Op naar de NIPT...

29-05-2017 21:54 3318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353

Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.

We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.

In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...

Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc

:cheer2: Hoera, ze is er!! :cheer2:
flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Lieve Flipje, reistijd is laatste waar je nu zorgen over hoeft te maken. Misschien is het mogelijk om veel zoveel mogelijk in de weekenden te doen en anders op je werk af en toe (halve) dag vrij nemen. Moet toch kunnen, maakt niet watvoor werk je ook doet? Ook jij hebt recht op verlof. Ik had tijdens mijn coschappen soms 5 uur per dag reistijd en zat 5.30 al in de trein om 8.00 aanwezig te zijn. Als je moet, dan doe je het ook. Dat komt echt goed. Je vindt vast een oplossing daarvoor. Misschien proberen om zo vroeg mogelijk afstpraak in te plannen zodat jullie maar halve dag werk missen en voor de file al weg zijn. :hug:
Allemachtig Flipje, wat een nachtmerrie en wat een verdriet :hug: . Kan me helemaal voorstellen dat ook de logistieke/praktische kant jullie aanvliegt. Waarom moet het allemaal zo moeilijk en oneerlijk zijn? Heb geen praktische tips, maar hoop zo ontzettend dat jullie het geluk in België mogen vinden en dat deze hele zware tocht uiteindelijk beloond mag worden. Heel veel sterkte lieverd.
Ik ben nu echt kots misselijk.

Krijg als klap op de vuurpijl net nog een enorm hatelijke reactie op mijn blog. Iets in de trant van 'eigen schuld, dikke bult' met de term 'vermoord' erbij.

Precies wat ik nu nodig had. Irmo, bedankt. Goede timing.

Wie weet leest hij/zij hier op de achtergrond mee, want hier komt doe anders op mijn blog terecht? Het is nou ook weer niet zo dat ik tienduizenden lezers heb ofzo.
Ach, Flipje, wat een verschrikkelijk nieuws weer!
En dan lees ik nu net je bovenstaand bericht...wat zijn er toch zieke mensen op deze aardkloot!
Natuurlijk zegt dit meer over diegene dan over jou, maar dat neemt niet weg dat dit het laatste is wat je nu kan gebruiken.

Even een andere vraag wat ik afvraag? Aan welke eisen moet je voldoen om in Maastricht in aanmerking te komen voor PGD? Ik vind het echt onvoorstelbaar dat jullie hier in NL echt niet geholpen kunnen worden, zo slecht!
Dan moet je zelf drager zijn van een bepaalde ziekte, en dan wordt er specifiek naar die ziekte gekeken. Omdat wij zelf gezond zijn komen we niet in aanmerking.
flipje2 schreef:
04-12-2017 23:02

Krijg als klap op de vuurpijl net nog een enorm hatelijke reactie op mijn blog. Iets in de trant van 'eigen schuld, dikke bult' met de term 'vermoord' erbij.

Wie weet leest hij/zij hier op de achtergrond mee, want hier komt doe anders op mijn blog terecht? Het is nou ook weer niet zo dat ik tienduizenden lezers heb ofzo.
Jeetje wat zijn er toch misselijke mensen..... alsof jullie hier zelf om gevraagd hebben en nog niet genoeg op jullie bordje hebben.
Sterkte en een dikke knuffel of 1000.
Flip als eerst heel veel sterkte. Het is ook echt een kut traject. Wij hebben hier ook wel eens het idee gehad dat we met lege handen konden komen te staan. Is gelukkig niet gebeurt, maar het was een lang er verveelt traject met ook verschillende miskramen.

Ik zou jouw vraag over pgs eens op zwangerschapspagina stellen. Ze hebben daar een apart gedeelte waar allemaal topics zijn over verschillende medicische trajecten. Er zit daar ook jammer genoeg veel ervaring.

Wel weet ik dat als je ziekenhuis mee werkt je niet voor elk dingetje naar België of Duitsland hoeft te rijden.
flipje2 schreef:

wtf? die is niet goed bij zn hoofd!
dikke knuffel :hug:
Hatelijke mensen kom je overal tegen en hebben vaak eigen, onderliggende problemen waardoor ze het nodig vinden om jou, in een toch al zo moeilijke situatie, nog even een trap na te geven onder het mom: “dan stijg ik, wanneer een ander leed heeft”... Compleet gestoord vanachter een PC - ziek en geen aandacht aan schenken :puh:

Ik heb mijn achternicht geappt over Jette - nog geen antwoord, maar hou je op de hoogte. Kon ik je maar naar Dr A. sturen dacht ik gister nog :'( K** zooi dit!!

En dat je dat gevoel hebt mbt abortus klinieken snap ik helemaal. Het staat los van je eigen situatie, maar ik had destijds dat gevoel ook wel eens... Lieve Flip, ik begrijp je, ik hoor je en ik ben met mijn gedachten bij je!! Hang in there :hug:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
He lieve Flip een hele dikke :hug:
Wellicht naïef van mij maar ik had gek genoeg geen rekening met dit scenario gehouden nadat jullie al een kloppend hartje hebben gezien.

Al doe ik nog zo mijn best om mij te verplaatsen in jou situatie om te voelen wat jou voelt dat is onmogelijk. Het is ongelofelijk rot dit. Ik vind je altijd zo een sterke vrouw maar wat je mee maakt is echt te heftig. :cry:

En v.w.b. die haatberichtjes dat is wel het laatste waar je je druk om moet maken er lopen zoveel gekke mensen rond die zijn jou tijd, aandacht of gedachten niet waard! :puh:

Ik hoop dat de stap naar het buitenland jullie een mooi gezin oplevert. Ennuh dit kan toch niet weer vette pech zijn lijkt mij? :redrose: :redrose: :redrose: :redrose:
:hug: :rose:
Goh Flip, ik moet steeds aan je denken. Hoe is het toch mogelijk dat het jullie nu weer overkomt. Hoe dan? Dat kan toch geen toeval meer zijn. En wat stom dat er in NL geen PGD mogelijk is. Zo is het naast ontzettend verdrietig ook nog gewoon heel onpraktisch.

Nog maar een extra knuffel :hug:
Flipje, dit bericht had ik niet verwacht. Kwam gisteren even spieken, werd er stil van.
Had zo gehoopt dat het geluk aan jullie kant stond.

Misschien een rare vraag, maar is er bij jouw ook gecontroleerd op stollingsstoornissen? Soms kan een stollingsstoornis waar jezelf geen last van hebt wel miskramen veroorzaken.

Dikke knuffel
@stolling:
Het kan natuurlijk geen kwaad om het te laten onderzoeken, maar de oorzaak lijkt me veel waarschijnlijker te liggen bij genetische afwijkingen.
In elk geval voor de eerste twee zwangerschappen is dit aantoonbaar de oorzaak geweest.

Ik zal het eens aankaarten bij mijn arts t.z.t.
Flipje, ik kom even uit de meeleesmodus om je heel veel sterkte te wensen.

Ik zie dat de link in je topic naar je blog is verwijderd ( ivm die idioot die het nodig vond om zo’n achterlijk bericht op je blog achter te laten), maar niet in je oude topic. Wellicht ook nog doen?

Nogmaals heel veel sterkte! Wat een ontzettend moeilijke periode maken jullie door. :there:
Flip, je kent mijn verhaal wellicht, dus ik ben niet helemaal neutraal, maar laat alsjeblieft je stolling testen. Het is gewoon een extra buisje bloed (en je wordt waarschijnlijk toch al leeggetapt voor andere dingen), en het kan je misschien wel zoveel extra leed besparen. Zelfde geld voor schildklier etc etc. Ik zou álles laten doorlichten - just to be sure.
Het is inderdaad niet erg voor de hand liggend in jouw geval, maar toch.
De bloedtest is volgens mij de thrombophilia (test ook o.a. voor Factor V Leiden). Die heb ik iig laten uitvoeren. En daar kwam bij mij niets uit destijds (ja MTHFR, maar dat is common) en dat lag ook niet in de lijn der verwachtingen - net zoals ik dat bij jou ook niet verwacht maar ik snap wel wat Bjorg zegt en het lijkt mij een valide punt.
De Karyotype hebben jullie na F. toch al gehad? En omdat die goed was, komen jullie niet in aanmerking voor PGS... Ik vind dat ontzettend oneerlijk, want nu moet je maar 'leed' (blijven) ondergaan en wordt er steeds de stempel pech op gedrukt, omdat er geen verband is tussen de genetische problemen van F & P en de miskramen daarna... :|
Anyway, achternicht inmiddels op de app gehad en vroeg haar naar haar ervaringen mbt Jette. Zij was er weer op aanraden van anderen geweest en is er prettig en (uiteindelijk) met succes geholpen. Zij vond dat ze er alles aan deden om niet alleen de zwangerschap tot stand te brengen maar ook om de zwangerschap tot een goed einde te brengen. Zij bevestigde dat er daar PGS gedaan wordt.... :heart: :hug:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Waarschijnlijk een domme vraag maar ben een leek.
Waarom plaatsen ze niet twee terug?
Jane Doe schreef:
05-12-2017 16:35
Waarschijnlijk een domme vraag maar ben een leek.
Waarom plaatsen ze niet twee terug?
Geeft niet hoor, maar er zijn twee redenen:
- Het mag niet vanwege het risico op complicaties bij een tweelingzwangerschap. Het is alleen toegestaan bij vrouwen >38 jaar (ik ben 29).
- Als het zou mogen dan willen we het zelf niet, want stel je eens voor dat je één gezond kindje draagt en één ernstig ziek kindje. Dan loop je het risico om ook het gezonde kindje te verliezen wanneer het zieke kindje zou overlijden tijdens de zwangerschap waardoor de bevalling (veel te vroeg) op gang komt...
Waarom is pgs niet toegestaan in Nederland?
flipje2 schreef:

Wat is dat voor zieke klootviool!? (6)
cookie84 schreef:
05-12-2017 16:51
Waarom is pgs niet toegestaan in Nederland?
Alleen PGD (diagnostiek) mag, en PGS (screening) mag niet.

Dus als flipman en ik een ernstige genetische ziekte zou hebben of dragen (bijvoorbeeld dragerschap taaislijmziekte o.i.d.) en er zou X% kans zijn op en gezond kind een Y% kans op een ziek kind, dan zou het mogen.
Maar flipman en ik zijn gezond, en dan valt het niet onder (gerichte) diagnostiek maar onder (brede) screening, en dat is niet toegestaan in NL.
Jeetje Flip ik lees je verschrikkelijke nieuws nu pas.. zoals jij zegt abortus klinieken vol en jullie als wensouders staan met lege handen. En waarom nu dit weer. Echt niet tof!

Ik hoop zo dat je ergens snel geholpen kan worden of dat 1 van de andere 3 een plakker wordt maar ja we hopen steeds en jij zit steeds met de ellende.
Was er maar iemand die wat kon doen wat hielp!!
Sterkte lieverds.
Flipje nee, ik lees net dat de echo niet goed was. Ik weet niet wat ik zeggen moet, ben er stil van :rose: :hug:
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
Ik wil je niet storen, maar wel even laten weten dat ik nog steeds (veel) aan je denk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven