Werk & Studie alle pijlers

deeltijdopleiding doktersassistent

05-12-2017 19:40 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik wil mij heel graag omscholen. Momenteel werk ik 24 uur bij een baan waar ik doodongelukkig van wordt. Helaas is er in dit vak in mijn woonomgeving bijna niets anders te vinden en dus zou ik graag (weer) willen studeren.
Nu lijkt doktersassistent mij een fantastisch beroep, maar kan ik hier in het noorden (Groningen ) geen bbl of deeltijdopleiding vinden. Voltijd naar school is niet echt een optie in combinatie met vaste lasten en 2 kleine kinderen.
Heeft iemand tips voor mij?
Ik zou bijvoorbeeld ook wel de LOI thuisstudie willen doen maar lees daar veel slechte verhalen over (slechte begeleiding, niet in aanmerking komen voor een stageplaats)

Tips en ervaringen worden erg gewaardeerd
Er is niet veel werk als doktersassistente, hier in Groningen zeker niet..
Omscholen naar iets anders een optie
Ik ken iemand die de opleiding in Leeuwarden heeft gedaan, is dat geen optie?
Dank cookie, iets anders kan natuurlijk, maar wat?!? De werkgelegenheid is hier nu eenmaal niet fantastisch, dus waar kies je dan voor? Vind het erg lastig

@girlpower, weet je toevallig ook waar ze de opleiding heeft gevolgd? In deeltijd?
Is tandartsassistente misschien iets voor je? Iets meer baan kans in.
helemaal niets.... de hele dag in monden kijken...

Doktersassistent lijkt mij juist zo leuk omdat je er meerdere kanten mee op kan: huisartsenpraktijk, poliklinieken, privé klinieken, consultatiebureau etc.
De combinatie van medische handelingen en toch ook redelijk administratief lijkt mij leuk. Ik heb nu een vrij administratief beroep in combinatie met veel klant contact per mail en telefoon. Die combi vind ik leuk al zou ik ook erg graag weer direct contact met cliënten willen en liever iets minder zakelijk/commercieel dan dat ik nu heb.
Hee de eerste zin is weggevallen. Tandartsassistente lijkt mij juist niet zo leuk.... ik vind monden... tjaa ik hou er niet van. Nou weet ik wel dat je als doktersassistent ook wel handelingen moet doen die niet allemaal leuk zijn maar zal daar toch meer variatie in zijn
Medische administratie iets?
Ik heb mij al verdiept in medisch secretaresse, maar daarvan wordt juist gezegd, kies voor doktersassistent, daar is meer werk in. Ik ga sowieso eens langs bij de open dagen bij de ROC en zal eens gaan bellen met huisartenpraktijken en ziekenhuizen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven