Onzeker geworden
maandag 4 december 2017 om 14:54
Goedemiddag,
Ik ben in het voorjaar met vroegpensioen gegaan. Na 40 jaar gewerkt te hebben in de zorg. Een jaar geleden verhuisd naar een andere stad. Bijna 3 jaar weduwe en financieel niks te klagen. Dus kan ik leuk vrijwilligerswerk werk doen om me nuttig te maken en nieuwe mensen leren kennen. Nu heb ik diverse soorten vrijwilligerswerk gedaan. Dagbesteding met ouderen bijvoorbeeld. Maar na 1 maand was ik dat zat. Dat sjoelen en spelletjes spelen ging mij vervelen. 2 keer kookvrijwilliger geweest. Ik leek wel een kok in een restaurant Maar ik voelde mij gebruikt. Toen achter een balie gewerkt bij een gemeentehuis. (Zie andere topic) Daar paste ik niet in het team. Ik had een vriend. Deze relatie is stuk gelopen. Heb verder goed contact met familie en goede vrienden. Maar zij hebben ook hun doordeweekse bezigheden.
Waar het mij omgaat dar ik weinig aansluiting vindt hier in de buurt. Iedereen is op zichzelf. En met zichzelf bezig. Paar bij buurvrouw koffie wezen drinken. Maar komt nooit zelf spontaan. Ik ben een spontaan en sociaal mens. Ik begrijp er niks van. Alles maakt mij onzeker. Alsof ik een vreemde eend ben. Het lijkt net of mensen zich tegen mij keren en ik heb alleen maar goede bedoelingen. Leuke omgang met mensen. Wat is er aan de hand?
Ik ben in het voorjaar met vroegpensioen gegaan. Na 40 jaar gewerkt te hebben in de zorg. Een jaar geleden verhuisd naar een andere stad. Bijna 3 jaar weduwe en financieel niks te klagen. Dus kan ik leuk vrijwilligerswerk werk doen om me nuttig te maken en nieuwe mensen leren kennen. Nu heb ik diverse soorten vrijwilligerswerk gedaan. Dagbesteding met ouderen bijvoorbeeld. Maar na 1 maand was ik dat zat. Dat sjoelen en spelletjes spelen ging mij vervelen. 2 keer kookvrijwilliger geweest. Ik leek wel een kok in een restaurant Maar ik voelde mij gebruikt. Toen achter een balie gewerkt bij een gemeentehuis. (Zie andere topic) Daar paste ik niet in het team. Ik had een vriend. Deze relatie is stuk gelopen. Heb verder goed contact met familie en goede vrienden. Maar zij hebben ook hun doordeweekse bezigheden.
Waar het mij omgaat dar ik weinig aansluiting vindt hier in de buurt. Iedereen is op zichzelf. En met zichzelf bezig. Paar bij buurvrouw koffie wezen drinken. Maar komt nooit zelf spontaan. Ik ben een spontaan en sociaal mens. Ik begrijp er niks van. Alles maakt mij onzeker. Alsof ik een vreemde eend ben. Het lijkt net of mensen zich tegen mij keren en ik heb alleen maar goede bedoelingen. Leuke omgang met mensen. Wat is er aan de hand?
maandag 4 december 2017 om 15:04
als ik je topics eens doorlees, heb je problemen op je (vrijwilligers)werk, met je familie, met je dochter, met vrienden, met de buurvrouw etc.
Over het algemeen is het niet zo, dat alle anderen ´gek´zijn.
Natuurlijk, ik ken jou niet. Maar er is vast iets in jou, dat maakt dat mensen massaal zo op je reageren. Probeer daar de vinger eens op te leggen, houd jezelf eens een spiegel voor. Of vraag het eens aan anderen.
Schiet niet in de verdediging, maar kijk waar je zelf dingen kunt veranderen, zonder in je gelijk te gaan zitten.
Over het algemeen is het niet zo, dat alle anderen ´gek´zijn.
Natuurlijk, ik ken jou niet. Maar er is vast iets in jou, dat maakt dat mensen massaal zo op je reageren. Probeer daar de vinger eens op te leggen, houd jezelf eens een spiegel voor. Of vraag het eens aan anderen.
Schiet niet in de verdediging, maar kijk waar je zelf dingen kunt veranderen, zonder in je gelijk te gaan zitten.
maandag 4 december 2017 om 15:06
Wat vind je leuk om te doen? Misschien van daaruit iets zoeken. Een teamsport, een breiclub, een leesclub, ik noem maar wat. Ook zou je bv met de vrijwilligerscentrale kunnen bespreken wat voor vrijwilligers waar nodig zijn en dan gewoon nog wat proberen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
maandag 4 december 2017 om 15:08
maandag 4 december 2017 om 15:12
Ik zie een match made in heavenredbulletje schreef: ↑04-12-2017 14:58Je bent VRIJ!!! Je bent verlost van de verplichte maatschappelijke participatie als je met pensioen bent. Ga lekker reizen mens ipv jezelf nog vast te willen leggen in onbetaalde slavernij!
maandag 4 december 2017 om 15:17
maandag 4 december 2017 om 15:47
Daarom juist. Kunnen jullie elkaar toezwaaien
maandag 4 december 2017 om 16:01
Mijn ervaring is dat mensen in een dorp vaak socialer met elkaar omgaan. Misschien een idee om naar een dorp te verhuizen?
Daarnaast zou ik aanraden om bij een sportvereniging te gaan. Sport verbroederd en op deze manier leer je snel nieuwe mensen kennen. Wellicht kan je iets betekenen (bijv. op basis van vrijwlligerswerk en/of een bestuursfunctie).
Daarnaast zou ik aanraden om bij een sportvereniging te gaan. Sport verbroederd en op deze manier leer je snel nieuwe mensen kennen. Wellicht kan je iets betekenen (bijv. op basis van vrijwlligerswerk en/of een bestuursfunctie).
maandag 4 december 2017 om 16:08
Dat is het lastige van verhuizen op latere leeftijd. Alle groepjes zijn al gevormd, mensen keren zich niet tegen je, maar ze zitten gewoon al vol met van alles. Verhuis je met schoolgaande kinderen dan krijg je op het schoolplein en ouderavonden wel contact. Ben je ouder dan lukt het op die manier niet meer. Kijk eens of er een buurthuis is waar wat georganiseerd wordt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 5 december 2017 om 08:37
ik verzin het niet hoor, ik lees gewoon jouw eigen postscaithlin schreef: ↑04-12-2017 15:17Lilialinda. Ik zeg ik heb goed contact met familie en vrienden. Ik heb met niemand problemen en geen ruziezoekster. Na het overlijden van mijn man is er veel veranderd. Dus ik ben bezig mijn leven opnieuw in te richten. En dat is soms niet makkelijk. En ik voel mij niet aangevallen. Kom op zeg.
In maart mbt je familie
in februari mbt je dochter
dinsdag 5 december 2017 om 09:00
dinsdag 5 december 2017 om 12:28
Precies dat is het Swifty. Mijn leven is zo veranderd. Jij snap het. Dat is beter dan dat negatieve commentaar van Lililinda. Mijn leven is zo veranderd in een paar jaar tijd: overleden man en verhuizing. Ben nog steeds ermee bezig. En dan dat negatieve commentaar van Lililinda schiet ik niks mee op.
dinsdag 5 december 2017 om 13:31
ik ben niet negatief hoorcaithlin schreef: ↑05-12-2017 12:28Precies dat is het Swifty. Mijn leven is zo veranderd. Jij snap het. Dat is beter dan dat negatieve commentaar van Lililinda. Mijn leven is zo veranderd in een paar jaar tijd: overleden man en verhuizing. Ben nog steeds ermee bezig. En dan dat negatieve commentaar van Lililinda schiet ik niks mee op.
Het is alleen heel wijs om altijd je eigen aandeel te bekijken, en als ik jou loep, heb je met meerdere mensen problemen. Dat is vervelend. Dan is het prettig die problemen bij jezelf aan te pakken. Hen kun je niet veranderen, je eigen aanpak wel.
dinsdag 5 december 2017 om 13:49
dinsdag 5 december 2017 om 15:34
JA precies. Geef jezelf de tijd om te wennen, en mocht het echt niet iets voor je zijn, je hoeft niet op de 1e plek te blijven, als het nu vrijwilligerswerk is of wat anders. Er zijn nu eenmaal leukere en minder leukere plekken. Misschien heb je ook veel geluk gehad met je vorige omgeving. Dus, geef niet op, niet aan jezelf twijfelen, de habitat waar jij je goed bij voelt is er wel, dus gewoon uit proberen , en doorgaan zoeken, als het huidige het niet is.caithlin schreef: ↑05-12-2017 12:28Precies dat is het Swifty. Mijn leven is zo veranderd. Jij snap het. Dat is beter dan dat negatieve commentaar van Lililinda. Mijn leven is zo veranderd in een paar jaar tijd: overleden man en verhuizing. Ben nog steeds ermee bezig. En dan dat negatieve commentaar van Lililinda schiet ik niks mee op.