Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles even goed gelezen. Maar wil even kort noemen dat ik momenteel in de wachtkamer zit voor de punctie. Ben nog aardig relaxed.

Mssfiddler wat een mooie opbrengt!
En Boulu helaas voor jou een teleurstelling, begrijp het goed. Ik duim en hoop echt op goede bevruchtingen!

Reageer later weer, nu eerst de punctie!! :-)
Succes Mangoest!! Hopelijk een mooie opbrengst! :thumbsup:
Mangoest, je hebt de punctie nu achter de rug (mag ik hopen). Hoe is het gegaan? Goed uitrusten.
Mangoest hoe is het gegaan??

Ik had gisteren nog contact met men gynaecoloog, had haar dan gezegd dat ik geen bloedverlies meer had en ze zei: oh mooi, want anders mag je morgenvoormiddag (vandaag dus) nog wel op controle komen hoor.
En ergens kriebelde het zoooo om 'ja' te zeggen, maar besproken met men man en besloten om toch te wachten tot dinsdag, kans dat we dan iets zouden zien is toch groter, ook al scheelt het maar 4 dagen.. ben vandaag exact 6w+1.
Man en ik zijn beide gewoon zo bang dat er niets is, of geen hartactiviteit, en dat we dan wéér teleurgesteld naar huis moeten.
We houden hier alvast rekening mee hoor, maar het zou toch fijn zijn als we ook eens gewoon geluk hadden... we wilden in elk geval nog enkele dagen extra 'in de waan leven' dat we toch zwanger zijn :) en hopen dat dit dinsdag ook effectief zo zal zijn!!
Lieve allemaal en windmolen en lily,

Sorry dat ik niets meer van me heb laten horen. Maar had zoals velen hier niet echt een topperiode. Mijn 3e TP is helaas mislukt... dus ICSI1 daarmee ook.

Voor mij wel echt een klap waar ik even van moest bijkomen. Was er echt even kapot van. Gaat nu gelukkig weer beter inmiddels Ik probeer iedere dag maar even stuk te staan bij wat er wél goed gaat in ons leven en gelukkig is dat heel veel! Ben positief maar af en toe wel met een traantje.

Sowieso ging het na de laatste TP al wat minder. Had weinig hoop en was er zoooveel mee bezig in m’n hoofd dat het echt niet goed was. Daarom bewust ook even wat meer afstand genomen van het forum, ondanks dat ik eens in de paar dagen altijd even meelees om te zien hoe het met jullie gaat. Zo heb in meegeduimd met flip voor een :heart: , met dazzle voor een succesvolle tp :'-( en boulu de punctie! Hoop echt om goede emmy’s voor je!!

En lily, jij morgen testen? Ook zoooo spannend!! Dit keer is het hopelijk een plakkert!

windmolen wij liepen gelijk op, alleen ging jij wat sneller door je normale cyclus. En nu zelfs al icsi2 voor jou. Ik snapte dat je teleurgesteld bent met de opbrengst maar wellicht is het een toppertje!! Zorg voor een flinke dosis positiviteit, zen en liefde voor je cryo, weet je al wanneer de terugplaatsing is?

Ik ben gister gebeld door het ziekenhuis, we zouden snel door kunnen met ICSI2. Kwam zelfs nog in aanmerking om in te loten voor assisted hatching of scratch. Ze voeren studies uit. Ontvang binnenkort wat info per post. Mochten jullie nog info / voorkeur hebben ben ik erg benieuwd!!

zizoben jij nou al begonnen, of start je begin dec?

Vriend en ik hebben met elkaar besproken om ICSI2 waarschijnlijk pas in januari op te starten. Vind het wel fijn om de kerstdagen onbezorgd door te kunnen brengen en even wat vertrouwen en hoop voor het nieuwe jaar te krijgen. Ben door ICSI1 ook echt 7 kg aangekomen (wie heeft daar nog meer last van???) dus ik ga even goed voor m’n lichaam zorgen, even lekker sporten en gezond eten. Nog een kleine vakantie gepland, en dan moet ik er in januari toch echt aan geloven!

Heel veel liefs voor jullie allemaal!! Lees sowieso mee en zal weer wat vaker inprikken.
@Doces: Ooh wat zou dat fijn zijn als je volgende week woensdag weer een TP hebt!! Finally! Kan me voorstellen dat het erg frustrerend is en ook teleurstellend als het niet zo hard wil groeien. Mijn bms was voor de cryo tp 6.6mm en dat vonden ze voldoende (paar dagen voor de cryo tp), ben er gewoon zwanger van geworden :). Hoop dat ook voor jou!!

@Sheela: Fijn dat er weer een plan klaar ligt, nog een maand!! En inderdaad verstandig om gebruik te maken van je eisprong, je hoort soms zulke mooie verhalen :).

@Lily: Hoe is het? Morgen testen of niet? Succes!!

@MssF:
Hoe was het vandaag in het ziekenhuis?? Je bent nu misschien PUPO :cheer: !!!! (Pregnant until proven otherwise)

@Mangoest: Hoe is het gegaan vanochtend?

