Ruzie om kerstboom

06-12-2017 08:53 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel kinderachtig maar toch echt zo. Ruzie met partner om wel/geen kerstboom of echt/nep.
Ik ben hoogzwanger en lees dat er in de gemiddelde kerstboom 25.000 insecten zitten als luizen, mijten, springstaarten, motten en spinnen.
Nu heb ik het niet op insecten maar ik ben fobisch voor spinnen. Vorig jaar ook een kerstboom gehad en daar kwamen 2 spinnen uit toen man niet thuis was.
Ik wil het gewoon niet nu ik weet dat er nog veel meer in huist, ik krijg daar echt de kriebels van en ik ben al dagen aan de schoonmaak ( nesteldrang) en wil gewoon een schoon huis voor de baby. Ik heb geen rust als ik weet dat die boom vol insecten zit. Partner vindt het onzin en wil per se een boom want dat hoort en is gezellig. Nep vindt hij helemaal niks.
Hoe komen we hier uit?
Partner vindt mij onredelijk en ik vind dat hij geen rekening houdt met mij.
Je kan de kerstboom insprayen met siliconenspray tegen bugs.
Dat zou ik wel buiten doen want anders is je vloer spiegelglad.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
06-12-2017 10:23
Spuit hem eerst af met de tuinslang. Ook goed voor de boom zelf.
Ja dat is een goeie! Dat geeft een beter gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
06-12-2017 10:23
Je kan de kerstboom insprayen met siliconenspray tegen bugs.
Dat zou ik wel buiten doen want anders is je vloer spiegelglad.
Is dat niet schadelijk voor mens en huisdier?
Alle reacties Link kopieren
Suy schreef:
06-12-2017 09:01
Jij hebt last van je hormonen en je vriend kan daar best voor 1x rekening mee houden vind ik;-)
Die hormonen kun je zelf ook een beetje temperen door wat relativeringsvermogen. Echt waar.
Alle reacties Link kopieren
dat van die schuur vind ik ook niet echt een verbetering
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
06-12-2017 10:29
Is dat niet schadelijk voor mens en huisdier?
Ja. Voor het milieu in het algemeen, waar inderdaad ook mens en dier in leven.
Bloemetjefresia schreef:
06-12-2017 10:29
Is dat niet schadelijk voor mens en huisdier?
Nee hoor. Als je een keer sprayt buiten vergaat de wereld niet meteen.

En de siliconensprays zijn in opkomst bij bijvoorbeeld vlooien bestrijden, Blijkt veel minder slecht te zijn voor huisdier en mens dan ouderwets gif.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 10:35
45.23% gewijzigd
turquasi schreef:
06-12-2017 10:31
dat van die schuur vind ik ook niet echt een verbetering
Dat is waar. In zo'n schuur stikt het ook van de beesten en die zien die boom waarschijnlijk als een stukje natuurlijke habitat om lekker in weg te kruipen.
Alle reacties Link kopieren
Hmm dat klinkt logisch inderdaad. Geen schuur dan, wel afspuiten met de tuinslang.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
06-12-2017 10:33
Nee hoor. Als je een keer sprayt buiten vergaat de wereld niet meteen.

En de siliconensprays zijn in opkomst bij bijvoorbeeld vlooien bestrijden, Blijkt veel minder slecht te zijn voor huisdier en mens dan ouderwets gif.
Je moet helemaal geen gif spuiten en siconenspray gewoon ook zoveel mogelijk vermijden. Vooral niet gebruiken om van een irrationeel gevoel af te komen.
Bloemetjefresia schreef:
06-12-2017 10:37
Hmm dat klinkt logisch inderdaad. Geen schuur dan, wel afspuiten met de tuinslang.
Nou prima toch?
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
06-12-2017 10:15
Ik lees net dat de kans dat de beestjes uit je kerstboom komen en door je huis kruipen erg klein is, omdat zowel de kerstboom als het huis te droog is. Ik lees ook dat de kans op beestjes kleiner is als je een boom neemt die speciaal gekweekt is voor de Kerst.
Want beestjes vragen eerst aan een boom of hij daar staat voor kerst of gewoon zomaar voor de sier?? :huh:
IJskoffie schreef:
06-12-2017 10:05
Ik vind het altijd een beetje flauw om als zwangere vrouw alles op de hormonen te gooien, ook als je totaal onredelijk bent.
Dit wilde ik ook zeggen.
Ik vind het zelf senorm kinderachtig, zo weet ik er ook nog wel een paar...
Alle reacties Link kopieren
mendy schreef:
06-12-2017 10:49
Want beestjes vragen eerst aan een boom of hij daar staat voor kerst of gewoon zomaar voor de sier?? :huh:
Ik heb het ook maar gelezen, hè? Maar ik gok zomaar dat die bomen gekweekt worden in een kas waar minder insecten leven dan in een natuurlijke omgeving, waardoor er dus minder kans is dat er insecten in komen dan bij kerstbomen die buiten groeien.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Heb alleen pagina 1 gelezen en vind dat er behoorlijk lomp gereageerd wordt.
Zijn we allemaal nooit zwanger geweest, of vergeten hoe dit voelt?

Ja, TO, je reageert hormonaal, maar ook als je je daar nu overheen zet en je vriend zijn zin geeft zal dit blijven knagen. Je denkt nu niet rationeel en zeker met nesteldrang zal dit gevoel alleen maar sterker worden zodra de boom er staat. Tijdens mijn zwangerschap zou het volgende scenario zich waarschijnlijk voltrokken hebben:

We kopen toch een boom, omdat ik geen aansteller wil zijn.
's nachts kan ik weer eens niet slapen door de in de weg zittende buik en in het donker denk ik aan alle beestjes in de boom. Ik ga niet kijken, maar slaap niet meer.
De volgende nacht kan ik het niet meer laten en ga naar beneden om de vloer en de takken te controleren.
De 3e nacht is het klaar en flikker ik de boom buiten.

Zeg tegen je vriend dat hij gelijk heeft en dat je hormonaal reageert, maar dat jij je niet prettig voelt en dat het maar voor 1x is. Volgend jaar voer je de discussie opnieuw zonder hormonen. Als hij niet 1 jaar kan indimmen is hij de aansteller.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
06-12-2017 11:12
Ik heb het ook maar gelezen, hè? Maar ik gok zomaar dat die bomen gekweekt worden in een kas waar minder insecten leven dan in een natuurlijke omgeving, waardoor er dus minder kans is dat er insecten in komen dan bij kerstbomen die buiten groeien.
Ik vroeg me vooral hardop af hoe dat dan zit. Voor zover ik weet worden kerstbomen gewoon buiten op een veld gekweekt. Misschien dan toch iets met bestrijdingsmiddelen ofzo
Alle reacties Link kopieren
Koop een boom bij de Albert Hein. Daar staan ze lekker warm binnen. Dan zijn al die beestjes er daar al uit gelopen.
Nou ik ben niet zwanger en stuurde een kwartier geleden zonder dit topic gezien te hebben mijn man een artikel waarin dit stond over beestjes in kerstbomen. Mijn begeleidende tekst was dat ik nu zeker weet dat ik de nepperd van zolder trek.
Alleen van het idee al krijg ik kriebels.
Geen zin om op mijn hoede kerstballen op te hangen.
Hoewel ik nu dus ook m'n bedenkingen heb over die nepperd op zolder (op zolder zitten ook spinnen) hahaha!
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
06-12-2017 10:31
Die hormonen kun je zelf ook een beetje temperen door wat relativeringsvermogen. Echt waar.
Ach zeker, tuurlijk. Maar zolang de hormonale buien over schattige dingen als kerstbomen gaan denk ik.....laat lekker gaan die hormonen.
En aan vriend; wees blij dat het om een onschuldige kerstboom gaat en geef haar lekker gelijk.
silviaapje schreef:
06-12-2017 11:41
Nou ik ben niet zwanger en stuurde een kwartier geleden zonder dit topic gezien te hebben mijn man een artikel waarin dit stond over beestjes in kerstbomen. Mijn begeleidende tekst was dat ik nu zeker weet dat ik de nepperd van zolder trek.
Alleen van het idee al krijg ik kriebels.
Geen zin om op mijn hoede kerstballen op te hangen.
Hoewel ik nu dus ook m'n bedenkingen heb over die nepperd op zolder (op zolder zitten ook spinnen) hahaha!
Heb je ook al je vloerkleden, beddengoed en bank- en stoelbekleding de deur uit gedaan?
Alle reacties Link kopieren
mendy schreef:
06-12-2017 10:49
Want beestjes vragen eerst aan een boom of hij daar staat voor kerst of gewoon zomaar voor de sier?? :huh:
Nee.. beestjes houden niet van onnatuurlijke uitheemse vegetatie in een monocultuur.
Maar van gebiedseigen planten met dynamiek en een gevarieerd voedselaanbod onder andere..
TheSky=moreBlue@Malibu
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
06-12-2017 11:23
Heb alleen pagina 1 gelezen en vind dat er behoorlijk lomp gereageerd wordt.
Zijn we allemaal nooit zwanger geweest, of vergeten hoe dit voelt?

Ja, TO, je reageert hormonaal, maar ook als je je daar nu overheen zet en je vriend zijn zin geeft zal dit blijven knagen. Je denkt nu niet rationeel en zeker met nesteldrang zal dit gevoel alleen maar sterker worden zodra de boom er staat. Tijdens mijn zwangerschap zou het volgende scenario zich waarschijnlijk voltrokken hebben:

We kopen toch een boom, omdat ik geen aansteller wil zijn.
's nachts kan ik weer eens niet slapen door de in de weg zittende buik en in het donker denk ik aan alle beestjes in de boom. Ik ga niet kijken, maar slaap niet meer.
De volgende nacht kan ik het niet meer laten en ga naar beneden om de vloer en de takken te controleren.
De 3e nacht is het klaar en flikker ik de boom buiten.

Zeg tegen je vriend dat hij gelijk heeft en dat je hormonaal reageert, maar dat jij je niet prettig voelt en dat het maar voor 1x is. Volgend jaar voer je de discussie opnieuw zonder hormonen. Als hij niet 1 jaar kan indimmen is hij de aansteller.
Ja natuurlijk weet ik hoe het voelt als je hormonaal bent, dat neemt niet weg dat die hormonen maar de overhand moeten krijgen en dat alles moet wijken voor een zwangere vrouw onder de hormonen. Die hormonen kun je best een beetje laten dimmen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Momzilla...... leuk joh voor hem
snoopylynn wijzigde dit bericht op 06-12-2017 13:28
1.59% gewijzigd
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
06-12-2017 11:23
Heb alleen pagina 1 gelezen en vind dat er behoorlijk lomp gereageerd wordt.
Zijn we allemaal nooit zwanger geweest, of vergeten hoe dit voelt?
Twee keer zwanger geweest en twee keer ondanks de hormonen niet veranderd in een onrealistische hormonale draak. Kom zeg, je kan toch na blijven denken? Als ik door hormonen of vanwege een ander excuus ontzettend de neiging heb om iemand op zijn bek te slaan, hoef ik daar toch ook niet aan toe te geven?
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
06-12-2017 09:32
Oke ik geef toe misschien wordt mijn reactie gestuurd door hormonen.... maar ik voel het wel even zo.

Ik loop ook door de natuur maar niet zomaar door bosjes of langs takken af, niet onbezorgd zeg maar. Dat komt door de spinnenangst. Ik ga overigens niet rennen voor elk insect. Maar als ik me een voorstelling maak van een hele boom vol beestjes krijg ik daar echt de kriebels van. Dat ding moet naast de box staan. Ik weet het niet word er gewoon onrustig van.
Overigens wil ik het gewoon nu niet, volgend jaar wil ik man best tegemoet komen.

Zou er een ( niet giftige) spray zijn?

Ik wil er ook helemaal geen ruzie om maken en wil man ook niet het kerstgevoel ontnemen. Maar ik voel me er echt rot bij.

Niets hormonaals. Je bent fobisch.
En daar kun je je voor laten behandelen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven