitkomst voor jullie hebben.

Duufje ik hoop en duim ontzettend dat het geluk bij deze poging aan je zijde staat. Ik kan me indenken dat het enorm spannend is.

Verder lees ik wederom veel teleurstelling, verdriet, afgebroken pogingen e.d.. Heel veel sterkte voor iedereen die daarmee te dealen heeft.

Piene wat bijzonder dat je al zo ver in je zwangerschap zit. Erg fijn.

Weija ook voor jou ben ik superblij al blijft het nog even spannend. Maar so far so good.

Zizo ik ga in principe 27-12 starten met prikken en dan verwachten ze de punctie ongeveer rond 19-01. Maar ik pin me maar niet meer op een start datum vast. In 2018 komt er vast actie in de taxi. Maandag word ik geopereerd aan mijn voeten en daarna kan ik ook beter inschatten of daar complicaties bij komen en dit het traject nog vertraagd of net niet.

Het langer wachten is in mentaal opzicht wel goed geweest. Ik ben al weer wat langer aan het werk en beter gemeld na mijn burn out. Dus ik heb rustig aan kunnen wennen aan weer meer werken. Verder kom ik de tijd wel door. Af en toe een wijntje en sushi. Verder vooral bezig met gezond leven, sporten en de dagelijkse dingen. Ik was tijdens mijn burn out nogal aan gekomen door emo eten. Die 5 kilo zijn er nu weer af. Ik probeer nu nog 5 kilo af te vallen zodat ik fit en gezond aan het traject en hopelijk een doorgaande zwangerschap kan beginnen.
Thjs: Precies wat Zizo schrijft. Bij Boston Place moest ik steeds terug komen op het laatst voor bloedtesten en echo's.

MwStippel: Wat fijn dat je ook weer beter in je vel zit zeg! Ik hoop dat alles goed blijft gaan en je daadwerkelijk 27/12 van start kan gaan. Ondertussen is het zaad natuurlijk wel veilig gesteld in de vriezer en dat lijkt mij voor jou een aangenaam idee,

Dazzle; Ik denk aan je! :heart:

Mssfiddler en Bulou: alle positieve energie jullie kant op. Succes dames! :thumbsup:

Labgeek: Ik hoop dat het BMS dicker wordt mbv progynova. Heel veel succes en wat zou het fijn zijn als je in December nog een TP hebt. Kerstkindje in de maak (al komt 'ie dan wat later) ;-)

Hier alles goed. Vandaag nog een extra dagje aan het werk (ivb deadline) en morgen komt de (vervelende) health visitor weer mijn huis binnen - ik verheug me (not) :yawnee:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Het zit er weer op. Maar ik ben allerminst happy helaas. Ik wil niet teveel zeuren tegenover jullie, want ik weet dat het veel minder kan, maar voor mijn doen ben ik niet blij met de 7 eicellen die gevonden zijn.
Zondag werden er 14 geteld (boven de 10mm dus zouden nog wel groeien) en nu maar 7 gevonden... En de vorige poging had ik er 16. Dus ik weet dat het beter kan. En die van 16 waren ook allemaal rijp. Dus of het opgaat dat ze nu allemaal van betere kwaliteit zijn vraag ik me af.
En daarbij weet ik ook dat we er maar één nodig hebben maar juist in ons geval is één al heel moeilijk. We houden meestal heel weinig embryo's over en we moeten geluk hebben als er een fatsoenlijke bij zit...

Pff ik ben zo teleurgesteld. Al het verdriet is er ook uit gekomen, ik denk ook dat ik me er afgelopen tijd voor had afgeschermd. Ik ben moe, zo moe, van al het strijden. Elke keer maar weer eens leven oppakken en doorgaan. Het voelt alsof ik een ziekte heb en soms niet meer kan. En het gaat waarschijnlijk eigenlijk niet alleen om die 'maar' 7 eicellen, maar alles erom heen... De angst dat het echt nooit gaat lukken wordt dan weer wat echter.

Sorry meiden, reageer later op jullie!!
Aaah lieve boulu, ik snap jouw teleurstelling bij 7 eicellen. Ik ken je voorgeschiedenis en weet dat 7 eicellen bij jullie te weinig kan zijn. Pfff had ook zo op meer gehoopt. Toch weet ik dat iedere poging anders is en dat er nu uit maar 7 eicellen, veel mooie embryos kunnen ontstaan. Het is ook allemaal te veel met alles wat er is gebeurd afgelopen jaren. Vind je toch nog steeds heel sterk en dapper dat je doorgaat. Ik hoop met heel mijn hart dat er mooie embryos ontstaan en nog belangrijker een hele mooie baby. :redrose: :redrose:

@ mssF ben benieuwd hoe het bij jou is gegaan. Veel sterkte!

@ dazzle denk aan je en maak me ook weer zorgen. Pfff wat za het toch fijn zijn als je een keer wel die plusje of extra streepje op de test hebt. :kneel:
Ah Boulu, natuurlijk ben je teleurgesteld, het is de helft van waar je op ingesteld was. Was de rest dan leeg of niet rijp? En wanneer hoor je of er bevruchting is? Ik hoop heel erg hard voor je, kom maar even goed bij.
En hoe gaat het, Selin?
Ach lieve Boulu, wat rot dat je zo baalt. Het is inderdaad vast meer dan dat het er maar 7 zijn. 7 van superkwaliteit hoop ik voor je.

