Gezondheid alle pijlers

Ik ben klaar met dit verkoudheid virus

25-11-2017 20:30 61 berichten
Pfff..... effe klagen al een dikke week aan het snotteren verstopte neus pijnlijke keel, geen stem meer en traan ogen. Sinds vandaag ook koorts er bij koud warm koud warm gek word ik er van.
Spoelen met zoutoplossing doet niks even als pijnstillers voor de keelpijn.
Ik weet dat het gewoon geduld hebben is en de boel uit zieken.
Maar voor nu ben ik er even helemaal klaar mee.
sinnombre schreef:
26-11-2017 10:39
Hoezo? Kun je niet meer bewegen?
Met koorts kan ik best nog functioneren, maar wellicht is dat bij jou anders. Lig je de hele tijd in bed?
Ik functioneer prima ook met koorts alleen is het heel simpel koorts = niet werken want ik werk met een kwetsbare doelgroep.
Beterschap voor alle zieken.
Alle reacties Link kopieren
Oh die dampo kun je trouwens wel op je borst smeren.Voelt soms wel lekker 'snachts .
Hier al een paar dagen flinke keelpijn en al die middeltjes trachtol en waterijsjes en gorgelen met zoutwater lijken allemaal niets uit te halen. Vanmiddag dronk ik een glas sinaasappelsap en deed gewoon pijn in de keel
Superhuisvrouw schreef:
26-11-2017 17:42
Hier al een paar dagen flinke keelpijn en al die middeltjes trachtol en waterijsjes en gorgelen met zoutwater lijken allemaal niets uit te halen. Vanmiddag dronk ik een glas sinaasappelsap en deed gewoon pijn in de keel
Doe bij beginnende keelpijn, 's avonds voor het slapen gaan een koude natte opgerolde theedoek om je hals, daarover een opgerolde plastic zak (broeieffect)en als laatste een wollen shawl. 's morgens is je keelpijn over.(bron: oma weet raad)
miedo schreef:
26-11-2017 18:04
Doe bij beginnende keelpijn, 's avonds voor het slapen gaan een koude natte opgerolde theedoek om je hals, daarover een opgerolde plastic zak (broeieffect)en als laatste een wollen shawl. 's morgens is je keelpijn over.(bron: oma weet raad)
Denk dat oma hier een geintje maakt.. sorry maar serieus, daar heb je toch helemaal geen zin in als je je hondsberoerd voelt? Ook niet als je je prima voelt voor de volledigheid.
Niet zo best voor je huid ook zo lang vochtig broeien onder een opgerolde theedoek, plastic zak en een wollen sjaal.

Ik zou geen oog dicht doen van ellende maar mss is dat de bedoeling, je voelt je vast een stuk beter als je die lappen er weer afhaalt dat geloof ik meteen :)
Hier blijkt een goed middels gorgelen met brufen bruis die blijft direct op je keel hangen en verdoofd wat.
Ik heb volgens mij kinkhoest. Ik heb verschrikkelijk hoest salvo's en stoten waarbij slijm vrijkomt tot kokhalzen aan toe (sorry voor de grafische beschrijving), piepende adem....echt uitputtend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als je denkt dat je kinkhoest heb even terug naar de huisarts heb er ook wel eens een verdenking op gehad en uiteindelijk bij de longarts beland die gaf aan dat dat het niet was wel wat anders en kreeg toen eindelijk de juiste puffers mee.
Ik ben donderdag bij de huisarts geweest toen leek het nog op een hele zware verkoudheid waar ze verder niets mee konden behalve uitzieken. Ik mocht wel terug komen bij zwaardere koorts. Ik zat echter net boven de 38 graden dit weekend. Ik twijfel omdat men bij de 2de fase van kinkhoest niet veel kan doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heb koorts keel is ook erg gezwollen Zal die natte Lap maar proberen
Honing werkt echt goed. 2 lepels door de thee roeren en klaar.

Verkoudheid is vervelend maar daar hoef je echt niet voor naar de huisarts..
Na bijna 2 weken hoesten ben ik nu ook getroffen door verkoudheid. Schijtzooi.
ik hoop dat mijn griepprik gaat helpen.
De natte doen om de keel kan eventueel ook wel met alleen een (wollen) sjaal eroverheen hoor.
Miedo, werk jij in de zorg? Kunnen mensen die niet in zorg werken of in risicogroep vallen ook gewoon zo’n prik halen?

Ik ben niet vaak ziek maar nu ik een kind heb, bijna 2 merk ik hoe kwetsbaar het is. Als moeder een week a 2 uit de running zijn kan eigenlijk niet. Zou fijn zijn als ik iig de griep buiten de deur kan houden.
Bloemetjefresia schreef:
27-11-2017 09:22
Miedo, werk jij in de zorg? Kunnen mensen die niet in zorg werken of in risicogroep vallen ook gewoon zo’n prik halen?

Ik ben niet vaak ziek maar nu ik een kind heb, bijna 2 merk ik hoe kwetsbaar het is. Als moeder een week a 2 uit de running zijn kan eigenlijk niet. Zou fijn zijn als ik iig de griep buiten de deur kan houden.

Jazeker Fresia, je kan gewoon om zo'n griepprik vragen bij je huisarts.
Omdat ik niet in de risicogroep val, moet je hem wel zelf betalen.Kost 25 euro hier en heb ik er graag voor over.
single1985 schreef:
26-11-2017 12:11
Ik functioneer prima ook met koorts alleen is het heel simpel koorts = niet werken want ik werk met een kwetsbare doelgroep.
Het lijkt mij niet meer dan normaal dat je met 39,8 niet gaat werken, echt te bizar voor woorden dat mensen zich daar hier voor moeten verantwoorden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik ga deze week ook niet meer werken vanmorgen bij de dokter geweest en longen waren niet schoon dat in combinatie net koorts moet ik minimaal deze week thuis blijven en heb nu een ab kuur gehad en codeine voor de nacht.

Beterschap voor alle zieken
Goedzo, lekker onder de wol en goed uitzieken. Je hebt er niks aan te vroeg te beginnen en dan weer terug te vallen. Goed voor je lijf zorgen, je hebt er maar 1. Beterschap!
miedo schreef:
27-11-2017 10:43
Jazeker Fresia, je kan gewoon om zo'n griepprik vragen bij je huisarts.
Omdat ik niet in de risicogroep val, moet je hem wel zelf betalen.Kost 25 euro hier en heb ik er graag voor over.
Hmm dan ga ik daar ook eens achteraan. Dankje!
Ik heb ook longontsteking en voor 2 weken antibiotica. Ik ben er wel van geschrokken. Was bij de huisarts in de woonplaats van mijn ouders ipv naar mijn eigen ha.
Natte koude Lap gisteren omgedaan. Naar een uurtje begon de huid te jeuken ok kon er niet mee inslaap komen. Heeft niet veel effect gehad.Nu weer koorts als het maar geen streptokok bacterie is.Want zit niet te wachten op antibiotica maag en darmen raken altijd van slag van die zooi
superhuisvrouw wijzigde dit bericht op 27-11-2017 20:50
0.35% gewijzigd
Superhuisvrouw, veel kleine slokjes bosbessensap nemen. Beetje ermee gorgelen.
viva-amber schreef:
27-11-2017 18:24
Ik heb ook longontsteking en voor 2 weken antibiotica. Ik ben er wel van geschrokken. Was bij de huisarts in de woonplaats van mijn ouders ipv naar mijn eigen ha.
Beterschap :hug:

Ik heb voor 1 week en moet dan terug komen.
miedo schreef:
27-11-2017 20:50
Superhuisvrouw, veel kleine slokjes bosbessensap nemen. Beetje ermee gorgelen.

Bos bessensap of vlierbessensap werkt dat beter dan sinaasappelsap. En dan de sap niet opdrinken? Morgen man maar naar de winkel sturen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven