Slechte invloed?

30-11-2017 03:56 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nicht met wie ik erg close ben. Laatste tijd probeert ze mij heel de tijd over te halen om te stoppen met school. Zelf heeft zij alleen een mbo 2 diploma en zit heel de dag thuis. Ook als ik werk probeer te zoeken haalt zij mij over om niet te gaan zoeken want 'er is toch niks beschikbaar'. Nu weet ik eigenlijk niet zo goed of ik haar moet vertrouwen..kijk ze is en blijft mijn familie...tuurlijk luister ik ook niet naar haar...maar waarom wilt zij dat ik ook 'niks' heb...of ga bereiken..lijkt alsof ze mij niet gunt..of overdrijf ik een klein beetje? wat denken jullie?
Wat ik denk? Dat je maar een bijzondere vriendin en zusje en klasgenoot en nichtje hebt.

Het is allemaal wat he?
himalaya wijzigde dit bericht op 30-11-2017 07:50
23.40% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als zelf gezond denkend mens weet jij, zoals ik lees, heus dat jij je eigen plan moet trekken. Leren en daarna of tijdens werken zijn verrijkingen voor je kop en portemonnee. Als klaplopende nichtjes/neefjes/vrienden/overig op de wereld dat NIET willen, dan is dat hun verlies. Waarom is niet relevant lijkt me.
*wil

En je moet gewoon je eigen plan trekken.
PinkUnicorn schreef:
30-11-2017 05:57
Als zelf gezond denkend mens weet jij, zoals ik lees, heus dat jij je eigen plan moet trekken. Leren en daarna of tijdens werken zijn verrijkingen voor je kop en portemonnee. Als klaplopende nichtjes/neefjes/vrienden/overig op de wereld dat NIET willen, dan is dat hun verlies. Waarom is niet relevant lijkt me.
Dit dus,
Vind het erg dat mensen zo neerkijken op de wereld. Jammer dat je zo denkt maar ik zoek het zelf wel uit.
Het kan goed zijn door haar negatieve attitude, nauwelijks een job kan vinden.

Ga gewoon blijven doen wat je wil doen en als ze commentaar heeft, vriendelijk zeggen dat je het erg jammer vind om zo tegenover het leven te staan.
Nicole :bye:
Ik zwaai mee, Koffie.

En zoals altijd ligt de schuld bij een ander, en kijk jij op anderen neer. Je leert er niets van.
Ze heeft geen zuivere motieven om jou over te halen, het lijkt erop dat ze vooral bang is dat jij haar voorbij gaat groeien. Ik zou haar niks meer over school of werk vertellen, het gesprek afkappen als zij erover begint en als ze dan nog doorgaat dan zou ik toch maar wat minder afspreken - of er gewoon helemaal niet naar luisteren en alles wat ze zegt je andere oor weer uit laten gaan.

En nee, je overdrijft niet. Ik denk dat je heel helder ziet waar zij naartoe wil.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
30-11-2017 09:51
Ze heeft geen zuivere motieven om jou over te halen, het lijkt erop dat ze vooral bang is dat jij haar voorbij gaat groeien. Ik zou haar niks meer over school of werk vertellen, het gesprek afkappen als zij erover begint en als ze dan nog doorgaat dan zou ik toch maar wat minder afspreken - of er gewoon helemaal niet naar luisteren en alles wat ze zegt je andere oor weer uit laten gaan.

En nee, je overdrijft niet. Ik denk dat je heel helder ziet waar zij naartoe wil.
ze zit niet lekker in haar vel...dat zie ik en als ik haar advies geef van start de opleiding samen met mij...krijg ik een neee ik weet toch niet wat ik wil. ik ben 21 zij 26.. zonde van onze band maar ik ben bang dat ik afstand moet nemen.
Liliana321 schreef:
30-11-2017 15:51
zonde van onze band maar ik ben bang dat ik afstand moet nemen.
Een beetje afstand betekent nog niet dat je haar uit jouw leven hoeft te bannen.
Het is een kwestie van zelf op jouw strepen staan. Jij geeft gewoon aan dat zaken als opleiding/studie en werk dingen zijn die jij zelf graag wil doen, dat het jouw keuze is en dat zij een andere mening mag hebben maar dat jij doet wat jou voor jouzelf het beste lijkt.

Als ze daar aanstoot aan gaat nemen, dan zal ze zelf daar verder mee moeten. Dat zij dan misschien afstand neemt van jou, is dan aan haar. Voor jou de uitdaging standvastig te zijn m.b.t. dit onderwerp en het bij zo'n korte mening houden en er verder niet meer over in discussie gaan.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven