Ruzie om kerstboom

06-12-2017 08:53 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel kinderachtig maar toch echt zo. Ruzie met partner om wel/geen kerstboom of echt/nep.
Ik ben hoogzwanger en lees dat er in de gemiddelde kerstboom 25.000 insecten zitten als luizen, mijten, springstaarten, motten en spinnen.
Nu heb ik het niet op insecten maar ik ben fobisch voor spinnen. Vorig jaar ook een kerstboom gehad en daar kwamen 2 spinnen uit toen man niet thuis was.
Ik wil het gewoon niet nu ik weet dat er nog veel meer in huist, ik krijg daar echt de kriebels van en ik ben al dagen aan de schoonmaak ( nesteldrang) en wil gewoon een schoon huis voor de baby. Ik heb geen rust als ik weet dat die boom vol insecten zit. Partner vindt het onzin en wil per se een boom want dat hoort en is gezellig. Nep vindt hij helemaal niks.
Hoe komen we hier uit?
Partner vindt mij onredelijk en ik vind dat hij geen rekening houdt met mij.
Alle reacties Link kopieren
Suy schreef:
06-12-2017 11:44
Ach zeker, tuurlijk. Maar zolang de hormonale buien over schattige dingen als kerstbomen gaan denk ik.....laat lekker gaan die hormonen.
En aan vriend; wees blij dat het om een onschuldige kerstboom gaat en geef haar lekker gelijk.
het gaat over niet onbezorgd in een bos durven lopen. Over geen kerstboom in huis durven halen. Niet iets tijdelijks. En wat er schattig aan is begrijp ik al helemaal niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
06-12-2017 13:18
Niets hormonaals. Je bent fobisch.
En daar kun je je voor laten behandelen.
Oke ik geef toe misschien wordt mijn reactie gestuurd door hormonen.... maar ik voel het wel even zo.

En in die zin staat zo ongeveer alles: je bent irrationeel maar niet van plan daar maar iets aan te veranderen. Je ondergaat het lijdzaam en de rest moet daar ook voor wijken. Niet dat dat hoeft trouwens,
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
06-12-2017 13:18
Niets hormonaals. Je bent fobisch.
En daar kun je je voor laten behandelen.

Nah...
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
06-12-2017 13:20
het gaat over niet onbezorgd in een bos durven lopen. Over geen kerstboom in huis durven halen. Niet iets tijdelijks. En wat er schattig aan is begrijp ik al helemaal niet.
Wie bepaalt dat we allemaal onbezorgd in bossen moeten rondlopen? Dat mag iedereen toch voor zichzelf bepalen, wie zijn wij om daar wat van te vinden?
Met schattig bedoel ik dat een kerstboom een onschuldig onderwerp is. De fobie erachter gaat idd om iets groters.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor je man,maar ik zou hem even ( de kerstboom) buiten laten staan en goed kijken of er wat in zit.
Kwam er ooit achter waar alle mini vliegjes bleven in de winter...
En troost je,die spinnen zijn nog niet zo erg: toen ik hoogzwanger alles schoon had en lekker op de bank zat kwam er ineens aan de andere kant van de bank een muis mij bekijken...
nessemeisje schreef:
06-12-2017 13:15
Twee keer zwanger geweest en twee keer ondanks de hormonen niet veranderd in een onrealistische hormonale draak. Kom zeg, je kan toch na blijven denken? Als ik door hormonen of vanwege een ander excuus ontzettend de neiging heb om iemand op zijn bek te slaan, hoef ik daar toch ook niet aan toe te geven?
Nee, natuurlijk moet je hormonen niet alles te laten domineren. Als dat zo was groeide heel veel kinderen vaderloos op vrees ik, want of de beste man was wat aangedaan, of hij was met de noorderzon vertrokken. Maar we hebben het nu over een onbenullige kerstboom.
Tegenwoordig heb je kunstbomen die niet van echt te onderscheiden zijn, luchtverfrisser met dennengeur erbij en hoppakee. Net echt :lol:
regenhaag schreef:
06-12-2017 11:35
Koop een boom bij de Albert Hein. Daar staan ze lekker warm binnen. Dan zijn al die beestjes er daar al uit gelopen.
Dit is toch wel HET advies denk ik. Ruzie opgelost ;)
Alle reacties Link kopieren
Mojn man wilde ook nooit een nepperd, totdat we bij intratuin
Kwamen en er inderdaad ook mooie nepperds bestaan .
We hebben gewacht tot ma kerst
En er toen eentje gekocht van 2 mtr hoog, van 400 voor 150 euro .
Jij vraagt onze mening: dit is de mijne:
Ik vind het echt te gay voor woorden als een man zich tot ruzie aan toe bemoeit met de feestdecoratie.
Ik vind jullie allebei een beetje zeuren. Maar snap jou ivm troep meer. De rede waarom ik ook een nepperd heb.

Maar jullie situatie gezien, zou ik alsnog een echte nemen die al binnen heeft gestaan. En elke dag lekker de naalden opzuigen.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik op het platteland woon, heb ik mijn schrik voor spinnen verloren. Ik laat ze gewoon zitten.

Ik zou een leuke kunstkerstboom kopen, waar de verlichting al in zit. Scheelt tijd met op zetten.

Weet je wat je anders doet? Neem lekker zelf initiatief, en ga naar de kringloop winkel. Daar hebben ze kunstkerstbomen voor een habbekrats. Als manlief begint te klagen, dan heeft die boom in ieder geval niet veel gekost.
Alle reacties Link kopieren
HasseSimonsdochter schreef:
06-12-2017 18:08
Jij vraagt onze mening: dit is de mijne:
Ik vind het echt te gay voor woorden als een man zich tot ruzie aan toe bemoeit met de feestdecoratie.
Bah. Wat een hetero reactie.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 100 jaar een echte kerstboom en er is werkelijk nog nooit een spin uit gekropen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de kerstboom versierd en 20 spinnen gevonden. In de bak met kerstversiering die het hele jaar in de kelder had gestaan. De boom zelf heb ik nog niet op levende have kunnen betrappen.

TO, je baby loopt voorlopig nog niet zelf naar de boom en eventuele beestjes gaan echt niet op zoek naar een baby. Waar ben je bang voor?
Alle reacties Link kopieren
Dat is een goede vraag... waar ben ik bang voor...
niet zozeer voor onzichtbare beestjes ( mijten, die ook in je bank of bed wonen). Ook niet voor motten. Luizen vind ik niet eng maar gewoon een goor idee. Ik ben wel bang voor spinnen en die sprongdingen ( zien eruit als spinnen). Ik ben bang dat ze eruit komen en op de bank komen of op de muur achter mij of opeens over de vloer rennen bij mijn voeten of in de box. Ik weet echt dat ze niks doen, mij of mijn baby niet gaan aanvallen maar ik schrik gewoon zo van de aanblik van zo’n ding.

Als ik zoiets lees dan zie ik meteen een plaatje voor me van een boom die krioelt van beestjes. Nu weet ik wel dat dat niet waarschijnlijk is ( al komt het voor na een rondje google weet ik dat). Voor ik dat had gelezen was het ook niet zo’n ding. We hebben altijd echte bomen gehad, al hoefde het van mij nooit zo ivm gedoe en naalden. Vorig jaar was partner een paar weken weg en zat ik met die boom waar spinnen uitkwamen waar ik erg van geschrokken was en me hulpeloos voelde. Uiteindelijk is iemand gekomen maar heb me toen echt rot gevoeld. Die herinnering is weer gaan leven door dat artikel denk ik.
Rare fobie, maar afin.

Als je man van zo'n ridicuul punt al een probleem maakt, kan hij nog lachen als het kindje er eenmaal is. Dan gaan er wel meer dingen niet meer zoals hij dacht dat ze zouden gaan of hij zou willen.

Sterkte! :mrgreen:
Ceylon schreef:
06-12-2017 09:16


Als compromis zou ik voorstellen dat je een rondje tuincentrum doet en investeert in een mooie kunstboom en dat je daarnaast een paar mooie kerststukjes uitzoekt vanwege de geur.
Juist een kunstmatige geur is slecht voor de baby!

Paar echte takken als kerststukje is natuurlijk niets mis mee, maar daar zitten vast ook beestjes in ;-)
HaPu schreef:
06-12-2017 15:47

Tegenwoordig heb je kunstbomen die niet van echt te onderscheiden zijn, luchtverfrisser met dennengeur erbij en hoppakee. Net echt :lol:
Die luchtverfrisser is dus wel echt slecht.
Wikka schreef:
07-12-2017 01:50
Die luchtverfrisser is dus wel echt slecht.
Je moet de baby het ook niet in de mond laten stoppen....
:facepalm:
HasseSimonsdochter schreef:
06-12-2017 18:08
Jij vraagt onze mening: dit is de mijne:
Ik vind het echt te gay voor woorden als een man zich tot ruzie aan toe bemoeit met de feestdecoratie.
:high5:
Ps: ik had hier serieus echt nog nooit bij stilgestaan, dat er eventueel beestjes (spinnen?! O_O ) in echte bomen zouden zitten. Nog nooit iets van gemerkt. Gelukkig.

Ik ben panisch voor spinnen én ik zit op het randje van smetvrees (niet echt hoor, maar ik hou wel héél erg van super netjes, fris en hygiënisch huis). Dus ik snap dat je het geen fijn idee vindt. Maar ik denk echt dat het wel meevalt met al die beestjes.

De redenen dat ik al in geen tijden 'n echte boom meer in huis heb:
1) ik werd gek van de naalden die in mijn vingers, armen en gezicht prikten bij het omhoog (en een paar weken later weer omlaag..) sjouwen van de kerstboom
2) ik werd gek van de naalden in mijn huis!

De laatste jaren ben ik dus zeer tevreden met mijn mooie grote net echte nep boom. Die zet ik in no time op en haal ik in no time weer uit elkaar. En dan gaat ie fijn de berging weer in. Scheelt me een hoop gedoe! :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor team bloemetjesfresia :-D

Ik heb denk ik al 30 jaar een kunstboom en ik vind het heerlijk. Geen gedoe met een boom in een emmer doen, al die dennennaalden in je huis. Gesleep en uitzoeken van de boom. De een is te klein, de ander te kaal. Nee geef mij maar een neppert

En het scheelt je een hoop geld
anoniem_127384 wijzigde dit bericht op 07-12-2017 02:47
22.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zijn kerstcadeau is in elk geval erg gemakkelijk: het boekje
“Help, ik heb mijn partner zwanger gemaakt”, van Kluun.
Zijn tip voor mannen die met een zwangere vrouw leeft: ga plat op de grond liggen en wacht tot de storm is overgewaaid.... hahahaha!
Ik gooi hem er nog maar even in, omdat je ook gezien je laatste post behoorlijk fobisch overkomt.
hebjehaarookweer schreef:
06-12-2017 10:05
De enige manier om over zoiets heen te komen, is exposure. Dat kun je zelf doen, en het kan geleidelijk: eerst wel een tak aanraken, dan insecten observeren, vervolgens een klein spinnetje op je hand laten lopen (desnoods met een handschoen aan, als je het anders niet trekt), en zo steeds verder.

Ik was ooit ook panisch voor spinnen. Tot ik alleen kwam te wonen, en er niemand meer was om ze te vangen terwijl ik twee kamers verderop hysterisch stond te gillen :P Een paar jaar later stond ik in een Midden-Amerikaans mangrovebos in een wiebelig bootje enthousiast supergiftige spinnen te fotograferen. Het kan dus echt overgaan.
Overigens is hier ook professionele hulp voor. Fobieën kunnen verlammend werken, maar ze zijn vaak zeer goed te behandelen.
Alle reacties Link kopieren
Als je een boom haalt, meen gelijk een insectenspray mee. Inspuiten, boom een nachtje in de schuur en vrij van spinnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven