Lijf & Lijn alle pijlers

Nieuwe afvalgroep 20+ kilo

05-11-2017 11:31 514 berichten
Er zijn al veel groepen op het forum, maar de meeste zijn al even bezig, waardoor je in een groep stapt waar iedereen elkaar al kent en samen ook al kilo's kwijt zijn. Ik wil graag vers beginnen. Wie doet er met me mee?

Ik ben sinds mijn zwangerschap veel te zwaar en heb al verschillende keren geprobeerd af te vallen, maar steeds haak ik na max een paar weken af en ik hoop dat ik het wel volhoud als ik medestanders heb.

Wil je ook in de tabel? Geef dan je gegevens hieronder door, dan kunnen we elkaar aanmoedigen en ondersteunen.

NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtStreefgewicht
HaPu301,7598,497,475
Jemima261,74126,4119,375
Zonnetje341,5799,59960
Coosje351,688683,870
Spruitelf351,7799100,577
Jadarian311,78130115
Kniptor381,708785,965
Stepperdestep301,68116116,3
Minime3331,70117,3106,580
MsBrightside281,77105101,372
Jillzred261,60113,810970
Pipa341,7210198,985
WakeUpje321,57777357
Babypink1,5777
Miluska271,739586,670
Sunshine199225115,5109,975
Platypoes441,74112,5111,495
Bluekiss311,808970
Jekkalo341,6596,2
Vajana391,68108105,778
Bonsai1,8011498,580
Madelief2791,870
Boekjes441,66144,6143,3124,9
Candy421,76119,895,180
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 09:01
60.87% gewijzigd
Ik ben echt waardeloos bezig al een paar dagen. Sinterklaas nekt me. Dit weekend twee chocolade letters gegeten :-o
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
05-12-2017 11:15
@bonsai, ik denk dat het erg veel eten is. En veel koolhydraten en suiker. Dat zet extra aan. Twee boterhammen én een wafel én ontbijtkoek is echt een flinke lunch met veel khd. En denk niet dat je echt 1000kcal verbrandt met 1 uur wandelen en 1 uur fietsen. Ongeacht wat Runkeeper zegt. Wel echt balen. Snel de schouders er weer onder!

Ik ga morgen weer wegen. Denk niet dat er nu weer zo veel af is. Beetje slordig geweest met proporties.

Gisteren gegeten:

- ochtend cambridge-pap met extra vezels
- tussendoor: halve cambridge reep
- lunch: shake
- tussendoor: halve reep
- 's avonds: kipkluifjes uit de oven en gevulde portobello's met geitenkaas en spinazie, ui, knoflook
- later op de avond: stukje blauwe kaas
en verder heel veel water.

Niet heel netjes. Iets te veel kaas vrees ik. Maar die is nu weer op dus gebeurt niet meer.

Vandaag:

- pap (ontbijt)
- reep (lunch)
- gevulde paprika met tonijn, courgette en beetje feta, rode ui
- en vanavond na de naailes nog een shake
Je hebt gelijk, denk ik. Ik ben te 'lief' voor mezelf. Wat vult ontbijtkoek en een rijstwafel nou, het is alleen maar voor de lekker.

Vandaag:
Ontbijt: magere kwark, drupje vla en havermout
Lunch: salade
Diner: zoete aardappel uit de oven, runderworstje en doperwten met wortels (tjah, kinderen he... :D )

Ik heb weer een uur gefietst en hoop na het naar bed brengen van de kinderen nog de moed te hebben om een uur door te wandelen.
Waren ze wel lekker, Hapu? Morgen issie weer weg en kun je weer aan de bak!
Bonsai schreef:
05-12-2017 17:25
Waren ze wel lekker, Hapu? Morgen issie weer weg en kun je weer aan de bak!
Ze waren heerlijk. Van die luxe Jamin letters :hello:
Minime: ik heb dat ook met koolhydraten hoor! Kan er naar snakken.
Ik eet het nu nauwelijks (alleen al ik ergens mee eet) maar merk dat als ik het nu eet Mn darmen hard moeten werken.
Ik hoop dat je er komend weekend van kan genieten en het wegen morgen meevalt!

Hapu: 2 letters nog wel!

Bonsai: is het wandelen nog gelukt?
Yes!
Netjes hoor!

Ik blijf het sporten een dingetje vinden.
Ben deze week 3 avonden van huis, ben aan het einde van Mn werkdag moe.
Werk 32 uur dus ik ben 1 dag vrij maar dan ben ik samen met dochter.
Het kost me erg veel moeite om een 2e x te gaan (ben maandag wel geweest).
Hoop dat ik de motivatie kan vinden om te gaan hardlopen.

Lig nu overigens ook op de bank. Had vanmiddag chocolaatjes gehad van het werk. Ik heb vandaag slechts 1400kcal gehad dus zou een chocolaatje kunnen nemen (al blijft de vraag of ik het er bij 1 kan laten) maar ben te moe om op te staan...
Goedemorgen dames
Woensdag weegdag. Ik zag vanmorgen 98,0 op de weegschaal.
Toch wel afgevallen dus. Zal niet door het eten komen :)
Misschien helpt t dat ik deze week 4x een flink stuk ben gaan lopen/hardlopen. In alle vroegte want anders krijg ik het ook niet voor elkaar met ons gezin en m’n 4 dagen werken. Dus ik sta dan om 5.30u naast m’n bed

Hopen dat ik deze motivatie vast kan blijven houden!

Minime; jij hebt al een mooie start gemaakt hoor. Op welk moment ga je eigenlijk weer andere voedingsmiddelen toevoegen? Misschien dat dan ook je fixatie op eten wat minder wordt...

Bonsai: herkenbaar wat je schrijft hoor. Als ik pasta eet, ben ik sowieso de dag erna zwaarder. Zelfs als ik het overdag verder netjes heb gedaan. Blijkbaar zijn pasta en ik geen goede combi (maar het is zo lekker..)

HaPu: gelukkig is Sinterklaas vanaf nu weer het land uit :) Heb je genoten van die letters? Ik ben me dit jaar vooral te buiten gegaan aan gevulde speculaas.... en warme chocomel....

Wakeupje: en?? Heb je nog een chocolaatje genomen ;) ?

Fijne dag allemaal!!
Nou, toch 0,1 kwijt. Was een beetje bang dat ik aangekomen was, dus ik ben blij.

@spruitelf, goed dat je zo vaak de deur uit gaat in de ochtend. Zo vroeg uit bed komen vind ik met dit koude weer echt retezwaar, maar ik vind het wel altijd fijn als ik eenmaal buiten ben. De stad is nog stil en de lucht voelt nog fris. Kan ik echt energie mee opbouwen voor de rest van de dag.
Spruitelf, wat knap van jou! In alle vroegte zoveel kunnen doen deze week. Ik doe het je niet na! Ik ben deze week ook vier keer gaan sporten (om afgelopen weekend te compenseren), maar als ik er mijn wekker voor had moeten zetten zou het nooit zijn gelukt.

Bonsai, het is op zich wel normaal dat je gewicht 2 kilo of zo schommelt door vocht enzo. Zo'n groot verschil in een dag kan onmogelijk vet zijn lijkt me. Ik ben hier standaard zwaarder nadat ik patat heb gegeten. Echt altijd. Soms een halve kilo, maar ik ben ook wel eens 1,5 kilo zwaarder geweest 'the day after'. Heel demotiverend. Hou vol en hopelijk ben je de kilo's ook snel weer kwijt. Je bent al een heel eind he, met afvallen! Ik vond het overigens niet teveel hoor, je eerste eetlijstje.

WakeUpje, kun je niet kijken naar of er iets aan sport is dat je thuis kan doen? Zodat je niet de deur uit hoeft, maar toch een half uurtje (of zoiets) aan beweging hebt? Een fitnesslesje op youtube of zoiets als de nike trainingsapp?

HaPu, sinterklaas weer uitgezwaaid? Is het gelukt om de draad weer op te pakken? Ik had het ook moeilijk met chocola afgelopen weekend (toen vierden wij sinterklaas). Ik merkte ook meteen dat het hek van de dam was. Zelfs maandag had ik meer moeite om gezond te eten omdat ik de dag daarvoor chocola gegeten had. Het is me wel gelukt, maar ik realiseer me weer heel goed hoe moeilijk het is om met mate ongezond te eten. En dat brengt me tot het volgende: hebben jullie een soort plan voor kerst gemaakt? Wat gaan jullie wel eten en wat niet? Hier hebben we standaard een dag of vier kerst en dat is genoeg voor mij om helemaal terug te vallen in oude patronen :facepalm:

Voor degenen die een speciaal dieet volgen (zonder koolhydraten of met repen en shakes enzo): wanneer besluit je dan weer normaal te gaan eten? Of is dit iets wat jullie (deels?) blijven doen?

Ik heb me vanochtend weer gewogen. -1kg! Voor de tabel: ik weeg nu 89,1. Super blij mee, vooral omdat ik dus echt wel heb gezondigd. Ik heb vandaag voor het eerst ook echt spierpijn van het sporten. Het voelt heel goed om (na al die maanden stilzitten tijdens de zwangerschap) nu weer lekker bezig te zijn. Ik merk meteen dat ik veel beter in m'n vel zit als ik sport. En officieel heb ik nu geen obesitas meer, alleen nog maar 'gewoon' overgewicht! :cheer2:
Miluska, -1kg is al een heel lekker resultaat maar geen obesitas is een nog mooiere mijlpaal!
Ik eet geen/nauwelijks koolhydraten en ben van plan om dat vol te houden. Misschien niet zo strikt als nu maar ik voel me er ook echt beter bij.
En qua sport wil ik idd op de woensdag als ik niet ga sporten thuis wat doen, nu nog uitvoeren!

Spuitelf, respect voor het vroege tijdstip! 05:30 is echt vroeg en blijven liggen is veel makkelijker dan opstaan om te sporten!

Hier 73,8. -0,6 sinds vorige week. Valt een beetje tegen aangezien ik echt de hele week <1800kcal heb gegeten en dus echt niet gesnoept (ook gisteravond niet).
Hou het er maar op dat dit een schommeling is en geniet maar van de resultaten van jullie :)
miluska schreef:
06-12-2017 08:24
Ik ben hier standaard zwaarder nadat ik patat heb gegeten. Echt altijd. Soms een halve kilo, maar ik ben ook wel eens 1,5 kilo zwaarder geweest 'the day after'. Heel demotiverend.
Hier moest ik wel om lachen. Het zou juist motiverend moeten werken om dus niet te beginnen aan ongezond eten (want 1,5kg zwaarder the day after).
-
anoniem_358913 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 14:27
99.76% gewijzigd
Getverdemme, sta ik vanmorgen op de weegschaal, weeg ik 112,1 kilo. Dat is 1,1 kilo meer t.o.v. vorige week!
Ik heb gisteravond mezelf toegestaan wat chocoladepepernoten gegeten.
Het lijkt nu wel alsof mijn lijf heeft gezegd: JOEHOE - eindelijk weer rotzooi. Vasthouden die hap. VASTHOUDEN!!!

Valkuil van mij is om nu te denken "what the heck, het helpt dus allemaal niets. Ik ga weer lekker snoepen.".
En dat, dames, gaan we dus NIET doen! Ik negeer mijn weegschaal en ga dóór.
Maar stiekem baal ik me rot.
Misschien moet ik de batterij van de weegschaal gaan vervangen of mijn nachthemd eens wegen. Misschien weegt deze wel 1,1 kg? Normaal weeg ik me bloot. ;)
-
anoniem_358913 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 14:28
99.61% gewijzigd
Deze wilde ik jullie niet onthouden: https://www.youtube.com/watch?v=lQ6-nCLeDsI
Goedemorgen!

Ik heb het de afgelopen week erg druk gehad. Maar ik lees dat jullie voor dezelfde strubbelingen hebben gestaan. Ben blij dat het sinterklaasfeest weer voorbij is. Heb echt teveel gesnoept en slecht gegeten (te weinig eerder).
Toch stond vanmorgen de weegschaal op 83,8! Dus dat is weer 300 gram er af. En zolang ik maar gestaag naar beneden blijf gaan vind ik het goed.

Ik zie ook veel goede resultaten weer bij jullie!

@hapu; ik bedoelde de bloemkool. Top recept!

@vajana: kun je die 30 day shred nog online vinden? Wilde daar een paar maanden terug mee beginnen, maar stond niet meer op YouTube.
@ Platypoes: misschien heb je gisteren of eergisteren teveel zout gegeten? Dan zou het inderdaad gewoon vocht kunnen zijn. En één kledingstuk kan al snel een halve kilo wegen afhankelijk van omvang en materiaal.
En opgeven moet je inderdaad niet doen, want je weegt nog steeds minder dan toen je begon. Dat is iets om aan vast te houden!
Vandaag gewoon extra veel drinken zodat je dat vocht er uit kan plassen en fok de weegschaal
Precies dat Hapu! Er zijn zoveel redenen waarom je de ene dag iets zwaarder bent of kunt zijn als de dag er voor. Idd lekker veel water drinken. Komt goed hoor!
Zijn er trouwens ook al meiden die niet meer meeschrijven?
Er zijn er een paar die ik al tijden niet meer gezien heb, maar omdat er meer zijn die alleen zo af en toe een update geven en wel meelezen laat ik de tabel voorlopig maar onaangeroerd.
Ook weer gewogen net. -1,4! Dus nieuwe gewicht is 108,3. Totaal al -9 exact. Gaat goed hier!
Zo, ik zie allemaal goede resultaten. Wat is iedereen lekker bezig!

Ik zit deze week voor mijn werk in een hotel. Ik kan dus niet wegen, maar ik vrees ook het ergste. Omdat er met collega's met lunch en diner in restaurants gegeten wordt, heb ik deze week veel minder invloed op wat ik eet (bij het ontbijt maak ik natuurlijk wel gezonde keuzes).
Gister was ik van plan om 's avonds te gaan sporten in de sportschool van het hotel, maar ik voelde behoorlijk wat druk (zowel sociale- als werkdruk) om met mijn collega's in de bar te zitten, dus dat goede voornemen ging ook niet door.

Mijn doel voor deze week is dus om gelijk te blijven, want in deze omstandigheden is dat het beste resultaat dat ik kan verwachten. Volgende week maar extra mijn best doen :sigh:
Update: vandaag 109.9. Dus net onder de grens van 110kg jeej! Op naar de 100.
Zoals meerdere hier wel moeite gehad met die heerlijke chocoladeletters.

Nu 3 wkn tot kerst.. jullie al ideeën voor een lekker maar toch enigszins gezond kerstmenu?
Sunshine: ik zou gewoon lekker genieten van je kerstdiner en de rest eromheen op bezuinigen. Dus iets minder wijn, geen fris of alleen light. Nagerecht met lekker fruit. En niet teveel chocola. Dan kan die ene dag met kerst prima.

Ik ben beide dagen weg, dus heb er verder geen invloed op wat er op tafel komt. Probeer dan dus bovenstaande eigen adviezen aan te houden :d

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven