Snottebellen.

20-02-2009 20:07 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag zag ik het weer.

Daar kwam ze aanlopen...een moeder met een buggy. Er zat een kind in. . Goh! Het kind had een dun jasje aan, geen sjaal, en de broekspijpen waren helemaal omhoog gekropen. Goed, dat gebeurt wel eens ja, maar in dit weer trek je ze vervolgens weer omlaag, zeg maar. Het kindje had hele blote onderbeentjes...vrij koud lijkt me. Dat punt alleen irriteerde me al, maar daar gaat het nu niet om.

Want wat zag mijn oog, heel overduidelijk, toen ik de mama en het arme kou-kleumpje passeerde? Een mega-vette, grote, groene, kledderderrie al hangend/ plakkend/ klevend aan de neus van het kind. Gruwel! Gatver! Waarom?? Waarom?

Het is trouwens echt niet de eerste keer dat ik dit zie. Ik zie tal van moeders vrolijk boodschappen doen terwijl hun kroost zit, hangt of jankt in zo'n winkelkar met hangende klodders aan hun neus. Ik zie ze relaxed een kopje koffie drinken op een terras, gezellig keuvelend met een vriendin, terwijl hun kind in de kinderwagen ernaast zit met lange slierten uit hun neus. En geloof me, die zat er echt niet nét pas. Ik zie de aangebakken, groene korsten vrij duidelijk aanwezig zijn als ik naar ze kijk terwijl ze samen met hun mama in de wachtkamer van de huisarts zitten.

En héél soms zie ik zelfs compleet gore gezichten, met niet alleen aangekoekte snot resten, maar ook nog eens vieze chocolade monden en slaperige slaap ogen. Wat is dat woord ook alweer...voor dat gore prut in de ooghoeken?? Nou goed, dat even terzijde.

Nou vraag ik me serieus af, waarom moeders dit doen? Lopen ze zelf ook met die gore snottebellen rond? Nee. Snuiten ze zelf wél hun eigen neus? Ja.

Dus!!

Ben jij d'r ook zo een, of zorg jij er wél voor dat de neus van je kind schoon is... Ja, zelfs als dat duizend keer per dag afvegen betekent?

Toe maar....eerlijk zeggen!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:Nelladella1 schreef op 20 februari 2009 @ 20:57:

PS Slikte ze 't door, of spuugde ze 't uit? (Jaja, ik wil all the way!)Oh jakkes, ik geloof dat ik dat niet eens weten wil... :puke:
Ieieieie! Ik geloof echt als ik dat live zou zien iemand die dat weg gaat likken...dat ik dan ga overgeven! Uit protest hihi...nee echt dat is wel heel erg vies!
Tja, ik geef mijn kind lauw eten en koude melk maar loop wel de hele dag met een pak toetenpoetsers achter haar aan... (toch niet zo ontaard dus?? *hoopvol*)
La Vie, ik word spontaan misselijk. Ik denk in beelden.

*schrapt kinderwens voorgoed weg van lijstje*
Ik heb voorgaande posts niet gelezen, maar wil toch even EERLIJK zeggen dat ik liever 100 keer met een zacht zakdoekje z'n neus afpoets, dat één zo'n vieze gore sliert laat zitten die hij zelf op mag slobberen.

Ik deel je mening La Vie en Rose, ik vind het ook VER-SCHRIK-KE-LIJK!!!!

Zo, dat wou ik ff kwijt....
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Tja,ze noemen die kleine kinderen niet voor niks snotneuzen,ik vind het ook erg goor om te zien,mijn dochter had er weinig last van gelukkig,en als ze er wel een had waren daar de natte doekjes gelukkig...
ze spuugde het niet door. Ze flieberde het in zijn mondje zodat hij het zelf door kon sllikken. Legde haar mond dus om zijn mondje heen en gaf het zo aan kind. BRRR

Zucht... Ik zie het weer helemaal voor me. We waren op een of andere beurs waar een aantal collega's aan het werk waren. Gezellig eventjes met haar kindertjes de collega's begroeten.
Mijn zoon lijkt er trouwens zelf ook een hekel aan te hebben, want vaak als ik het niet opmerk dan roept hij al zelf; 'mama,not, not (snot dus).. en dan moet er geveegd worden.
Ik vind het ook vies. Ik stond een keer achter een moeder bij de kassa en dat dreumesje had dus echt zo'n lel uit haar neus hangen... Brrrr... Ik bood dus een schoon, nieuw zakdoekje aan want ik stond bijna te kokhalsen en toen werd ze toch boos! Ze zei dat ze die zelf wel had, maar ze deed NIKS!

Mijn kinderen hebben ook wel eens eet- of slaapsporen (hamsterwangetjes he) maar snottebellen daar kan ik nog steeds niet tegen...
quote:Toetiexx schreef op 20 februari 2009 @ 21:04:

Mijn zoon lijkt er trouwens zelf ook een hekel aan te hebben, want vaak als ik het niet opmerk dan roept hij al zelf; 'mama,not, not (snot dus).. en dan moet er geveegd worden.Hahaha, die van mij gaat me heel lief knuffelen (maar ach, dat mag als je pas een half jaar bent), hij vindt het dus kennelijk zelf ook irritant
Ik hoef hier ook weinig te poetsen. Hier wordt al als hij(3 jaar) maar denkt dat er enigzins snot is, een zakdoek gepakt. Hij vindt het echt vies. Hij is trouwens ook vies van zand, gras, viltstift op zn hand enz enz.. Ik denk smetvrees

Op mn werk lopen ook genoeg kinderen rond, met die gore groene snottebellen. En dan vooral die er al even zitten. En dan mag ik ze, als ze uit school komen, ze schoon maken.
quote:Digitalis schreef op 20 februari 2009 @ 21:00:

La Vie, ik word spontaan misselijk. Ik denk in beelden.

*schrapt kinderwens voorgoed weg van lijstje*

Daarom probeerde ik het ook een beetje beeldend te beschrijven, zodat ik eventuele a.s. moeders zou behoeden voor dit leed.

Haaaai Digi...waar was je nou, de afgelopen dagen!
quote:Op mn werk lopen ook genoeg kinderen rond, met die gore groene snottebellen. En dan vooral die er al even zitten. En dan mag ik ze, als ze uit school komen, ze schoon maken.

Oh echt, serieus, RESPECT!! Jij bent dus een: ik-veeg-vreemde-kinder-aanplaksnottebellen-weg juf?

Dat zou ik echt niet kunnen, denk ik. Maar weet je hoe blij ik ben met de leidsters van mijn zoontje's KDV die ook hetzelfde over dit onderwerp denken als ik? HEEL blij. Dat doen ze niet allemaal hoor....alleen de echt leuke, toffe, en goede leidsters
quote:ze spuugde het niet door. Ze flieberde het in zijn mondje zodat hij het zelf door kon sllikken. Legde haar mond dus om zijn mondje heen en gaf het zo aan kind. BRRRWát??? Ikke niet bekraip. Wát deed ze??
Bijna kokhalzen omdat een kindje voor je in de rij een snotneus heeft vind ik dan ook weer wat overdreven. Het is niet fris en schoon..maar kokhalzen? Kom op zeg, je hoeft het niet te drinken!
Wat wilde ik nou toch typen?
Hier een kind met doorlopend een snotneus. Ik poets me gek, maar ben echt wel eens 'te laat' als ze tijdens een wandeling al een tijdje van me af zit, dat is zo handig van die buggy's, dat ze zelf vooruit kunnen kijken ipv alleen naar moeders. En ja, dan mist moeders wel eens snot. Heb standaard een zaddoek in mijn jas/tas/noemhetmaarop, maar aangezien mijn dochter graag op alle momenten haar neus leegsnuit, ben ik echt wel eens te laat met wegpoetsen.

Het is niet groen, wel goor, en mijn welgemeende excuses als je voor me staat in de supermarkt en mijn lachende kind in haar snotgezicht kijkt.
Deze schiet me ineens te binnen...even fijn voor het slapen gaan een old school memory;

Snotte bella margarinata,

Moet je 's wat horen,

Snotte bella margarinata

Smoesjes d'amore.

Loena loena

Fietsebel harmonika,

Loena, Loena,

Nel koppie thee.

Truste!
quote:TheNurse schreef op 20 februari 2009 @ 20:17:

[...]

Enne, Yora, jij bent gewoon té ranzig! Nou ik vond mezelf al behoorlijk smerig ja... maar als ik dan even verder lees blijkt het nog veel smeriger te kunnen... zelfs nog veel erger dan ik gedacht had
quote:La Vie en Rose schreef op 20 februari 2009 @ 21:56:

[...]

Oh echt, serieus, RESPECT!! Jij bent dus een: ik-veeg-vreemde-kinder-aanplaksnottebellen-weg juf?

Haha.. tja als je zo een leidster op een BSO wilt noemen

Het is ook wel erger hoor, kinderen die in hun broek gepoept hebben (net 4 jaar) en die daar dan de hele dag al in zitten, want de juf heeft geen tijd/zin omhet schoon te maken.
Ik doe mn uiterste best om neusje van zoon schoon te houden, maar ja daar zal best wel eens een snottebel hangen, terwijl ik even bezig ben. Met een kind dat chronisch verkouden is kan ik moeilijk de hele dag een zakdoek onder zn neus houden. ZOdra ik het zie veeg ik het af, soepogen en eetrestanten veeg ik wel meteen weg, maar ook wat betreft soepogen geldt dat zoon deze geregeld de hele dag heeft, dus ja ook daar zal wel eens iets zitten. Overigens wordt een kind niet verkouden van koude kleertjes/koud weer, maar van een virus wat wordt overgebracht door niezen/vieze handen etc.!

Wat betreft koude kleertjes. Misschien is het een kindje wat het snel warm heeft?
quote:naatie schreef op 21 februari 2009 @ 08:31:

[...]

Haha.. tja als je zo een leidster op een BSO wilt noemen

Het is ook wel erger hoor, kinderen die in hun broek gepoept hebben (net 4 jaar) en die daar dan de hele dag al in zitten, want de juf heeft geen tijd/zin omhet schoon te maken. Wat ontzettend triest dat dat echt gebeurt. Zeg je dan ook tegen de ouders dat ze er de hele dag in hadden gezeten?
Hmmm, bij nader inzien zal ik dan maar niet vertellen hoe ík met Mini's snotneuzen omga...
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:Lena27 schreef op 20 februari 2009 @ 20:40:

Ik heb ook zo'n snotjongen en er valt niet tegenop te vegen. Zeker niet als je boodschappen aan het doen bent en nog op je andere kind moet letten. Na 2 seconden hangt de volgende groene vriend weer onder zijn neus.

Ik stoor me er aan als andere mensen mijn kind vies vinden. Dat hysterische geschoonmaak vind ik schadelijker voor een kind dan een vieze mond of neus.

Dus. Hier wordt de snoet nà het eten gepoetst en niet ook nog eens tweehonderd keer tijdens het eten. En hier worden snottebellen regelmatig verwijderd, al dan niet met geweld, maar soms heeft er één de tijd om een beetje aan te koeken.

Zoonlief is anderhalf. Hij kan nog niet zelf zijn neus poetsen al probeert hij dat wel (geen succes, dan zit er ook snot in zijn haar).Mijn jongste is ook anderhalf en hij wil alles zelf doen. Dus ook neus snuiten (hij blaast met zijn mond en veegt dan neus af, zooo schattig) en gooit daarna zijn doekje zelf weg. Meestal doe ik het snel nog even napoetsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven