Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Hopelijk voel je je snel beter Vlammetje!
Beterschap @vlammetje!
Vorige keer raakte ik na de ronde met blaasontsteking en kuurtje zwanger van m’n zoontje.
Hoop dat dit voor jou ook geldt! :)
Vlammetje, beterschap!

Voor de dames op het wachtbankje: ik begrijp jullie helemaal.. Zo moeilijk om er niet teveel mee bezig te zijn en van alles te voelen. Wachten duurt lang. Ik ga heel hard duimen voor allemaal positieve testen!! :hug:
Jade_1982 schreef:
01-12-2017 22:43
Beterschap @vlammetje!
Vorige keer raakte ik na de ronde met blaasontsteking en kuurtje zwanger van m’n zoontje.
Hoop dat dit voor jou ook geldt! :)
Dat hoop ik ook! Maar dan bedoel je dus volgende ronde? Niet de ronde van de blaasontsteking? Ik vraag me af of dit een heel vroeg symptoom zou kunnen zijn. Vooral omdat ik nog nooit blaasontsteking heb gehad.
Volgens mij ben je vatbaarder voor blaasontsteking als je zwanger bent, komt volgens mij door hormonen?
@Vlammetje beterschap!
Beterschap Vlammetje!

Even een update: ik ben nog niet ongesteld. Met een nod op 27-11 zou dat betekenen dat ik al 5 dagen te laat ben (test op woensdag was negatief). Ik heb de laatste weken mijn temperatuur een beetje bijgehouden (niet helemaal hoe het moet dus niet rectaal, gaat mij een stap te ver haha) maar toch gedaan. En ik ging er net toch even naar kijken en zo lijkt het alsof mijn eisprong 5 dagen later was dan wat de app heeft voorgespeld dus op de 18e pas. Het kan nog altijd van alles zijn aangezien het pas ronde 1 is en ik dus ook net pas gestopt ben met de pil etc maar dan wordt het voor mij duidelijker waarom ik misschien nog niet ongesteld ben. Dus bij deze ga ik nog wat langer wachten met eventueel een nieuwe test. Ik was eerst van plan om maandag opnieuw te testen.
Enige wat ik nu dan niet kan plaatsen zijn de lichte misselijkheid (heb ik nog altijd) en rond 10 november had ik bruinverlies, was ik erg duizelig en had ik steken linksonder in mijn buik.
Ik heb nog net geen heureka moment haha want het lijkt nu zo duidelijk allemaal haha. Vandaag gezellig de kerstboom opzetten en hier verder niet aan denken;) Ik denk (semi hoop) dat ik de komende dagen ongesteld ga worden.
Merlot inmiddels ongesteld geworden of is t nog spannend?
Vlam wat je zegt misschien is t beter als t niet gelijk in 1 x raak is, dan wordt je niet zo gek gemaakt door je gedachtes en alles wat je denkt te voelen. Maargoed in 1 x raak zou natuurlijk ook wel weer leuk zijn haha. Beterschap met je blaasontsteking, wel verbazingwekkend dat een huisarts zo met antibiotica omgaat alleen maar vanwege het weekend..
Vievie als ik ga testen zou ik dat pas na mijn nod doen, wil t niet een te hysterisch geheel maken en teleurstelling voorkomen.
Haoshi je houdt t spannend!
Ansie en bella hoe staat t er bij jullie voor?

Hier al sinds m'n vermoedelijke eisprong enorm gevoelige borsten/tepels en wat borrelig/gassig in m'n buik, verder nergens last van. Is natuurlijk pas de eerste ronde zonder anticonceptie dus wie weet komt t gewoon daarvan. T wachtbankje duurt wel enorm lang zeg, dat wordt nog wat.. Nog 10 dagen tot m'n nod, gelukkig veel werken komende week dus genoeg afleiding. Fijn weekend ladies!
@vlammetje ik bedoel idd de ronde daarna
Betekent natuurlijk niet dat het nu niet raak kan zijn :)
Wanneer wil je gaan testen?

@haoshi en roos klinkt positief meiden!!
Ik blijf weeiig in de maag haha. Zo bizar. Ik heb of mijn eisprong over het hoofd gezien en dan was die een paar dagen eerder (vorige menstruatie begon ook 2 dagen eerder maar alleen met wat bruinverlies. Wellicht had ik die al mee moeten tellen en was mijn eisprong de 26e ipv de 28e. Maar dan nog zit ik pas op 6 dpo.)
Dus ja naja vreemd dit.
Ergens heb ik wel het gevoel dat het raak kan zijn deze ronde. Ik hoop het echt. :-)

Roos7, wij lopen dus gelijk haha. Haoshi, Spannend zeg!!
Oh, zie net dat onderstaande tekst niet was geplaatst, bij deze alsnog:

Hè Vlammetje, wat vervelend. Gaat het al iets beter? Klinkt als een klassieke blaasontsteking, dat is zo vervelend! Fijn dat je er iets voor hebt kunnen halen. Als mijn weerstand laag is, krijg ik het ook regelmatig. Dan slik ik cranberry capsules, dat versterkt de balans in de blaas.

Haoshi, als je 't zo opschrijft zou je bijna die test al positief denken. Rijtje van symptomen kun je zo afvinken. Hopelijk plot de tweede streep alsnog op over een paar dagen!

Succes op 't wachtbankje Roos!

Rose-87, wat je beschrijft herken ik. De week rond m'n eisprong was ik misselijk en weeïg. Zere borsten. Ik had mezelf al zwanger bedacht, puur omdat m'n lijf zo gek voelde. Na een week zijn al die symptomen weer weg. Had zelfs zere borsten toen, nu niet. Blijkbaar doet mijn eisprong dat met m'n lijf. En nu zit ik er bovenop, dus ben veel bewuster aan het voelen.

NOD: Ben nu drie dagen na m'n NOD. Geen menstruatie, geen andere klachten. Wel meer witverlies dan anders, dat houdt een week aan nu. Mijn stemming is ook gelijkmatig, dat wisselende humeur van rond m'n eisprong is gelukkig weg :)
Gek genoeg heb ik de rust om niet te testen. Dit weekend staan familiezaken centraal, daarna ga ik testen. Kan ik me ook niet verspreken, mocht 't raak zijn. Zelfkennis, haha.
Hips, hopsakee en pierlala.
@roos, aankomende maandag is mijn NOD en gisteren heb ik negatief getest, ik wilde eigenlijk niet van te voren testen maar dat is helaas mislukt. Ik weet dat het nog alle kanten op kan gaan maar ik ben behoorlijk teneergeslagen hierdoor! Hopelijk kan ik dit volgende maand voorkomen door niet te vroeg te testen.
Vlammetje-1, Vervelend dat je een blaasontsteking hebt. Hopelijk gaat het alweer wat beter. Beterschap!

Roos7, ik zit vandaag 7 dagen na mijn vermoedelijke eisprong en heb nu wat bruinverlies. Merk gelijk dat ik toch weer wat hoop krijg :facepalm: maar het zou ook kunnen dat ik gewoon ongesteld wordt. Alleen vraag ik me af of dat dan niet te vroeg is. Als mn eisprong echt vorige week was. Vorige maand werd ik 9 dagen na mn eisprong ongesteld. Maar eigenlijk is dat te kort voor een goede innesteling. Dus de twijfel slaat ook wel weer een beetje toe :@@:

Maar ik wacht het nog even af.

Zo te lezen wordt het bij een hoop meiden nu erg spannend ☺. Hopelijk hebben we snel weer een paar meiden met goed nieuws 😄
Het is inderdaad bij een hoop meiden spannend. Hier ook...

Loop al een week met misselijkheid en een vaag gevoel in de onderbuik. Ook mijn tegels zijn wat prikkelig.. Was alweer helemaal vergeten hoe zenuwslopend dit is. Kan mezelf helemaal gek maken hiermee.

Gelukkig zijn het drukke dagen en weekenden nu, dat leid wat af
Ik ben zojuist ongesteld geworden, en meteen heftig ongesteld ook! Helaas op naar ronde 3!
@An9sie, wat balen zeg. En dan ook nog heftig ongesteld. Succes en op naar de volgende ronde!

Klinkt wel opvallend groenegeitensok! Ben benieuwd!

Hier ook aan het wachten. De blaasontsteking wordt beter maar de verkoudheid is ellendig. Steeds een verstopte neus maar durf geen neusspray te gebruiken vanwege de ieniemienie kans dat ik wel zwanger ben. Verder dus dat ellendige wachten. Nog steeds echt het gevoel dat het niet raak is. Vorige keer voelde ik nu al vanalles dus heb er niet veel vertrouwen in.
@Elle lief dat je zo met ons meeleeft!
Hoe gaat het met jou?
@Jade hoe voel jij je?
En Koekie?
Leuk, al drie zwangere dames :) Hebben ‘we’ snel gedaan in deze groep!

@Haoshi nog even kijken hoe je cyclus is nu dus? Die misselijkheden had je al vrij snel na je eisprong toch?
Wel gezellig, een kerstboom. Wij houden het dit jaar bij andere versiering, met een dreumes die door het huis banjert en alles omgooit of in zijn mond stopt leek me dat handiger :mrgreen:

@Roos, zoals jij je voelt voel ik me ook. Gevoelige tepels, borrels in mijn buik. Daarnaast steeds lichte krampen onderin mijn buik. En ik zit pas 2 dagen na mijn eisprong dus het kan niet van een eventuele zwangerschap komen.. vaag!

@Rose hopelijk heeft je gevoel gelijk!

@Merl0t hopelijk leuke familiezaken dit weekend. Succes met testen, zou zo leuk zijn als het raak is!

@Bella bruinverlies kan van alles betekenen natuurlijk. Hoe voel je je verder?

@groenegeitensok die prikkelende tepels heb ik ook! Al moet ik wel zeggen dat ik er nu ook wel extra op let.

@An9sie, jammer! Hopelijk heb je er niet teveel last van.

@Vlammetje, fijn dat de blaasontsteking beter wordt. Beterschap nog. Is met zout spoelen een optie? Ik weet niet of dat wel mag met een eventuele zwangerschap maar lijkt me veiliger dan een neusspray misschien?

Hier heb ik al sinds mijn eisprong kramp in mijn onderbuik. Dat heb ik iedere maand voor mijn eisprong en na mijn eisprong is het meteen weg. Misschien is mijn eisprong dus wat later en voel ik dat nu? Ik heb geen ovulatietesten of wat dan ook gebruikt, dus zou best kunnen. Dan zit er deze maand geen kans in. Aan de ene kant balen, aan de andere kant, misschien is het wel gewoon een griepje waar ik krampen van krijg en hebben we mijn eisprong wel goed benut. Nog anderhalve week, dan mag ik testen ;)
Gisteren gezellig sinterklaas gevierd met de familie, zoontje is ontzettend verwend. Hij deed het zo goed in al die drukte (was de eerste keer dat hij Sinterklaas vierde in zo’n grote groep). Ik heb de hele dag gestraald van trots geloof ik ;)
@bella 9 dagen is niet te kort hoor. Dat heb ik ook en ben er 2 keer prima zwanger mee geworden :) geen paniek daarover dus!

@an9sie sjit, op naar de volgende ronde en jezelf lekker verwennen met een dekentje op de bank en chocolade

@merlot dat witverlies was bij mijn eerste zwangerschap een duidelijk teken, hoop dat het dat voor jou nu ook is!

@vlammetje die verkoudheid.. dat had ik ook en is een teken (slijmvliezen extra doorbloed etc)

@vievie die krampjes had ik dit keer ook meteen na m’n ei dus ik duim!!

Meiden wat een spanning bij jullie!!
Mijn water zegt dat er een paar in de onderste tabel bijkomen deze ronde!

Hier zenuwachtig voor de echo morgen. Hoewel ik me echt wel zwanger voel, ben misselijk, moeeeeee, gevoelige baarmoederstreek, gevoelige borsten, maagzuur etc (andere dingen dan bij m’n vorige zwangerschap).
Ik merk dat als ik krampjes voel of een keer juist even niets voel, ik denk het zal toch niet mis zijn?!
Morgen eind van de middag weten we het..
Heel schattig m’n zoontje kan sinds een paar dagen baby zeggen en wijst dan naar m’n buik :heart:
@Jade Als jij ook die krampjes meteen had wil ik jou graag achterna ;) en ik vertrouw op jouw water haha!
Spannend morgen! Hou je ons op de hoogte? En wat superschattig van je zoontje :love:
Vievie - ja klopt. De misselijkheid begon snel na de datum wanneer ik dacht dat ik mijn eisprong had.

Vraag me niet precies waarom maar ik heb vanmiddag een ovulatietest gedaan en ik zie een streepje?! Er is een lichte streep maar nu vraag ik me af of ik een zwangerschaptest moet gaan doen of blijven testen met ovulatietesten :?: Ik heb verder totaal geen klachten meer, misselijk voelde ik me laatst op vrijdag. Hoe je lichaam toch in de war kan zijn na de pil he... zit nu in cyclusdag 35. Jullie input is welkom dames :-D

Spannend voor je Jade en wat leuk een echo en van je zoontje!

Ik reageer morgen uitgebreider, via de telefoon toch wat lastiger.
@haoshi een zwangerschapstest!!
Tenzij je erg bang bent voor een witte test maar je ei nu lijkt me niet waarschijnlijk toch?
En alle signalen wijzen op een zwangerschap..
Ohhh spannend!!
Haoshi, ik zou een test doen hoor! Je hoort wel eens dat een ovulatietest ook positief uitslaat bij een zwangerschap. Gewoon proberen, wie weet is het raak!
Hup testen!! Want klinkt wel heel positief dit!
Alvast mijn excuses voor misschien een domme vraag, maar waar staat NOD voor?
Haoshi heb je al getest? Ik hou het niet meer!! Haha
Wat vievie zegt, een ovutest kan ook uitslaan bij een zwangerschap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven