Ruzie om kerstboom

06-12-2017 08:53 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel kinderachtig maar toch echt zo. Ruzie met partner om wel/geen kerstboom of echt/nep.
Ik ben hoogzwanger en lees dat er in de gemiddelde kerstboom 25.000 insecten zitten als luizen, mijten, springstaarten, motten en spinnen.
Nu heb ik het niet op insecten maar ik ben fobisch voor spinnen. Vorig jaar ook een kerstboom gehad en daar kwamen 2 spinnen uit toen man niet thuis was.
Ik wil het gewoon niet nu ik weet dat er nog veel meer in huist, ik krijg daar echt de kriebels van en ik ben al dagen aan de schoonmaak ( nesteldrang) en wil gewoon een schoon huis voor de baby. Ik heb geen rust als ik weet dat die boom vol insecten zit. Partner vindt het onzin en wil per se een boom want dat hoort en is gezellig. Nep vindt hij helemaal niks.
Hoe komen we hier uit?
Partner vindt mij onredelijk en ik vind dat hij geen rekening houdt met mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar vanwege verhuizing bij het tuincentrum een kant en klaar kerstboompje gekocht, dat met nepsneeuw bespoten was, met lampjes en versiering en al. Is dat misschien een optie? (Wie weet gaan die beestjes wel dood door die nepsneeuw?)
Ik vind dat jullie hier in beiden elkaar wat tegemoet moeten komen.
Ozo.
Geen kerstboom dan maar als jullie er niet uit komen?

Maarre, heeeel veel huishoudens hebben heeeel veel jaren natuurlijke kerstbomen in huis en het huis loopt dan echt niet vol met insecten.
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 08:58
56.73% gewijzigd
Ik vind je wel een beetje hysterisch overkomen ja.
Desnoods spreek je met je man af dat hij, als hij zo graag een boom wil, af en toe de naalden opzuigt.
Van die insecten krijg je niets. En zoek voor de grap eens op wat er allemaal in je tapijt en bekleding van de bank woont.
Geen boom, of buitenboom of nepboom, dan heeft je man nu 3 opties te kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik zit in team partner. Het zijn je hormonen die praten, niet jezelf.
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
En hoe schadelijk ze zijn valt wel mee, lees dit:https://www.rentokil.nl/blog/beestjes-in-de-kerstboom/
Ozo.
Ach lieverd, het zijn de hormonen. Je vriend heeft wel echt een punt dat je te ver gaat met deze eis. Of staat een kerstboom tegenwoordig in het lijstje met filet en rouwmelkse kazen?
Alle reacties Link kopieren
Jij bent de vrouw. Zwanger zelfs. Je krijgt dus je zin
Alle reacties Link kopieren
Een kunstboom als compromis? Dan maakt het ook niet dat dat je hem eventueel wat langer laat staan, omdat je bijv net bevallen bent en geen zin hebt hem op te ruimen. Hij valt niet uit, dus geen extra zooi.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt last van je hormonen en je vriend kan daar best voor 1x rekening mee houden vind ik;-)
Ik zit ook in team vriend en vind jou hormonaal. Overigens leven er gemiddeld 1500 spinnen in je huis en die komen echt niet alleen uit je kerstboom.
Geen tip voor de kerstboom, daar zullen jullie samen uit moeten komen. Praat er nog eens over op een rustig moment, dan laaien de emoties niet zo snel op.

Daarnaast kan ik me voorstellen dat je hormonen ervoor zorgen dat je nu wat feller reageert dan anders.

Maar doe iets aan die angst voor kleine beestjes. Kleine beestjes horen erbij, ze zorgen dat de aarde bewoonbaar is en dat wij hier kunnen leven. Een geheel beestjesvrij huis is een illusie en ook niet iets wat je na hoeft te streven.

Bovendien wil je die angst straks niet overdragen op je kind, toch?
Maartje2016 schreef:
06-12-2017 09:01
Een kunstboom als compromis? Dan maakt het ook niet dat dat je hem eventueel wat langer laat staan, omdat je bijv net bevallen bent en geen zin hebt hem op te ruimen. Hij valt niet uit, dus geen extra zooi.
Heb je de OP gelezen? Dat wil de vriend dus niet en daarom hebben ze ruzie.
Alle reacties Link kopieren
Je reageert erg overdreven, maar dat mag als je hoogzwanger bent. :-D

Ik zou je partner een dikke knuffel geven en zeggen dat hij zijn kerstboom mag gaan kopen. Ik heb al jaren een echte kerstboom in huis en heb er nog nooit enig beestje uit zien kruipen. Die twee spinnen van vorig jaar waren vast toeval.

Heb een gezellige kerst en straks heel veel geluk met jullie baby!
Wat heeft het feit dat je hoogzwanger bent te maken met deze discussie? Wat apart dat je dat aandraagt als argument. Hoor je dan je zin te krijgen ofzo?
Gate_Keeper schreef:
06-12-2017 09:02
Ik zit ook in team vriend en vind jou hormonaal. Overigens leven er gemiddeld 1500 spinnen in je huis en die komen echt niet alleen uit je kerstboom.
Dit dus, ik vind dat je je aanstelt. Wij hadden vroeger altijd echte kerstbomen en heb er nog nooit een insect in gezien.
Alle reacties Link kopieren
:bonk:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ben je altijd zo overdreven bang voor vuil? Je wilt niet weten wat er rondwandelt in je huis wat jij niet ziet, maar er toch echt is. Heb je ook geen planten in huis? Ik zou eerder eens je overdreven angstige gevoel voor vuil aandacht geven. Mag er dan met baby nooit meer een boom in huis komen? Of geldt je angst alleen voor dit jaar?
Doe je een jaartje geen boom en bespreken jullie het volgend jaar nog eens rustig :)
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
06-12-2017 09:04
Heb je de OP gelezen? Dat wil de vriend dus niet en daarom hebben ze ruzie.
Lol, helemaal overheen gelezen. Toch zou ik dat meer boom vinden dan geen boom.
Alle reacties Link kopieren
Gate_Keeper schreef:
06-12-2017 09:02
Overigens leven er gemiddeld 1500 spinnen in je huis en die komen echt niet alleen uit je kerstboom.

Naar de betrouwbare bron die tot die conclusie is gekomen ben ik dan wel benieuwd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Boxje schreef:
06-12-2017 09:04
Je reageert erg overdreven, maar dat mag als je hoogzwanger bent. :-D
Er zijn grenzen hoor.
vogelkip schreef:
06-12-2017 09:05
Wat heeft het feit dat je hoogzwanger bent te maken met deze discussie? Wat apart dat je dat aandraagt als argument. Hoor je dan je zin te krijgen ofzo?
Ja dat vroeg ik me ook al af.
Je loopt ook nooit in de natuur zeker dat je zo panisch bent voor insekten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven