KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Wat jammer angelaloes. Je zit wel nog voor je nod toch? Weer veel gebeurd zo te lezen!
Hier vannacht en vanochtend erg misselijk. Dus ja.. dan ga je toch denken. Maar begin nu helaas voorzichtig aan menstruatiepijn te voelen.. dus ga me voorbereiden op een nee. Ik duim voor iedereen die nog zit!
Ja ik zit nog voor m'n Nod. Morgen op dag 31... En nog geen bloed gezien. Spannend nog even
Mijn arts geeft altijd aan na 16 dagen testen. Maar dat is misschien vanwege de pregnyl.

Ik ben vandaag weer geweest voor een echo. Morgen (op mn verjaardag ☺️) poging 4!! En dan na 5 dagen een halve ampul pregnyl spuiten.
Ah spannend plien! En wat een mooie dag 😉
Balen angelaloes. Hoe gaat het met je?
Helaas hier toch ongesteld geworden. Nieuwe ronde nieuwe kansen. Vind t jammer maar ook prima zo. Was eerste keer.
balen angelaloes. op naar de volgende ronde!
Balen Angelaloes! En jij jootje? Jullie gingen gelijk op toch?
Ik heb te horen gekregen dat er geen patiëntenstop is voor screenings zoals de mijne, maar er is alsnog pas over een maand plek.. Nog even geduld dus.
Plien: mooie dag voor een nieuwe poging!!

Angelaloes: balen zeg! Maar goed dat je positief bent! Op naar de volgende ronde!!

Maris: hier nog geen ongesteldheid..verwacht het eigenlijk morgen maar heb nog niet het gevoel dat er wat aan komt🤞🏻
Fijn zeg dat er geen patientenstop is en dat je wel door kan! Maand is zo voorbij☺️
@jootje wat spannend!!! Ik verwacht ook morgen mijn menstruatie. Dat die eraan komt is zeker. Blij als ik mij weer aan kan melden.
We lopen allemaal gelijk nu zeg! Bij mij voel ik het nu ook echt aankomen. Test vanochtend ook negatief. Verwacht morgen dat het dan ook echt doorzet. Snel weer aanmelden!
Vind het wel pittig ook, maar hopelijk kan ik me er snel overheen zetten.

Vervelend ook angelaloes en innerpeace :(. En spannend nog Jootje. Ik denk aan je!

Gefeliciteerd Plien, hopelijk komt het mooiste kado van je verjaardag over 2 weken ;-).

En fijn Maris. Nog even wachten en misschien dan snel door!
Hey meiden,

Jullie hebben al n tijd niks van me gehoord, maar er was ook weinig te melden omdat ik nog op de wachtlijst stond.
Maar wel meegelezen en wow wat zijn er weer veel nieuwe mensen bijgekomen! Leuk!

Maar stond dus sinds november 2016 op de wachtlijst van ong. een jaar voor een NL kliniekdonor. Helaas in oktober het bericht dat de wachttijd erg opgelopen was door donortekort. Het zou nog minimaal een half jaar duren, waarschijnlijk langer.

Gezien mijn leeftijd heb ik toen toch de knoop doorgehakt om zelf units te bestellen in Duitsland. Niet wat ik gepland had, maar moest voor mezelf echt actie gaan ondernemen.

Dus volgende week startgesprek en dan kan ik als het goed is eerstvolgende cyclus gaan beginnen!
Spannend hoor nu het zo dichtbij komt!

Oh ja ook best een tegenvaller gehad! Ik had eindelijk besloten welke donor t zou worden op n zaterdag, en besloten dat ik maandag zou gaan bestellen. Had ik daar maar niet mee gewacht!!
De prijs per unit was die zaterdag nog € 250,-......maar per maandag was deze blijkbaar omhoog gegaan naar € 400,-!! Ik baalde echt als een stekker joh! Vind t ook echt een bizarre prijsverhoging!

Ok nou klaar met m'n egopost (sorry). Zal weer wat actiever mee gaan schrijven tijdens mijn reis.....

Iedereen die nog op t bankje zit, ik duim voor jullie.
En voor iedereen die er net is afgevallen, sterkte met verwerken en de volgende poging is het raak!!
hier is de menstruatie doorgekomen. volgende week donderdag weer de eerste echo!
Oh wat jammer zeg, ben ik nu nog de enige op het bankje? Ben echt vreselijk verkouden en heb vandaag even bijgeslapen want was erg moe. Of dat een teken is....? Vrijdag/zaterdag weet ik hopelijk meer.

Eefje, welkom terug! Succes met de Duitse donor!
@Nora_reCaptcha wil je geen valse hoop geven. Maar iedere keer als er bij mij een innesteling was, had ik het gevoel dat ik ziek werd. Enorme opvliegers, niet lekker enz. dus wie weet ;). Maar aan de andere kant heerst er ook van alles.
Innerpeace: balen zeg!!

Nora: het heerst..ik ben ook erg verkouden!

Alisa: spannend hoor! Is het al doorgebroken?

Hier vanochtend enorme buikpijn gehad, wat ik normaal heb als ik erg ongesteld ben( endometriose) was er dus van overtuigd dat er aannkwam..normaal nooit pijn als ik nog niet ongesteld ben. Vanochtend bij het plassen minimaal roze op mn papiertje..daarna minimaal bruinig.. en daarna niks meer! Buikpijn is ook weg!!
Vind dit wel vreemd..wordt altijd meteen goed ongesteld.
Jammer innerpeace. Lopen we net dag achter elkaar.. Ik mag woensdag voor echo.
Spannend maak je het hoor jootje!
@Nora, ik zit er ook nog. Volgende week testen denk ik? Afgelopen donderdag geinsemineerd en ik moet zaterdag nog een keer Pregnyl spuiten, dus ik weet niet wanneer zo'n test zou kunnen. Mijn NOD is rond de 29ste/1ste.

Wat zijn er veel van het bankje gevallen :( Leef met jullie mee hoor!
Dankjewel Lee. En spannend voor jou! (Ook voor Nora nog even!) @Jootje, vandaag pas doorgebroken. Duurde toch wat langer. Krampen vallen gelukkig nog mee. Nu lekker aan de chocola :) en me er weer even overheen zetten

Eeffie, zeker een grote verhoging. Balen!
Hey allemaal!!,

Heb een tijd lang meegeschreven en wil dit ook weer gaan doen ;)
Inmiddels ben ik nu bezig met iui nummer 4.... mag maandag testen.
Voor mij is dit de laatste die ik heb ingekocht dus ergens wel een extra spanning.
De hormonen en symptomen vliegen me om de oren maar ja ... welke zijn er echt en welke niet....

Zijn er nog andere op t bankje?
@globe dat heb ik ook. Als deze poging niet lukt moet ik een pauze inlassen om te sparen, maar ook om even een andere behandeling te nemen en dan mag ik zeker 3 maanden niet zwanger worden. Moeilijk dan, die laatste dagen spanning. Hoeveel dagen moest jij wachten met testen? Ik ga voor je duimen maandag!
Als deze niet lukt ga ik pas in het nieuwe jaar weer verder. Idd even wat extra geld opzij leggen maar ook geen zin in deze spanningen rond de feestdagen haha!
ik moet 16 dagen w88 voor het testen. Heb de 10e een shot pregnyl gehad en de 11e de iui. En toch merk je dat de spanning voor het geheel elke keer weer minder wordt tot die laatste dagen....

Wanneer mag jij Lee?
Spannend voor jullie Lee en Globe!

Ik ben nu nog 3 dagen verwijderd van D-day, gisteren wat krampen gevoeld, maar waarschijnlijk darm-gerelateerd, opgeblazen gevoel ook. Past ook wel bij deze periode van mijn cyclus. Vind het toch weer spannend zo aan het einde van mn cyclus.
Ik ben gister avond toch nog ongesteld geworden helaas!!
Vandaag gebeld met ziekenhuis, zondag alweer een echo! Dus op naar de volgende ronde!
@ Jootje, wat jammer zeg :(

@ Nora, ohhh voor jou ook zo spannend. Ja die laatste dagen zijn echt killing he.... Probeer zelf veel dingen te plannen om er maar niet constant mee bezig te zijn.

Zelf heb ik al sinds een aantal dagen na de iui menstruatie-achtige verschijnselen dus daar onderscheid in maken is moeilijk. Dus moet ik maar niet aan beginnen. Iets met Wishful Thinking!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven