KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
zaterdag 25 november 2017 om 09:28
@Jootje wat balen! 
@nora killing die spanning... Ik hoop het niet voor je.
@globe ik moet vandaag nog een pregnyl 1500 spuiten, de laatste van de 4. Op de 16e geinsemineerd. Ben vergeten te vragen wanneer ik mocht testen. En jij? Hoeveel Pregnyl kreeg jij? Ik las ergens dat je iedere dag ongeveer de helft kwijtraakt, dus ik heb uitgerekend dat ik vrijdag/zaterdag geen pregnyl meer zou moeten hebben in mijn lijf (is die zin Nederlands...?).
Ik merk helemaal niets. Nergens last van. Behalve dat ik soms bang ben dat 't niet gelukt is dan.. Killing dit.

@nora killing die spanning... Ik hoop het niet voor je.
@globe ik moet vandaag nog een pregnyl 1500 spuiten, de laatste van de 4. Op de 16e geinsemineerd. Ben vergeten te vragen wanneer ik mocht testen. En jij? Hoeveel Pregnyl kreeg jij? Ik las ergens dat je iedere dag ongeveer de helft kwijtraakt, dus ik heb uitgerekend dat ik vrijdag/zaterdag geen pregnyl meer zou moeten hebben in mijn lijf (is die zin Nederlands...?).
Ik merk helemaal niets. Nergens last van. Behalve dat ik soms bang ben dat 't niet gelukt is dan.. Killing dit.

zaterdag 25 november 2017 om 10:59
Oh weet ik niet haha! De verpleegkundige heeft de spuit gezet niet opgeslagen hoeveel het was. Helaas kreeg ik donderdag een eerste kleine bloeding en afgelopen nacht is het doorgezet
Deze mislukte poging kwam even hard aan. Gelukkig lieve vrienden die me steunen en troosten. Maandag bellen en weer overnieuw bestellen. Iemand daar ervaring mee bij Geertgen?
@lee, niks voelen zegt nog niks he.... en heel veel voelen ook niet. Zo lastig dat je nergens controle over hebt .... ik neem aan dat je ook na 16 dagen mag testen. Anders voor de zekerheid ff bellen? Duim vr je!!

Deze mislukte poging kwam even hard aan. Gelukkig lieve vrienden die me steunen en troosten. Maandag bellen en weer overnieuw bestellen. Iemand daar ervaring mee bij Geertgen?
@lee, niks voelen zegt nog niks he.... en heel veel voelen ook niet. Zo lastig dat je nergens controle over hebt .... ik neem aan dat je ook na 16 dagen mag testen. Anders voor de zekerheid ff bellen? Duim vr je!!
zaterdag 25 november 2017 om 12:38
Hoi allemaal! Ik laat weer even iets van mezelf horen. Wat word er lekker veel geschreven, super leuk (en fijn dat je je verhaal, onzekerheden en vragen kwijt kunt).. hopelijk zijn er snel meer meiden die zich op het volgende wachtbankje (van 9 maanden) kunnen melden! Ik lees nog regelmatig bij, maar reageer eigenlijk nooit..
Ik heb afgelopen woensdag mijn termijnecho gehad en alles was goed. Alles zat er op en er aan en frutsie was enorm beweeglijk. Ik begin nu eigenlijk pas een beetje te genieten. Wat heb ik mezelf onzeker gevoeld zeg. Maar als je dan dat kleintje rond ziet zwemmen, is al die onzekerheid verdwenen.
Ik weet niet of iemand de tabel nog bijwerkt? Maar ik ben gestart in september 2017 en uitgerekend op 11 juni 2018.
Nogmaals, hopelijk is het voor jullie ook snel raak, ik gun het jullie ook zo ontzettend!!
Ik heb afgelopen woensdag mijn termijnecho gehad en alles was goed. Alles zat er op en er aan en frutsie was enorm beweeglijk. Ik begin nu eigenlijk pas een beetje te genieten. Wat heb ik mezelf onzeker gevoeld zeg. Maar als je dan dat kleintje rond ziet zwemmen, is al die onzekerheid verdwenen.
Ik weet niet of iemand de tabel nog bijwerkt? Maar ik ben gestart in september 2017 en uitgerekend op 11 juni 2018.
Nogmaals, hopelijk is het voor jullie ook snel raak, ik gun het jullie ook zo ontzettend!!
zaterdag 25 november 2017 om 19:25
Inderdaad Killing Lee...pffff
Ik voelde gisterochtend geen menstruatie-aankondigingen meer en ging bijna geloven dat ik zwanger was, dus test gedaan. Spierwit...
Vanochtend een beetje helder rood bloed, maar daarna niks meer. En vanavond wat misselijk gevoel.
Nu weet ik het niet meer. Cyclusdag 27 nu, kan natuurlijk een langere cyclus hebben dan gewoonlijk.
@roosje: fijn dat het goed gaat met je zwangerschap!
Ik voelde gisterochtend geen menstruatie-aankondigingen meer en ging bijna geloven dat ik zwanger was, dus test gedaan. Spierwit...
Vanochtend een beetje helder rood bloed, maar daarna niks meer. En vanavond wat misselijk gevoel.
Nu weet ik het niet meer. Cyclusdag 27 nu, kan natuurlijk een langere cyclus hebben dan gewoonlijk.
@roosje: fijn dat het goed gaat met je zwangerschap!
zaterdag 25 november 2017 om 20:54
Lee, ik mag gewoon 16 dagen na iui testen. Ik moest op dag 5 na iui nog pregnyl spuiten.
Goed om te horen Roosje!!! Fijn dat alles goed gaat en de echo goed was!
Globe83. Ik heb afgelopen maandag poging 4 gehad bij Nij Geertgen. Wat wil graag weten?
Ik heb vandaag dus pregnyl gespoten (vorige keren niet) dus fingers crossed dat t deze keer raak is!
Goed om te horen Roosje!!! Fijn dat alles goed gaat en de echo goed was!
Globe83. Ik heb afgelopen maandag poging 4 gehad bij Nij Geertgen. Wat wil graag weten?
Ik heb vandaag dus pregnyl gespoten (vorige keren niet) dus fingers crossed dat t deze keer raak is!

zaterdag 25 november 2017 om 22:13
Fijn dat je weer door kan jootje. Gaat toch wel weer snel dan eigenlijk, wachtweken komen in de buurt!
Spannend nog even Nora... bij mij bleef het deze keer ook uit na wat kramp. Helaas toen 2 dagen later toch gestart. Hoop dat dit voor jou niet geldt. Duim voor je.
Hier volgende week pas weer starten met ovu.testen.
En leuk roosje. Bijzonder allemaal hoor
. Ben zo blij voor je.
Spannend nog even Nora... bij mij bleef het deze keer ook uit na wat kramp. Helaas toen 2 dagen later toch gestart. Hoop dat dit voor jou niet geldt. Duim voor je.
Hier volgende week pas weer starten met ovu.testen.
En leuk roosje. Bijzonder allemaal hoor

zaterdag 25 november 2017 om 22:52
Globe,
Ik heb toevallig maandag gevraagd hoe t verder zou gaan als Mn rietjes op zouden zijn (heb er nog 2) Ik moest een mail naar Geertgen sturen gericht aan ‘de gastheren’ met mijn vragen. Ik vroeg bijv hoeveel voorraad er nog is van mijn donor en of mijn donor in de toekomst bij zou willen geven als alles op is. Ik kreeg heel snel reactie. De verpleegkunde zei, dat als t op voorraad is, je zelf kunt beslissen wanneer je bijbesteld. Je kunt wachten tot je weet of je laatste poging mislukt is en dan bijbestellen.
Ik heb toevallig maandag gevraagd hoe t verder zou gaan als Mn rietjes op zouden zijn (heb er nog 2) Ik moest een mail naar Geertgen sturen gericht aan ‘de gastheren’ met mijn vragen. Ik vroeg bijv hoeveel voorraad er nog is van mijn donor en of mijn donor in de toekomst bij zou willen geven als alles op is. Ik kreeg heel snel reactie. De verpleegkunde zei, dat als t op voorraad is, je zelf kunt beslissen wanneer je bijbesteld. Je kunt wachten tot je weet of je laatste poging mislukt is en dan bijbestellen.
zondag 26 november 2017 om 09:00
@nora wat spannend zeg! Hoe is het nu?
Ik heb vanochtend, veel te vroeg natuurlijk, een kruidvat test gedaan. Die gaf een licht streepje. Nou had ik me er al op ingesteld dat dit van de pregnyl zou zijn. Maar ik wilde toch een test doen, want als ik dan over een paar dagen een dikke streep heb dan weet ik iig dat het niet van de pregnyl komt.
Heb wel buikkrampen, maar dat zal wel "mindfuck" zijn omdat ik bang ben ongesteld te worden... Dat kan ieder moment nu.
Wie zitten er nog meer behalve @Nora en ik? Ben het even kwijt.
Ik heb vanochtend, veel te vroeg natuurlijk, een kruidvat test gedaan. Die gaf een licht streepje. Nou had ik me er al op ingesteld dat dit van de pregnyl zou zijn. Maar ik wilde toch een test doen, want als ik dan over een paar dagen een dikke streep heb dan weet ik iig dat het niet van de pregnyl komt.
Heb wel buikkrampen, maar dat zal wel "mindfuck" zijn omdat ik bang ben ongesteld te worden... Dat kan ieder moment nu.
Wie zitten er nog meer behalve @Nora en ik? Ben het even kwijt.
zondag 26 november 2017 om 13:27
zondag 26 november 2017 om 13:36
Ahh shit!! Hoe voel je je?Nora_reCaptcha schreef: ↑26-11-2017 13:30NOD was gisteren, maar ik ben deze ronde toch gezakt voor de test helaas, ongesteldheid heeft doorgezet.
Succes Lee en Plien!
zondag 26 november 2017 om 15:36
Ach shit zeg @nora! Ik baal met je mee.
Ik heb last van mijn linker eierstok dus ik denk dat ik er ook af ga vallen
Denk ik, wat zou het anders moeten zijn.. Ik ga er nu al wel vanuit in ieder geval.
@Jootje Ik zou tussen dinsdag en donderdag ongesteld moeten worden, dus ik zou pas zaterdag mogen testen dacht ik. Gister nog pregnyl 1500 gespoten.
Ik heb last van mijn linker eierstok dus ik denk dat ik er ook af ga vallen

@Jootje Ik zou tussen dinsdag en donderdag ongesteld moeten worden, dus ik zou pas zaterdag mogen testen dacht ik. Gister nog pregnyl 1500 gespoten.
zondag 26 november 2017 om 20:13
@plien dank je wel! Ik ben zo blij dat je dat zegt. Ik was ineens heel bang, gezien mijn vorige ervaring maar toen was ik al 1 dag ongesteld. Dus dat je dit zegt geeft me wel weer wat hoop. Ik zag het vandaag meerdere malen al niet meer zitten.
Jij loopt een paar dagen achter mij he? Fingers crossed!!
Jij loopt een paar dagen achter mij he? Fingers crossed!!