Kreta begin mei
donderdag 30 november 2017 om 10:05
In de meivakantie willen wij (2 volwassenen, 2 kinderen van 11 en 9 jaar) graag naar de zon. Nu is mijn oog gevallen op Kreta. Lekker weer en vanaf vliegveld Eelde bereikbaar.
Ik ben heel benieuwd of jullie aan- en afraders hebben qua bestemming. Chersonissos is natuurlijk heel berucht, maar is dat ook in mei al zo erg?
Ik las dat de noordkant het warmst is. Klopt dat?
Ook is het wel fijn als de locatie niet uren vanaf het vliegveld is (behalve als er een groot pluspunt tegenover staat!).
Met andere woorden, ik zou graag jullie ervaringen met Kreta horen.
Ik ben heel benieuwd of jullie aan- en afraders hebben qua bestemming. Chersonissos is natuurlijk heel berucht, maar is dat ook in mei al zo erg?
Ik las dat de noordkant het warmst is. Klopt dat?
Ook is het wel fijn als de locatie niet uren vanaf het vliegveld is (behalve als er een groot pluspunt tegenover staat!).
Met andere woorden, ik zou graag jullie ervaringen met Kreta horen.
donderdag 30 november 2017 om 10:34
Het is alweer een hele tijd geleden, maar ik ben eens met mijn ouders + broertje en zusje naar Kreta geweest in de meivakantie. We verbleven toen in een plaatsje naast Cherso, weet even niet meer hoe het heet. Er was niet veel te beleven in dat plaatsje (wel genoeg restaurantjes), maar we hadden de hele week een huurauto en hebben super veel gedaan en gezien op het eiland. Was een hele leuke vakantie!
donderdag 30 november 2017 om 11:06
Wij liepen toch echt vanaf daar naar het strand.vivapimpelmees schreef: ↑30-11-2017 10:25Malia niet doen.... echt niet leuk.
Koutoloufari ligt tegen Chersonisos aan. Echt een aanrader maar niet op loopafstand van het strand.
Hou er rekening mee dat je in mei ook echt pech kunt hebben met het weer.
Al vervloekten we iedere keer die steile weg omhoog op de terugweg.
Sindsdien boeken we nooit meer iets wat op een berghelling ligt of wordt afgeraden voor mensen die slecht ter been zijn.
Maar 20 jaar terug was dit dorpje in ieder geval wel een aanrader met de drukte en gezelligheid van chersonisos vlak bij.
donderdag 30 november 2017 om 11:06
Ik bedoelde ook niet dat ik graag naar Cherso zou gaan hoor. Ik vroeg me alleen af of ik die plaats gelijk moest afschijven! 
@Pindakaas, zo'n vakantie heb ik ook een beetje in gedachten.
@vivapimpelmees, ik snap dat het weer niet helemaal voorspelbaar is. Mijn man wil ook wel naar Portugal, maar ik heb het idee dat het daar wisselvalliger is, zo aan de oceaan..
Vorig jaar zijn we naar Tenerife gegaan. Daar was het weer heerlijk, maar we dachten nu aan iets dichterbij's en zijn nog nooit in Griekenland geweest.
Loopafstand naar het strand is een pre, maar onmisbaar is een (liefst zoet-water)zwembad!

@Pindakaas, zo'n vakantie heb ik ook een beetje in gedachten.
@vivapimpelmees, ik snap dat het weer niet helemaal voorspelbaar is. Mijn man wil ook wel naar Portugal, maar ik heb het idee dat het daar wisselvalliger is, zo aan de oceaan..
Vorig jaar zijn we naar Tenerife gegaan. Daar was het weer heerlijk, maar we dachten nu aan iets dichterbij's en zijn nog nooit in Griekenland geweest.
Loopafstand naar het strand is een pre, maar onmisbaar is een (liefst zoet-water)zwembad!
donderdag 30 november 2017 om 11:08
Die helling is killing ja. Zeker met 40 graden. Maar met auto geen enkel probleem.sugarmiss schreef: ↑30-11-2017 11:06Wij liepen toch echt vanaf daar naar het strand.
Al vervloekten we iedere keer die steile weg omhoog op de terugweg.
Sindsdien boeken we nooit meer iets wat op een berghelling ligt of wordt afgeraden voor mensen die slecht ter been zijn.
Maar 20 jaar terug was dit dorpje in ieder geval wel een aanrader met de drukte en gezelligheid van chersonisos vlak bij.
Vind t een geweldige plek, kom er regelmatig.
donderdag 30 november 2017 om 11:37
donderdag 30 november 2017 om 11:58
Ik zou dan inderdaad op zoek gaan naar een hotel met lekker zwembad, want wij vonden de zee toen echt nog te koud. Wel lekker op het strand gezeten en gegeten op de boulevard. We zijn met de auto ook een keer naar een groot meer gereden waar we wel in hadden gezwommen.
donderdag 30 november 2017 om 12:03
Ik ben fan van de plaats Rethymnon op Kreta.
Niet de grootste stad (Heraklion), maar niet zo klein als Koutouloufari, een mix van strand en cultuur (Fortezza, oude stad), relaxte sfeer, beetje uitgaan (veel studenten). Behoorlijk centraal gelegen voor uitstapjes.
Hoe het daar in mei is weet ik niet, ik ben afhankelijk van het hoogseizoen, vaak al wel lekker weer, maar het kan er ook flink regenen
Het zuiden van Kreta is net wat warmer, ligt nog wat dichter bij de evenaar.
Niet de grootste stad (Heraklion), maar niet zo klein als Koutouloufari, een mix van strand en cultuur (Fortezza, oude stad), relaxte sfeer, beetje uitgaan (veel studenten). Behoorlijk centraal gelegen voor uitstapjes.
Hoe het daar in mei is weet ik niet, ik ben afhankelijk van het hoogseizoen, vaak al wel lekker weer, maar het kan er ook flink regenen

Het zuiden van Kreta is net wat warmer, ligt nog wat dichter bij de evenaar.
strawberrie wijzigde dit bericht op 30-11-2017 14:28
1.16% gewijzigd