Gezondheid alle pijlers

Ik ben klaar met dit verkoudheid virus

25-11-2017 20:30 61 berichten
Pfff..... effe klagen al een dikke week aan het snotteren verstopte neus pijnlijke keel, geen stem meer en traan ogen. Sinds vandaag ook koorts er bij koud warm koud warm gek word ik er van.
Spoelen met zoutoplossing doet niks even als pijnstillers voor de keelpijn.
Ik weet dat het gewoon geduld hebben is en de boel uit zieken.
Maar voor nu ben ik er even helemaal klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels 5 weken verder en nog steeds niet 100% fit.

Beterschap :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hier duurde het ook zo'n week of 6.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook bezig met week 4.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Alweer??? Gisteren ook iemand klagen over verkoudheid en wat nu?
Huisarts en lezers adviseerden het aloude "uitzieken".

Paracetamol, genoeg drinken en op tijd naar bed, meer is er niet aan te doen.
Beterschap :rose:
4 en 6 weken wow dan heb ik nog even te gaan.

Ik weet ook wel dat het een kwestie van uit zieken is alleen ben er gewoon effe klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Bah vervelend! Ik vind verkoudheid ook echt irritant ondat je er zo weinig tegen kunt doen. Het is ‘maar’ een verkoudheid maar je kunt je er echt beroerd van voelen.
Als het echt te gek wordt gebruik ik heel af en toe die neusspray die eigenlijk niet goed is. Dat werkt meteen verlichtend, kun je in ieder geval slapen. Verder pcm, uien naast je bed, rust pakken, slapen, warm bad met eucalyptus, vind dampo ook altijd fijn. Extra vit c en verse kippensoep.
Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Kippensoep schijnt inderdaad een heilzaam effect te hebben, als weet ik niet meer de uitleg. Want ook belangrijk is - al is dat vooral preventief- handen wassen. En bij een infectie kan het ook geen kwaad om de tandenborstel te vervangen.
Sterkte ermee voor alle verkoudenen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Over verschonen gesproken.. ik doe dit altijd maar geen idee of dit ook klopt. Gewoon iets wat ik zelf een fijn idee vind... elke dag je kussensloop verschonen en laken. Als ik ziek ben lig ik onder een laken wat onder dekbed ligt ( soms in hotels ook zo). Met dat zweten en hoesten en proesten vind ik het fijn dat elke dag schoon te hebben zodat ik niet die bacterien in zit te ademen. Laken en kussensloop is zo gedaan. De rest kun je dan 2 ( of 1 ) x pw doen.
En goed luchten, schone lucht!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de gouden tip voor je. Vreselijk smerig voor paar minuten maar het helpt echt. Stukje rauwe gember goed kauwen en doorslikken, dit 1 if twee keer per dag doen. S'ochtends opstaan met citroenwater
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
Bedankt voor alle tips.

Dampo zou volgens mijn huisarts mijn slijmvliezen verder irriteren.

Nu ook weer een hoestbui gehad auw.....
Alle reacties Link kopieren
single1985 schreef:
26-11-2017 01:03
Bedankt voor alle tips.

Dampo zou volgens mijn huisarts mijn slijmvliezen verder irriteren.

Nu ook weer een hoestbui gehad auw.....
Heb je honing in huis? Een lepeltje op je tong zo langzaam mogelijk laten smelten kan echt helpen bij keelpijn en zeker als het door raspende hoestbuien komt. En echt veel drinken minstens 2 liter per dag.
Gember is ook een goeie, evt schijfje gember in een kop thee met veel citroen mee laten trekken.

Als je het op kunt brengen even gaan douchen zo warm mogelijk, desnoods op een krukje gaan zitten. Door de stoom loop je minder kans dat je neus en voorhoofdholtes vollopen of als dat al het geval is de boel niet gaat ontsteken. Ondertussen de kamer luchten en hopen dat je dan in slaap valt tot morgenochtend.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
single1985 schreef:
26-11-2017 01:03
Bedankt voor alle tips.

Dampo zou volgens mijn huisarts mijn slijmvliezen verder irriteren.

Nu ook weer een hoestbui gehad auw.....
Hmm wellicht is dat waar, sterk spul. Je zou het onder je voeten kunnen smeren. Lees dat vaker tegen hoesten bijv. En is verder van je slijmvliezen af.
Niet zo miepen hoor. Een week een verkoudheidje. Daar ga je niet dood van.
Schop onder je derrière en gaan, hup!
sinnombre schreef:
26-11-2017 06:38
Niet zo miepen hoor. Een week een verkoudheidje. Daar ga je niet dood van.
Schop onder je derrière en gaan, hup!
Dat word lastig met 39.8 koorts.
Dochen vind ik heerlijk heb ik vannacht ook gedaan.
Honing heb ik huis en nog meer dingen om op de sabbelen.

Gember ga ik morgen halen.
Alle reacties Link kopieren
2 keer daags 1000 mg vitamine C heeft mij geholpen
Ga ik op mijn boodschappen lijstje zetten bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook sinds een week ziek. Ik had verwacht dat ik maandag wel weer zo kunnen werken maar ik ben bang dat ik morgen eerst de huisarts moet bellen of ik een ab kuur nodig heb want ik blijf slijm ophoesten. Ben ook asmatisch dus dat helpt niet echt mee.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
single1985 schreef:
26-11-2017 07:44
Dat word lastig met 39.8 koorts.
Hoezo? Kun je niet meer bewegen?
Met koorts kan ik best nog functioneren, maar wellicht is dat bij jou anders. Lig je de hele tijd in bed?
Kihei schreef:
26-11-2017 10:21
Hier ook sinds een week ziek. Ik had verwacht dat ik maandag wel weer zo kunnen werken maar ik ben bang dat ik morgen eerst de huisarts moet bellen of ik een ab kuur nodig heb want ik blijf slijm ophoesten. Ben ook asmatisch dus dat helpt niet echt mee.
De huisarts geeft je echt niet zomaar een kuur. Je moet gewoon uitzieken als je ziek bent. Antibioticum is geen snoep.
Alle reacties Link kopieren
Volgens de dokter is rust nemen een van de beste remedies. Dat heb ik inmiddels ook wel geleerd. Misschien omdat ik extra vatbaar ben maar het begon vorige keer met een dag goed, een dag slecht etc dus ik werkte gewoon door en in het weekend moest ik naar het ziekenhuis ivm een longontsteking.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
O en je kan best met koorts naar buiten gaan voor wat frisse lucht (niet teveel inspannen) maar niet 'na 17.30 uur.
Laatst keer dat ik dat deed na de griep had ik gelijk weer keelpijn.
Alle reacties Link kopieren
T lijkt wel alsof het bij mij elke keer opnieuw begint. Nu voor de derde keer in 5 weken weer keelpijn, hoofdpijn etc en daarna word ik snipverkouden.
Alle reacties Link kopieren
Het heerst. Enige wat je kan doen is je weerstand op peil houden en zorgen voor een goede hygiene. En dan nog kun je het zomaar te pakken krijgen.

Nu ik hoogzwanger ben en herstellende van de griep ben ik als de dood dat ik nu nog ziek wordt. Om me heen is iedereen aan het snotteren. Het valt me echt op dat men maar in het rond hoest en proest. Geen hand voor de mond ( of wel) maar die hand niet wassen en gewoon een hand geven, mensen gewoon kussen en knuffelen. Gewoon niezen zonder zakdoek oid. Ik ben niet zo smetvrezerig maar eigenlijk is het gewoon fucking smerig. Ik blijf echt uit de buurt nu, geen zin om ook/weer ziek te worden en zijn in het kraambed.
Ik vind het trouwens ook irritant dat zieke opas en omas mijn kind uitgebreid knuffelen en kussen. Opzouten, waarom extra risico nemen?! Zij gaan weer naar huis en ik zit weer een week met een ziek kind. Het gebeurt, kinderen worden ziek maar je hoeft het er toch niet op te smeren?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven