Klaar met vriendin
donderdag 23 november 2017 om 22:43
Hallo allemaal,
Ik weet even niet zo goed meer wat ik ermee moet. Maar ik zit in mijn examenjaar van de havo. We moeten een practische opdracht afhebben voor volgende week vrijdag. Het is een groepsopdracht en ik zit met 2 vriendinnen in een groepje.
Het probleem is alleen dat 1 van de twee vriendinnen niet reageert op appjes en als je het aan haar vraagt reageert ze heel ontwijkend.
Ik heb haar voor het weekend een berichtje gestuurd dat ik er klaar mee ben en dat ik naar onze docent toe ga. Ook heb ik haar gelijk uit de groepsapp van dat PO gegooit. Ze heeft daarop binnen een half uur gereageert met een hoop smoesjes, die volgens mij echt gelogen zijn.
Ik ben van de week naar mijn docent toegegaan om het met haar te bespreken. Ze wil mijn vriendin nog 1 kans geven, maar eigenlijk ben ik er wel klaar mee. Ik heb met verschillende PO’s met haar in een groepje gezeten, maar elke keer is er wel wat met haar waardoor ze het niet of niet optijd af heeft. Wel is de docent in gesprek gegaan met die vriendin en ook met de adjunct-directeur. Ik heb morgen weer les van die docent en dan hoor ik wat daaruit gekomen is, als ze al een gesprek met ze gehad heeft.
Ook zit ik iedere dag met die vriendin in de klas, bij iedere les. Ze loopt constant achter mij aan en praat mij echt een schuldgevoel aan. Ik weet echt niet zo goed wat ik hiermee moet... Zou ik nog een keer naar de docent gaan dat ik het echt even niet meer weet of moet ik het afwachten?
Sorry voor dit lange verhaal! Ik hoop dat er snel iemand reageert...
Ik weet even niet zo goed meer wat ik ermee moet. Maar ik zit in mijn examenjaar van de havo. We moeten een practische opdracht afhebben voor volgende week vrijdag. Het is een groepsopdracht en ik zit met 2 vriendinnen in een groepje.
Het probleem is alleen dat 1 van de twee vriendinnen niet reageert op appjes en als je het aan haar vraagt reageert ze heel ontwijkend.
Ik heb haar voor het weekend een berichtje gestuurd dat ik er klaar mee ben en dat ik naar onze docent toe ga. Ook heb ik haar gelijk uit de groepsapp van dat PO gegooit. Ze heeft daarop binnen een half uur gereageert met een hoop smoesjes, die volgens mij echt gelogen zijn.
Ik ben van de week naar mijn docent toegegaan om het met haar te bespreken. Ze wil mijn vriendin nog 1 kans geven, maar eigenlijk ben ik er wel klaar mee. Ik heb met verschillende PO’s met haar in een groepje gezeten, maar elke keer is er wel wat met haar waardoor ze het niet of niet optijd af heeft. Wel is de docent in gesprek gegaan met die vriendin en ook met de adjunct-directeur. Ik heb morgen weer les van die docent en dan hoor ik wat daaruit gekomen is, als ze al een gesprek met ze gehad heeft.
Ook zit ik iedere dag met die vriendin in de klas, bij iedere les. Ze loopt constant achter mij aan en praat mij echt een schuldgevoel aan. Ik weet echt niet zo goed wat ik hiermee moet... Zou ik nog een keer naar de docent gaan dat ik het echt even niet meer weet of moet ik het afwachten?
Sorry voor dit lange verhaal! Ik hoop dat er snel iemand reageert...
vrijdag 24 november 2017 om 22:34
We worden vooral beoordeeld op de inhoud, maar zij vindt samenwerking ook heel belangrijk en daar worden wij dus ook op beoordeeld worden. Al is dat natuurlijk een veel kleiner deel dat de inhoud zelf.
zaterdag 25 november 2017 om 19:56
zaterdag 25 november 2017 om 20:07
Ik zou dan proberen om aan je docent te laten zien hoe jij hebt geprobeerd om de samenwerking te verbeteren. Dan is het misschien niet goed gegaan maar je hebt in elk geval geprobeerd om de problemen op te lossen, en dat is vast ook wel een puntje waard ^^Anoniempje567 schreef: ↑24-11-2017 22:34We worden vooral beoordeeld op de inhoud, maar zij vindt samenwerking ook heel belangrijk en daar worden wij dus ook op beoordeeld worden. Al is dat natuurlijk een veel kleiner deel dat de inhoud zelf.
zondag 26 november 2017 om 02:11
Ze vertelde mij dat ik sws geen minpunt hierdoor zou krijgen. Ook vond ze het moedig dat ik het heb aangegeven. Dus het zal iig niet in mijn nadeel zijn!
zondag 26 november 2017 om 02:12
Ik heb gisteren inderdaad duidelijk gemaakt dat ik het zat ben, maar ze blijft mij nu maar appen. Maar ja als ik niet reageer dan stopt ze snel genoeg!
zondag 26 november 2017 om 02:15
Twee dingen:
1. Gelukkig hoef ik nog mijn examen niet te maken en duurt dat nog een half jaartje, daarin kan ik mooi mijn Nederlands in verbeteren.
2. Er wordt bij mij toch niet zo streng opgelet, vanwege dyslexie. Dus focus mijzelf liever op dingen waarin ik goed ben!
Kortom als je commentaar hebt op mijn Nederlands, wens ik je alle plezier van de wereld toe!
zondag 26 november 2017 om 02:17
Ja klopt! Dat bedacht ik mij ook al! Maar de docent had de groepjes al ingedeeld en had daarbij gewoon de rijen in de klas aangehouden. Dus had eigenlijk weinig keuze.Saga_Röversdotter schreef: ↑25-11-2017 23:28Tip: niet met vriendinnen samenwerken. Dan blijft de vriendschap leuk en het is voor veel mensen lastiger een vriendin aan te spreken op haar verantwoordelijkheden.
zondag 26 november 2017 om 02:18
Gelukkig heb ik nog een klein jaartje om mijzelf voor te bereiden op het HBO...
zondag 26 november 2017 om 07:55
TO, kun je geen tijd inplannen waarin je echt samen gaat werken, in de bieb ofzo? Die afspraken kun je ook face to face maken, ipv via de app. Je ziet elkaar elke dag toch?
Verder kun je haar een stuk van het werkstuk geven wat redelijk los staat van de rest, zodat je geen input van haar nodig hebt om op verder te gaan. En, als zij haar werk niet doet, dat dit ook duidelijk blijkt omdat er een stuk in het werkstuk ontbreekt.
En ik zou in het werkstuk een paragraaf opnemen waarin je beschrijft hoe je gaat samenwerken, en hoe jullie met elkaar gaan communiceren, en wat jullie naar elkaar doen als iemand zich niet aan de afspraken houdt.
Heb je hier iets aan?
Succes!
Verder kun je haar een stuk van het werkstuk geven wat redelijk los staat van de rest, zodat je geen input van haar nodig hebt om op verder te gaan. En, als zij haar werk niet doet, dat dit ook duidelijk blijkt omdat er een stuk in het werkstuk ontbreekt.
En ik zou in het werkstuk een paragraaf opnemen waarin je beschrijft hoe je gaat samenwerken, en hoe jullie met elkaar gaan communiceren, en wat jullie naar elkaar doen als iemand zich niet aan de afspraken houdt.
Heb je hier iets aan?
Succes!
zondag 26 november 2017 om 14:06
Oh dankje! Ik denk dat ik wel wat met deze tips kan!Fauna69 schreef: ↑26-11-2017 07:55TO, kun je geen tijd inplannen waarin je echt samen gaat werken, in de bieb ofzo? Die afspraken kun je ook face to face maken, ipv via de app. Je ziet elkaar elke dag toch?
Heb je hier iets aan?
Succes!
zondag 26 november 2017 om 14:35
Soms heb je geen keuze. Zeker als TO straks naar een hbo gaat, dan zijn studiegenoten vaak ook vrienden/dinnen. Ik zou meer zeggen, deze klasgenoot is geen vriendin. Want vriendinnen helpen elkaars projecten niet om zeep.Saga_Röversdotter schreef: ↑25-11-2017 23:28Tip: niet met vriendinnen samenwerken. Dan blijft de vriendschap leuk en het is voor veel mensen lastiger een vriendin aan te spreken op haar verantwoordelijkheden.
(En soms worden vriendinnen zelfs collega’s. Hoeft ook geen probleem te zijn als je werk en privé maar goed gescheiden houdt
En het kleven van het meisje; gewoon negeren dan houdt het wel op hoor