Ergernissen in de supermarkt deel 3
donderdag 30 november 2017 om 09:35
Wauw, Als je 'commentaar' hebt over klanten: Hou het gewoon voor jezelf...LoVaKo schreef: ↑29-11-2017 21:30Heb trouwens ooit, 1 keer een klacht ingediend over een medewerker van de xenos.
De eerste keer dat ik daar kwam kocht ik een pakje reeses peanut butter cups.
Ik kreeg meteen commentaar; ik snap echt niet dat je eet, lijkt me walgelijk, vind je dit serieus lekker etc
De tweede keer. Ben ik aan het afrekenen. Zegt ze ineens: nou jij gaat nu zeker lui op de bank liggen ofzo?
For the record. Ik kende haar niet en zij mij niet, ik werkte fulltime. Wat?
De derde keer liep er net een stel weg gaat ze ze helemaal afkraken tegenover mij. Wat een verschrikkelijke mensen, echt van die kakkers, daar moet ik dus echt niks van hebben bah.
Ik heb nooit gereageerd. Hoogstens met opgeheven wenkbrauwen aangekeen.
De rest van het personeel daar is ook zeer onvriendelijk en komt heel lui over (laatste kwartier zitten ze met zn allen op de inpaktafel te wachten tot de klanten weg zijn, dat soort dingen). Het voelde dus niet zinnig om de manager aan te spreken. Ben naar buiten gelopen. Heb meteen het hoofdkantoor gebeld en een klacht ingediend. Echt te belachelijk voor woorden
Ik zou het niet durven om te oordelen over mensen en wat ze kopen. Als ik zie dat iemand veel snacks en dergelijke koop, denk ik gewoon: Oeh, lekker!
maar echt om zo negatief te reageren... Goed dat je op het hoofdkantoor een klacht hebt ingediend.
Waar gaat het heen als je de mening hoort van medewerkers als je winkelt.
donderdag 30 november 2017 om 09:57
Geef je 2 twintigjes terug.LoVaKo schreef: ↑29-11-2017 21:14Ik snap niet dat sommige mensen de vraag 'heeft u het misschien kleiner?' Niet begrijpen.
Als iemand 11.40 moet afrekenen en een briefje van 50 geeft en ik dat vraag, en ze dan 1.40 bijgeven, betekent dat dat ik 4 tientjes kwijt ben... vooral als salaris en uitkeringen weer binnen zijn een drama. Ouderen pinnen de volledige aow in 50jes en kopen dan 1 zakje drop, niet kleiner, niet pinnen. Als ik er zo 3 achter elkaar heb heb ik geen wisselgeld meer.
Ik snap heel goed dat je daar niet over nadenkt als je nooit achter de kassa hebt gezeten maar het is behoorlijk frustrerend.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 30 november 2017 om 10:28
Nou, hier komen soms alleen briefjes van 50 er ui, omdat de rest op is!!LoVaKo schreef: ↑29-11-2017 21:14Ik snap niet dat sommige mensen de vraag 'heeft u het misschien kleiner?' Niet begrijpen.
Als iemand 11.40 moet afrekenen en een briefje van 50 geeft en ik dat vraag, en ze dan 1.40 bijgeven, betekent dat dat ik 4 tientjes kwijt ben... vooral als salaris en uitkeringen weer binnen zijn een drama. Ouderen pinnen de volledige aow in 50jes en kopen dan 1 zakje drop, niet kleiner, niet pinnen. Als ik er zo 3 achter elkaar heb heb ik geen wisselgeld meer.
Ik snap heel goed dat je daar niet over nadenkt als je nooit achter de kassa hebt gezeten maar het is behoorlijk frustrerend.
donderdag 30 november 2017 om 10:33
Ik word altijd een beetje kriegelig als ze vragen of ik niet kleiner heb. Dan had ik het heus wel kleiner gegeven he? Maar dat ligt bij mij hoor, snap wel dat ze het vragen
Wat ik wel erg vind is al zo'n kassierster dan gaat zuchten of met de ogen rollen of je lekker verwijtend aan gaat kijken. Of gaat vragen: "echt niet?"
Alsof ik haar sta te pesten ofzo. Ga ik me nog schuldig voelen ook.
Wat ik wel erg vind is al zo'n kassierster dan gaat zuchten of met de ogen rollen of je lekker verwijtend aan gaat kijken. Of gaat vragen: "echt niet?"
donderdag 30 november 2017 om 12:07
Het zal je verbazen hoeveel mensen het stiekem wel kleiner hebben terwijl ze gedachteloos een briefje van 50 overhandigen of wel die 1,45 erbij kunnen doen die de kassa erbij vroeg. Vaak is het gemakzucht.Katalina schreef: ↑30-11-2017 10:33Ik word altijd een beetje kriegelig als ze vragen of ik niet kleiner heb. Dan had ik het heus wel kleiner gegeven he? Maar dat ligt bij mij hoor, snap wel dat ze het vragen![]()
donderdag 30 november 2017 om 13:00
donderdag 30 november 2017 om 13:05
Ja dat weet ik wel, daarom zei ik er ook expres al bij dat deze ergernis bij mij ligt.
donderdag 30 november 2017 om 13:13
Had ooit een klant gehad die een volle doos met appelen had, hij liet het in de kar liggen en zei: 'Het is 2 kg appelen'
Zo werkt het niet, ik moet alles wegen. We kunnen het niet allemaal intypen + het feit dat ik niet zomaar moet aannemen wat klanten zeggen.
Heb alles in zakjes moeten leggen terwijl ik echt volle zak per volle zak woog.
Waarom zijn de weegvakjes ook zo klein voor zo'n grote zakken vol fruit.
Zo werkt het niet, ik moet alles wegen. We kunnen het niet allemaal intypen + het feit dat ik niet zomaar moet aannemen wat klanten zeggen.
Heb alles in zakjes moeten leggen terwijl ik echt volle zak per volle zak woog.
Waarom zijn de weegvakjes ook zo klein voor zo'n grote zakken vol fruit.
donderdag 30 november 2017 om 16:07
RégineFilange schreef: ↑28-11-2017 16:11Net weer iets meegemaakt... ik sta met een vrouw voor het schap, ze heeft een leeg koffiebekertje in haar hand, en zet het neer in het schap, tussen de rijst. Vervolgens loopt ze weg en laat ze dat bekertje staan! Dit vond ik zo raar, had geen zin om het erbij te laten zitten en zei: mevrouw, volgens mij vergeet u iets? Ze zegt, oh ja sorry, en neemt het bekertje mee. Vervolgens loop ik de hoek om, heeft ze het bekertje gewoon neergezet in een ander schap om de hoek!!! Eh?Alsof ik dat niet merk?
Had geen zin meer om nog eens naar haar terug te gaan, dus besloot iemand aan te spreken (had toevallig een minuut daarvoor de manager ofzo zien lopen). Heb de mevrouw vervolgens aangewezen, maar hij sprak haar niet aan, misschien dat ze onthouden wordt voor een volgende keer.
Misschien heel flauw van me, en was het verklikkerij, maar ik vond dit zulk raar gedrag, had gewoon even zin om er iets van te zeggen (de manager was wel blij dat ik het meldde hoor).
Ik zie dat heel vaak. Niet dat iemand het doet, maar wel van die halflege koffiebekers tussen de chipa ofzo en 9 van de 10 keer vallen ze dan ook nog om. Gevolg; alles onder de koffie.
Zo asociaal. Maar ja dat vind ik ook van mensen die een pak yoghurt pakken en zich in de rij van de koekjes ineens bedenken dat ze dat pak toch niet willen en het dan maar tussen de koekjes duwen. Leuk, weer een pak wat je weg kunt gooien.
Dat van die klanten die alles meteen op internet zetten vind ik ook irritant. Inderdaad; meestal wordt de waarheid verdraaid en krijgen ze van allerlei mensen bijval, terwijl die mensen er niet eens bij waren. Echt, hoe bezorg je een bedrijf een slechte naam?
donderdag 30 november 2017 om 20:54
O, hier maak ik me dan ook schuldig aan. Maar ik ben wel al druk inpakkend terwijl de kassiere scant. Meestal zijn we ongeveer tegelijk klaar, noemt zij het bedrag en dan zeg ik dat ik wil pinnen. Contactloos betalen doe ik niet, ik ben een beetje van de oude bezems die het best vegen. Maar ik vind mezelf toch altijd wel zo snel mogelijk weg gaan.
donderdag 30 november 2017 om 20:56
Niet iedereen heeft contactloos betalen op zijn pinpas. Ik heb het ook pas sinds een paar maanden. En dat zou eigenlijk pas later worden, maar mijn pinpas was beschadigd en toen ik een nieuwe aanvroeg, vroeg ik meteen of contactloos pinnen er ook op gezet kon worden. Dat is sowieso met de nieuwe pasjes denk ik.
donderdag 30 november 2017 om 21:58
Wanneer mensen gaan discussiëren WIE gaat betalen.
De ene geeft zijn pinpas aan en de andere zit met cash voor m'n neus te wuiven terwijl hij de pinpas probeert weg te duwen.
'neej, jij hebt ervoor al betaald.'
'Niet luisteren naar hem, neem m'n cash maar!'
Jongens, asjeblieft, beslis het VOOR je betaald.
De ene geeft zijn pinpas aan en de andere zit met cash voor m'n neus te wuiven terwijl hij de pinpas probeert weg te duwen.
'neej, jij hebt ervoor al betaald.'
'Niet luisteren naar hem, neem m'n cash maar!'
Jongens, asjeblieft, beslis het VOOR je betaald.
zaterdag 6 januari 2018 om 17:44
zaterdag 6 januari 2018 om 18:54
Wat zouden jullie doen? Zag vandaag een artikel stond bij 4.99 ik loop er mee naar de kassa en reken af en dan word er gezegd dat is dan 5.99 (6 euro). Dus ik zeg dat klopt niet er staat een prijskaartje van 5 euro bij. Vervolgens belande ik een discussie want de kassa prijs zou kloppen.
Ik ben van menig als er 5 euro staat ze het ook voor die prijs moeten mee geven.
Uiteindelijk zonder dat product de winkel uitgelopen. 6 euro vond ik te veel voor het item
Ik ben van menig als er 5 euro staat ze het ook voor die prijs moeten mee geven.
Uiteindelijk zonder dat product de winkel uitgelopen. 6 euro vond ik te veel voor het item
zaterdag 6 januari 2018 om 19:26
zondag 7 januari 2018 om 11:16
Geen supermarkt, maar Kruidvat.
Waanzinnig druk. Stond nog 1 fles wasmiddel terwijl de aanbieding 1 + 1 gratis was. Ik vroeg aan een medewerkster of er nog 1 op voorraad was. Ze keek me al niet aan en ‘nee, natuurlijk niet’. Euh ... oke dan. Toen ik vroeg wat de fles dan kostte (aangezien er maar 1 stond), kreeg ik als antwoord ‘ja 6.99 he????’. Jezus, doe even normaal zeg. Er stond niet eens een normale prijs bij, dus had ik dat moeten weten???
Bij de kassa aangekomen stond er een vent met een kinderwagen achter mij die tot drie keer toe tegen mijn hakken reed.
Vervolgens duwt een andere medewerkster me aan de kant met ‘meneeerrrr, mag ik er even door?’.
Ik ben duidelijk een vrouw.
Pfff ... Kruidvat op zaterdagmiddag. Nooit weer.
Ook zo fijn dat er wel 20 mensen met kinderwagens zich door die smalle gangetjes probeerden te wurmen.
Waanzinnig druk. Stond nog 1 fles wasmiddel terwijl de aanbieding 1 + 1 gratis was. Ik vroeg aan een medewerkster of er nog 1 op voorraad was. Ze keek me al niet aan en ‘nee, natuurlijk niet’. Euh ... oke dan. Toen ik vroeg wat de fles dan kostte (aangezien er maar 1 stond), kreeg ik als antwoord ‘ja 6.99 he????’. Jezus, doe even normaal zeg. Er stond niet eens een normale prijs bij, dus had ik dat moeten weten???
Bij de kassa aangekomen stond er een vent met een kinderwagen achter mij die tot drie keer toe tegen mijn hakken reed.
Vervolgens duwt een andere medewerkster me aan de kant met ‘meneeerrrr, mag ik er even door?’.
Ik ben duidelijk een vrouw.
Pfff ... Kruidvat op zaterdagmiddag. Nooit weer.
Ook zo fijn dat er wel 20 mensen met kinderwagens zich door die smalle gangetjes probeerden te wurmen.
zondag 7 januari 2018 om 11:22
Ja, hier stopte ik met lezen. Nou ja niet echt natuurlijk, maar het Kruidvat staat gewoon garant voor dit soort taferelen. Die lijken personeel aan te nemen op de tokkie-factor.
zondag 14 januari 2018 om 12:49
Wat ben ik toch blij met “mijn” Appie als ik dit allemaal lees!
Tuurlijk, ook daar niet altijd alles probleemloos zoals nergens probleemloos bestaat. Echter wel meedenkend, meewerkend, alert, klantvriendelijk en vrolijk personeel. Scheelt dat ik er meermaals per week kom met of zonder kind en met of zonder man. Ze kennen ons inmiddels als vaste klant. Echter we zijn enkel vaste klant vanwege bovenstaande zaken. Betalen moet ik overal en als ik meermaals tegen zaken aanloop en daar gebeurd niets mee terwijl ik het aankaart ga ik dus niet meer.
Ik heb een Jumbo op loopafstand, echter daar ga ik nauwelijks (hooguit een vergeten boodschap of en specifieke aanbieding) naartoe. Terwijl ik voor AH in de auto moet springen, want te ver weg om even naartoe te lopen. Heb ik er graag voor over. Dus dat zegt genoeg.
Tuurlijk, ook daar niet altijd alles probleemloos zoals nergens probleemloos bestaat. Echter wel meedenkend, meewerkend, alert, klantvriendelijk en vrolijk personeel. Scheelt dat ik er meermaals per week kom met of zonder kind en met of zonder man. Ze kennen ons inmiddels als vaste klant. Echter we zijn enkel vaste klant vanwege bovenstaande zaken. Betalen moet ik overal en als ik meermaals tegen zaken aanloop en daar gebeurd niets mee terwijl ik het aankaart ga ik dus niet meer.
Ik heb een Jumbo op loopafstand, echter daar ga ik nauwelijks (hooguit een vergeten boodschap of en specifieke aanbieding) naartoe. Terwijl ik voor AH in de auto moet springen, want te ver weg om even naartoe te lopen. Heb ik er graag voor over. Dus dat zegt genoeg.
zondag 14 januari 2018 om 12:53
Troeteltje schreef: ↑14-01-2018 12:50Zal overigens verschillen per vestiging. Er zullen ook klanten zijn die lyrisch zijn over Jumbo, of Plus of Jan Linders etc.
Joh.
zondag 14 januari 2018 om 12:58
Dat geldt voor bijna alle ketens. Ik vind de ah echt 3x niks, terwijl de jumbo in mijn dorp een heel fijne winkel is. Ook het kruitvat hier heb ik niks op aan te merken. Nette winkel, goede service.Troeteltje schreef: ↑14-01-2018 12:50Zal overigens verschillen per vestiging. Er zullen ook klanten zijn die lyrisch zijn over Jumbo, of Plus of Jan Linders etc.