Mij viel de punctie reuze mee, maar de pijnstilling vond ik geen feest. Ben ook maar gelijk mn bed weer ingedoken, inmiddels wat bijgekomen.
Bij mij zijn er 6 eicellen gevonden (uit 6 grote follikels). Man is helemaal in zn nopjes daarmee dus dat helpt wel om niet te balen. Uiteindelijk voor ons dus een prima resultaat nadat we vorige week maar 1 follikel zagen.
Blijkbaar was het wel indrukwekkend want ik moet gewoon in bed blijven liggen van mijn man en hij zorgt voor me. Ik moet zeggen dat ik er ook nog niet weer helemaal gezond uitzie. En ze hadden nog wel minder pijnstilling gegeven vanwege mn gewicht.
Lieve Bulou - hoewel 7 eicellen helemaal niet slecht is kan ik me in JOUW geval voorstellen dat JIJ teleurgesteld bent over deze opbrengst. Dr A. heeft altijd gezegd dat er altijd geprobeerd wordt tussen de 6 en 12 eicellen te kunnen oogsten, omdat bij heel veel meer de kwaliteit vaak verloren gaat. En in dat kader is jouw opbrengst misschien niet zo beroerd als je nu denkt. Maar natuurlijk heb je ook te maken met een afvalrace en dat maakt het juist zo moeilijk nu. Te meer nu ze dachten 14 follikels te tellen. Uiteindelijk is het denk ik lastig te zeggen hoe deze cycle gaat verlopen en nog te vroeg om conclusies te trekken. Weet wel dat je gevoelens heel begrijpelijk zijn en ook je angst om met lege handen achter te blijven, ook al is het nog helemaal niet zo ver.
Ik heb die angst ook heel lang gehad en zat alles te catastroferen!
Ook hier op het forum omdat sommige mensen bij de eerste TP doorgaand zwanger bleken en ik voor mijn gevoel maar door bleef modderen zonder echt verder te komen en ik soms dan toch ging vergelijken (tot ik op een gegeven moment inzag dat ik daar niet verder mee kwam). De onzekerheid en het verdriet van die periode zal ik dan ook niet zo snel vergeten en herken je wanhoop als ik het zo even mag formuleren. Ik zou je zo graag even een knuffel komen brengen. Kon ik maar iets voor je doen. Ik hoop dat je goed bericht krijgt lieve Bulou!

Mssfiddler: Fijn dat het erop zit en je man goed voor je zorgt. Weet je iets over zijn zaadopbrengst? Ik ga, net als voor Bulou heel hard duimen op mooie bevruchtingen. Wanneer hoor je meer? Eerst maar eens bijkomen lijkt me!

Lilly: Ik hoop dat alles goed met je gaat!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Boulu, ik kan van alles zeggen om je op te beuren, maar ik snap je meid. Het hele gebeuren rondom zwanger worden en de mmm is slopend en zeker als dingen tegenzitten en helemaal als het langer duurt. Snap echt dat je zo intens moe ervan bent. Het liefste gooi je denk ik die handdoek in de ring en denk je “bekijk het maar”. Maar dan is daar weer die enorme wens en dat intense verlangen en dan kan je niet anders dan doorgaan. Mocht je er troost uithalen, mijn collega heeft 6 IVF pogingen gedaan, heel wat operaties gehad vanwege endometriose, 2x bbz gehad, cystes op de eierstokken, noem maar op. Zij zegt “ ik heb nooit opgegeven omdat niemand ooit tegen mij zei dat het niet alsnog kon”. Negen jaar later heeft ze 2 kinderen. Ik hoop dat je de kracht kan vinden om door te gaan. Sowieso is de strijd nog niet gestreden, je hebt nu 7 eicellen, laten we maar weer heel erg gaan hopen!!

Dazzle, ik denk ook aan je al de hele dag en maak me ook een beetje zorgen. Zou het zo erg vinden als het weer niet gelukt is.

Hier goed hoor! Nog in afwachting van....
MssFiddler, fijn dat de groei heeft doorgezet naar 6 eicellen!! Rust maar lekker uit en succes tijdens de spannende komende dagen

Boulu, nog een knuffel voor jou :hug:
@boulu Oh meid ik snap je gevoel echt helemaal. Ik schreef zelf een paar maanden geleden hier precies zoiets. De dosis Gonal was toen omlaag geschroefd, en ik was zó bang hierdoor minder opbrengst te krijgen. En als het ons met 6 mooie embryo's al niet was gelukt, hoe zou het dan nu moeten lukken met minder...
De angst zit hem dus (denk ik) in het feit dat je de vorige keer zóveel eicellen had, en dat het daarmee nog stééds niet wilde lukken. Dat geeft je (onbewust) het idee dat je dan misschien nog wel meer eicellen nodig hebt om uiteindelijk tot een succes te komen.
Ik hoop voor jou natuurlijk dat het nu gewoon meteen lukt met een vers embryo, en dat je straks helemaal niet meer hoeft te piekeren over aantallen. We weten dat het kan, je bent al eerder zwanger geworden.

@mssf fijn dat je 6 mooie eicellen had! Ook voor jou wordt hard geduimd. Laat je maar lekker vertroetelen! :)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven