Opzegtermijn
woensdag 29 november 2017 om 13:20
Ik heb een nieuwe baan en kan daar per 1 januari 2018 beginnen. Ik heb ontslag genomen bij mijn huidige werkgever. Ik heb een opzegtermijn van een maand. Nu wil die dat ik bijvoorbeeld tot eind januari blijf werken.
Weet iemand hoe je hier het beste mee om kunt gaan?
Weet iemand hoe je hier het beste mee om kunt gaan?
Angsten overwinnen is simpelweg beginnen
woensdag 29 november 2017 om 13:23
Als je in november hebt opgezegd en je hebt een opzegtermijn van 1 maand, kun je gewoon per 1 januari starten bij je nieuwe werkgever.
Dat je huidige werkgever vraagt om pas per 1 februari over te gaan, dat mag. Maar het is een vraag, geen eis die gesteld kan worden. Jij kan dus weigeren als je dat niet wilt of als je nieuwe werkgever dat niet wil.
Dat je huidige werkgever vraagt om pas per 1 februari over te gaan, dat mag. Maar het is een vraag, geen eis die gesteld kan worden. Jij kan dus weigeren als je dat niet wilt of als je nieuwe werkgever dat niet wil.
woensdag 29 november 2017 om 13:25
Ja oke, maar ik wil het wel goed afsluiten hier. Niet van: bekijk t maar met je zooitje, aju.whatcomesaround schreef: ↑29-11-2017 13:23Als je in november hebt opgezegd en je hebt een opzegtermijn van 1 maand, kun je gewoon per 1 januari starten bij je nieuwe werkgever.
Angsten overwinnen is simpelweg beginnen
woensdag 29 november 2017 om 13:29
Dat zal je zelf moeten beoordelen, wellicht met je huidige werkgever. Wat denk je zelf, is het mogelijk om het voor 1 januari allemaal goed af te sluiten? En staat je nieuwe werkgever denk je open voor later beginnen?AnneSophie123 schreef: ↑29-11-2017 13:25Ja oke, maar ik wil het wel goed afsluiten hier. Niet van: bekijk t maar met je zooitje, aju.
woensdag 29 november 2017 om 13:31
Waarom zou je dat doen? TO heeft op tijd opgezegd en 1 maand opzegtermijn. Ze kan op 1 januari beginnen zonder daar ook maar iets voor op te nemen.
En je hoeft helemaal niet je dagen op te maken als je ontslag neemt. Ook dat is onzin.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 13:32
0.90% gewijzigd
Dat doe je toch niet? Je houdt de afgesproken opzegtermijn n acht, neemt niet de laatste weken je vakantie op.AnneSophie123 schreef: ↑29-11-2017 13:25Ja oke, maar ik wil het wel goed afsluiten hier. Niet van: bekijk t maar met je zooitje, aju.
Je kunt gewoon aangeven dat je hem graag tegemoet was gekomen, maar dat de start bij je nieuwe baan niet toelaat dat je langer blijft. Dan handel je het keurig af hoor.
Dat doe je niet. Daar is de maand opzegtermijn voor.AnneSophie123 schreef: ↑29-11-2017 13:25Ja oke, maar ik wil het wel goed afsluiten hier. Niet van: bekijk t maar met je zooitje, aju.
Nja heel simpel.. jij hebt je aan het contract gehouden met de door jullie beiden geaccepteerde opzegtermijn.
Het enige dat je eventueel nog kunt doen is overleggen met je nieuwe werkgever of het voor hun een optie is dat je later start. Is dat geen optie, dan is het jammer voor je huidige werkgever. Maar jij hebt dan alles geprobeerd..
Je bent je huidige werkgever daarin niets verplicht. Als je nieuwe werkgever zegt of je start 1-01 of niet.. dan lijkt me de keuze vrij simpel
Het enige dat je eventueel nog kunt doen is overleggen met je nieuwe werkgever of het voor hun een optie is dat je later start. Is dat geen optie, dan is het jammer voor je huidige werkgever. Maar jij hebt dan alles geprobeerd..
Je bent je huidige werkgever daarin niets verplicht. Als je nieuwe werkgever zegt of je start 1-01 of niet.. dan lijkt me de keuze vrij simpel
Ik zou nog een keer overleggen. Misschien kan je afspraken maken over wat er afgerond moet zijn voor je weggaat. En als je een maand opzegtermijn hebt, is het in principe verder niet jou probleem als je daarmee niet genoeg tijd hebt om het af te ronden, dat hadden ze vantevoren ook kunnen inschatten en dan had je een ander contract moeten krijgen, toch? En je zou ook nog aan je nieuwe werkgever kunnen vragen of je later mag beginnen?
woensdag 29 november 2017 om 13:32
Dit.patchouli_ schreef: ↑29-11-2017 13:31Dat doe je toch niet? Je houdt de afgesproken opzegtermijn n acht, neemt niet de laatste weken je vakantie op.
Je kunt gewoon aangeven dat je hem graag tegemoet was gekomen, maar dat de start bij je nieuwe baan niet toelaat dat je langer blijft. Dan handel je het keurig af hoor.
woensdag 29 november 2017 om 13:33
Het is je werkgever, niet je vriendin. Je hebt de wettelijke procedure gevolgd en je werkgever heeft in jouw contract de opzegtermijn bepaald. Dus gewoon zeggen dat je niet langer kan blijven want je hebt getekend om per 1 januari te starten in je nieuwe baan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 29 november 2017 om 14:07
woensdag 29 november 2017 om 14:33
TO per per 1 januari vrij om te gaan en staan waar ze wil
Dat haar werkgever wil dat ze lager blijft is leuk, maar daar heeft TO geen verplichting toe
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 29 november 2017 om 14:46
Je hebt het recht om per 1 januari weg te gaan, mits je deze maand nog opzegt.
Neemt niet weg dat je werkgever wel mag vragen om nog een maand langer te blijven. Vragen staat immers vrij. Het is volledig aan jou om wel of niet op dat verzoek in te gaan.
Ik zou hier zakelijk mee omgaan. Dat doet je werkgever nu ook. Als je het je ongunstig uitkomt of hier geen zin hebt dan zou ik het niet doen en per 1 januari afscheid nemen.
Neemt niet weg dat je werkgever wel mag vragen om nog een maand langer te blijven. Vragen staat immers vrij. Het is volledig aan jou om wel of niet op dat verzoek in te gaan.
Ik zou hier zakelijk mee omgaan. Dat doet je werkgever nu ook. Als je het je ongunstig uitkomt of hier geen zin hebt dan zou ik het niet doen en per 1 januari afscheid nemen.
woensdag 29 november 2017 om 16:19
Zo niet, dan heb je nog tot morgen om dit alsnog te doen, TO. Echt de brief morgen op het bureau van je leidinggevende hebben liggen.
En ik kan me voorstellen dat de vraag aan je nieuwe werkgever of het wat hem betreft mogelijk is dat je wat langer bij je oude werkgever blijft, voor die nieuwe werkgever een teken is dat je ook hem niet zomaar in de steek zult laten als je daar t.z.t. weg wilt. Kan iets positiefs zijn dus, maar ik zou het voorzichtig aftasten. Je oude werkgever kan in ieder geval niet eisen dat je na 31-12-17 nog voor hem werkt.
woensdag 29 november 2017 om 16:21
Precies waarom ik de opmerking maakte. Je moet schriftelijk opgezegd hebben voor de 1e van de maand, anders kan hij nog wel eisen dat je tot 1 februari blijft.
Ik zou dat absoluut niet vragen aan de nieuwe werkgever, nu het contract al getekend is.En ik kan me voorstellen dat de vraag aan je nieuwe werkgever of het wat hem betreft mogelijk is dat je wat langer bij je oude werkgever blijft, voor die nieuwe werkgever een teken is dat je ook hem niet zomaar in de steek zult laten als je daar t.z.t. weg wilt. Kan iets positiefs zijn dus, maar ik zou het voorzichtig aftasten. Je oude werkgever kan in ieder geval niet eisen dat je na 31-12-17 nog voor hem werkt.