Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
@ vlammetje, ja ik voel ook al vanalles. Maar ik weet van andere keren dat mijn lijf me ook behoorlijk voor de gek kan houden... Maar wie weet hè
Pfff hebben jullie ook wel eens van die momenten dat je hoofd niet stilstaat en je er echt veel te veel mee bezig bent? Dat heb ik nu. Moest ik even kwijt :-D
@vievie, constant! Ik vind deze wachtweek echt vreselijk. Volgende week kun je symptomen gaan voelen enzo. Nu zit je echt nog in een periode waarin je zo weinig kunt. Volgende week rond deze tijd kan ik misschien al een testje wagen.. dus deze week moet snel voorbij gaan! Als het ff kan.
Hallo! Vanochtend negatief getest. Nog geen ongesteldheid dus het wordt afwachten. Als ik begin volgende week nog altijd niet ongesteld ben dan ga ik opnieuw testen.
Mijn lichaam houdt mij totaal voor de gek. Beetje jammer maar vooral omdat ik nu geen idee heb waar mijn lichaam mee bezig is. Het was leuk geweest maar verdrietig ben ik ook weer niet. Dus afwachten maar, eventueel opnieuw testen en anders wachten totdat ik weer ongesteld ben.

Dus laat die nod nu maar staan, weet toch geen nieuwe momenteel :-)
Ah jammer Haoshi!
Ik hoop dat dit betekent dat je te vroeg hebt getest en je over een paar dagen alsnog een positieve test in handen hebt!

Hoe gaat het met de rest van de NOD’ers? :)
Ja wie weet Jade, als ik niet ongesteld ben kan het nog altijd :) Misselijk ben ik vandaag niet meer geweest maar voel nog altijd trekken en steken in mijn buik. Had ik afgelopen weekend ook en dan kwam de lichte misselijkheid na een dag of twee weer terug.
Ik herken mezelf niet terug... dat ik zo rustig en geduldig ben. Wie is dit?? hahaha.

Ook ik ben benieuwd hoe het met de rest gaat?:)
Ja dames laat ons niet langer in spanning! Wie is nummer 4 in de tabel??
Bella fijn dat je weer wat rustiger bent, lijkt me een prima instelling zo!
Ggsok, ik zie dat we dezelfde nod hebben, duurt nog lang eigenlijk he. Ik voel nog niet zoveel behalve een wat drukkend gevoel onderin m'n buik, we hebben goed gebruik gemaakt van de afgelopen dagen dus we zien wel wat er gebeurd!
Vievie ik doe geen ovulatietesten maar ik had dus tot ongeveer gisteravond dat gevoel. Heeft ongeveer 24 uur geduurd, ik ga ervanuit dat ik dus m'n eisprong heb gehad maar weet niet of dat gevoel tijdens de eisprong is of ervoor.
Ansie spannend! Wanneer ga je testen?
Haoshi ik duim voor je dat je 'gewoon' te vroeg getest hebt.

Ik ben nog steeds bezig met de zorgverzekering en kwam toen tot de conclusie dat zodra je pijnstilling krijgt in het ziekenhuis, je bevalling medisch wordt en dusuit de basisverzekering vergoed wordt. Ik heb een lichte voorkeur voor in t ziekenhuis bevallen, maar wil wel zo ver mogelijk proberen te komen zonder pijnstilling. Denk dat ik toch maar de eigen bijdrage wel ga bijverzekeren, geen zin in onverwachte hoge rekeningen achteraf.
Vievie_abc schreef:
29-11-2017 09:58
Pfff hebben jullie ook wel eens van die momenten dat je hoofd niet stilstaat en je er echt veel te veel mee bezig bent? Dat heb ik nu. Moest ik even kwijt :-D
Ja pffff te vaak hahaha
@roos ik hoop dat ik in iedergeval tot mijn NOD kan wachten met testen, maar ik denk het niet :$
Ineens bekruipt me het gevoel dat het niet raak is deze maand. Geen idee waar het vandaan komt maar ik heb echt ineens de overtuiging dat het deze keer niet meteen zal lukken in de eerste ronde. Voorgevoel ofzo. We zullen het zien!
Mijn vriend gaat morgen ovulatietesten kopen omdat hij het wel interessant vindt om te weten hoe dat allemaal werkt. Haha bètamannetje 🤣
@roos, ja het lijkt alsof we gelijk lopen. Ik weet alleen niet of het bij mij echt klopt. Dit is de eerste ronde na de spiraal en ik heb het idee dat mijn lijf op hol slaat

@vlammetje, dat gevoel dat het nog niet raak is, heb ik ook. Ook al voel ik vanalles wat wel op een zwangerschap kan duiden. Wordt zo onzeker van deze periode

Nog twee weken wachten en dan kan ik pas een test proberen
Hai allen, even een snelle tussendoorpost. Afgelopen zaterdag een vroege test gedaan, die negatief was. Verwacht vandaag/morgen mijn menstruatie, tenminste, als m'n cyclus stabiel is. Voor nu heb ik geen enkel signaal wat duidt op menstruatie of een zwangerschap. M'n lijf is rustig, geen pijntjes. Het opgeblazen gevoel wat ik had en de zere borsten zijn weg. Misschien symptoom geweest van eisprong? Momenteel alleen wat meer afscheiding. We gaan het zien. Ik ga na 't weekend pas weer testen. Er staan allerlei familiedingen op het programma en ik vind het fijner om nog niks te weten. Dan hoef ik ook niet te twijfelen of we wel/niet/wel/niet vertellen als ik eventueel zwanger ben. Plus ik heb een drukke tijd met werk en thuis. Mijn lief heeft een verkeersongeval gehad en zit thuis met klachten. Zo sneu. Geeft mij ook wat meer stress en ik zat er helaas al niet zo lekker in. Dat hele zwanger worden is best een spannende en intensieve periode.

Hoop dat er positieve berichten aankomen! Lees jullie allemaal. Succes met wachten voor de late NOD-ers en ik zal dik duimen draaien voor de mede NOD-ers van deze week.
Hips, hopsakee en pierlala.
Hè merlot wat klote allemaal!
Ook bij jou hoop ik dat de test te vroeg was en je over een paar dagen alsnog positief test!
Het klinkt allemaal zo hoopvol, ook die afscheiding.
Heel veel sterkte voor je mannetje!
Fijn dat het herkenbaar is voor jullie, dat je er soms zo veel mee bezig bent. Voel ik me weer wat normaler ;)
@Merl0t wat heftig zeg! Sterkte voor jou en je partner!
Pff berichtje nr 3 die ik ga schrijven :facepalm: telkens als mn beeldscherm zwart wordt is mn bericht verwijderd 😬.

@Kaatje1988, O jij hebt ervaring met temperaturen. Ik heb nu gelukkig iets meer overzicht waardoor ik het wat meer begrijp ☺. Mijn temp schommelt in het begin heel erg. Als die stabiel wordt krijg ik na een paar dagen mijn eisprong. En dan gaat hij ook gelijk flink omhoog. Dus ik ben wel blij dat ik dat nu weet zodat ik hopelijk de volgende ronde wat meer rust heb.

@Haoshi, Jammer dat de test negatief was. Hopelijk was het inderdaad te vroeg en heb je snel een positieve test in handen.

@Merlot, Vervelend van je man. Hopelijk knapt hij snel wat op. Heel veel sterkte!

@Wachtbankje, Ik vind het wachtbankje normaal ook vreselijk langzaam gaan. Maar nu ik bijna zeker weet dat het toch niet raak is gaat de tijd gelukkig veel sneller. En ik heb niet de meest gekke kwaaltjes die ik anders wel altijd heb :facepalm:

Ik heb gelukkig wel wat meer rust gevonden. Ik kwam er deze week achter dat ik veel te graag wilde en dat werkt niet echt bevorderlijk. Maar dit komt ook omdat onze dochter bijna 3 is en we het liefst vorig jaar al wilde beginnen voor een 2de kindje. Helaas ging dat niet door omstandigheden en moesten we wachten. Maar ik wil ook niet dat het leeftijdsverschil te groot wordt. En daardoor had ik een beetje haast. Maar ja je hebt het toch niet voor het zeggen dus we gaan gewoon ons best doen en het komt hopelijk wel goed.
Bella15 schreef:
30-11-2017 09:34

Ik heb gelukkig wel wat meer rust gevonden. Ik kwam er deze week achter dat ik veel te graag wilde en dat werkt niet echt bevorderlijk. Maar dit komt ook omdat onze dochter bijna 3 is en we het liefst vorig jaar al wilde beginnen voor een 2de kindje. Helaas ging dat niet door omstandigheden en moesten we wachten. Maar ik wil ook niet dat het leeftijdsverschil te groot wordt. En daardoor had ik een beetje haast. Maar ja je hebt het toch niet voor het zeggen dus we gaan gewoon ons best doen en het komt hopelijk wel goed.
Dit herken ik zo! Ik heb mezelf echt gek gemaakt begin deze cyclus. Gelukkig ben ik nu meer nuchter. De 'afleiding' van het ongeval heeft me in die zin goed gedaan. - Dank voor alle beterschapswensen. Zal 't doorgeven :) -

Bella, het komt vast goed! Knap dat je zo bewust bent van wat er allemaal gebeurd met je.

Vievie, heel herkenbaar, ja. Ik denk dat het de eerste maand ook wennen is aan hoe je ermee om moet gaan.

Haoshi, jammer van de test! Maar zolang er geen menstruatie is, zijn je symptomen misschien wel een voorbode? Fijn dat je er relaxed onder bent. Goed voorbeeld :)

Roos, goed dat je nog even de zorgverzekering noemt. Ik kom er nog niet uit, vind het lastig kiezen wat ik tzt wil. Het liefst zou ik thuis bevallen, ziekenhuis natuurlijk wel als het nodig is, maar heeft geen voorkeur. Om nu al zo te verzekeren dat het dan goed uitvalt met de juiste vergoedingen geeft nog wat uitzoekwerk. Heb al veel gehad aan de tips die hier genoemd zijn.

Jade, hoe is het met jou? Aan het aftellen naar je eerste echo?

Vlammetje, wie weet voel je heel goed aan wat je lijf doet. Het is je natuurlijk gegund dat het wel raak is, maar zo niet, dan heb je een nuchtere kijk er op. Best fijn, want wachten moet je nu eenmaal.

Roffa, haha, supergrappig. Ik zie jullie al boven een potje hangen elke ochtend, met zo'n staafje erin.

Groenegeitensok, die twee weken lijken dan lang hè. Succes met de zinnen verzetten!
@merl0t, idd veel beterschap met je man! Schrikken zeg!

Eigenlijk zou het ook prima zijn wanneer het niet direct raak is, dat zei ik van tevoren al. Alleen word je toch een beetje ongeduldig tijdens het wachten. En ben je er veel mee bezig, dan gaat de tijd langzaam.. dat wachten maakt toch ongeduldig en als je dat dan meerdere rondes meemaakt, lijkt me best frustrerend. Ik heb alleen de ervaring van direct raak, ben verwend..

Daarbij komt dat ik waarschijnlijk volgende cyclus wil overslaan qua zwanger worden omdat de uitgerekende datum anders erg dicht bij die van onze dochter komt. Dus dan wordt het januari weer proberen. Duurt meteen weer zo lang!
Dames, ik lees weer een en ander over de zorgverzekering. Daar reageer ik even op, de rest vanavond denk ik!
Wij hebben cz met aanvullend jongerenpakket. Toen ik vorige keer zwanger werd, hebben we hem halverwege het jaar omgezet naar gezinspakket, dat was geen probleem. Ik heb tijdens mijn zwangerschap geen bijzonderheden gehad, maar alles werd vergoed. Voor mijn bevalling werd ik ingeleid vanwege gebroken vliezen, maar geen doorzettende weeen, bevalling was dus medisch. Daarna naar de ok geweest voor verwijderen placentaresten en 24 uur in het ziekenhuis moeten blijven als gevolg van langer dan 24 uur gebroken vliezen.
We hebben totaal geen onverwachte rekeningen gehad en ook eigen risico is niet aangesproken. Dit is dus ook wat we dit keer weer gaan doen. Oh ja, en kraamhulp werd ook 100% vergoed.
Het hangt natuurlijk wel af wat je verder in je pakket wilt, maar puur gekeken naar zwangerschap, bevalling en kraamhulp was ik zeer tevreden.
@Bella dan kan ik me 'ongeduld' goed voorstellen. Maar zoals je zegt, je hebt het toch niet voor het zeggen en uiteindelijk is het afwachten. Goed dat je nu die rust wat meer kan vinden!
@Merl0t, het is inderdaad weer even wennen hoe met die wens om te gaan. Bij mijn zoon had ik het minder, ik denk ook omdat het toen niet zo speelde in mijn omgeving. Nu zitten al mijn vrienden in de kinderen en valt de vraag over een tweede vaker wel dan niet. Dan kan ik het haast niet even vergeten :)

@Vlammetje, zou je het vervelend vinden ja, zo dicht bij elkaar jarig? Als het bij ons raak is dan hebben wij dat ook. Man vond dat wel iets om over na te denken, ik wat minder. Maar ik kan me wel indenken dat het praktisch best druk wordt dan in die maand.

@kaatje, ik had net als jij het CZ gezinspakket, ook een medische bevalling en ook geen extra kosten. Heel fijn is dat, geen gekke verrassingen.
Vlammetje-1 schreef:
30-11-2017 12:12
@merl0t, idd veel beterschap met je man! Schrikken zeg!

Eigenlijk zou het ook prima zijn wanneer het niet direct raak is, dat zei ik van tevoren al. Alleen word je toch een beetje ongeduldig tijdens het wachten. En ben je er veel mee bezig, dan gaat de tijd langzaam.. dat wachten maakt toch ongeduldig en als je dat dan meerdere rondes meemaakt, lijkt me best frustrerend. Ik heb alleen de ervaring van direct raak, ben verwend..

Daarbij komt dat ik waarschijnlijk volgende cyclus wil overslaan qua zwanger worden omdat de uitgerekende datum anders erg dicht bij die van onze dochter komt. Dus dan wordt het januari weer proberen. Duurt meteen weer zo lang!
Inderdaad zeg, dat duurt dan lang!
Ik denk dat ik het er niet voor zou laten. Komende maanden zijn voor ons ook lastig qua uitgerekende datum. Maar ik wil niet langer wachten dan de natuur het regelt. Alhoewel, ik ken een gezin waar ze alle vijf in dezelfde maand jarig zijn. Das wel iets teveel van 't goede :)
Wachttijd: ik vind het extra lang duren omdat ik zo'n tien jaar geleden in een vorige relatie ook een kinderwens had. Toen was ik jong (en boy, wat ben ik nu blij dat er toen geen kindje kwam), maar had ook vruchtbaarheidsproblemen. Liep bij gynaecoloog en m'n relatie ging o.a. daaraan onderdoor.
Elke maand nu telt een beetje bij die sluimerende kinderwens van tien jaar op. Ben zó ongeduldig geweest afgelopen maand. Heb nu een ontzettend fijne en lieve man, alles is er klaar voor. Kan echt niet wachten op een positieve test.
Ik ben ook wel blij dat ik het nu wat meer kan laten rusten. Want de tijd ging zo langzaam en dacht bijna nergens anders meer aan.

Wij hebben alle verjaardagen (hele familie) in december, januari, februari en maart. Dus voor ons zou de zomer wel goed uitkomen ☺. Maar het maakt ons verder niet zoveel uit. Het komt wanneer het komt ☺.
Even kort, merlot sterkte met je man!
Kaatje maar dan heb je toch juist voor niets maandelijks zo veel betaald? Medische bevalling is volledig uit de basisverzekering, dus dan heb je je aanvullende alleen nodig gehad voor de kraamzorg. Dat is meer de overweging die ik nu lastig vind.
Termijn en 20 weken echo zijn ook uit de basis, nipt zit je al met eigen bijdrage van 175 die nergens vergoed wordt. De enige reden dat je je bevalling aanvullend zou moeten verzekeren volgens mij is als je in t ziekenhuis bevalt met je eigen verloskundige (ivm bijdrage verloskamer).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven