Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
@vievie_abc

Ja het is bij de 2e weer met zo spannend als bij de 1e :-)
@Bella, wat vervelend! Laten we hopen dat je 's nachts je eisprong hebt gehad en dat je daardoor de piek hebt gemist! Ik herken van mezelf vorige keer dat ik regelmatig ook alleen een licht streepje had.. Dus wit, licht streepje, wit zeg maar. Regelmatig niet zo donker als de teststreep... Ik weet niet op welke dag van je cyclus je nu zit? Ik zou de gemiddelde cyclusduur van jezelf of van 'de vrouw' (28 dagen) aanhouden om te testen.

@ Merlot, beterschap! Vervelend, die gierende hormonen, je kan er zo slecht van zijn als die opspelen..

@ Vievie, nog steeds niets doorgezet hier... Al sinds maandag een beetje bruin/paarsige afscheiding, vooral met het afvegen zeg maar. Een inlegkruisje is nagenoeg niet nodig, zo weinig is het. Dus ik denk toch dat ik morgen maar eens om een setje testen ga....

@ Theemonster, balen dat je ongesteld geworden bent! Maar zoals je zegt, tijd voor ronde 2. Nieuwe ronde nieuwe kansen!

@ Stippeltjesbehang, bij mij weten een aantal mensen het. Mijn beste vriendin wist dat ik heel graag een tweede wilde en dat ik mijn spiraaltje ging laten verwijderen. Echter vroeg ze bij een aantal collega's of ik veel pijn had gehad met het verwijderen..... Oeps!! Gelukkig waren het naaste collega's waarvan ik het niet erg vind dat ze het weten. Ivm mijn werk zou ik het hen ook al snel vertellen als ik zwanger zou zijn.
@Kaatje, spannend! Klinkt idd niet als een menstruatie.. ben benieuwd!

@roos7, mijn libido is veel hoger, en dan met name tijdens de vruchtbare periode. Na jaren AC (ben inmiddels al 3 jaar zonder) was mijn libido echt enorm laag en voelde ik sowieso weinig in mijn buik. Nu voel ik mijn lijf weer veel beter, bevalt me heel goed.
@kaatje1988 Ik zit nu op dag 28. Officieel zou ik vandaag ongesteld moeten worden maar volgens de ff app is dat verschoven naar zondag. Ik voel nu nog niks van een menstruatie. En ik had vandaag voor het eerst sinds mijn vorige zwangerschap weer last van maagzuur 😬. Maar ik wil zoizo tot zondag wachten met testen. En als het me lukt zelfs een paar dagen later 😊. Tenzij ik ongesteld wordt natuurlijk.

@libido ik merk ook wel verschil sinds ik gestopt ben met de pil.
@Bella, dan zou ik inderdaad nog in ieder geval tot zondag wachten... Knap hoor als je nog langer kan wachten! Laten we hopen dat we beiden dit weekend of komende week een positieve test in handen hebben!
@kaatje1988, ik ben ook bang dat ik niet langer kan wachten dan zondag. Maar ik ben ook wel bang voor de teleurstelling als ik een negatieve rest zou hebben. Dus blijft lastig. Hopelijk hebben we inderdaad allebei van het weekend een positieve test in onze handen 😄. Spannend!!
Ik weet niet hoe maar bij onze dochter kreeg ik het voor elkaar 4 dagen tot NA de nod te wachten met testen. (Serieus).
Ik wilde koste wat kost een duidelijke streep op de test als die positief zou zijn. Ik ken mijzelf. Als het een tuurstreepje zou zijn zou ik gaan twijfelen en ik haat twijfelen. Dus extra wat langer gewacht. En ik werd beloond haha. De teststreep was er zowat eerder dan de controlestreep en op een paar tinten na bijna zo donker. Ik heb de test van toen nog steeds in mijn bezit en de streep is niet helemaal verdwenen. Ze zeggen dat die weer wit word maar ben nu bijna 2 jaar verder en je ziet nog steeds heel duidelijk een streep.

Ik zeg nu heel braaf dat ik weer iets langer wacht maar om de 1 of andere reden sta ik nu al te trappelen haha.
@merlot beterschap! Ik heb dezelde gedachten: kan ik dit? Mijn vriend en ik zijn allebei niet heel dol op baby’s. We gaan maar af op de ‘jaaaaa maar als het van jezelf is, is het écht anders!’ Mijn moeder krijgt denk ik een rolberoerte als ik zwanger zou worden. De rest van onze omgeving moet denk ik ook aan de beademing.
Geheimpje dus @stippeltjesbehang. Best lastig om mijn grote waffel te houden, zeker tegen mijn beste vriendinnen die allemaal of zwanger zijn of al kinderen hebben. Ik smolt nog steeds niet heel hard bij de aanblik van de eerste foto van het gisteren geboren kindje van een vriendin. Oeps. Gelijkspel lijkt mij een plan!

Ik werk de hele dag met kinderen hoor, maar pas vanaf 8 ;) jonge kinderen vind ik toch wat lastiger!

@theemonster he jammer van rode vlagdag! Wij hebben ook een samenlevingscontract, al sinds we ons huis kochten. Wie weet blijft dat gewoon zo met kind!
@roffa, om heel eerlijk te zijn had ik van tevoren wel wat met babies, vond ze wel schattig (maar niet zo schattig als puppies of kittens) en had verwacht dat ik de babytijd wel leuk zou vinden. Nou in de praktijk dus helemaal niet. Nu de kleine twee is vind ik het veel leuker. Wat ik daarmee wil zeggen is dat het sowieso afwachten is. Je weet niet hoe je reageert. Maar de natuur heeft het volgens mij aardig geregeld met een stofje dat je je eigen kind de mooiste, liefste en meest geweldige kind op aarde vindt.
Dames. Vraagje. Ik heb een nieuw potje foliumzuur bij de etos gehaald. Etos eigen merk ook. Zijn echt hele kleine pilletjes. Maar nu open ik hem net en het potje is nog niet eens voor 1/3e gevuld. Klopt dit? Hoort dit?
Waarom zo'n groot potje als je minder dan de helft ervan nodig hebt?

Hij was wel nog echt dicht. Met zo'n zegel er overheen. Maar goed...toch maar maar even vragen of dit bij de mede etos foliumzuur gebruikers ook zo is?
Nou dames, hier heeft m’n menstruatie eindelijk doorgezet! Ik ben wel blij, nu heb ik eindelijk een meetmoment en is de twijfel van afgelopen week weg!
Fijn dat je duidelijkheid hebt kaatje maar jammer is het natuurlijk wel. Volgende ronde beter!
@Rose-87
Ik had dat ook met Etos foliumzuur dus ik denk dat het altijd zo is ;)
@kaatje, jammer maar wel met meer duidelijkheid de volgende ronde in!

@rose-87, ik gebruik foliumzuur van het Kruidvat dus weet niet hoe dat bij Etos merk zit. Maar potje van Kruidvat zit ook echt niet helemaal vol. Marketing trucje denk ik.. belangrijk dat het zegel er nog op zat, als dat niet zo is of deels geopend of zoiets dan zou ik zeker teruggaan.

@roffa, helemaal spannend voor jullie dus! Al is het denk ik wel zo, wat vlammetje zegt, dat je van te voren moeilijk kunt inschatten hoe je er beide op reageert als jullie kindje er is. Maar moeder natuur heeft het volgens inderdaad goed geregeld ;)

Even een update: streep was gisteren nog niet heel donker, maar wel donkerder dan woensdag. Toch maar de vk gebeld en 21 dec eerste echo. Duurt nog zo lang pfff... ben heel ongeduldig haha!
Ik lees dagelijks mee, maar zal misschien iets minder actief mee schrijven.
@Vlammetje je mag mijn plekje in de tabel ook wel aan één van de andere dames geven? Zodat hun nod's er mooi bij staan? Ik blijf nog wel hier hoor als jullie dat goed vinden. Leuk om te lezen hoe het met jullie allemaal gaat!
@stippentjesbehang, hier weet niemand dat wij voor de tweede gaan. Ik vind het best lastig het voor me te houden, zeker voor mijn moeder en mijn beste vriendin. Maar ik wil ze liever verrassen als het zover is.

@Roos ik ben al best lang van de AC af, wij gebruikten condooms. Ik merkte zeker verschil toen ik stopte met de pil. Kwam bij mij ook omdat ik een stuk minder opgeblazen was toen ik daarmee stopte, daardoor voelde ik me ook aantrekkelijker zeg maar :)

@Bella, ik vind je echt stoer dat je zo lang kan wachten met testen zeg!

@Rose, wat leuk dat je die test hebt bewaard!!
Ik heb dezelfde pillen maar kan er geen antwoord op geven, heb er nooit op gelet en kan het nu niet checken. Maar als de zegel nog dicht zat zal het wel kloppen?

@Vlammetje, ik moet zo hard lachen om jouw bericht. Ik vond kittens namelijk ook altijd veeeeel schattiger dan babies maar durfde dat nooit te zeggen! Maar mijn eigen baby vond ik gelukkig nog vele malen leuker dan alle kittens bij elkaar ;)

@Kaatje, jij nu duidelijkheid dus, gelukkig, maar wel jammer

Wij hebben vandaag voor het eerst onveilige seks gehad :) Toch wel spannend hoor.
Volgens mij Woman Log app ben ik nu een beetje vruchtbaar, maar met mijn eisprong op 1 december lijkt het me wel erg vroeg?
Spannend hoor bella!
En jammer kaatje, maar wel fijn dat je dan inderdaad vanaf nu kan bijhouden.
21 dec duurt inderdaad nog lang elle, wel mooi net voor de kerst!
Hihi spannend he vievie, ik zei daarna tegen manlief misschien hebben we wel een baby gemaakt, moest hij toch wel om lachen ;-)
Mijn app geeft ook 5 dagen vooraf al een beetje vruchtbaar aan. Je weet natuurlijk nooit precies wanneer je ei springt als je geen ovulatietesten gebruikt en zaad blijft een aantal dagen in leven dus dan zou t alsnog dat eitje kunnen bevruchten. Maar ik zou tegen 1 dec toch wel even extra m'n best doen als ik jullie was haha
Ik ben een beetje opgeblazen vandaag, maar verder nog geen gekke dingen of ander slijm. Zou ook pas maandag of dinsdag m'n ovulatie hebben dus verwacht nu ook nog niets.
@Roos haha ja we gaan de komende week ons best nog doen ;)
En dan lopen wij best gelijk, worden spannende weken he :)
@kaatje1988, wat jammer. Maar nu weet je wel wat meer over je cyclus.

@vievie_abc, haha ja nu zeg ik het heel stoer 😊. Maar ik zat te kijken en de laatste maanden werd ik steeds 9 dagen na mijn eisprong ongesteld. Dus dat geeft de ff app nu ook aan. Maar dan is de kans groot dat als ik morgen zou testen dat dat te vroeg is dus ik wil wel een paar dagen wachten.

@roffa38, Ik heb nog steeds niet zoveel met andere kinderen en baby's maar sinds de geboorte van mijn dochter ben ik stapelgek op dr. En het is een cliché maar het is echt anders als ze van jezelf zijn 😂.

@elle86, dat duurt inderdaad nog wel even. Hopelijk gaat de tijd lekker snel.

Ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Dus ik ben erg benieuwd morgen. Maar ik probeer mezelf niet te gek te maken. Want ik snap nog steeds niets van mijn cyclus. Vooral niet na afgelopen maand 🙈. Maar als ik wel ongesteld wordt ga ik geen ovulatie testen meer gebruiken.
Sorry niet alles gelezen, maar even een korte update! Vandaag positief getest!!! Kan het nog niet helemaal geloven.

Ga snel de rest bijlezen!
@bella, oh nog steeds spannend! Je zit nu 7 dagen na je (vermoedelijke) eisprong? Of ben ik mis? Dan zou je beter nog even wachten inderdaad! Wel lastig hoor!!

@koekie, wat een geweldig nieuws!! Gefeliciteerd!!
Koekie! Gefeliciteerd! Superleuk voor jullie :)
Gefeliciteerd Koekie27!!
@koekie27, Gefeliciteerd!

@kaatje1988, Ik heb als het goed is dag 21 mijn eisprong gehad en ik zit nu op dag 30. Ik wil wachten tot donderdag met testen. Dan zit ik 14 dagen na mijn vermoedelijke eisprong. Maar ik merk wel dat ik mezelf steeds meer probeer voor te bereiden op een menstruatie. Zodat ik niet zo teleurgesteld ben. Nog even afwachten.
Dank jullie wel!!!

En Elle ook gefeliciteerd! Volgens mij had ik dat nog even gemist. Spannend he die weken tot de echo. Wel goed dat je meteen een afspraak hebt gemaakt. Ik ga er ook achteraan.

Wat betreft "lege" vitaminepotjes, dat heb ik ook nooit begrepen... maar zijn er meer dus die dat hebben.

Ik heb ook niet zoveel met baby's moet ik zeggen. Vond ze altijd wel schattig, maar blij dat ik ze dan weer terug kon geven aan de ouders. Dat was met m'n eigen baby wel anders (gelukkig), maar ik moet zeggen dat ik deze fase veeeel leuker vind. Niet meer alleen dat zorgen voor een hulpeloos wezentje, maar ook interactie en steeds meer zelf kunnen en zelf de wereld ontdekken. Elke dag leert ze weer wat nieuws en dat is zo mooi om te zien :love: dus... ook al ben je geen babypersoon, ze blijven niet zo lang baby!
Wat een boel blije berichten hier, koekie wat super, gefeliciteerd!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven