Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
slagtandje schreef:
28-11-2017 18:00
Ergernis: groepjes 'scholieren' of luidruchtige uitgaanstypes

Vaak van die Marokkaantjes met petten en nektasjes die dan keihard lopen te roepen (en ja ik weet dat ze Marokkaans zijn want dat hoor ik aan de taal die ze spreken)

Dan denk ik: hou gewoon je bek dicht en ga thuis lekker vervelend zitten doen, dan kan je gewoon via internet eten bestellen dan heeft niemand last van jullie
Ik heb dat probleem met vervelende 60 plussers die een heel gangpad een half uur blokkeren om te buurten en te roddelen over Ria van uit de kerkstraat, jeweetwel, die met die dochter... O heb je dat gehoord dat is erruuuuuuuuuug
O TRUUUS hoe gaat ie met jou, kom erbij staan, ga je koffie halen? haal even voor mij mee dan.
He Henk ouwe versierder! Hoe gaat het met je kleinzoon, wat een DOPJE ja Marieke had een foto doorgestuurd op de telefoon. Hoe doen ze dat toch he, eigenlijk heel bijzonder hoe dat allemaal gaat.

Ik wil verdorie mijn boodschappen doen en weg.
LoVaKo schreef:
28-11-2017 19:44
Ik heb dat probleem met vervelende 60 plussers die een heel gangpad een half uur blokkeren om te buurten en te roddelen over Ria van uit de kerkstraat, jeweetwel, die met die dochter... O heb je dat gehoord dat is erruuuuuuuuuug
O TRUUUS hoe gaat ie met jou, kom erbij staan, ga je koffie halen? haal even voor mij mee dan.
He Henk ouwe versierder! Hoe gaat het met je kleinzoon, wat een DOPJE ja Marieke had een foto doorgestuurd op de telefoon. Hoe doen ze dat toch he, eigenlijk heel bijzonder hoe dat allemaal gaat.

Oooh ja die doen dat ook inderdaad maar in mijn omgeving is het meer die andere groep

Volgens mij is dat wat jij beschrijft meer in dorpen

Of gewoon buiten de supermarktspits

Is ook heel irritant idd

Die oudjes gaan meestal wel weg als je het vraagt maar die gasten niet die denken echt dat ze God zijn

Volgens mij gaan die oudjes gewoon speciaal naar de supermarkt om te socializen trouwens zeker als er gratis koffie is...
groetjes, slagtandje
Van die caissières die hele gesprekken aanknopen met mensen die aan de kassa komen. Prima, hoor, en vast en zeker begrijpelijk/goed voor de zaak. Maar arggg, als ik bij de kassa sta wil ik betalen en zo snel mogelijk weg.
Die hele kuddes scholieren die in de pauzes de winkel bestormen, tyf toch op man!
Of bij de Jumbo, ook altijd zo leuk. Die rij bij de kassa houden ze als haviken in de gaten. Maar de rij bij de servicebalie niet. Dus als mijn man de boodschappen bij de zelfscankassa gaat afrekenen ga ik meteen door naar de service balie. hij heeft in de rij gestaan, afgerekend, boodschappen in de auto geladen, winkelwagen teruggezet en nog even bij de plantjes gekeken voordat ik mijn sigaretten heb. Lekker handig, doe daar dan ook wat aan.
beetjegek schreef:
28-11-2017 20:00
Die hele kuddes scholieren die in de pauzes de winkel bestormen, tyf toch op man!
Op zich hebben die scholieren net zoveel recht op hun boodschapjes denk ik dan. Als ze zich luidruchtig gedragen dan is het iets anders, maar ik hoor regelmatig van mijn zoon, een hele rustige jongen, hoe hij als scholier behandeld wordt door zowel winkelpersoneel als andere klanten zonder enige aanleiding.

De tas wordt van zijn rug geschreeuwd als hij deze niet snel genoeg in het rek gedeponeerd heeft bij de ingang (hij is nogal onhandig, helemaal onder druk). Toen ze die regel van de tas moeten achterlaten bij de ingang invoerden werd hem dat ook niet normaal verteld, nee er werd ineens van achteren aan zijn tas getrokken en gerukt en toen pas werd het uitgelegd.

Of er wordt ineens tegen hem gesnauwd "dat er al teveel van zijn soort binnen rondlopen" en "dat hij dus maar even moet gaan wieberen". En dan heb ik het niet eens over hoe hij en zijn klasgenoten genegeerd worden met vragen en al het gesteun en gejammer als ze hun frikandelbroodje af staan te rekenen ("Ja hoor, ze rekenen allemaal apart af ZUUUCHT"). En hij maar beleefd blijven en alles slikken voor dat fokking stukje bladerdeeg dat ie eens in de paar weken koopt voor zichzelf.

Dan denk ik: die middelbare school zorgt voor flink wat omzet en op wat uitzonderingen na is het hoogstens irritant als ze ineens in een zwerm aan komen zetten in de pauzes maar doe even lekker normaal tegen ze, dan kom je een stuk verder. Niet elke puber met een pluissnor is meteen een potentiële onruststoker en hoeft toegeschreeuwd te worden.
KyloRen schreef:
29-11-2017 11:48
Nou ja, dat ze allemaal apart afrekenen is wel degelijk irritant voor caissières. Je bent namelijk meteen al je kleingeld kwijt, want ze hebben het nooit gepast of betalen met grotere briefjes. Hopelijk hebben de meesten tegenwoordig een pinpas :)
Zeker weten hebben ze dat massaal tegenwoordig gelukkig.
Ik had als caissière echt een hekel aan dat ene uurtje. Dat kwam ook omdat de scholieren die bij ons kwamen gewoon heel erg asociaal waren en door de winkel schreeuwden, andere klanten daarmee lastigvielen, en gewoon dingen jatten. Hoe vaak wij wel niet de prullenbakken vol met energyblikjes en verpakkingen van broodjes vonden :(

Maar goed, ik deed altijd beleefd. Waren ze sneller weg ;-D
Ik snap ergens de irritatie wel, maar ik denk dan terug aan hoe ik zelf als scholiertje zonder kwaad in de zin mijn zakgeld verpatste aan die zooi en dan kan ik er een stuk beter tegen. Als ze echt asociaal en luidruchtig zijn dan is het natuurlijk meer dan een irritatie. Maar in de regel zie ik zo'n roedel mutsjes fluisteren en treuzelen bij de miniblikjes of van die stugge veertienjarige jochies met zo'n houding van "kijk alsjeblieft niet naar me want ik ben ineens een kop groter dan vorig jaar en mijn broeken zijn ineens te kort" en nou ja, dat is vrij onschuldig.
Haaz schreef:
19-08-2017 23:49
Dat je bij afgeprijsde artikelen zoals de geweldige -35 procent stickers van Ah altijd je kassabon moet checken omdat dit dan niet meegescand is. Echt altijd gewoon! :thunder:
Scan je wel de goede code?
Als ik een product laat af rekenen met 35% korting, zeggen ze dat het als het goed is gelijk wordt verrekend zodra het wordt aangeslagen.
Ik kan er echt niet tegen als kassierster om al het kleingeld te tellen tot de conclusie komen dat ze te weinig hebben.
en het ging ook nooit om 5 euro verschil, nee.
een volle winkelkar en dan vroegen ze om hun buideltje kleingeld te tellen.
'mevrouw, U komt 21.33 euro te kort'
'Och, werkelijk???'
'Ja, helaas.'

en dan kwamen er 2 opties: Oftewel gooien ze opeens grote briefjes op de toonbank waardoor je de tel kwijt raakt, maar ze WILLEN absoluut dat je zoveel mogelijk kleingeld aanneemt. vind ik niet zo erg maar opeens raak je de tel kwijt en staat de hele rij naar je te staren en te zuchten.
of ze geven de halve winkelkar terug waardoor je een collega met sleuteltje moet vragen omdat je niet zomaar dingen kan verwijderen. dat is dus elke keer 'piep' *sleutel erin en allerlei codes indrukken* 'piep' *sleutel*'piep'*sleutel*

Had het ook eens dat ik vroeg of mevrouw kleinere briefjes had, sinds iedereen betaalde met 50 en nauwelijks mensen 20 of 10 gaven.
'mevrouw, dat is dan X.'
Mevrouw geeft briefjes van 50. Het kwam erop neer dat ze dan iets van 30/40 euro terugkreeg in briefjes van 5.
'heeft u toevallig kleinere briefjes? - ik hou de 2 grote briefjes omhoog- of betalen met de pin mag ook, ik heb enkel kleine briefjes...'
Ze keek me lang aan en gaf uiteindelijk een briefje van 5 mee.
.... Nee, dat helpt niet. Heb uiteindelijk 30/40 euro wisselgeld moeten teruggeven in briefjes van 5 en ze keek me aan met grote ogen. tjah..
anoniem_359306 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 14:35
Reden: rekenfoutje
3.66% gewijzigd
Kwebbeltje91 schreef:
29-11-2017 12:32
Als ik een product laat af rekenen met 35% korting, zeggen ze dat het als het goed is gelijk wordt verrekend zodra het wordt aangeslagen.
Ik leg m'n producten waar 35% korting op zit als eerste op de band en kijk dan mee op het schermpje, dan zie je gelijk of het goed gaat en dat 35% korting logo naast je product staan.
Doubletree20 schreef:
29-11-2017 13:04
Ik leg m'n producten waar 35% korting op zit als eerste op de band en kijk dan mee op het schermpje, dan zie je gelijk of het goed gaat en dat 35% korting logo naast je product staan.
Ja doe ik ook altijd. En ik zeg het ook meteen als ze me begroet.
LoVaKo schreef:
28-11-2017 19:44

Die is heel herkenbaar vooral op maandag ochtend je kan er de klok op gelijk zetten.
Irritante oudere mensen die het hele pad in beslag nemen en nog boos worden als je er langs wil.
Ik werk en heb niet de tijd om zoals hun een uur uitgebreid in de supermarkt te gaan staan kletsen.

Caissières die aan echt hele oude mensen gaan vragen of ze bijv. 1 nog wat erbij hebben..Terwijl je al ziet dat ze moeite hebben met afrekenen.
Je ziet die mensen dan in hun portemonnee graaien..
Dan denk ik; vraag het gewoon niet. Je ziet toch dat ze er moeite mee hebben en het houd heel de rij op.
Toastabrikoos wat was dan jouw probleem toen je er 5 euro bij kreeg? Als je 1 briefje van 50 teruggeven had aan mevrouw en dan 3,67 wisselgeld had gegeven was er toch niks aan de hand geweest?
lizenlotte, het was meer de vraag of ze de briefjes van 50 konden kleiner maken zodat ze 20 of 10 konden geven en ik niet een hele pakket van 5 moest afgeven.
dus die 5 euro erbij hielp niet echt met het probleem ;).
aah ja, ik zie dat er een foutje was gebeurd.. ik wist het bedrag niet meer en dan kwam het berekenen fout uit.
foutje!
maar het kwam erop neer dat ik dan iets van 30/40 euro moest terruggeven in briefjes van 5.
kassamedewerkster die niet terug kunnen rekenen En dan heb ik het over iemand die achter de balie werkt bij de ah.
Er was wat fout gegaan, dan moet je naar de service balie, maar de korting van het product zelf aftrekken was erg moeilijk. Hoe moest dat ook al weer? 2,99-1,89
mevrouw moest heel hard denken. En daarna moest ze denken hoe ze het moest afhandelen.
Uitgegleden over geplette druiven bij de ingang vd AH hier.
Niemand die even vraagt of het wel gaat. :(
Haaz schreef:
29-11-2017 17:15
Levensgevaarlijk die fruit en groente resten.
Je kan er inderdaad lelijk door vallen .
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Haaz schreef:
29-11-2017 17:15
Vervelend he. Ik kreeg een keer een vreselijke kriebelhoestbui en het duurde erg lang voor er iemand eens reageerde.
Ik snap niet dat sommige mensen de vraag 'heeft u het misschien kleiner?' Niet begrijpen.
Als iemand 11.40 moet afrekenen en een briefje van 50 geeft en ik dat vraag, en ze dan 1.40 bijgeven, betekent dat dat ik 4 tientjes kwijt ben... vooral als salaris en uitkeringen weer binnen zijn een drama. Ouderen pinnen de volledige aow in 50jes en kopen dan 1 zakje drop, niet kleiner, niet pinnen. Als ik er zo 3 achter elkaar heb heb ik geen wisselgeld meer.
Ik snap heel goed dat je daar niet over nadenkt als je nooit achter de kassa hebt gezeten maar het is behoorlijk frustrerend.
Heb trouwens ooit, 1 keer een klacht ingediend over een medewerker van de xenos.
De eerste keer dat ik daar kwam kocht ik een pakje reeses peanut butter cups.
Ik kreeg meteen commentaar; ik snap echt niet dat je eet, lijkt me walgelijk, vind je dit serieus lekker etc

De tweede keer. Ben ik aan het afrekenen. Zegt ze ineens: nou jij gaat nu zeker lui op de bank liggen ofzo?
For the record. Ik kende haar niet en zij mij niet, ik werkte fulltime. Wat?

De derde keer liep er net een stel weg gaat ze ze helemaal afkraken tegenover mij. Wat een verschrikkelijke mensen, echt van die kakkers, daar moet ik dus echt niks van hebben bah.

Ik heb nooit gereageerd. Hoogstens met opgeheven wenkbrauwen aangekeen.

De rest van het personeel daar is ook zeer onvriendelijk en komt heel lui over (laatste kwartier zitten ze met zn allen op de inpaktafel te wachten tot de klanten weg zijn, dat soort dingen). Het voelde dus niet zinnig om de manager aan te spreken. Ben naar buiten gelopen. Heb meteen het hoofdkantoor gebeld en een klacht ingediend. Echt te belachelijk voor woorden
Mensen die in de rij aan de kassa staan te wachten en vervolgens als ze aan de beurt zijn nog hun bonuskaart moeten zoeken.
Daar had je toch in de rij tijd voor! Dan had je hem meteen kunnen overhandigen.
Zeer hinderlijk.
LoVaKo schreef:
29-11-2017 21:14
Ik snap niet dat sommige mensen de vraag 'heeft u het misschien kleiner?' Niet begrijpen.
Als iemand 11.40 moet afrekenen en een briefje van 50 geeft en ik dat vraag, en ze dan 1.40 bijgeven, betekent dat dat ik 4 tientjes kwijt ben... vooral als salaris en uitkeringen weer binnen zijn een drama. Ouderen pinnen de volledige aow in 50jes en kopen dan 1 zakje drop, niet kleiner, niet pinnen. Als ik er zo 3 achter elkaar heb heb ik geen wisselgeld meer.
Ik snap heel goed dat je daar niet over nadenkt als je nooit achter de kassa hebt gezeten maar het is behoorlijk frustrerend.
Ik snap niet dat ze in pinautomaten vooral 50-jes doen. Of je moet een tientje gaan pinnen, dan krijg je ook een tientje. Maar als je meer pint, krijg je 50jes. Terwijl altijd en overal elke winkel kleiner wil. Zucht. Is dat zodat banken geld kunnen verdienen aan de winkels die kleingeld moeten kopen? In verschillende buitenlanden zitten gewoon tientjes en twintigjes in de automaat weet ik, je krijgt dan gewoon meerdere briefjes als je 50 pint.

Enne, in jouw voorbeeld, 1.40 bij geven is handiger dan niks er bij, toch?
aaaanne schreef:
29-11-2017 23:24
Ik snap niet dat ze in pinautomaten vooral 50-jes doen. Of je moet een tientje gaan pinnen, dan krijg je ook een tientje. Maar als je meer pint, krijg je 50jes. Terwijl altijd en overal elke winkel kleiner wil. Zucht. Is dat zodat banken geld kunnen verdienen aan de winkels die kleingeld moeten kopen? In verschillende buitenlanden zitten gewoon tientjes en twintigjes in de automaat weet ik, je krijgt dan gewoon meerdere briefjes als je 50 pint.

Enne, in jouw voorbeeld, 1.40 bij geven is handiger dan niks er bij, toch?
HIer bij de rabobank kun je bedrag en biljetkeus kiezen. Ik kies dat altijd en dan altijd zonder briefjes van 50. Alleen nu is de automaat bij de Jumbo weg en vervangen door een andere (in de winkel) die zelf bedenkt of je 20jes of 50jes krijgt. (bij 100 2 keer 50, bij 80 4 keer 20)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven