Op naar de NIPT...

29-05-2017 21:54 3318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353

Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.

We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.

In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...

Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc

:cheer2: Hoera, ze is er!! :cheer2:
flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Lieve Flipje, wat een verschrikkelijk nieuws ... Een hele dikke knuffel, ik hoop dat jullie een oplossing vinden voor het reisprobleem.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Wereldlichtjesdag... hier heeft een kaarsje voor F*, P* en jullie andere sterretjes gebrand.

:hug:
:cry: Wat een vreselijk naar en oneerlijk nieuws hebben jullie gehad. Houd het dan nooit op? :hug:
Ik kom nog altijd hier even lezen hoe het gaat, maar het blijft helaas eindigen in verdriet. Heel veel sterkte aan jullie beide, en ik hoop dat jullie eindelijk verder kunnen komen in Belgie.
:hug: Ik denk ook veel aan jullie.
Lieve Flipje, ik denk geregeld aan jullie. Het is zo intens verdrietig dat jullie dit keer op keer mee maken.... en dan de enorme onzekerheid of en zo ja wanneer het jullie gegeven is zwanger te worden van een gezond en levensvatbaar kindje. Je hebt er niets aan maar het is jullie zo ontzettend gegund.

Hebben jullie deze week nog een afspraak in het ziekenhuis of is het afwachten tot de miskraam vanzelf op gang komt?
Dikke knuffel :hug:
Lieve Flipje, ik kom je hier een dikke knuffel geven. Ik hoop voor je dat de miskraam uit zichzelf op gang komt en je niet nare dingen hoeft te ondergaan. Ik denk aan je meid! :lips: :hug: :hug:
Flipje, ik lees het laatste nieuws nu pas.
Ik weet niet wat ik moet zeggen behalve dat ik het heel erg voor jullie vind.
:hug:
Flipje, ook hier wordt aan je gedacht en worden kaarsjes aangestoken. :hug:
Nog geen nieuws hier. Voel me nog steeds behoorlijk zwanger.
Nu daarbij helaas ook een beetje ziekjes.
Ik denk dat we het nog 1 week zullen afwachten, maar ik heb er eigenlijk weinig vertrouwen in dat het dan ook al los komt.
Ik denk aan jullie :redrose:
Lieve Flip,

Ik denk ook regelmatig aan je. Laat in 2018 het geluk aan jullie zijde staan :heart:
Ik wil steeds iets schrijven, maar niks van wat ik te melden heb dekt de lading of helpt de situatie minder rot te maken. Ik denk echter wel aan je en hoop dat je miskraam toch vanzelf op gang mag komen, al was het maar om je weer wat vertrouwen terug te geven.
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
Ben deze dagen flink ziek geweest helaas (verkoudheid).

Qua miskraam nog geen enkel 'teken van leven' gehad. Geen kramp, geen drupje bloed.

Ik wil eigenlijk eind komende week wel een beetje tot actie overgaan maar, heel suf, met een volle agenda & de feestdagen voor de deur kan ik daar eigenlijk helemaal geen geschikt moment voor vinden...
Wat een lastige keus Flipje.... en dan ook nog ziek/ verkouden erbij echt niet fijn (understatement). Is het een idee om na de kerst cytotec te gebruiken? Of is je agenda dan ook nog erg vol?

Aan de andere kant ‘ziek-is-ziek’ als jij graag nog voor de kerst wil proberen of de miskraam met cytotec op gang komt dan is het echt niet vreemd om je een paar dagen ziek te melden. (Dat gezegd hebbende ik vind het ook echt lastig om mij ziek te melden en doe er altijd alles aan om te kunnen werken... maar probeer te onthouden dat jij altijd voor gaat.)
Jeetje Flip ook dat nog, dan heb je al snel nieuws verwerkt je lichaam het ook nog niet eens.

Ik kan er verder weinig van zeggen vind het zo maar voor je maar ja wat heb je daar aan. Schiet je ook geen bal mee op.
Flipje, er is sowieso geen geschikt moment volgens mij.
Het is zo waardeloos en hoewel het altijd k*t is, helpt de tijd van het jaar er ook niet echt bij.
Weet nog zo goed dat ik vorig jaar net voor kerst (en dus net na het overlijden van B ) echt even de stad in moest om een broek te kopen. En ik werd daar zo ontzettend verdrietig van, al die blije mensen en iedereen die je fijne dagen wenste. Echt, ik had ze het liefst allemaal neergehoekt.

Denk veel aan je en hoop zo ontzettend keihard dat 2018 heel veel beter wordt voor jullie :hug:
Ik denk dat we het vrijdag maar gewoon gaan doen. Ik zie er wel wat tegenop omdat ik er de vorige keren met de cytotec uiteindelijk toch niet zonder curettage vanaf kwam, maar we hopen op het beste...
Wat dat betreft zou ik het liefste echt blijven afwachten, maar met 39 maanden onvervulde kinderwens is het nu helaas toch echt een beetje klaar met mijn/ons geduld.
Duufje schreef:
19-12-2017 10:26
[...]
Echt, ik had ze het liefst allemaal neergehoekt.
[...]
Hahahaha, ik heb wel eens overwogen om een tijdje kickboks lessen te nemen, alléén maar om dat soort agressie kwijt te kunnen... ;-D
Flipje, even een praktische noot: bij ons in het ziekenhuis geven ze een tweede kuur cytotec na een week als de eerste niet voldoende heeft gewerkt. Volgens mijn verpleegkundige heb je dan net zo'n grote kans dat je daarna schoon bent als met een curettage. Ik heb ook beide keren 2 kuren gehad en pas bij de 2e kwam het echt los
Dank je wel voor je antwoordt. Kan me voorstellen dat je dat risico niet wil lopen.
Heel veel sterkte voor nu.
Sterkte flipje, hopelijk gaat de cytotec zijn werk doen..
Lieve Flip, hoe is het vrijdag gegaan?
Dit is voor heel veel mensen een heerlijke tijd van het jaar. Voor andere mensen is dit de meest pijnlijkste periode van het jaar. Mijn gedachtes gaan uit naar jullie en ik hoop dat jullie nog een moment vinden dat jullie samen even genieten.
Ik gun iedereen natuurlijk een goed, gezond en mooi 2018. Maar jullie gun ik het even wat meer, dat hebben jullie echt zo verdiend!
Ik weet nog niet of je het al ingenomen hebt, maar in ieder geval denk ik aan je. Bah - zo vlak voor de feestdagen... Maar wat Duuf ook zegt: er is nooit een geschikt moment. Ook ik hoop dat 2018 heel veel beter voor je/jullie wordt!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Niet begonnen, het kan gewoon niet zo vlak voor de kerst. Als er ook maar iets mis zou gaan, vallen alle familie etentjes in het water.

Misschien dan maar tussen kerst en o&n ofzo.
Sterkte Flipje met deze dagen. Ik kan me voorstellen dat het niet meevalt om juist nu gezellig te gaan doen. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven