KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
zondag 19 november 2017 om 12:05

maandag 20 november 2017 om 18:28
Plien: mooie dag voor een nieuwe poging!!
Angelaloes: balen zeg! Maar goed dat je positief bent! Op naar de volgende ronde!!
Maris: hier nog geen ongesteldheid..verwacht het eigenlijk morgen maar heb nog niet het gevoel dat er wat aan komt
Fijn zeg dat er geen patientenstop is en dat je wel door kan! Maand is zo voorbij
Angelaloes: balen zeg! Maar goed dat je positief bent! Op naar de volgende ronde!!
Maris: hier nog geen ongesteldheid..verwacht het eigenlijk morgen maar heb nog niet het gevoel dat er wat aan komt
Fijn zeg dat er geen patientenstop is en dat je wel door kan! Maand is zo voorbij
maandag 20 november 2017 om 19:31
We lopen allemaal gelijk nu zeg! Bij mij voel ik het nu ook echt aankomen. Test vanochtend ook negatief. Verwacht morgen dat het dan ook echt doorzet. Snel weer aanmelden!
Vind het wel pittig ook, maar hopelijk kan ik me er snel overheen zetten.
Vervelend ook angelaloes en innerpeace
. En spannend nog Jootje. Ik denk aan je!
Gefeliciteerd Plien, hopelijk komt het mooiste kado van je verjaardag over 2 weken
.
En fijn Maris. Nog even wachten en misschien dan snel door!
Vind het wel pittig ook, maar hopelijk kan ik me er snel overheen zetten.
Vervelend ook angelaloes en innerpeace

Gefeliciteerd Plien, hopelijk komt het mooiste kado van je verjaardag over 2 weken

En fijn Maris. Nog even wachten en misschien dan snel door!

maandag 20 november 2017 om 19:42
Hey meiden,
Jullie hebben al n tijd niks van me gehoord, maar er was ook weinig te melden omdat ik nog op de wachtlijst stond.
Maar wel meegelezen en wow wat zijn er weer veel nieuwe mensen bijgekomen! Leuk!
Maar stond dus sinds november 2016 op de wachtlijst van ong. een jaar voor een NL kliniekdonor. Helaas in oktober het bericht dat de wachttijd erg opgelopen was door donortekort. Het zou nog minimaal een half jaar duren, waarschijnlijk langer.
Gezien mijn leeftijd heb ik toen toch de knoop doorgehakt om zelf units te bestellen in Duitsland. Niet wat ik gepland had, maar moest voor mezelf echt actie gaan ondernemen.
Dus volgende week startgesprek en dan kan ik als het goed is eerstvolgende cyclus gaan beginnen!
Spannend hoor nu het zo dichtbij komt!
Oh ja ook best een tegenvaller gehad! Ik had eindelijk besloten welke donor t zou worden op n zaterdag, en besloten dat ik maandag zou gaan bestellen. Had ik daar maar niet mee gewacht!!
De prijs per unit was die zaterdag nog € 250,-......maar per maandag was deze blijkbaar omhoog gegaan naar € 400,-!! Ik baalde echt als een stekker joh! Vind t ook echt een bizarre prijsverhoging!
Ok nou klaar met m'n egopost (sorry). Zal weer wat actiever mee gaan schrijven tijdens mijn reis.....
Iedereen die nog op t bankje zit, ik duim voor jullie.
En voor iedereen die er net is afgevallen, sterkte met verwerken en de volgende poging is het raak!!
Jullie hebben al n tijd niks van me gehoord, maar er was ook weinig te melden omdat ik nog op de wachtlijst stond.
Maar wel meegelezen en wow wat zijn er weer veel nieuwe mensen bijgekomen! Leuk!
Maar stond dus sinds november 2016 op de wachtlijst van ong. een jaar voor een NL kliniekdonor. Helaas in oktober het bericht dat de wachttijd erg opgelopen was door donortekort. Het zou nog minimaal een half jaar duren, waarschijnlijk langer.
Gezien mijn leeftijd heb ik toen toch de knoop doorgehakt om zelf units te bestellen in Duitsland. Niet wat ik gepland had, maar moest voor mezelf echt actie gaan ondernemen.
Dus volgende week startgesprek en dan kan ik als het goed is eerstvolgende cyclus gaan beginnen!
Spannend hoor nu het zo dichtbij komt!
Oh ja ook best een tegenvaller gehad! Ik had eindelijk besloten welke donor t zou worden op n zaterdag, en besloten dat ik maandag zou gaan bestellen. Had ik daar maar niet mee gewacht!!
De prijs per unit was die zaterdag nog € 250,-......maar per maandag was deze blijkbaar omhoog gegaan naar € 400,-!! Ik baalde echt als een stekker joh! Vind t ook echt een bizarre prijsverhoging!
Ok nou klaar met m'n egopost (sorry). Zal weer wat actiever mee gaan schrijven tijdens mijn reis.....
Iedereen die nog op t bankje zit, ik duim voor jullie.
En voor iedereen die er net is afgevallen, sterkte met verwerken en de volgende poging is het raak!!
dinsdag 21 november 2017 om 13:00
dinsdag 21 november 2017 om 16:57
Innerpeace: balen zeg!!
Nora: het heerst..ik ben ook erg verkouden!
Alisa: spannend hoor! Is het al doorgebroken?
Hier vanochtend enorme buikpijn gehad, wat ik normaal heb als ik erg ongesteld ben( endometriose) was er dus van overtuigd dat er aannkwam..normaal nooit pijn als ik nog niet ongesteld ben. Vanochtend bij het plassen minimaal roze op mn papiertje..daarna minimaal bruinig.. en daarna niks meer! Buikpijn is ook weg!!
Vind dit wel vreemd..wordt altijd meteen goed ongesteld.
Nora: het heerst..ik ben ook erg verkouden!
Alisa: spannend hoor! Is het al doorgebroken?
Hier vanochtend enorme buikpijn gehad, wat ik normaal heb als ik erg ongesteld ben( endometriose) was er dus van overtuigd dat er aannkwam..normaal nooit pijn als ik nog niet ongesteld ben. Vanochtend bij het plassen minimaal roze op mn papiertje..daarna minimaal bruinig.. en daarna niks meer! Buikpijn is ook weg!!
Vind dit wel vreemd..wordt altijd meteen goed ongesteld.
woensdag 22 november 2017 om 06:08
woensdag 22 november 2017 om 18:55

woensdag 22 november 2017 om 19:00
Hey allemaal!!,
Heb een tijd lang meegeschreven en wil dit ook weer gaan doen
Inmiddels ben ik nu bezig met iui nummer 4.... mag maandag testen.
Voor mij is dit de laatste die ik heb ingekocht dus ergens wel een extra spanning.
De hormonen en symptomen vliegen me om de oren maar ja ... welke zijn er echt en welke niet....
Zijn er nog andere op t bankje?
Heb een tijd lang meegeschreven en wil dit ook weer gaan doen

Inmiddels ben ik nu bezig met iui nummer 4.... mag maandag testen.
Voor mij is dit de laatste die ik heb ingekocht dus ergens wel een extra spanning.
De hormonen en symptomen vliegen me om de oren maar ja ... welke zijn er echt en welke niet....
Zijn er nog andere op t bankje?
woensdag 22 november 2017 om 19:24
@globe dat heb ik ook. Als deze poging niet lukt moet ik een pauze inlassen om te sparen, maar ook om even een andere behandeling te nemen en dan mag ik zeker 3 maanden niet zwanger worden. Moeilijk dan, die laatste dagen spanning. Hoeveel dagen moest jij wachten met testen? Ik ga voor je duimen maandag!

woensdag 22 november 2017 om 19:29
Als deze niet lukt ga ik pas in het nieuwe jaar weer verder. Idd even wat extra geld opzij leggen maar ook geen zin in deze spanningen rond de feestdagen haha!
ik moet 16 dagen w88 voor het testen. Heb de 10e een shot pregnyl gehad en de 11e de iui. En toch merk je dat de spanning voor het geheel elke keer weer minder wordt tot die laatste dagen....
Wanneer mag jij Lee?
ik moet 16 dagen w88 voor het testen. Heb de 10e een shot pregnyl gehad en de 11e de iui. En toch merk je dat de spanning voor het geheel elke keer weer minder wordt tot die laatste dagen....
Wanneer mag jij Lee?
woensdag 22 november 2017 om 20:35

woensdag 22 november 2017 om 21:23
@ Jootje, wat jammer zeg
@ Nora, ohhh voor jou ook zo spannend. Ja die laatste dagen zijn echt killing he.... Probeer zelf veel dingen te plannen om er maar niet constant mee bezig te zijn.
Zelf heb ik al sinds een aantal dagen na de iui menstruatie-achtige verschijnselen dus daar onderscheid in maken is moeilijk. Dus moet ik maar niet aan beginnen. Iets met Wishful Thinking!

@ Nora, ohhh voor jou ook zo spannend. Ja die laatste dagen zijn echt killing he.... Probeer zelf veel dingen te plannen om er maar niet constant mee bezig te zijn.
Zelf heb ik al sinds een aantal dagen na de iui menstruatie-achtige verschijnselen dus daar onderscheid in maken is moeilijk. Dus moet ik maar niet aan beginnen. Iets met Wishful Thinking!