Iemand in de supermarkt.
woensdag 6 december 2017 om 13:18
Hoi Viva-forummers!
Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.
Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.
Hebben jullie tips/advies?
Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.
Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.
Hebben jullie tips/advies?

woensdag 6 december 2017 om 16:51
Is een brief geven niet kinderachtig? Of juist romantisch? En hoe zie je dat voor je? Ik weet het even niet haha. Momenteel zit ik vol met zenuwen maar anderzijds ben ik ook ongeduldig.ooitverlegen schreef: ↑06-12-2017 16:47Je kunt het op mijn manier doen: Hem vragen of je hem een brief mag geven. Dat is in te studeren en relatief veilig.
woensdag 6 december 2017 om 16:52
Helaas heb ik alleen vriendinnen op afstandouwewijsneus schreef: ↑06-12-2017 16:50Doordat je hem aanspreekt in de supermarkt kan hij je echt niet uitlachen of zo.
Als je trouwens echt niet durft kan je altijd een vriendin inschakelen toch?

woensdag 6 december 2017 om 16:52
als je het zo eng vind om hém te vragen dan oefen je toch gewoon even met mannen uitvragen de komende tijd
als je het uberhaupt te eng vind om íemand uit te vragen dan juist doen, er is maar 1 manier om erachter te komen dat de aarde doordraait en jij niet doodgaat van een afwijzinkje hier en daar, is hardstikke goed voor je
als je het uberhaupt te eng vind om íemand uit te vragen dan juist doen, er is maar 1 manier om erachter te komen dat de aarde doordraait en jij niet doodgaat van een afwijzinkje hier en daar, is hardstikke goed voor je
Lorem Ipsum

woensdag 6 december 2017 om 17:00
Ik heb het zo gedaan bij mijn vrouw maar ik kende haar helemaal niet. Heb een heel mooie kaart uitgezocht en gewoon geschreven dat ik haar vaker had gezien en ze mijn aandacht trok. Voor jou is het gemakkelijker want je hebt een grote kans hem te treffen als hij werkt. Dan vraag of zeg je hem dat je hem een kaart(je) wilt geven. Zenuwen kwamen bij pas 's avonds omdat ik geen idee had hoe het zou vallen en of ze zou reageren. Wij vinden het nog steeds romantisch en zijn deze maand 20 jaar bij elkaar dussss.
woensdag 6 december 2017 om 17:08
Het klinkt wel heel romantisch ja. Alleen, mocht ik dit doen wil ik niet dat hij het opent waar zijn collega's bij zijn (in z'n pauze ha-ha). Dus dan zou ik wel moeten benadrukken dat ie het pas thuis mag openmaken. Maar als ik dit zou doen, dan gewoon zeggen: 'Hoi, dit is voor jou!' of?ooitverlegen schreef: ↑06-12-2017 17:00Ik heb het zo gedaan bij mijn vrouw maar ik kende haar helemaal niet. Heb een heel mooie kaart uitgezocht en gewoon geschreven dat ik haar vaker had gezien en ze mijn aandacht trok. Voor jou is het gemakkelijker want je hebt een grote kans hem te treffen als hij werkt. Dan vraag of zeg je hem dat je hem een kaart(je) wilt geven. Zenuwen kwamen bij pas 's avonds omdat ik geen idee had hoe het zou vallen en of ze zou reageren. Wij vinden het nog steeds romantisch en zijn deze maand 20 jaar bij elkaar dussss.
woensdag 6 december 2017 om 17:08
Hahahaha
woensdag 6 december 2017 om 17:16
De brief is voorgelezen door de trouw ambtenaar. Wat zijn collega's denken moet jij echt schijt aan hebben, de actie is het aller belangrijkste!! Ik gok trouwens dat hij het helemaal niet wil laten zien dus niets over zeggen. Hoi, dit is voor jou is prima hoor. Niet te moeilijk maken.BaloeBeer schreef: ↑06-12-2017 17:08Het klinkt wel heel romantisch ja. Alleen, mocht ik dit doen wil ik niet dat hij het opent waar zijn collega's bij zijn (in z'n pauze ha-ha). Dus dan zou ik wel moeten benadrukken dat ie het pas thuis mag openmaken. Maar als ik dit zou doen, dan gewoon zeggen: 'Hoi, dit is voor jou!' of?
woensdag 6 december 2017 om 17:21
woensdag 6 december 2017 om 17:25
Ik zou de facebookvariant nemen. Uitnodigen om vrienden te worden (dat is een subtiel signaal) en je legt bij hem de bal of hij dat wil of niet. Als je al facebookvrienden bent, zou ik hem een berichtje sturen, zeer neutraal, iets in de zin van iets over de winkel, iets zakelijks. Dan kan je als je hem de volgende keer weer ziet gewoon zakelijk benaderen en als hij iets van je wil, weet hij dat dan waarschijnlijk, omdat je contact hebt gezocht buiten de winkel om. Op het moment dat hij reageert op jouw zakelijke opmerking (die moet je toch echt zelf verzinnen, over de winkel of het product of weet ik veel wat), is het afwachten. Als hij positief reageert, reageer jij weer (wat) positiever, als het neutraal is jij ook wat neutraal etc. Daarbij leg je subtiel de bal steeds bij hem en blijf jezelf wat buiten schot. Ditgitaal lijkt me in eerste instantie ook makkelijker dan met een enorme portie zenuwen "het" live te gaan doen.
Succes!
Succes!
woensdag 6 december 2017 om 17:45
Genius! Als ik dit zou durven had ik het echt gedaan.
woensdag 6 december 2017 om 17:45
Mm, nu zit ik in dubio. Facebook vs kaart.20062016 schreef: ↑06-12-2017 17:25Ik zou de facebookvariant nemen. Uitnodigen om vrienden te worden (dat is een subtiel signaal) en je legt bij hem de bal of hij dat wil of niet. Als je al facebookvrienden bent, zou ik hem een berichtje sturen, zeer neutraal, iets in de zin van iets over de winkel, iets zakelijks. Dan kan je als je hem de volgende keer weer ziet gewoon zakelijk benaderen en als hij iets van je wil, weet hij dat dan waarschijnlijk, omdat je contact hebt gezocht buiten de winkel om. Op het moment dat hij reageert op jouw zakelijke opmerking (die moet je toch echt zelf verzinnen, over de winkel of het product of weet ik veel wat), is het afwachten. Als hij positief reageert, reageer jij weer (wat) positiever, als het neutraal is jij ook wat neutraal etc. Daarbij leg je subtiel de bal steeds bij hem en blijf jezelf wat buiten schot. Ditgitaal lijkt me in eerste instantie ook makkelijker dan met een enorme portie zenuwen "het" live te gaan doen.
Succes!
(Ik ben geen vrienden met hem op Facebook)
woensdag 6 december 2017 om 17:47
Ik zit nu in dubio. Of de kaart zoals jij zei, of zoals net werd gezegd dan een vriendschapsverzoek op Facebook en het aan hem over laten.ooitverlegen schreef: ↑06-12-2017 17:16De brief is voorgelezen door de trouw ambtenaar. Wat zijn collega's denken moet jij echt schijt aan hebben, de actie is het aller belangrijkste!! Ik gok trouwens dat hij het helemaal niet wil laten zien dus niets over zeggen. Hoi, dit is voor jou is prima hoor. Niet te moeilijk maken.
(Al had ik eerst zitten denken aan een berichtje via Facebook).