Op naar de NIPT...
maandag 29 mei 2017 om 21:54
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353
Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.
We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.
In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...
Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc
Hoera, ze is er!!
Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.
We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.
In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...
Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc
flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
maandag 4 december 2017 om 17:47
Lieve flipje, ik kan er niet bij hoeveel leed jullie samen moeten meemaken, wat is het toch ontzettend oneerlijk. Heel veel sterkte en kracht de aankomende tijd. Mocht je meer willen weten, ik loop zelf in Gent vanwegen herhaalde miskramen en ga over een paar maanden beginnen met PGS. Mocht je meer willen weten mag je het altijd vragen of mij een privé berichtje sturen.
Liefs, Bloem
Liefs, Bloem
maandag 4 december 2017 om 20:25
We zijn zo vreselijk verdrietig... zo oneerlijk.
Abortusklinieken hebben hun handen vol aan mensen die helemaal geen kind willen en zomaar zwanger worden. Waarom krijgt iemand die toch geen kind wil niet een miskraam??
Wat is er toch mis met ons?
We zijn steeds banger dat we uiteindelijk met lege handen zullen blijven staan.
Abortusklinieken hebben hun handen vol aan mensen die helemaal geen kind willen en zomaar zwanger worden. Waarom krijgt iemand die toch geen kind wil niet een miskraam??
Wat is er toch mis met ons?
We zijn steeds banger dat we uiteindelijk met lege handen zullen blijven staan.
maandag 4 december 2017 om 20:30
Het is ook zo ontzettend verdrietig Flipje... 4x op een rij zwanger en elke keer gaat het mis. Het is jullie zo ontzettend gegund zwanger te raken van een gezond en levensvatbaar kindje.
Heel heel veel sterkte met dit verdriet en met alle moeilijke keuzes waar jullie nog voor komen te staan. Ik hoop erg dat ze jullie in België kunnen helpen.
Heel heel veel sterkte met dit verdriet en met alle moeilijke keuzes waar jullie nog voor komen te staan. Ik hoop erg dat ze jullie in België kunnen helpen.
maandag 4 december 2017 om 20:50
Ik weet ook helemaal niet hoe we het ooit voor elkaar moeten krijgen om een behandeling in België te doen - praktisch gezien dan. 
Ik werk zelf 40 uur per week, en man misschien nog wel het dubbele daarvan (eigen zaak). Ik zit nu even naar de reistijd naar Jette, Gent en Antwerpen te kijken en ik schrik me te pletter.
In de doordeweekse verkeersdrukte zullen we twee tot vier uur nodig hebben voor een enkele reis...
Daar kan ik natuurlijk al mijn vakantie uren aan besteden, maar dan kunnen we zelf niet meer op vakantie en lopen we straks nog een burn-out op ook als we pech hebben.
Wat een teringzooi!!
Ik werk zelf 40 uur per week, en man misschien nog wel het dubbele daarvan (eigen zaak). Ik zit nu even naar de reistijd naar Jette, Gent en Antwerpen te kijken en ik schrik me te pletter.
Daar kan ik natuurlijk al mijn vakantie uren aan besteden, maar dan kunnen we zelf niet meer op vakantie en lopen we straks nog een burn-out op ook als we pech hebben.
Wat een teringzooi!!
maandag 4 december 2017 om 21:06
maandag 4 december 2017 om 21:14
Flip, klinkt alsof je misschien toch even iets praktisch wil horen, naast alle steunbetuigingen.
Misschien ken je deze al en/of heb je er iets aan.
https://www.freya.nl/kinderwens/praktis ... ndelingen/
Ik kan niet inschatten hoe je (werk) situatie is, maar praat eens met je werkgever als je dat nog niet gedaan heb, misschien zijn jullie werkgevers wel heel begripvol. Daarnaast: het is maar werk! Dat kan ook (tijdelijk) niet fulltime....(als de financiële situatie dat toelaat natuurlijk).
(Of misschien weet je dit allemaal al, dan sorry).
Misschien ken je deze al en/of heb je er iets aan.
https://www.freya.nl/kinderwens/praktis ... ndelingen/
Ik kan niet inschatten hoe je (werk) situatie is, maar praat eens met je werkgever als je dat nog niet gedaan heb, misschien zijn jullie werkgevers wel heel begripvol. Daarnaast: het is maar werk! Dat kan ook (tijdelijk) niet fulltime....(als de financiële situatie dat toelaat natuurlijk).
(Of misschien weet je dit allemaal al, dan sorry).
maandag 4 december 2017 om 21:14
Lieve Flip wettelijk gezien heb je gewoon recht op betaald kort verzuim verlof voor afspraken voor vruchtbaarheidsbehandelingen. Zie; https://www.freya.nl/kinderwens/praktis ... ndelingen/
Daar heeft je man natuurlijk niets aan, maar geldt wel voor jou.
Je leidinggevende weet van jullie traject toch? Misschien is het een goed idee om met haar/ hem om de tafel te gaan zitten dat jullie dit overwegen.
Het blijft onvoorstelbaar kl#te en verdrietig en een lang en onzeker traject maar voor dit soort praktische zaken is vast een oplossing te vinden.
Dikke knuffel en nog 1000 knuffels.
Daar heeft je man natuurlijk niets aan, maar geldt wel voor jou.
Je leidinggevende weet van jullie traject toch? Misschien is het een goed idee om met haar/ hem om de tafel te gaan zitten dat jullie dit overwegen.
Het blijft onvoorstelbaar kl#te en verdrietig en een lang en onzeker traject maar voor dit soort praktische zaken is vast een oplossing te vinden.
Dikke knuffel en nog 1000 knuffels.
maandag 4 december 2017 om 21:24
maandag 4 december 2017 om 21:27
Jeetje Flipje, ben er even stil van
. Het was (is) jullie zo enorm gegund! Kan jullie alleen maar enorm veel sterkte wensen..
Ik weet niet waar je woont, maar heb je ook al eens gekeken hoe Duitsland bereikbaar is? Wellicht is dat praktischer en ook daar hebben ze meer mogelijkheden dan in Nederland. Ook heb ik gehoord dat ze soms samenwerken met Nederland. Dus dat je bijvoorbeeld in je "eigen ziekenhuis" een controle hebt (bv follikel meting) en dat de echte ingrepen dan daar plaatsvinden. Maar dat praktische is altijd een oplossing voor. Eerst dit verdriet ruimte geven
Ik weet niet waar je woont, maar heb je ook al eens gekeken hoe Duitsland bereikbaar is? Wellicht is dat praktischer en ook daar hebben ze meer mogelijkheden dan in Nederland. Ook heb ik gehoord dat ze soms samenwerken met Nederland. Dus dat je bijvoorbeeld in je "eigen ziekenhuis" een controle hebt (bv follikel meting) en dat de echte ingrepen dan daar plaatsvinden. Maar dat praktische is altijd een oplossing voor. Eerst dit verdriet ruimte geven
maandag 4 december 2017 om 21:38
Even ter verduidelijking: Flipje schrijft hierboven dat haar man een eigen zaak heeft dus natuurlijk heeft hij ook recht op, alleen met een eigen bedrijf maakt dat defacto niets uit. Vandaar mijn opmerking.
maandag 4 december 2017 om 21:43
Sorry, dat had ik even gemist...
Ik had idd beter moeten lezen
maandag 4 december 2017 om 21:49
Ik weet dat ik er recht op heb, maar met het werk wat ik doe maak ik het alleen maar moeilijker voor mezelf door veel uren afwezig te zijn.
En voor man is het al helemaal lastig. Overdag minder werken betekent 's avonds en in het weekend meer werken.
Voor zover ik weet is PGS net als in NL ook niet toegestaan in Duitsland, dus dat is geen optie. Bovendien weet ik niet of dat veel makkelijker zou zijn, want casa flip staat in Noord-Holland. Elk buitenland is ver weg.
En voor man is het al helemaal lastig. Overdag minder werken betekent 's avonds en in het weekend meer werken.
Voor zover ik weet is PGS net als in NL ook niet toegestaan in Duitsland, dus dat is geen optie. Bovendien weet ik niet of dat veel makkelijker zou zijn, want casa flip staat in Noord-Holland. Elk buitenland is ver weg.
maandag 4 december 2017 om 21:53
Geen probleem natuurlijk, maar vandaar de aanvullende opmerking.
Ik ben overigens idd van mening dat het waar mogelijk heel prettig is dit soort afspraken samen te kunnen doen juist omdat het zo emotioneel belastend traject is (zeker gezien de enorm verdrietige achtergrond van Flip en Flipman in dit traject).
Maar lieve Flipje uit de praktische zaken zullen jullie ongetwijfeld wel goed uit komen. Maar eerst afscheid nemen van deze zo gewenste zwangerschap en dit verdriet weer zo goed en kwaad als mogelijk is verwerken.
maandag 4 december 2017 om 22:07
*even uit de meeleesmodus*
eerst heel veel sterkte de komende tijd.
ik heb zelf ICSI gehad in Gent (om heel andere redenen dan bij jou) en woon in midden nederland. de eerste en de laatste echo vond plaats in gent, net zoals de punctie en natuurlijk de terugplaatsing. alle echo's tussendoor konden gewoon in nederland, in mijn eigen ziekenhuis. ik belde dan de resultaten gewoon door (geloof ik, is alweer 7 jaar geleden).
Dus ik hoefde niet om de dag naar Gent.
ik werkte toen 36 uur en kreeg gewoon ziekteverlof. Bij de punctie (2 keer) 1 keer overnacht vantevoren in Gent (omdat we anders heeeel vroeg op pad moesten). Ik heb ook wel eens een keertje bij mijn zus (woont in Breda) geslapen).
Mijn partner is niet elke keer meegeweest. alleen bij de intake en de puncties.
Verder vond ik het een fijn, weliswaar ouderwets ziekenhuis maar met tijd en aandacht voor de patienten.
eerst heel veel sterkte de komende tijd.
ik heb zelf ICSI gehad in Gent (om heel andere redenen dan bij jou) en woon in midden nederland. de eerste en de laatste echo vond plaats in gent, net zoals de punctie en natuurlijk de terugplaatsing. alle echo's tussendoor konden gewoon in nederland, in mijn eigen ziekenhuis. ik belde dan de resultaten gewoon door (geloof ik, is alweer 7 jaar geleden).
Dus ik hoefde niet om de dag naar Gent.
ik werkte toen 36 uur en kreeg gewoon ziekteverlof. Bij de punctie (2 keer) 1 keer overnacht vantevoren in Gent (omdat we anders heeeel vroeg op pad moesten). Ik heb ook wel eens een keertje bij mijn zus (woont in Breda) geslapen).
Mijn partner is niet elke keer meegeweest. alleen bij de intake en de puncties.
Verder vond ik het een fijn, weliswaar ouderwets ziekenhuis maar met tijd en aandacht voor de patienten.