Werk & Studie alle pijlers

Ondernemingsplan

28-11-2017 11:38 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi, ik doe de opleiding Facilitair leidinggevende (horeca en evenementen richting anders even googlen ;) ) en moet nu voor mijn laatste jaar een ondernemingsplan maken.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer ...
Ideeen of tips zijn welkom !!
anoniem_359656 wijzigde dit bericht op 28-11-2017 12:20
7.72% gewijzigd
hoe moeten we weten of je wat mist als we niet weten wat je hebt?
Maak je eigen huiswerk.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Vertel eens wat je al hebt?
Ik neem toch aan dat jouw docent jou een duidelijke opdracht heeft gegeven. Zo niet, even terug naar je docent.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
heb de opdracht gekregen maar een ondernemingsplan verder niets erbij .. Moet nu een onderneming bedenken wat ik wil uitwerken daarin.
@Belle73 @LeesMee
anoniem_359656 wijzigde dit bericht op 28-11-2017 12:18
6.29% gewijzigd
jmnaomi schreef:
28-11-2017 12:13
heb de opdracht gekregen maar een ondernemingsplan verder niets erbij .. Moet nu een onderneming bedenken wat ik wil uitwerken daarin.
@belle73 @leesmee
Bedoel je te zeggen dat je nog niets hebt?
LeesMee schreef:
28-11-2017 12:18
Bedoel je te zeggen dat je nog niets hebt?
Nee ze zeggen alleen dat ik een ondernemingsplan moet maken verder zeggen ze niets.. heb er al vaker over gevraagd
Maar wat is nou je vraag? Weet je niet hoe een ondernemingsplan eruit ziet of heb je geen idee over wat voor soort bedrijf je het ondernemingsplan wil gaan schrijven?
Kijk op de site van de kamer van koophandel, daar vind je vast voorbeelden.
Belle73 schreef:
28-11-2017 12:20
Maar wat is nou je vraag? Weet je niet hoe een ondernemingsplan eruit ziet of heb je geen idee over wat voor soort bedrijf je het ondernemingsplan wil gaan schrijven?
geen idee wat voor bedrijfje ..
violetskies schreef:
28-11-2017 11:44
Maak je eigen huiswerk.
hou je reactie is lekker voor je als je niet kunt helpen
Ja daag! Wil je best helpen maar je moet eerst wel ff zelf beginnen.
jmnaomi schreef:
28-11-2017 12:21
Kies er gewoon één uit. Brainstorm eens met de mede leerlingen, vrienden, ouders of familie. Maak het niet al te ingewikkeld voor jezelf en ga vooral snel aan de slag.
jmnaomi schreef:
28-11-2017 12:26
hou je reactie is lekker voor je als je niet kunt helpen
Het lijkt me sterk dat ze willen dat je een ondernemingsplan schrijft maar helemaal geen informatie verstrekken waar je plan aan hoort te voldoen. Er moet toch wel een beoordelingsformulier zijn of mensen uit oude studenten die zo'n plan hebben geschreven. Dit zijn allemaal dingen die ik ook onder huiswerk versta, op onderzoek uit gaan wat nodig is. Het hele probleem is dat studenten/scholieren hier steeds dingen neerplempen maar weinig concreet zijn alsof de VIVA-dames en -heren alles moeten voorkauwen.
violetskies wijzigde dit bericht op 28-11-2017 12:31
16.55% gewijzigd
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Je hebt in je laatste jaar geen begin van een idee wat een ondernemingsplan is? Je kan hier echt hulp krijgen, maar dan zal je toch iets meer moeten doen dan “help” roepen.

Wat voor onderneming gaat het worden? Welk verdienmodel? Welke markt? Welke financiering?
jmnaomi schreef:
iets van horeca of evenementenrichting of anders even googelen ;)
Ik zou je adviseren om even te googelen.
Wat eten we vanavond?
jmnaomi schreef:

Je komt over als een prima kandidaat voor een baan in loondienst.. De passiviteit druipt van je topic af. Kom zeg verzin gewoon iets, je hebt toch ook stage gelopen? Waar heb je dat gedaan?

Dit is mbo toch? Zeg me alsjeblieft dat dit mbo is.. Als dit het niveau van een hbo'er is die leidinggevende moet worden ga ik huilen. :-[
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
violetskies schreef:
28-11-2017 12:27
Het lijkt me sterk dat ze willen dat je een ondernemingsplan schrijft maar helemaal geen informatie verstrekken waar je plan aan hoort te voldoen. Er moet toch wel een beoordelingsformulier zijn of mensen uit oude studenten die zo'n plan hebben geschreven. Dit zijn allemaal dingen die ik ook onder huiswerk versta, op onderzoek uit gaan wat nodig is. Het hele probleem is dat studenten/scholieren hier steeds dingen neerplempen maar weinig concreet zijn alsof de VIVA-dames en -heren alles moeten voorkauwen.
Dat is er nu moet ik bedenken wat voor bedrijfje. dus wou alleen rondvragen voor inspiratie dont take it so hard
Onsjanneke schreef:
28-11-2017 12:33
iets van horeca of evenementenrichting of anders even googelen ;)

:hihi: :lightbulb:
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
MwTheelepel schreef:
28-11-2017 12:40
Je komt over als een prima kandidaat voor een baan in loondienst.. De passiviteit druipt van je topic af. Kom zeg verzin gewoon iets, je hebt toch ook stage gelopen? Waar heb je dat gedaan?

Dit is mbo toch? Zeg me alsjeblieft dat dit mbo is.. Als dit het niveau van een hbo'er is die leidinggevende moet worden ga ik huilen. :-[
wauw wat een respect. Vraag alleen om inspitatie een voorgekauwde stukken dat ik kan inleveren
makreel schreef:
28-11-2017 12:34
Ik zou je adviseren om even te googelen.
heb ik al meedere keren gedaan en overal staat het zelfde en hellaas spreekt het mij niet aan wil wel iets unieks neerzetten
Waarom kijk je niet gewoon zelf even op google, wij kunnen en willen dit niet zomaar voor jou tevoorschijn toveren van abracadabra
groetjes, slagtandje
slagtandje schreef:
28-11-2017 12:43
Waarom kijk je niet gewoon zelf even op google, wij kunnen en willen dit niet zomaar voor jou tevoorschijn toveren van abracadabra
dat vraag ik ook niet, lees even terug. vraag om inspiratie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven