Ruzie om kerstboom
woensdag 6 december 2017 om 08:53
Heel kinderachtig maar toch echt zo. Ruzie met partner om wel/geen kerstboom of echt/nep.
Ik ben hoogzwanger en lees dat er in de gemiddelde kerstboom 25.000 insecten zitten als luizen, mijten, springstaarten, motten en spinnen.
Nu heb ik het niet op insecten maar ik ben fobisch voor spinnen. Vorig jaar ook een kerstboom gehad en daar kwamen 2 spinnen uit toen man niet thuis was.
Ik wil het gewoon niet nu ik weet dat er nog veel meer in huist, ik krijg daar echt de kriebels van en ik ben al dagen aan de schoonmaak ( nesteldrang) en wil gewoon een schoon huis voor de baby. Ik heb geen rust als ik weet dat die boom vol insecten zit. Partner vindt het onzin en wil per se een boom want dat hoort en is gezellig. Nep vindt hij helemaal niks.
Hoe komen we hier uit?
Partner vindt mij onredelijk en ik vind dat hij geen rekening houdt met mij.
Ik ben hoogzwanger en lees dat er in de gemiddelde kerstboom 25.000 insecten zitten als luizen, mijten, springstaarten, motten en spinnen.
Nu heb ik het niet op insecten maar ik ben fobisch voor spinnen. Vorig jaar ook een kerstboom gehad en daar kwamen 2 spinnen uit toen man niet thuis was.
Ik wil het gewoon niet nu ik weet dat er nog veel meer in huist, ik krijg daar echt de kriebels van en ik ben al dagen aan de schoonmaak ( nesteldrang) en wil gewoon een schoon huis voor de baby. Ik heb geen rust als ik weet dat die boom vol insecten zit. Partner vindt het onzin en wil per se een boom want dat hoort en is gezellig. Nep vindt hij helemaal niks.
Hoe komen we hier uit?
Partner vindt mij onredelijk en ik vind dat hij geen rekening houdt met mij.
woensdag 6 december 2017 om 09:09
Ik vind je hysterisch. En ik ben ook zwanger.. en bang voor spinnen.
Ik heb altijd een echte boom, en er misschien 1x een klein spinnetje uit zien komen. Waarschijnlijk zitten er veel meer spinnen in je huis, maar die zie je niet. als het ongezond zou zijn, zouden niet zoveel mensen een echte boom hebben.
Ik heb altijd een echte boom, en er misschien 1x een klein spinnetje uit zien komen. Waarschijnlijk zitten er veel meer spinnen in je huis, maar die zie je niet. als het ongezond zou zijn, zouden niet zoveel mensen een echte boom hebben.
woensdag 6 december 2017 om 09:13
Wauw 25.000 beestjes in die boom, massaslachting.hallekie schreef: ↑06-12-2017 08:59En hoe schadelijk ze zijn valt wel mee, lees dit:https://www.rentokil.nl/blog/beestjes-in-de-kerstboom/
woensdag 6 december 2017 om 09:15
Dit.diyer schreef: ↑06-12-2017 09:06Ben je altijd zo overdreven bang voor vuil? Je wilt niet weten wat er rondwandelt in je huis wat jij niet ziet, maar er toch echt is. Heb je ook geen planten in huis? Ik zou eerder eens je overdreven angstige gevoel voor vuil aandacht geven. Mag er dan met baby nooit meer een boom in huis komen? Of geldt je angst alleen voor dit jaar?
Volgens mij draaf je nu wel heel erg door TO. Ik hoop maar dat het de hormonen zijn, anders ga je nog heel wat hysterische momenten krijgen als je kind straks buiten gaat spelen en onder de zooi thuis komt.
.
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 6 december 2017 om 09:16
Ik sta er halfom in.
Je man heeft gelijk. Kerst & versiering horen bij elkaar en die boom hoort er ook bij.
Jij hebt ook gelijk, een kunstboom geeft een stuk minder rommel en stress. Bijkomend voordeel (al ligt dat aan de boom); je zet de takken er zelf in, dus je kunt ervoor kiezen om er aan de achterkant een paar weg te laten, kan ie wat dichter naar de muur toe en neemt dan ook wat minder ruimte in beslag.
Als compromis zou ik voorstellen dat je een rondje tuincentrum doet en investeert in een mooie kunstboom en dat je daarnaast een paar mooie kerststukjes uitzoekt vanwege de geur. Bij het tuincentrum staan ook allemaal nepperts opgetuigd, die beginnen al in oktober dus het zou ook niet anders kunnen. Een goede boom ziet er prima uit. Hier doet ie dit jaar voor de twintigste keer dienst, dus die investering hebben we er royaal uit.
Het enige is; hij ligt het hele jaar op zolder. Ik gok erop dat ook die kunstboom niet geheel spinvrij is.
Je man heeft gelijk. Kerst & versiering horen bij elkaar en die boom hoort er ook bij.
Jij hebt ook gelijk, een kunstboom geeft een stuk minder rommel en stress. Bijkomend voordeel (al ligt dat aan de boom); je zet de takken er zelf in, dus je kunt ervoor kiezen om er aan de achterkant een paar weg te laten, kan ie wat dichter naar de muur toe en neemt dan ook wat minder ruimte in beslag.
Als compromis zou ik voorstellen dat je een rondje tuincentrum doet en investeert in een mooie kunstboom en dat je daarnaast een paar mooie kerststukjes uitzoekt vanwege de geur. Bij het tuincentrum staan ook allemaal nepperts opgetuigd, die beginnen al in oktober dus het zou ook niet anders kunnen. Een goede boom ziet er prima uit. Hier doet ie dit jaar voor de twintigste keer dienst, dus die investering hebben we er royaal uit.
Het enige is; hij ligt het hele jaar op zolder. Ik gok erop dat ook die kunstboom niet geheel spinvrij is.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
woensdag 6 december 2017 om 09:16
Ik moest meteen aan dit topic denken; een forumer die zes jaar geleden dus wel de boom vol beestjes had zitten...
thuis/ongedierte-in-de-kerstboom/list_messages/135230
En ben heel blij met mijn neppert (scheelt ook een hele hoop rotzooi en problemen met afvoeren (want ze worden hier niet opgehaald)).
thuis/ongedierte-in-de-kerstboom/list_messages/135230
En ben heel blij met mijn neppert (scheelt ook een hele hoop rotzooi en problemen met afvoeren (want ze worden hier niet opgehaald)).
anoniem_272813 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 09:18
13.24% gewijzigd
woensdag 6 december 2017 om 09:17
Niet alles wat je leest is waar. Ik heb altijd een echte kerstboom en ik heb nog nooit honderden beestjes door de woonkamer zien marcheren. En als ze er wel in zitten en ze blijven in de boom, dan is er verder ook vrij weinig aan de hand. Vraag of je vriend de boom grondig inspecteert op enge monsters en het kleine grut neem jij dan voor lief.
Wat is er nou gezelliger dan straks met een verse baby bij de boom kneuteren.
. Ik snap je vriend wel, die verheugt zich gewoon op de meest fantastische kerst ooit.
Wat is er nou gezelliger dan straks met een verse baby bij de boom kneuteren.
woensdag 6 december 2017 om 09:23
Is een klein boompje dat op tafel staat een optie? Daar passen al een heel stuk minder beestjes in 
Ik ben ook bang voor spinnen. En ja er zitten er vaak wel een of twee in en als die jouw warme huis merken, gaan ze lopen... Ik heb nu voor de 2e keer een mini boompje via bol.com besteld. Die komt dan in aan elkaar geknutselde dozen en heeft al een hele reis achter de rug. Dan nog een dagje in de hal en pas daarna naar de woonkamer. Zo min mogelijk kans op beestjes
(Niet DE reden voor de kleine boom overigens, een grote past hier niet en ik vind dat bezorgen wel heel handig...)
Ik ben ook bang voor spinnen. En ja er zitten er vaak wel een of twee in en als die jouw warme huis merken, gaan ze lopen... Ik heb nu voor de 2e keer een mini boompje via bol.com besteld. Die komt dan in aan elkaar geknutselde dozen en heeft al een hele reis achter de rug. Dan nog een dagje in de hal en pas daarna naar de woonkamer. Zo min mogelijk kans op beestjes
(Niet DE reden voor de kleine boom overigens, een grote past hier niet en ik vind dat bezorgen wel heel handig...)
anoniem_35141 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 09:25
10.90% gewijzigd
woensdag 6 december 2017 om 09:25
made@kate schreef: ↑06-12-2017 09:17Niet alles wat je leest is waar. Ik heb altijd een echte kerstboom en ik heb nog nooit honderden beestjes door de woonkamer zien marcheren. En als ze er wel in zitten en ze blijven in de boom, dan is er verder ook vrij weinig aan de hand. Vraag of je vriend de boom grondig inspecteert op enge monsters en het kleine grut neem jij dan voor lief.
Wat is er nou gezelliger dan straks met een verse baby bij de boom kneuteren.. Ik snap je vriend wel, die verheugt zich gewoon op de meest fantastische kerst ooit.
Ik wel
Mijn ouders hadden ooit een boom met een spinnennest. Nu ik een grote tuin heb weet ik hoe dat eruit ziet. Mamaspin is daar allang niet meer bij, het is een dichtgeweven web met heel veel héél kleine spinnetjes. Formaat schattig, zelfs als je er bang voor bent.
Afijn. Die komen normaal gesproken pas uit als het warmer wordt. En laat dat nou net het geval zijn met zo´n boom die naar binnen komt. Die spinnetjes liepen keurig in een rijtje van de boom, over het plafond, naar de lamp.
Dus niet alles wat jij niet mee maakt is onzin
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
woensdag 6 december 2017 om 09:26
Je wilt een schoon huis voor de baby? Je weet dat je kindje straks vooral in de box, in zijn of haar bed/wieg of bij één van jullie ligt toch? Het is niet alsof je pasgeborende in de kerstboom hangt en over de vloer kruipt?
Kortom: stel je niet zo vreselijk aan. Ja, je zal best last hebben van hormonen, maar je hebt toch ook nog gewoon een brein waar je mee nadenkt?
Is jouw ongegronde hysterie echt deze ruzie waard?
Kortom: stel je niet zo vreselijk aan. Ja, je zal best last hebben van hormonen, maar je hebt toch ook nog gewoon een brein waar je mee nadenkt?
woensdag 6 december 2017 om 09:30
Jij typt het beter dan ik. Dit dus.nessemeisje schreef: ↑06-12-2017 09:26Je wilt een schoon huis voor de baby? Je weet dat je kindje straks vooral in de box, in zijn of haar bed/wieg of bij één van jullie ligt toch? Het is niet alsof je pasgeborende in de kerstboom hangt en over de vloer kruipt?
woensdag 6 december 2017 om 09:30
Haha hier geen ruzie hoor, maar wel redelijk hoogzwanger en ik wil eigenlijk onze kunstboom opzetten, omdat de lampjes zo leuk zijn voor onze dreumes, maar man slaat liever een jaar over, omdat het waarschijnlijk wat lastig wordt met opruimen, afhankelijk van wanneer ik precies beval. En ik ben zelf nu al niet erg fit meer, dus of het nu zo verstandig is om met die boom te gaan lopen zeulen? Dus ik ben benieuwd...
woensdag 6 december 2017 om 09:32
Oke ik geef toe misschien wordt mijn reactie gestuurd door hormonen.... maar ik voel het wel even zo.
Ik loop ook door de natuur maar niet zomaar door bosjes of langs takken af, niet onbezorgd zeg maar. Dat komt door de spinnenangst. Ik ga overigens niet rennen voor elk insect. Maar als ik me een voorstelling maak van een hele boom vol beestjes krijg ik daar echt de kriebels van. Dat ding moet naast de box staan. Ik weet het niet word er gewoon onrustig van.
Overigens wil ik het gewoon nu niet, volgend jaar wil ik man best tegemoet komen.
Zou er een ( niet giftige) spray zijn?
Ik wil er ook helemaal geen ruzie om maken en wil man ook niet het kerstgevoel ontnemen. Maar ik voel me er echt rot bij.
Ik loop ook door de natuur maar niet zomaar door bosjes of langs takken af, niet onbezorgd zeg maar. Dat komt door de spinnenangst. Ik ga overigens niet rennen voor elk insect. Maar als ik me een voorstelling maak van een hele boom vol beestjes krijg ik daar echt de kriebels van. Dat ding moet naast de box staan. Ik weet het niet word er gewoon onrustig van.
Overigens wil ik het gewoon nu niet, volgend jaar wil ik man best tegemoet komen.
Ik wil er ook helemaal geen ruzie om maken en wil man ook niet het kerstgevoel ontnemen. Maar ik voel me er echt rot bij.
woensdag 6 december 2017 om 09:34
Ah top, dit helptCeylon schreef: ↑06-12-2017 09:25Ik wel.
Mijn ouders hadden ooit een boom met een spinnennest. Nu ik een grote tuin heb weet ik hoe dat eruit ziet. Mamaspin is daar allang niet meer bij, het is een dichtgeweven web met heel veel héél kleine spinnetjes. Formaat schattig, zelfs als je er bang voor bent.
Afijn. Die komen normaal gesproken pas uit als het warmer wordt. En laat dat nou net het geval zijn met zo´n boom die naar binnen komt. Die spinnetjes liepen keurig in een rijtje van de boom, over het plafond, naar de lamp.
Dus niet alles wat jij niet mee maakt is onzin![]()
woensdag 6 december 2017 om 09:36
Ooh, dat beweer ik ook niet. Ja, natuurlijk kun je een spinnennest of andere monsters in je echte boom aantreffen. Vandaar dat ik zeg, laat vriend de boom grondig inspecteren. Alles kan. Maar daar heb je niet per se een kerstboom voor nodig. Ook zonder kan een zootje ongedierte bezit van je huis nemen. Elke dag kan dat zomaar gebeuren.Ceylon schreef: ↑06-12-2017 09:25Ik wel.
Dus niet alles wat jij niet mee maakt is onzin![]()
anoniem_203344 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 09:37
6.32% gewijzigd
woensdag 6 december 2017 om 09:41
Ik zou me volgend jaar juist meer zorgen maken om een boom. Dan heb je een baby die lekker onder en rond de kerstboom kruipt/loopt door de naalden heen en die graag de versieringen van dichtbij wil bekijken....Bloemetjefresia schreef: ↑06-12-2017 09:32
Ga nou niet sprayen, dat is pas echt ongezond!
woensdag 6 december 2017 om 09:43
Dat is een goed punt. Tips hoe ik dat het beste aan kan pakken?hebjehaarookweer schreef: ↑06-12-2017 09:37Nogmaals, ga je angst te lijf. Misschien niet nu, maar wel als de baby er is. Je klinkt behoorlijk fobisch, en dit is nou typisch zo’n angst (net als bijvoorbeeld smetvrees) die je heel makkelijk op je kind overdraagt.