Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve Boulu, ook ik snap je gevoel. Als bij de echo's steeds over veertien follikels gesproken wordt, dan valt zeven toch wel tegen. En ondanks dat je daar - heel begrijpelijk - van baalt, is een aantal van zeven helemaal niet slecht. Die vorige keer was wel extreem succesvol qua aantal eicellen, maar helaas heeft dat je geen doorgaande zwangerschap opgeleverd. Wat Flipje schrijft, vond ik wel treffend. Het is zo'n grote onzekerheid. Bovendien zit je nu ook in een machteloze situatie, want je kunt er zelf geen enkele invloed (meer) op uitoefenen. Het is nu wachten of er bevruchtingen zijn, of er cryo's zijn, of het een positieve test oplevert, en of het een doorgaande zwangerschap oplevert. Allemaal onzekerheden waar je totaal geen invloed op hebt. Ik hoop dat deze eicellen je veel bevruchtingen opleveren. Wanneer krijg je meer te horen? Dikke knuffel meid! :hug:

MssFiddler: de punctie is achter de rug. Ik voelde me ook helemaal wausie door de fentanyl (of zoiets) wat ik kreeg. Hopelijk voel je je snel beter. Zes eicellen is hartstikke mooi, vooral als je zag hoe de follikelmetingen de afgelopen weken waren. Ik duim op bevruchtingen. Wanneer hoor jij meer?

MwStippel: fijn om te lezen dat de pauze je goed doet. En voor je het weet is het eind december en ben je bezig met prikken en slikken. Voor nu heel veel sterkte met de operatie aan je voet. Ik hoop dat dat goed verloopt en niet je plan doorkruist. Toi toi toi!
Sorry lieve dames, ik had geen WiFi op het werk. Dus kon niet op het forum..
Helaas zoals verwacht weer niet gelukt. We hadden het verwacht, maar als definitief is. Is het toch even zwaar. Toch geven we nog niet op. We gaan met angst, onzekerheid en weer een beetje hoop een nieuwe weg inslaan.

Ik lees later terug. Wilde jullie niet langer in spanning laten.
Oh lieve dazzle, wat vind ik het erg voor je lieve meid. Had het zo gehoopt dat het nu anders was en de nieuwe weg jullie bespaard was gebleven. Maar vind het zo knap van jullie!! Echt een bikkel ben je! Hoop dat jullie hoe dan ook jullie baby in jullie armen krijgen snel. Ik blijf hier meelezen en schrijven totdat jij zwanger bent!
Wat balen dazzle!

En ook boulu ik snap je gevoel ik had ook maar 3 eicellen uit 11 follikels. Mijn arts zegt dat het vaak zo is dat ze niet allemaal gevuld zijn. Sterkte en hoop toch dat jullie wondertje uit een van de zeven gaat komen!

Hier weer naar poli geweest. Eindelijk groen licht morgen ovitrelle zetten en dan als ontdooien goed gaat volgende week tp! Wie weet brengt sint wel n mooie positieve test voor ons mee.... hoewel die zal dan wel weer weg zijn.
Dazzle, wat ontzettend jammer weer. Ik vind je dapper en sterk dat je op zoek gaat naar nieuwe mogelijkheden. Ik hoop zo dat jullie droom daarmee gaat uitkomen. Megadikke knuffel!

Boulu, ook hier veel herkenning bij je bericht, ik kreeg er tranen van in m'n ogen, ik kan je me je angst en teleurstelling zo goed voorstellen. Ik vind het wel bizar dat er van de 14 follikels maar 7 eicellen gevonden zijn. Waren de andere gewoon leeg? Of waren ze al gesprongen? (Meende eigenlijk dat dat laatste eigenlijk niet kan gebeuren met het lange protocol.) Hoor je morgen al iets over de bevruchtingen? Ik wil je heel veel sterkte wensen in de lastige periode van afwachten die nu gaat komen. Ik ga uiteraard keihard duimen dat er toch meerdere mooie embryo's gaan ontstaan. Ook jij een megadikke knuffel!!

Mssfiddler, 6 uit 6 is een mooie score, ben blij voor je. Ook voor jou ga ik duimen voor mooie bevruchtingen. Wanneer hoor je meer?

Lilly, ben even nieuwsgierig naar het verhaal van je collega met endometriose. Heeft zij haar operaties tijdens de IVF's gehad, of was dat nog ervoor? En weet je of zij ook weinig eicellen had of eicellen van slechte kwaliteit (kan door endometriose veroorzaakt worden)? Waren beide kinderen het resultaat van de 6 IVF's, of had ze er 6 nodig voor de eerste alleen? Sorry voor de vele vragen, maar ik hoor dit soort verhalen heel graag, dat het ook na meerdere pogingen toch nog goed kan komen. En hoe gaat het verder bij jou? Nog geen menstruatie te bespeuren? Ik hoop zo op een plakker voor jou deze keer!
Oh lieve dazzle wat balen dit :( ik kwam op het forum even spieken voor jou :( het mocht dus niet zijn.. heel veel sterkte lieve dazzle... tuurlijk is het zwaar, ook al verwacht je er een beetje aan, je blijft toch altijd ergens een sprankeltje hoop houden. Ik lees en voel je kracht en sterkte, hoop dat daaruit iets moois kan voortkomen! Voor nu even uithuilen, rust nemen, en je teleurstelling er gewoon laten zijn..

Boulu, ah lieverd :( ook ik begrijp net zoals iedereen hier je gevoel... 14 follikels lijkt zoveel en als je dan maar de helft opbrengst hebt kan ik me voorstellen dat dat er even zwaar inhakt, zeker omdat je 'meer gewoon' bent, om het zo even te zeggen .. . Ik hoop oprecht voor jou dat ze dan wel in elk geval van topkwaliteit zijn en dat je op die manier je kansen optimaal kan benutten.. Vind het goed dat je alle verdriet er eens hebt laten uitkomen, dat mag er zijn lieve boulu, je hoeft je niet altijd sterk te houden, tuurlijk gaat het om zoveel meer dan 'enkel die 7 eicellen', de hele weg gewoon, het hele traject is megazwaar en elke teleurstelling lijkt er nog wat extra bovenop te gooien, op die berg die je al op je schouders draagt.. zo is het helaas.. hoop dat je je snel weer beter mag voelen en dat je met goede moed toch vooruit kan kijken, alleen nu even niet <3

Mssfiddler, voor jou dus een uitermate goed resultaat, 6 van de 6!! Dat hoor je niet vaak dat ze allemaal rijp zijn! Fijn!! En wat een lieve man heb je! Laat je maar eens lekker verwennen ;) even bijkomen, want de punctie is niet niks.. spreek ook uit ervaring helaas ;) . Beterschap! Wanneer staat er een tp gepland?

Lilly wanneer mag jij testen? Volgende in het rijtje ;)

Miekje, wat fijn!! Volgende week al terugplaatsing! Ik duim mee!!

Windmolen snap dat je even je teleurstelling wil verwerken, doe rustig aan, en tuurlijk hopen we ook gewoon mee voor dat cryootje!!

Labgeek lieve schat wat balen van je bms!!! :( snap echt niet hoe dit zo plots kan gebeuren :( ! Hoe gaat het intussen met je?

Baggal hoe is het met jullie? En zoals iemand al schreef: neem wel tijdig je rust hoor!! Je bikkelt knap verder maar vergeet niet dat je zopas een kindje op de wereld gebracht hebt ;) je mag best af en toe rustig aan doen!!

En verder, wat zijn jullie allen zo lief en meelevend! Ik probeer niet te veel te lezen op het forum, sorry hiervoor, voel dat ik mezelf anders te gek maak met andere fora en berichten te lezen. Heb gelukkig geen bloeding meer gehad. Ik rust wel maar het is zeker niet dat ik de hele dag enkel neerlig, probeer ook gewoon dagelijkse dingen te doen, ik merk dat men lichaam het aangeeft als het te zwaar is, krijg dan steken in men zij of menstruatiekrampen en dan voel ik dat het terug tijd is om me neer te leggen, dus wel fijn dat men lichaam dat ook wel aangeeft. Ik ben morgen 6 weken nog maar.. is zo ontzettend pril en de tijd lijkt te kruipen.. verder ook nog helemaal geen kwaaltjes, vraag me af of dat wel oké is, want vorige keer voelde ik me nu echt hongerig en rook ik alles veel sterker enzo, nu NIKS... zelfs geen gespannen borsten of greintje misselijkheid .. maar goed, ik probeer gewoon rustig te blijven :)
Nee Dazzle!! Shit zeg, heb echt de hele dag gekeken of er al nieuws was vanuit jouw kant. Vind het zo verdrietig voor je, niet opgeven nee!!

Windmolen ze is zwanger geraakt in IVF6. Ze was al bezig met draagmoeder pogingen op Cyprus. Ze zag dat het te ingrijpend was voor vriendin (in combi met haar gezin) dus toen daarmee gestopt. Komt hoofd fertiliteit tegen van het VU en die hebben hun licht nogmaals over haar gestoken. Ze had PCOS dus juist veel eicellen en embryo's, dat wel. Volgens mij is ze tussen de IVF en IUI (ja heeft ze ook nog gehad) geopereerd voor endo. Ik moet het nog even vragen aan haar hoe nu precies zat maar 1 van haar eierstokken is er volgens mij ook uitgehaald en daarna lukt IVF wonderbaarlijk (?) wel. Zij denkt zelf dat die eierstok misschien ook hormonaal van alles bepaalde. Ze is zwanger geworden in IVF6 van dochter. Daarna van haar zoon na een paar tp uit diezelfde batch. Het kan dus echt, alleen hoop je het nooit mee te maken!
Ik reageer later uitgebreid!
Lieve Boulu wat een teleurstelling 7 eicellen uit 14 follikels. Zo begrijpelijk dat alle spanning van deze teleurstelling en alle spanning en teleurstellingen van de afgelopen periode er nu uit komen. En geef daar vooral even aan toe, het verdriet hoort er ook ‘gewoon’ bij en mag er ook zijn.
Wat de anderen ook al schrijven hoop ik natuurlijk dat uit deze 7 eicellen een stel heel mooie embryo’s ontstaan en dat je zwanger wordt van een kerngezond kindje. Maar voor nu ga je eerst weer heel spannende dagen tegemoet. Sterkte en een heel dikke knuffel :hug:

Oh Dazzle wat enorm verdrietig dat ook de laatste tp niet is gelukt. Hoewel je je er al wel op voorbereid had is het verdriet niet minder groot. Zeker nu je naar andere opties zoals draagmoederschap en eiceldonatie aan het kijken bent. Ook voor jou een heel dikke knuffel en heel veel sterkte met het maken van een keuze tav het vervolgtraject :hug:

MissF wat een keurige opbrengst 6 eicellen uit 6 follikels en dat na de trage en onzekere start. Ik duim ook voor jou voor mooie bevruchtingen.

Mevr Stippel wat fijn te lezen dat je zo te horen weer behoorlijk goed van je burn out bent hersteld. Zo te horen is het (ongewenst) lange uitstel van de start van de ivf daar iig goed voor geweest.
Heel veel succes met de operatie as maandag! Op naar een goed herstel en geen nare infecties meer hoop ik en dan eindelijk eindelijk door naar de start van jullie icsi traject. Ik duim hard voor je.

Selin doe je wel echt rustig aan als je bedrust is voorgeschreven? Qua kwaaltjes kan elke zwangerschap anders zijn dus dat je met 6w (nog) niet echt misselijk bent zegt niet zoveel. Sterkte met de spannende dagen tot de echo volgende week.
Dazzle..... :cry:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Dazzle wat erg! Ik weet niet wat ik moet zeggen. Eerst dit verwerken meid. Ik wens je alle wijsheid en liefs toe om over het vervolg na te denken. Voor nu een hele dikke knuffel. :hug: :rose: :hug:

Selin fijn wat van je te horen. Doe alsjeblieft rustig aan. Die verlengde wachtweken zijn slopend, vooral als je dit soort dingen krijgt. :redrose:
Ach nee toch Dazzle...Heel, heel erg shit dit.
Shit zeg Dazzle :hug:
Wat ontzettend verdrietig Dazzle !! Gewoon weer niet, verdo**e! :( Net als Angel blijf ik meelezen/schrijven tot dat jij en sommige anderen oudegedienden een oplossing hebben gevonden en bij voorkeur blijvend zwanger zijn. En of dat nu met een draagmoeder gaat of iets anders zie je tzt wel. Een hele dikke knuffel :heart:

Lilly: Mooie woorden aan Boulu. Zo is het maar net. Enerzijds denk je: zak er maar in, ik kap er mee en dan toch is er dat hele sterke verlangen... :rose:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Miekje: wat fijn dat je we trigger mag zetten!!

Selin: je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. De fase waarin je nu zit is ook heel spannend. Op naar een mooie echo voor jou!

Mwstippel: succes maandag!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
o dazzle had zo gehoopt voor je!! :cry:
Ahh Dammit Dazzle!! Wat een stom k**** traject is het ook. Ik denk aan jou. Dikke kus!

Selin Doe je wel rustig aan?? Ik duim voor een goede echo voor jou!
Oh nee Dazzle, wat ontzettend verdrietig :cry: . Wat had ik het gehoopt voor jullie. Ik vind je ontzettend sterk klinken, alweer bezig met de volgende stappen. Hoop ook echt ooit te lezen hier dat je blijvend zwanger bent... Heel veel liefs en sterkte!!

Bedankt voor al jullie lieve reacties meiden, echt zoo lief dat iedereen die moeite neemt!! Doet me wel goed hoor :). Reageer zo verder.

@MssF: Fijn dat het bij jullie ook goed is gegaan!! En 6 eicellen is natuurlijk een prima score (net als bij mij 7 eigenlijk haha), helemaal gezien de eerste meting er minder uit kwam. Hoe voel je je nu? Ga je weer aan het werk? Vervelend dat de fentanyl zoveel bijwerkingen op je had. Ik vind de punctie prima te doen met die pijnstiller!
Bij jou ook morgen een telefoontje en zondag een terugplaatsing (hopelijk)?

@Mangoest: Jij hebt weer een FM gehad, inmiddels al meer duidelijkheid? Wat spannend!

@Baggal: Oh nee, vandaag komt de Health Visitor haha :facepalm: . Kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten. Misschien kun je gewoon zeggen wat je ervan vindt en dat je het op deze manier (hoe ze het gesprek aangaat) niet prettig vindt? Hoe is dat verder in Engeland geregeld, komt ze nu vaker langs? o_o
Goed bezig met werken!!

@MwStippel: Fijn weer wat van je te horen! Mooi te lezen dat je toch goed die wachtmaanden door komt. Spannend nu maandag! Hoop dat alles goed verloopt.

@Miekje: Yes, een tp in zicht, fijn!!

@Selin: Gelukkig heb je geen bloeding meer gehad, maar kan je je onzekerheid goed voorstellen, het eerste trimester is killing...

Nogmaals bedankt voor jullie onwijs lieve reacties. Het is inderdaad wat Flipje ook zegt: de afvalrace moet nog komen en met minder eicellen, minder kans op (goede) embryo's. En bij ons is het al zo'n afvalrace elke keer. Maar goed, we kunnen er nu niks van zeggen, zondag weten we meer. Tenminste, ik ga ervan uit dat er bevruchting is maar kan ik daar nog vanuit gaan?!
Bij zo'n teleurstelling stort m'n hele wereld weer even in voor m'n gevoel. Dan lijkt het ongewenst kinderloos blijven zoveel dichterbij. Ik word er zo moe van dat het nooit 'vanzelf' goed gaat: minimaal 10 eicellen, minimaal een paar goede embryo's, een zwangerschap gevolgd door een gezond kindje. Nee, er moet van alles aan vooraf gaan en we weten niet hoe het afloopt.

Ik twijfel ook of we na deze poging doorgaan in Nederland of toch maar naar Duitsland. In Duitsland voelde ik me echt een nummer (intake ed wel gehad) maar ze hebben wel meer technieken. Lastig hoor want voel me verder heel goed bij dit ziekenhuis. Nou ja, eerst zondag maar afwachten maar wil niet teveel hoop hebben.
Lieve dames,
bedankt voor de positieve vibes die mijn kant uit gestuurd worden. Ik waardeer ze en tot nu toe helpen ze. Geen klachten hier. Buik is beurs (ik heb niet zoveel vet en ben altijd meteen bont en blauw), maar verder gaat alles tiptop. En dat maakt me dan meteen weer onzeker, ik hoop dat het z'n werk doet allemaal.

Dazzle, ik had zo gehoopt dat het voor jullie niet nodig zou zijn een nieuwe weg in te slaan. Ik hoop dat je op een andere manier dan je voor ogen had, uiteindelijk wel het gewenste resultaat krijgt. Je bent een kanjer. Zorg goed voor jezelf :hug:

Boulu, ik snap je teleurstelling ook heel goed. En het is zo herkenbaar. Bij ons is het ook altijd een enorme afvalrace. Van 4 pogingen, maar 1 keer 1 goede embryo gehad. En dan wil je gewoon een goed uitgangspunt.
Maar 7 is op zich helemaal niet slecht natuurlijk. Hopelijk komen hier hele mooie embryo's uit. Ik ga daar heel hard voor duimen in elk geval. Veel sterkte de komende spannende dagen!

missfidler, wow! 6 uit 6 is wel een topscore. Hopelijk blijft het zo goed doorgaan. Ben je inmiddels weer de oude?

Miekjeen Labgeek, spannende tijd voor jullie. Hopelijk snel een terugplaatsing.

Lilly, duim voor je!
Bedankt voor al jullie lieve reacties!!! :hug: :hug: :hug: Het doet me goed, en voel me toch gek genoeg weer krachtig om te strijden met uitzicht op het draagmoederschap traject. Er moet nog veel uitgezocht en besproken worden. Natuurlijk zijn we ook reëel, dat de embryo in de draagmoeder mogelijk niet blijft zitten. Maar wie weet, het zal toch wat zijn als dit avontuur ons in 2018 wel papa en mama kan maken! De informatie van het internet duizelt in mijn hoofd en ik weet niet waar te beginnen. Moet ik de huisarts en kinderbescherming al inlichten? Ik vind het zo lastig. Als iemand tips heeft, die zijn welkom. :-$

Angel en Baggal: Jullie blijven voorlopig op het forum nog wel even plakken ;) :hug:

Boulu: Snap je teleurstelling en angst. Alles is er al over gezegd en sluit me aan bij de rest. We moeten allemaal zo sterk zijn in dit traject. Je kan het!! Knuffel voor jou.
Boulu Ik snap je teleurstelling en verdriet. :-( Ik duim voor je dat er wel een paar goede embryo’s tussen zit. Ik denk aan je meid en je bent erg sterk! Dikke knuffel :hug: :hug:
Msfiddler wat fijn en wat super lief van je man! Lekker rustig aan doen en duimen! :thumbsup:
Dazzle Oohh meid wat jammer weer, het komt altijd weer hard aan als het niet gelukt is. Veel sterkte en een dikke knuffel. :hug: Je klinkt erg sterk! :heart:
Miekje wat fijn! Eindelijk groen licht! :yes: Ik duim voor je dat de embryo goed zal gaan ontdooien zodat je volgende week een TP mag hebben. :thumbsup:
Selin goed om van je te horen en een al begrijp dat je even wat meer afstand neemt. Gelukkig geen bloedingen meer! :yes: En mssn juist omdat het nog zo pril is heb je mssn minder last van de kwaaltjes, maar dat zegt niks he. Sterkte! :rose:
Shine bright like a diamond
Dazzle, bijzonder om te leze hoe snel je je herpakt hebt en al weer nieuwe kracht hebt voor het draagmoederschap. Ik heb met er nooit in verdiept dus ik kan je geen tips geven, maar ik lees graag hoe het allemaal in z'n werk gaat.

Duufje, herkenbaar die onzekerheid. Nadat mijn dosis was opgehoogd meende ik ook wat te voelen (en mn buik begon op te zetten), maar daar durfde ik dan weer niet op te vertrouwen. Het liefst had ik elke dag een echo, maar dat wordt wel wat te gek denk ik. Ik blijf positieve vibes jouw kant op sturen!

Boulu, ik hoop dat het inmiddels wat beter gaat en je het een beetje naast je neer kunt leggen. Wat je zelf ook zegt, je kunt nu niets meer doen dan afwachten. Maar voor je gevoel is 7 gewoon niet genoeg omdat er elke keer zo veel afvalt en je maar weinig over houdt. Ik hoop dat de grootste afvalrace al is geweest en dat er veel overblijven van de 7 eicellen en dat je straks ook nog wat achter de hand hebt.

Selin, ik snap heel goed dat je even wat afstand neemt. Tijdens mijn zwangerschappen was het internet ook niet mijn beste vriend. Ik duim voor je dat het goed blijft gaan.

Lilly, hoe gaat het met jou? Wanneer ga je testen?

Spannend Miekje! Ik duim voor een verlaat sinterklaaspositieve test voor jou!

Ik ben inmiddels weer de oude, man vond het jammer dat hij mij niet nog een dag mocht verzorgen zo voor het weekend aan. Maar ziek zijn is nou eenmaal niet mijn sterkste kant :sick:
Morgen worden we trouwens gebeld of er een terugplaatsing is en deze is dan ook gelijk morgen (wat gek dat het op een andere dag is dan bij jou Boulu)
Ik ben er nog niet uit of ik zondag (14DPO) test. En dan? Heb ik misschien een streep en dan straks weer dat gedoe. Ik ben er zoals jullie lezen nog niet uit ;-) ;-D maar nog geen bloed iig!
@Duufje: Fijn dat het spuiten wel goed gaat! Het lichamelijke is wel te doen hé, straks komt die hele onzekerheid weer. Dus nu maar proberen lekker per dag te leven!
Ontzettend lief dat je ook begrip hebt voor mijn verdriet/angst gisteren. Ik vond het een beetje moeilijk om op te schrijven, gezien andere meiden (waaronder jij) niet eens aan 7 eicellen komen.

@Dazzle: Wauw, weer helemaal aan het focussen op 2018, goed hoor!! Moet ook wel denk ik om hoop te houden, ik wil ook altijd meteen een volgend plan. Lijkt me ook heel moeilijk om uit te zoeken allemaal. Heel veel succes daarmee en ook sterkte!!

@MssF: Fijn dat je je weer goed voelt! Ik had gisteren nog echt veel last van mijn buik (beurs gevoel van binnen, met lopen voelde ik dat) maar nu is dat zo goed als weg :). Herkenbaar dat het niet makkelijk is om ziek te zijn/niks te doen! Ik heb gisteren de week boodschappen nog gedaan en nog gewinkeld :facepalm: .
Klopt inderdaad dat er per ziekenhuis andere dagen worden gehanteerd wat betreft de terugplaatsing. Denk dat allebei prima is. Spannend dan voor jullie morgen, succes!! Hoelaat hoor je iets?

@Windmolen: Vond het ook zo lief dat jij gisteren nog had gereageerd!! Terwijl jij nu in de wachtstand zit en zelf niet echt goed nieuws hebt gekregen vorige week (en zelf ook niet heel veel eicellen had). Hoe is het nu met je? Hoop dat je je kunt focussen op andere dingen!!

@Lily: Oh ik snap het hoor... Die positieve testen hebben de afgelopen keren ook weinig gezegd. Toch zou ik het denk ik wel willen weten. Dan weet je in ieder geval, als het mis gaat, dat er iets is gebeurd...
Hoe voel je je verder? Hoop zo dat het een blijvende zwangerschap wordt!!

Nog even ter verduidelijking van mijn verhaal gisteren: Er werden vorige week 14 follikels geteld en nu zijn er dus 7 uit gekomen. Maar alle 7 eicellen waren ook rijp dus dat was heel positief zei de arts. Ik snap alleen niet of ze er nou niet meer dan 7 hebben aangeprikt of dat die allemaal leeg waren ofzo?! Misschien dat er nog follikels zijn verdwenen in de tussen tijd. Nou ja, dat kan ik later nog navragen, nu moeten deze 7 het gaan doen!!
Dazzle ik vind het heel knap hoe jullie erin staan en je kracht en hoop werkt aanstekelijk :-)

Selin heel begrijpelijk dat je even afstand neemt!! Hou je maar lekker zo rustig mogelijk!

lilly heel veel sterkte deze laatste dagen op het wachtbankje. Ik zou zelf denk ik mijn nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en wel testen zondag. Hopelijk heb je dit weekend een beetje afleiding!

boulu ik snap je helemaal dat je dan meer had verwacht. Ik hoop dat deze 7 lekker gaan doordelen. Wanneer hoor je dat van het zkh?

MissF wat lief van je man dat 'ie je zo verzorgd heeft!! Ik duim voor een positief telefoontje voor jullie morgen!!!

MevrStippel succes met de operatie maandag aan je voeten! Wij gaan ongeveer gelijk starten met spuiten.

Hier: vandaag een smiley op de cb ovu test en zelf direct daarna maar aan de slag gegaan aangezien er geen reden gevonden is bij ons waarom het nog niet gelukt is. Gisteren gesprek gehad in het zkh. Ik kan waarsch. 2de kerstdag starten met de deca. dus terwijl wij in het buitenland kerst vieren weer starten met IVF 2. Ik vind het wel prima! mijn eivoorraad is niet super meer door mn leeftijd dus, de eerder de beter..

:rose: Fijn weekend allemaal!! :rose:
@Dazzle: wat jammer... Je klinkt heel nuchter en sterk, maar ik kan me voorstellen dat het wel weer een klap is die je moet verwerken. Sterkte lieve Dazzle... :hug:

@Pinguin00: Ooh wat een teleurstelling moet dat geweest zijn!! Het is nu waarschijnlijk niet wat je wil horen, maar uiteindelijk liever dit dan dat je de poging door laat gaan en dat een punctie weinig of niets oplevert... Sterkte, ik hoop dat het er binnenkort zonniger voor je uit ziet!

@Windmolen: als je nog mee leest... :hug: Ik snap dat je deze tegenvaller moet verwerken. Ook voor jou hoop ik dat het over een tijdje de goede kant op gaat en dat je met wat positiever nieuws kan komen!

@Duufje: weer volop aan het spuiten dus! Hopelijk levert het een mooie hoeveelheid kwalitatief goede eitjes op! Zou je jezelf niet kunnen verwennen met een lekkere gezichtsbehandeling bij de schoonheidsspecialiste of zo?

@Smurff_4: goed van je, gewoon doen zo'n afspraak. Zoals je zegt: als je het niks vindt weet je dat ook weer. Maar wie weet vind je het wel heel prettig en heb je er baat bij!

@Boulu: oh de punctie! Ik snap heel goed dat niet alleen de hormonen veel met je doen, maar ook gewoon de spanning van alle gebeurtenissen en het hele traject. Het is ook allemaal niet niks wat we ervoor over moeten hebben. En dan ook nog een (voor jou) tegenvallend resultaat van de punctie. Ik vind dat je helemaal niet zeurt! Het is voor jou gewoon een teleurstelling en die mag je hier delen, punt uit. Ik heb zo met je te doen en zou je gewoon door de computer heen even een knuffel willen geven... :hug: Probeer - hoe moeilijk ook - wat afleiding te zoeken terwijl je moet wachten op bericht van het laboratorium. Ook met deze 7 eicellen kan er een mooi resultaat behaald worden. Bij mijn punctie waren er 13 follikels aangeprikt en het leverde maar 3 goede eicellen op... Ik kan me dus heel goed voorstellen hoe dit moet voelen. Het is makkelijker gezegd dan gedaan (ben ik me absoluut van bewust), maar toch: houd moed!

@Lilly: wat spannend weer... Ik duim voor je!! :thumbsup:

@Labgeek: wat jammer dat de dikte van je bms in eerste instantie zo tegen viel. Ik ben ook al ruim 30 (!!) dagen met de Progynova bezig (2x per dag 4 mg) en het opbouwen van het bms gaat hééééél langzaam. Hopelijk gaat het bij jou snel de goede kant op!

@Selin: och jee, wat een schrik! Vooral blijven liggen de komende dagen! Probeer er dan maar een beetje van te genieten dat je lekker mag lezen / Netflixen / forummen...

@Miekje-5: wat moeten we toch veel geduld opbrengen iedere keer he... Fijn dat de tp in zicht is! Spannend!!! :rolling: Ik duim voor je! :bigkiss: :thumbsup:

@MssFiddler: prima resultaat, lijkt me? Wat ontzettend lief dat je man zo goed voor je zorgt. Hopelijk herstel je vlot, sterkte!

@Hier: vanochtend wéér een echo gehad na ongeveer 34 dagen verhoogde dosering Progyonova... Het bms is nu net geen 7 mm en mijn gynaecoloog ziet geen mogelijkheden om het dikker te krijgen. Er is sprake geweest van stoppen met dit traject voor een tp en dan opnieuw beginnen, maar hij ziet dat niet als een zinvolle mogelijkheid. Hij denkt dat ook bij een volgende keer Progynova gebruiken het bms niet dikker zal worden. Een gevalletje 'beter dan dit wordt 't niet'. Ik mag dus ein-de-lijk gaan beginnen met de Utrogestan (vanmiddag voor het eerst ingebracht) en dinsdag wordt onze laatste cryo van ICSI1 ontdooid. Ik word dinsdagmiddag gebeld of dat goed is gegaan (mega spannend!! O_O wat zou het ongelooflijk zuur zijn als het ontdooien dan niet goed lukt na zo'n lange periode Progynova...) en dan heb ik woensdag de terugplaatsing! :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven