Mode & Beauty alle pijlers

Dresscode black tie, kan dit?

26-11-2017 13:07 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort heb ik een gala, ik ga mee met een vriendin. Gala is organiseerd voor studenten van een bepaalde faculteit (leeftijd 18-21 jaar, ik ben zelf een wat oudere twintiger). Ik blijf die nacht bij een vriendin slapen en heb geen zin in een lange jurk, vind ik teveel gedoe allemaal. De dress code van het gala is 'black tie'. Ik weet wat het inhoudt maar soms heb je van die grensgevallen (in mijn beleving), zo ook mijn jurk. Ik heb niet heel veel jurken en weinig zin om speciaal hiervoor een jurk aan te schaffen.. :biggrin:

Het gaat om een zwarte fluwelen jurk. Hij valt tot iets onder de helft van mijn bovenbeen en het model lijkt hierop, alleen is de bovenkant helemaal recht en dus niet met zo'n rare inkeping. En geen zebraprint.

Kan dit of is dit echt te underdressed?
En moet er dan ook zo'n clutch bij?

Verdere informatie: ik ben 1.65, slank, en ik heb lichtbruin lang haar.
anoniem_346542 wijzigde dit bericht op 26-11-2017 13:30
1.29% gewijzigd
sinnombre schreef:
26-11-2017 21:32
Ik heb in mijn leven tientallen gala’s gehad van hét studentencorps. Met dezelfde dresscode. Denk je dat al die studenten zich eraan hielden? Nee joh!
Geen zorgen en doe gewoon dat jurkje aan.
Iedereen zuipt zo hard dat niemand de volgende dag nog weet wat je aanhad. Koop vooral niets nieuws! Het wordt vies en gaat kapot.
Ik heb dezelfde ervaring. Al vind ik een lange jurk wel gewoon mooier en gepaster.
Heb t jurkje niet kunnen zien, maar ik zou ongeacht wat de rest doet, me altijd aan een dresscode houden als die er is.
Lang dus.
sinnombre schreef:
26-11-2017 21:32
Ik heb in mijn leven tientallen gala’s gehad van hét studentencorps. Met dezelfde dresscode. Denk je dat al die studenten zich eraan hielden? Nee joh!
Geen zorgen en doe gewoon dat jurkje aan.
Iedereen zuipt zo hard dat niemand de volgende dag nog weet wat je aanhad. Koop vooral niets nieuws! Het wordt vies en gaat kapot.
Ik heb nog nooit een gala van het corps gehad dat een black tie dresscode had, deze waren in mijn tijd tenminste altijd white tie. Ik kan me niet voorstellen dat dat zo veranderd is in die paar jaar?
tiramisuusje schreef:
29-11-2017 08:33
Ik heb nog nooit een gala van het corps gehad dat een black tie dresscode had, deze waren in mijn tijd tenminste altijd white tie. Ik kan me niet voorstellen dat dat zo veranderd is in die paar jaar?
Dit. En bij ons werd het echt niet gewaardeerd als je je eigen interpretatie aan de dresscode gaf. Er werd juist erg gelet op wat je droeg bij binnenkomst, of het passend was. Sterker nog: had je geen panty aan dan gooiden ze een glas bier over je benen.. (gelukkig nooit zelf gehad). Het heeft ook te maken met respect voor de organisatie en andere gasten die zich wel netjes aan de voorschriften houden.
Het is wel zo dat niemand idd de volgende dag nog wist wat je aanhad haha. Maar dan hebben we altijd de foto’s nog 8)
De dresscode is ook aan verandering onderhevig, tegenwoordig mag een dame ook in een jurk tot de knie bij de black tie dresscode. Lang hoeft niet meer perse.
Always look on the bright side of life
Genoeg die op een studenten gala kort zwart jurkje aan doen. Kan prima. Clutch erbij. Jurkje met glitters of kleur was ook prima, meeste jurkjes die gedragen worden zijn vaak ugly eerlijk gezegd, en goedkoop, de mannen geven vaak meer uit aan mooi pak dan andersom (mijn mening). Maar is fluweel niet te warm straks?
Ik zit dit allemaal echt met verbazing te lezen.. een gala in een kort goedkoop glitterjurkje?? Zo oud ben ik nog niet maar er is dan wel veel veranderd de afgelopen tien jaar...
En dames die nu dan naar een gala gaan? (Geen studentengala maar een gewoon gala). Gaan jullie dan ook in korte jurkjes of wel gewoon lang? (Ik heb eenmaal per jaar kerstgala van man zijn werk en dan is wel iedereen in lang. Maar dat is dan miss een uitzondering tegenwoordig :huh:
Kun je niets huren? En anders kijk eens op marktplaat, of een mooie tweedehandse winkel?
Labalade schreef:
29-11-2017 10:34
Dit. En bij ons werd het echt niet gewaardeerd als je je eigen interpretatie aan de dresscode gaf. Er werd juist erg gelet op wat je droeg bij binnenkomst, of het passend was. Sterker nog: had je geen panty aan dan gooiden ze een glas bier over je benen.. (gelukkig nooit zelf gehad). Het heeft ook te maken met respect voor de organisatie en andere gasten die zich wel netjes aan de voorschriften houden.
Het is wel zo dat niemand idd de volgende dag nog wist wat je aanhad haha. Maar dan hebben we altijd de foto’s nog 8)
Oh lol!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven