Dresscode black tie, kan dit?
zondag 26 november 2017 om 13:07
Binnenkort heb ik een gala, ik ga mee met een vriendin. Gala is organiseerd voor studenten van een bepaalde faculteit (leeftijd 18-21 jaar, ik ben zelf een wat oudere twintiger). Ik blijf die nacht bij een vriendin slapen en heb geen zin in een lange jurk, vind ik teveel gedoe allemaal. De dress code van het gala is 'black tie'. Ik weet wat het inhoudt maar soms heb je van die grensgevallen (in mijn beleving), zo ook mijn jurk. Ik heb niet heel veel jurken en weinig zin om speciaal hiervoor een jurk aan te schaffen..
Het gaat om een zwarte fluwelen jurk. Hij valt tot iets onder de helft van mijn bovenbeen en het model lijkt hierop, alleen is de bovenkant helemaal recht en dus niet met zo'n rare inkeping. En geen zebraprint.
Kan dit of is dit echt te underdressed?
En moet er dan ook zo'n clutch bij?
Verdere informatie: ik ben 1.65, slank, en ik heb lichtbruin lang haar.
Het gaat om een zwarte fluwelen jurk. Hij valt tot iets onder de helft van mijn bovenbeen en het model lijkt hierop, alleen is de bovenkant helemaal recht en dus niet met zo'n rare inkeping. En geen zebraprint.
Kan dit of is dit echt te underdressed?
En moet er dan ook zo'n clutch bij?
Verdere informatie: ik ben 1.65, slank, en ik heb lichtbruin lang haar.
anoniem_346542 wijzigde dit bericht op 26-11-2017 13:30
1.29% gewijzigd
zondag 26 november 2017 om 13:17
Ik ben naar veel studentengala’s geweest en in mijn ervaring zijn lange jurken echt wel de norm. Heel af en toe iemand met een cocktail jurk tot net onder de knie maar jouw jurk valt echt buiten de boot. Tenzij dat je bedoeling is, zou ik het niet doen. Misschien kun je een jurk van iemand lenen of een lange rok met top? Heeft je vriendin misschien nog een jurk van eerder hangen?
zondag 26 november 2017 om 13:18
zondag 26 november 2017 om 13:18
zondag 26 november 2017 om 13:26
Wow, duidelijk een nee dus! Dank je wel!
Als ik vlakbij de feestlocatie zou wonen zou ik mijn lange jurk sowieso aantrekken, maar ik kan die jurk alleen aan met zeer hoge hakken. Die lopen niet zo lekker en ik vind het erg onhandig om me dan na het gala met zo'n outfit nog naar een studentenkamer te verplaatsen. Veel mensen gaan immers met de fiets
De vriendin in kwestie dost zich trouwens altijd graag met veel glitters en blingbling op dus ik had haar maar niet om raad gevraagd. Onze smaken zijn te verschillend. Haar strakke jurk reikt tot de knie en is en vol felgekleurde pailletjes. Staat haar gedurfd en super met haar donkere huid, maar daar kom ik niet mee weg!!
De reden waarom ik twijfel aan de naleving van de dresscode is mijn vorige ervaring met dit soort evenementen. Toen ik eerste/tweedejaars was bij de uni ging ik overal altijd netjes in een nieuwe lange jurk heen en dan bleek het dat de helft daar gewoon in een kort jurkje stond te springen terwijl ik amper kon lopen met m'n lange jurk
Nu ben ik wel iemand die niet hoeft te dansen en springen de hele avond, maar het leek me wel praktisch een kortere aan te trekken.... Nou ja dat doe ik dus maar niet.
Als ik vlakbij de feestlocatie zou wonen zou ik mijn lange jurk sowieso aantrekken, maar ik kan die jurk alleen aan met zeer hoge hakken. Die lopen niet zo lekker en ik vind het erg onhandig om me dan na het gala met zo'n outfit nog naar een studentenkamer te verplaatsen. Veel mensen gaan immers met de fiets
De vriendin in kwestie dost zich trouwens altijd graag met veel glitters en blingbling op dus ik had haar maar niet om raad gevraagd. Onze smaken zijn te verschillend. Haar strakke jurk reikt tot de knie en is en vol felgekleurde pailletjes. Staat haar gedurfd en super met haar donkere huid, maar daar kom ik niet mee weg!!
De reden waarom ik twijfel aan de naleving van de dresscode is mijn vorige ervaring met dit soort evenementen. Toen ik eerste/tweedejaars was bij de uni ging ik overal altijd netjes in een nieuwe lange jurk heen en dan bleek het dat de helft daar gewoon in een kort jurkje stond te springen terwijl ik amper kon lopen met m'n lange jurk
zondag 26 november 2017 om 13:27
Dat zebrajurkje wel ja maar mijn jurkje is van zwart fluweel, ik had dat jurkje alleen maar geplaatst om het model aan te geven. Mijn jurkje is waarschijnlijk alsnog niet gepast maar ik zou het niet naar het strand aantrekkenSummerdance schreef: ↑26-11-2017 13:22Oef nee dat kan echt niet.
Ik vind het meer een strandjurkje.
zondag 26 november 2017 om 13:30
Charlotte-TL schreef: ↑26-11-2017 13:26Wow, duidelijk een nee dus! Dank je wel!![]()
Als ik vlakbij de feestlocatie zou wonen zou ik mijn lange jurk sowieso aantrekken, maar ik kan die jurk alleen aan met zeer hoge hakken. Die lopen niet zo lekker en ik vind het erg onhandig om me dan na het gala met zo'n outfit nog naar een studentenkamer te verplaatsen. Veel mensen gaan immers met de fiets![]()
De reden waarom ik twijfel aan de naleving van de dresscode is mijn vorige ervaring met dit soort evenementen. Toen ik eerste/tweedejaars was bij de uni ging ik overal altijd netjes in een nieuwe lange jurk heen en dan bleek het dat de helft daar gewoon in een kort jurkje stond te springen terwijl ik amper kon lopen met m'n lange jurkNu ben ik wel iemand die niet hoeft te dansen en springen de hele avond, maar het leek me wel praktisch een kortere aan te trekken.... Nou ja dat doe ik dus maar niet.
Gewoon simpele platte meenemen voor onderweg en op locatie de hakken aan.
zondag 26 november 2017 om 13:30
zondag 26 november 2017 om 13:58
Je hebt helemaal geen zin in dat galafeest. Ik lees overal dat je letterlijk schrijft geen zin. Ga dan niet.
Je gaat toch voor je vriendin denk ik? Wees blij dat ze je wil meenemen. Lijkt me juist een leuke happening om je eens helemaal op te doffen. Dat doen velen nooit of weinig. Op dergelijk feest kan het. En het is voor velen toch ook een herinnering voor later aan de goede oude tijd. Hou dat in je achterhoofd. Foto’s worden gemaakt, herinneringen worden gemaakt.....geniet ervan.
Eenmaal op het feest aanwezig zul jehet vast heel leuk gaan hebben. En met een gepaste outfit voel je je dan ook wat prettiger. Overigens heb ik dus geen plaatje kunnen zien daar je het al hebt weggehaald?
Leen iets van iemand, of huur of koop via marktplaats. Het hoeft niet duur te zijn. Ik begrijp dat je geen kapitaal wenst uit te geven voor een eenmalig kledingstuk.
Je gaat toch voor je vriendin denk ik? Wees blij dat ze je wil meenemen. Lijkt me juist een leuke happening om je eens helemaal op te doffen. Dat doen velen nooit of weinig. Op dergelijk feest kan het. En het is voor velen toch ook een herinnering voor later aan de goede oude tijd. Hou dat in je achterhoofd. Foto’s worden gemaakt, herinneringen worden gemaakt.....geniet ervan.
Eenmaal op het feest aanwezig zul jehet vast heel leuk gaan hebben. En met een gepaste outfit voel je je dan ook wat prettiger. Overigens heb ik dus geen plaatje kunnen zien daar je het al hebt weggehaald?
Leen iets van iemand, of huur of koop via marktplaats. Het hoeft niet duur te zijn. Ik begrijp dat je geen kapitaal wenst uit te geven voor een eenmalig kledingstuk.
zondag 26 november 2017 om 21:32
Ik heb in mijn leven tientallen gala’s gehad van hét studentencorps. Met dezelfde dresscode. Denk je dat al die studenten zich eraan hielden? Nee joh!
Geen zorgen en doe gewoon dat jurkje aan.
Iedereen zuipt zo hard dat niemand de volgende dag nog weet wat je aanhad. Koop vooral niets nieuws! Het wordt vies en gaat kapot.
Geen zorgen en doe gewoon dat jurkje aan.
Iedereen zuipt zo hard dat niemand de volgende dag nog weet wat je aanhad. Koop vooral niets nieuws! Het wordt vies en gaat kapot.