@Selin: Ik snap dat je heel graag een echo had willen hebben maar inderdaad verstandiger van niet denk ik. Dan heb je volgende week grotere kans op een hartje. Hoop het zo voor jullie!!

@Smurf112: Fijn weer van je te horen en lief dat je zo met ons hebt meegeleefd!! Snap het heel goed hoor dat je soms te down bent om ook actief te blijven meeschrijven. Wat ontzettend verdrietig dat de eerste ICSI definitief mislukt is. Dat is altijd zo'n teleurstelling... Ergens wel goed om nu een korte pauze te houden denk ik, even pas op de plaats. Hoewel ik dat eigenlijk nooit wil maar achteraf is het meestal beter ;).
Vervelend trouwens dat je zoveel bent aangekomen, ik herken het niet eerlijk gezegd, heb al jaren hetzelfde gewicht. Fijne vakantie vast!!

@Baggal: Dit weekend een rustiger weekend?? Je moet van mij ;) haha.

Hier straks een telefoontje gekregen dat er in ieder geval een bevruchting is!! Super blij voor nu!! Want we waren toch wel heel zenuwachtig. Hoewel ik eigenlijk ook niet echt blij wil zijn, want morgen is gewoon het meest spannend en daar hangt het meeste van af: welke kwaliteit hebben de embryo's?! Ben er wel bang voor... Maar ook nu weer kunnen we niet meer dan afwachten.
Ik ben nu inderdaad PUPO!

Helaas wel maar 2 bevruchtingen, nr 2 is gelukkig nog wel in de race voor de vriezer. Maar daar krijgen we een brief over.

Misschien de volgende keer toch maar vragen of we met een hogere dosis mogen starten en of ze icsi willen doen. Maar voor nu is dit wat het is en hopen we op het beste. Ergens ben ik ook wel opgelucht dat er in ieder geval eentje is teruggeplaatst en het is duidelijk hoe de situatie is. Met iui was ik er op het laatst zo zat van, dan was het zaad weer slecht en dan moest je weer een maand wachten en hopen dat het dan wel goed was. Nu is het ook wel rot dat het er maar 2 zijn, maar zijn het gewoon (hopelijk) 2 goede kansen en hoef ik de rest van de tijd niet in spanning te zitten.

Boulu, ik hoop voor jou meer cryos in de vriezer.
Mangoest: Hoe is het gegaan? Hoop op een mooie opbrengst en dat je je goed voelt.

Doces: Jammer van het BMS, maar als ze denken dat dit het maximaal haalbare is, dan is het niet anders. En hopelijk ben je snel PUPO.

Mssfiddler: goed dat je pupo bent (en hopelijk P blijft) met straks een cryo in de vriezer. Ik duim voor je!

Boulu: gefeliciteerd met de op stapelstaande TP! Dat is iig goed nieuws. Voor de rest kun je niets anders doen dan afwachten...
Dit weekend heb ik alleen de PA van mijn man met haar zoontje op bezoek. En verder niets. Ik ben wss volgend weekend op kantoor omdat we een filing hebben (vandaar dat ik deze week een dagje meer heb gedaan).

Smurf: ik heb ervaring met de scratch. Ik heb het 3 keer ondergaan en werd alle 3 de keren zwanger van die TP. Dr Abramov had het over een emperisch karakter. Maw het is niet bewezen, maar lijkt bij te dragen aan een innestelling...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Mangoest hoe isde punctie gegaan? Hopelijk een mooi aantal eieren!!

MissFiddler jij dus PUPO! Hoop dat het zo blijft :)

Baggal geniet van je weekend!!
MissF, ik hoop dat je van pupo naar p gaat :hug:
Hé Fruity!! :bye:
Hoe is t met jou?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Geniet van je PUPO MissF!

En fijn Boulu, dit betekent hoe dan ook een kans! En ik hoop een grote kans!
flipje2 schreef:
25-11-2017 18:39
Hé Fruity!! :bye:
Hoe is t met jou?
Het gaat, hebben even alles stop gezet. Waarschijnlijk in 2018 weer verder.

Jij nog gefeliciteerd met je zwangerschap, ik duim voor je!
Het wordt onderhand een maandelijks terugkerend ding hier in dit topic :facepalm:

Afbeelding

13DPO in de avond :D
Wauw Lillywat goed! Gefeliciteerd zeg, ik duim voor een blijvende zwangerschap! De test is wel duidelijk zeg! Maar zal goed begrijpen als je het eerst nog moet zien en dan pas geloven.

Wat fijn dat je een embryo aan boord hebt mssfiddler Lekker broeden nu ;-)
Maar wel een teleurstelling dat er maar 2 bevrucht zijn. Hoop dat die laatste ingevroren kan worden! Hoe lang duurt dat voordat je daar bericht over krijgt?

Boulu fijn dat er bevruchting is. Weet je ook hoeveel? Is de terugplaatsing morgen? Succes alvast!!

De punctie ging prima, ik vond het goed te doen. Wel weer thuis aangekomen was ik erg beroerd. Heb ook overgegeven en daarna lekker een paar uur geslapen. Vanmiddag ging t erg goed, dus ik bedacht dat ik wel wat kon doen in huis. Dat was minder slim...
Nu dus behoorlijk buikpijn.

Ontzettend blij met de opbrengst van 8 eicellen!! Alleen konden ze nog niet vertellen of ze allemaal rijp zijn. Morgen horen we of er bevruchting is.
nou lilly wat goed weer:) nu op naar een goede echo! en voor nu doe ik stiekem voorzichtig een dansje :jump:
Nice lilly!

Punctiedames rustig aan! Fijn dat er bevruchtingen zijn.

Fijn dat je ook richting tp gaat nu doces!

Hier gisteren de ovitrelle gezet. Wat relaxed maar 1 prikkie de hele cyclus.
Fijn weekend allemaal!
Jeuj Lilly :cheer:
Hopelijk is de derde keer scheepsrecht. Voor nu in elk geval van harte!
Yes Lily!!! :cheer: Goed nieuws voor nu! Al is het onwijs spannend... Niet leuk meer :(.

@MssF: Jammer zeg dat er maar 2 bevruchtingen zijn geweest! Had er even niet bij stil gestaan dat jullie IVF hebben gehad. Ligt er ook maar net aan denk ik welke zaadkwaliteit het was bij je man (was ook heel wisselend toch?). Maar wat je zegt: waarschijnlijk heb je gewoon 2 goede kansen. Op zich heb ik er wel vertrouwen in bij jou :). Konden ze al iets zeggen over de kwaliteit van de embryo's?

@Mangoest: 8 eicellen, mooi aantal hoor!! Vervelend dat je zo beroerd was van de punctie, maar rustig aan doen dus. Succes met het telefoontje vandaag!

@Miekje: Succes en plezier met de TP!!

Vandaag dé dag! Ben bang weer flink teleurgesteld te worden :(. Maar we gaan het zien.
Lilly joehoe wat een dikke streep op 13dpo ‘s avonds!!!!!! :cheer: :cheer: :cheer: Super fijn dat het weer raak is! En nu hopelijk dan toch een echt blijvertje!

MissF broed ze! Hopelijk op naar een mooie cryo en een positieve test over 11 dagen.

Boulu voor jou hoop ik erg op positief nieuws mbt het aantal bevruchtingen en de kwaliteit van de embryo’s. Succes vandaag!

Duufje je hebt denk ik bijna de eerste follikelmeting toch? Heb je door het prikken naast de puistjes nog ergens last van of gaat het stimuleren verder weer probleemloos? Ik hoop zo op een mooie opbrengst voor jullie.
Lilly: wat een knaltest :hello: super! Ik heb natuurlijk fotos van je testen gezien de afgelopen maanden en deze is echt overduidelijk!! :blob: Blij voor je!

Fruity: dikke knuffel voor jou. Ik hoop dat je vol goede moed ergens in 2018 door kan!

Bulou: succes met de TP vandaag! Ik hoop dat er van de 7 nog het een en ander op ijs kan worden gezet :there: !!

Duufje: ik duim ook voor jou - en hard ook :) ! Wat zou het toch mooi zijn als je 2017 zwanger uitgaat en je kindje in 2018 in je armen mag houden! Ik duim niet voor hoge aantallen eicellen (dat gaat wss niet) maar wel dat de bevruchting straks goed gaat en het gouden embryo teruggeplaatst wordt :heart: !

Mangoest: Klikt goed! Doe lekker rustig aan.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
WAUW LILLY WAT EEN OVERDUIDELIJK STREEPJE!! En dat op nog niet eens op je NOD! Mooi hoor!! Tja, het zwanger worden is dus alvast geen probleem ;) dat is ook fijn om te weten toch!!
Goedemorgen,

Sorry dat ik inbreek op jullie topic, maar heeft een van jullie ervaring met het vergeten van een injectie?
Ik ben gisteravond zowel de Bemfola als deca vergeten te zetten, voel me oerstom, maar daar heb ik nu niets meer aan. Vanmiddag echo en dan gaan ze kijken.
Dus, heeft een van jullie dit weleens meegemaakt?
Suzy geen probleem fat je inbreekt! Geen ervaring mee gelukkig. Staat er niks over in fe bijsluiter? Straks maar vragen bij je echo. Succes
Gefeliciteerd Lily! Spreek hem of haar maar streng toe, dat ie braaf in jou blijft zitten de komende 8,5 maand. Driemaal is vast scheepsrecht!

En sorry suzy, geen ervaring daarmee. Ik hoop dat het niet al teveel imvloed heeft.

Ik hoop op veel bevruchtingen voor jou Mangoest!

Zwaai naar Fruity P, hoop dat er een opgaande lijn inzit in vergelijking met een paar maanden geleden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven