Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

zaterdag 26 augustus 2017 om 15:04
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33

Wachten op start | gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo |
Wachten op cryo-tp | windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs |
In de wachtweken | Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989 |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH | IVF4 | start 2018 | ? |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 | sep 2015 | <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) | ICSI2 | 3 cryos over bij VUmc PGS-traject opstarten in België |
VUmc |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
Animal2307 (37/37) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt |
IVF/ICSI4 | volgende cyclus startl | Dusseldorf |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
AMC | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) | ICSI2 | ICSI 2.2: wachten op cryo-tp | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start ICSI2 | ||
Zizo (34/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start icsi2 | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt | ICSI 2 | Wachten op start icsi2 (mrt) | - |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken |
IVF2 | IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken | |
Labgeek1990 (26/31) |
zeer slecht zaad, mk (10w) | ICSI1 | wachten op cyclus 7 cryo's over |
Amphia/EMC | ||
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) | IVF/ICSI2 | freeze all, 1 cryo, pauze | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos, nog 6 over | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) | ICSI2 | wachten op terugplaatsing | |
Rucio | 2015 | februari 2017 | zeer slecht zaad 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk) |
IVF2 | bezig met nieuwe behandeling | |
Pippeltje (?) |
jul 2017 |
2de kindje |
Tweeling uit eerdere IVF IVF1 (jul '17) mislukt |
IVF2 (met scratch) |
wachten op start | |
Twin84 (33/39) |
dec 2012 |
sep 2016 |
slecht zaad poliep in bm gehad |
ICSI1 | VUmc | |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 | Verse TP mislukt, 4 cryo's | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's | IVF2 | bezig met prikken | |
Mangoest (30 / 39) |
okt 2015 | maart 2017 | slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | Bezig met prikken | |
pinguin00 (22 / 32) |
Aug 2014 | ? | Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | ||
Thjs (32 / 36) |
juli 16 | nov 17 | slechte zaadkwaliteteit | ICSI 1 | 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus | Olvg-oost in samenwerking met AMC |
Taart1 (29) |
IVF1 | |||||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
donderdag 7 december 2017 om 18:18
Iedereen een knuffel terug. En bedankt voor alle lieve dingen die gezegd zijn.
Ik heb even heel erg weinig te melden. Het zal vast nog wel 2-4 weken duren voor de mk op gang gaat komen. Ik wil sowieso 2 weken afwachten, en ik zou heel blij zijn als er dan al wat spotting te zien zou zijn. Zo lang mogelijk afwachten is het beste, dat heb ik met de afgelopen vmk (die uiteindelijk spontaan is gekomen) zeker gemerkt. Maar zodra ons geduld opraakt mogen we de Cytotec gebruiken. Die heb ik hier nog in huis van de vorige keer - hoe handig is dat.
Bedzeiltjes en een waterdichte molton zijn in huis. Waren eigenlijk bedoeld voor een plas vruchtwater, maar nu ook handig voor mogelijk grote hoeveelheden bloed. Joepiedepoepie.

Ik heb even heel erg weinig te melden. Het zal vast nog wel 2-4 weken duren voor de mk op gang gaat komen. Ik wil sowieso 2 weken afwachten, en ik zou heel blij zijn als er dan al wat spotting te zien zou zijn. Zo lang mogelijk afwachten is het beste, dat heb ik met de afgelopen vmk (die uiteindelijk spontaan is gekomen) zeker gemerkt. Maar zodra ons geduld opraakt mogen we de Cytotec gebruiken. Die heb ik hier nog in huis van de vorige keer - hoe handig is dat.

Bedzeiltjes en een waterdichte molton zijn in huis. Waren eigenlijk bedoeld voor een plas vruchtwater, maar nu ook handig voor mogelijk grote hoeveelheden bloed. Joepiedepoepie.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
donderdag 7 december 2017 om 18:25
Wow wat zijn er veel testers, vind het zo spannend. Net wat boulu zegt, denk dat er positieve, maar ook helaas negatieve testen zullen komen. Al hoop ik met heel mijn hart dat iedereen positief test.
Ik gun het iedereen heel erg.
Mssfiddler, boulu en duufje, ken jullie al langer en heb al langer meegeschreven en hoop zo erg dat het geluk nu aan jullie zijde is. Jullie verdienen het na zoveel moeilijke tijden.
@ ginger jij gaat morgen al testen, wat spannend. Heel veel succes meid.
@ miekje nee toch! Wat rot dat je bruinverlies hebt. Ik hoop dat het niet doorzet!! Heb vaker gezien meiden met wat bloedverslied en toch zwanger! En dat er op meerder fronten niet goed gaat is heel rot. Ik hoop dat, wat het ook is de ‘problemen’ oplossen en dat er betere tijden komen. Veel sterkte
Ik gun het iedereen heel erg.
Mssfiddler, boulu en duufje, ken jullie al langer en heb al langer meegeschreven en hoop zo erg dat het geluk nu aan jullie zijde is. Jullie verdienen het na zoveel moeilijke tijden.
@ ginger jij gaat morgen al testen, wat spannend. Heel veel succes meid.
@ miekje nee toch! Wat rot dat je bruinverlies hebt. Ik hoop dat het niet doorzet!! Heb vaker gezien meiden met wat bloedverslied en toch zwanger! En dat er op meerder fronten niet goed gaat is heel rot. Ik hoop dat, wat het ook is de ‘problemen’ oplossen en dat er betere tijden komen. Veel sterkte

donderdag 7 december 2017 om 18:29
Tsja die symptomen: het zegt niets. Door de utro en andere hormonen zijn die verschijnselen niet raar. Ook kan het bij een menstruatie horen. Ik heb al tig keer dit soort klachten gehad, maar ben nog nooit zwanger geweest. Het is irritant, maar je kunt niks andere dan wachten.
Flipje ik denk steeds aan je. Zo bizar dat jij hier weer doorheen moet.
Duufje wat een lompe collega! Het is vreselijk wat jij hebt meegemaakt en volkomen logisch dat jij de periode rond 12/12 op eigen besloten manier wilt beleven.
Ginger gaat morgen testen. Hopelijk krijgen we de komende week weer een stroom positieve testen. Daar is het topic aan toe. Wat dat betreft is het rustig op het zwangeren-topic.
Ik duim voor alle wachtbankers!
Dazzle en Animal, hoe gaat het nu met jullie?
Miekje ik hoop dat het bij jou vals alarm is. Op welke dag na de zit je nu?
Mag ik even in de sceptische modus?: ik doe acupunctuur. Vandaag weer geweest. Volgens de dame reageert mijn lijf goed op de naalden. Ook klachten zouden verbeteren, vooral de vermoeidheid. Zelf denk ik dat dat komt doordat ik hoge dosis vitamine b12 slik. Ik heb aangegeven dat ik geen nieuwe kruiden wilde omdat ik bijna begin met de pil. Ik wil namelijk niet dat de kruiden toch negatief combineren met de medicijnen en een evt embryo. Dat snapte ze, maar vond ze wel jammer. Ik vraag me echt af of de acu en kruiden wel echt helpen.
En dan komt mijn onzekere kant naar boven: wat als ik niet die kruiden slik, en niet zwanger wordt? Ligt het dan daar aan?
Grrr ik baal van dit gevoel, maar het blijft door mijn hoofd spoken.
Flipje ik denk steeds aan je. Zo bizar dat jij hier weer doorheen moet.
Duufje wat een lompe collega! Het is vreselijk wat jij hebt meegemaakt en volkomen logisch dat jij de periode rond 12/12 op eigen besloten manier wilt beleven.
Ginger gaat morgen testen. Hopelijk krijgen we de komende week weer een stroom positieve testen. Daar is het topic aan toe. Wat dat betreft is het rustig op het zwangeren-topic.
Ik duim voor alle wachtbankers!
Dazzle en Animal, hoe gaat het nu met jullie?
Miekje ik hoop dat het bij jou vals alarm is. Op welke dag na de zit je nu?
Mag ik even in de sceptische modus?: ik doe acupunctuur. Vandaag weer geweest. Volgens de dame reageert mijn lijf goed op de naalden. Ook klachten zouden verbeteren, vooral de vermoeidheid. Zelf denk ik dat dat komt doordat ik hoge dosis vitamine b12 slik. Ik heb aangegeven dat ik geen nieuwe kruiden wilde omdat ik bijna begin met de pil. Ik wil namelijk niet dat de kruiden toch negatief combineren met de medicijnen en een evt embryo. Dat snapte ze, maar vond ze wel jammer. Ik vraag me echt af of de acu en kruiden wel echt helpen.

En dan komt mijn onzekere kant naar boven: wat als ik niet die kruiden slik, en niet zwanger wordt? Ligt het dan daar aan?
Grrr ik baal van dit gevoel, maar het blijft door mijn hoofd spoken.
donderdag 7 december 2017 om 18:30
donderdag 7 december 2017 om 18:53
Zizo lastig ik zou ook zeker stoppen met kruiden nu. Als je je er lekker bij voelt kan acu best volgens mij. Als je er niet in gelooft kun je ook op andere manier ontspannen.
Ik zit nu op dpo 11 zonder utro trouwens dus best bezorgd over kramp en spotting
Hoe naar Flipje ik leef mee en hoop dat je lijf het snel oplost.
Ik zit nu op dpo 11 zonder utro trouwens dus best bezorgd over kramp en spotting
Hoe naar Flipje ik leef mee en hoop dat je lijf het snel oplost.
donderdag 7 december 2017 om 19:33
wat de symptomen betreft, ook ik was er al 2x heilig van overtuigd dat de tp mislukt was want had niets van symptomen of dingen die erop konden wijzen dat het raak was en toch was ik 2 keer wel echt zwanger! Dus bij iedereen is het anders, de 1 is ook enorm misselijk de eerste weken terwijl de ander 'fluitend' de zwangerschap doorgaat zonder een greintje misselijkheid
kan dus van alles zijn!!
Miekje, oh bah wat naar dat je bruinverlies hebt
maar mag ik vragen waarom ze jou geen utro gegeven hebben?! Lijkt me zo raar, dacht dat utro meestal wel gewoon gegeven werd, ik denk in België zelfs standaard.. Heel veel sterkte
!
Duufje wauw wat onhandig van die collega
kan me wel voorstellen dat ze het zo niet bedoelde, maar toch hakt dat er weer even in hé?! Ook ik raad je aan om paar dagen weg te gaan met je man, het zal jullie ongetwijfeld goed doen! Heel veel sterkte in deze moeilijke periode lieve Duufje!
Baggal, heel erg lief dat je me uitnodigt
heb in pb aan Piene ook al geschreven dat ik héél graag zou meeschrijven, maar dan pas als het voro mijn gevoel goed zit.. ik ben nu nog te bang om daar te gaan schrijven, om dan misschien 2 weken later weer slecht nieuws te moeten melden. Ik houd me dus nog even op afstand, niet slecht bedoeld overigens!
Ik snap dat je je 'geremd voelt' om te schrijven over jullie dochtertje, maar ergens denk ik dat we allemaal hier even graag horen hoe het met jullie gaat, net zoals jij zo begaan bent met ons! Je hebt tenslotte het hele proces ook moeten doormaken, en godzijdank is er bij jou iets héél moois uit voort gekomen en daar trekken we ons allen aan op, denk ik dan!!
Boulu, nou seg ook niet erg tactisch van die collega ... zo raar dat sommige mensen toch zo weinig inlevingsvermogen hebben, daar word ik altijd zo kwaad van.. zo'n 'directe antwoorden', kom op zeg, beseffen mensen dan niet dat dit best kwetsend kan zijn?! Ik hoop dat jij er beter mee om kon en het 'een plekje kunt geven', al kan ik me zo voorstellen dat zo'n opmerkingen echt niet fijn zijn.. dat raakt tot in het diepst van je ziel, vind ik.. ze bedoelen het misschien als 'goed bedoeld advies', maar tja daar heb jij even niet veel aan denk ik dan..
Hier vandaag weer echo gehad, bij een andere gynaecoloog. Godzijdank deed erwtje (framboosje?
) het goed. Ik heb zelfs deze keer het hartje GEHOORD!! Wat fijn! Maar.. een grote MAAR daar tegenover... Waar mijn eigen gynaecoloog vrij luchtig deed over de hematoom sprak deze gynaecoloog haar bezorgdheid uit .. de hematoom hangt vast aan de vruchtzak en is zo'n 5cm groot.. 5 keer zo groot en zeker 5keer zo zwaar als het vruchtje .. als die hematoom gaat bewegen, vloeien, kan het (nee, meer zelfs, ZAL HET) het vruchtje genadeloos meenemen ... gyn zei dat het zonde zou zijn, dat het rampzalig zou zijn als ik door een bloeding mijn gezonde vruchtje verlies.. dan is er volgens haar geen sprake van een miskraam, want er is niets mis met het vruchtje.. ze schrijft me dus nog een week extra thuis. Dit wil ze (en ik ook niet).. niet op het spel zetten. Dus ik leef nog maar eventjes verder in angst.. op de bank

Miekje, oh bah wat naar dat je bruinverlies hebt

Duufje wauw wat onhandig van die collega

Baggal, heel erg lief dat je me uitnodigt

Ik snap dat je je 'geremd voelt' om te schrijven over jullie dochtertje, maar ergens denk ik dat we allemaal hier even graag horen hoe het met jullie gaat, net zoals jij zo begaan bent met ons! Je hebt tenslotte het hele proces ook moeten doormaken, en godzijdank is er bij jou iets héél moois uit voort gekomen en daar trekken we ons allen aan op, denk ik dan!!

Boulu, nou seg ook niet erg tactisch van die collega ... zo raar dat sommige mensen toch zo weinig inlevingsvermogen hebben, daar word ik altijd zo kwaad van.. zo'n 'directe antwoorden', kom op zeg, beseffen mensen dan niet dat dit best kwetsend kan zijn?! Ik hoop dat jij er beter mee om kon en het 'een plekje kunt geven', al kan ik me zo voorstellen dat zo'n opmerkingen echt niet fijn zijn.. dat raakt tot in het diepst van je ziel, vind ik.. ze bedoelen het misschien als 'goed bedoeld advies', maar tja daar heb jij even niet veel aan denk ik dan..
Hier vandaag weer echo gehad, bij een andere gynaecoloog. Godzijdank deed erwtje (framboosje?

donderdag 7 december 2017 om 20:33
Wat ik me altijd bedenk als ik iets voelde dat het best iets kan zijn al maar dat het de vraag is of het innestelen überhaupt lukt... dat hielp mij altijd nuchter te blijven net zoals jii Duufje.
Heel veel sterkte samen komende dagen. Jullie mooie meisje zit voor altijd in jullie hart bewaard. Wat moet het onwijs verdrietig zijn om zo terug te blikken. Ik denk aan je...
En die collega, jammer, zo jammer dat zulke mensen bestaan. Een beetje inlevingsvermogen is toch niet zo moeilijk zou je denken. Ze hebben het helaas gewoon niet.
Heel veel sterkte samen komende dagen. Jullie mooie meisje zit voor altijd in jullie hart bewaard. Wat moet het onwijs verdrietig zijn om zo terug te blikken. Ik denk aan je...
En die collega, jammer, zo jammer dat zulke mensen bestaan. Een beetje inlevingsvermogen is toch niet zo moeilijk zou je denken. Ze hebben het helaas gewoon niet.

donderdag 7 december 2017 om 22:57
Shit zeg Miekje, ik hoop dat het vals alarm is.
Duufje, wat een vreselijke rotopmerking zeg. Dan heb je echt het inlevingsvermogen van een aardappel. Gelukkig kan jij het altijd vrij makkelijk naast je neerleggen. Hoe is het trouwens voor je ouders en schoonouders op het moment? Zij zullen ook wel veel verdriet hebben.
Boulu, je hebt helemaal gelijk, op een werkdag testen kan gewoon niet. Ik hoop dat we beiden een dikke knaller hebben zaterdag. Goed dat je die collega een beetje min of meer negeert, doe ik ook tegenwoordig met mensen die hebben bewezen uit hun nek te kletsen (en niet openstaan voor hoe het voor mij is). Veranderen ga je het toch niet dus dan maar beter zo min mogelijk energie aan verspillen.
Spannend gingerspice! Ik hou het hier in de gaten!
@kwaaltjes, ik heb sefs hele bingo kaart vol hoor. Meer ook dan met iui maar nu gebruik ik ook utro dus het kan net zo goed daar van komen. En ook wat Flip zegt: mn eierstokken zijn nog wat beurs geloof ik.
Flip, ik heb ook veel aan je gedacht de afgelopen dagen. Niet wetende wat er nu aan de hand is en of er wat aan gedaan kan worden lijkt me killing. En dat je ook steeds weer door een miskraam heen moet is vreselijk. Ik hoop dat je lichamelijk leed bespaard blijft.
Duufje, wat een vreselijke rotopmerking zeg. Dan heb je echt het inlevingsvermogen van een aardappel. Gelukkig kan jij het altijd vrij makkelijk naast je neerleggen. Hoe is het trouwens voor je ouders en schoonouders op het moment? Zij zullen ook wel veel verdriet hebben.
Boulu, je hebt helemaal gelijk, op een werkdag testen kan gewoon niet. Ik hoop dat we beiden een dikke knaller hebben zaterdag. Goed dat je die collega een beetje min of meer negeert, doe ik ook tegenwoordig met mensen die hebben bewezen uit hun nek te kletsen (en niet openstaan voor hoe het voor mij is). Veranderen ga je het toch niet dus dan maar beter zo min mogelijk energie aan verspillen.
Spannend gingerspice! Ik hou het hier in de gaten!
@kwaaltjes, ik heb sefs hele bingo kaart vol hoor. Meer ook dan met iui maar nu gebruik ik ook utro dus het kan net zo goed daar van komen. En ook wat Flip zegt: mn eierstokken zijn nog wat beurs geloof ik.
Flip, ik heb ook veel aan je gedacht de afgelopen dagen. Niet wetende wat er nu aan de hand is en of er wat aan gedaan kan worden lijkt me killing. En dat je ook steeds weer door een miskraam heen moet is vreselijk. Ik hoop dat je lichamelijk leed bespaard blijft.
vrijdag 8 december 2017 om 00:50
Jeetje Duufje wat frustrerend zo'n collega... Maar idd het is je energie niet waard. Ontzettend veel sterkte in deze verdrietige en moeilijke periode!
Gingerspice wat spannend dat je morgen gaat testen, ik duim voor je!!
Jeetje Selin wat zit je toch in spanning.. enerzijds fijn om te weten dat het vruchtje het goed doet, maar wat spannend van de hematoom.. pff wat zenuwslopend moet het zijn. Sterkte en echt rust nemen hoor!
Boulu en mssfiddler ik hoop zo ontzettend voor jullie beiden dat de testen positief mogen zijn. Het wachten is stom en duurt lang..
Miekje hè bah, hoop dat het om de juiste redenen aanwezig is.. maar ik snap als je niet meer zo lekker zit op het wachtbankje.. irritant hè dat zoveel symptomen beide kanten kunnen uitwijzen.
Ieder geval een dikke knuffel voor jou!
Voor de rest van mijn mede wachtbankers ook heel veel succes nog met het wachten en testen.
Tot gisteren was ik best rustig, maar dat is inmiddels voorbij.
Ik heb al 2 dagen alle symptomen die ik normaal heb als ik ongesteld wordt. Daarnaast 1 druppel bloed gisterochtend, maakte dat ik gisteren nogal in de stress was. Maar verder geen bloed meer gezien. Dus we wachten verder af. Ik denk dat wij zondag gaan testen, 15 dagen na punctie.

Gingerspice wat spannend dat je morgen gaat testen, ik duim voor je!!
Jeetje Selin wat zit je toch in spanning.. enerzijds fijn om te weten dat het vruchtje het goed doet, maar wat spannend van de hematoom.. pff wat zenuwslopend moet het zijn. Sterkte en echt rust nemen hoor!
Boulu en mssfiddler ik hoop zo ontzettend voor jullie beiden dat de testen positief mogen zijn. Het wachten is stom en duurt lang..

Miekje hè bah, hoop dat het om de juiste redenen aanwezig is.. maar ik snap als je niet meer zo lekker zit op het wachtbankje.. irritant hè dat zoveel symptomen beide kanten kunnen uitwijzen.
Ieder geval een dikke knuffel voor jou!
Voor de rest van mijn mede wachtbankers ook heel veel succes nog met het wachten en testen.
Tot gisteren was ik best rustig, maar dat is inmiddels voorbij.
Ik heb al 2 dagen alle symptomen die ik normaal heb als ik ongesteld wordt. Daarnaast 1 druppel bloed gisterochtend, maakte dat ik gisteren nogal in de stress was. Maar verder geen bloed meer gezien. Dus we wachten verder af. Ik denk dat wij zondag gaan testen, 15 dagen na punctie.
vrijdag 8 december 2017 om 08:22
Ach nee Ginger, wat onwijs balen
. Het is zo rot zo'n witte test. Ik kan er nu al om huilen, weet niet goed hoe ik ermee om moet gaan. Wat verdrietig zeg... Heel veel sterkte!!
Selin, heel duidelijk dus: rustig aan doen!! Wat een naar idee zeg, en onzeker.
Miekje, ah nee wat balen dat je bloedverlies hebt. Kan me voorstellen dat je ongerust bent!! Misschien al een testje wagen? Dan weet je het zeker.
Zizo, wat betreft acupunctuur kan ik weinig over zeggen. Ik heb het wel eens overwogen (gewoon omdat het kan, je iets wil doen), maar moet eerlijk zeggen dat ik er niet meer zo in geloof. Er zijn genoeg meiden die dan ook niet zwanger zijn geworden. Ik kan me niet voorstellen dat je niet zwanger zal zijn doordat je die kruiden niet hebt genomen. Die acupuncturist van Dazzle had dus gezegd dat je helemaal niet meer mocht bewegen/sporten, nou dat is echt niet zo hoor.
MssF, dan heb je wel veel kwaaltjes inderdaad! Dat kan ik niet zeggen. Hoewel het inderdaad weinig schijnt te zeggen. Oh ik hoop zo op een blijvende positieve test en blijvende zwangerschap voor ons. Volgens mij zijn we ongeveer tegelijkertijd gestopt met de anti conceptie en schrijven we al heel lang samen!
Mangoest, fijn dat het bloed niet heeft doorgezet!! Gebruik je ook urtogestan?
Snap dat je nu onrustig wordt... Spannend zondag!
Ik ben ontzettend zenuwachtig voor het testen
. Het duurt nog even maar ik ben zo bang. Ik weet niet of ik het aan kan weer zo'n negatieve test... Maarja ik moet het onder ogen zien, verschrikkelijk.

Selin, heel duidelijk dus: rustig aan doen!! Wat een naar idee zeg, en onzeker.
Miekje, ah nee wat balen dat je bloedverlies hebt. Kan me voorstellen dat je ongerust bent!! Misschien al een testje wagen? Dan weet je het zeker.
Zizo, wat betreft acupunctuur kan ik weinig over zeggen. Ik heb het wel eens overwogen (gewoon omdat het kan, je iets wil doen), maar moet eerlijk zeggen dat ik er niet meer zo in geloof. Er zijn genoeg meiden die dan ook niet zwanger zijn geworden. Ik kan me niet voorstellen dat je niet zwanger zal zijn doordat je die kruiden niet hebt genomen. Die acupuncturist van Dazzle had dus gezegd dat je helemaal niet meer mocht bewegen/sporten, nou dat is echt niet zo hoor.
MssF, dan heb je wel veel kwaaltjes inderdaad! Dat kan ik niet zeggen. Hoewel het inderdaad weinig schijnt te zeggen. Oh ik hoop zo op een blijvende positieve test en blijvende zwangerschap voor ons. Volgens mij zijn we ongeveer tegelijkertijd gestopt met de anti conceptie en schrijven we al heel lang samen!
Mangoest, fijn dat het bloed niet heeft doorgezet!! Gebruik je ook urtogestan?
Snap dat je nu onrustig wordt... Spannend zondag!
Ik ben ontzettend zenuwachtig voor het testen

vrijdag 8 december 2017 om 08:23
Gingerspice: wat een teleurstelling
!! Je lichaam kan je zo voor de gek houden door de Utro! Het is een ontzettende mind-fuc*!! Sterkte
Selin: Jeetje - dat klinkt ook verontrustend! Dus vanaf heden heel rustig aan doen! De baby gaat boven alles - ook als je volledige bedrust oid moet houden.
Omdat je het vroeg: het gaat hier goed. Ik ben nog steeds enorm dankbaar dat ze er is. Wel vind ik het lastig om alles in balans te krijgen en houden: gezin, man, borstvoeding (ik weiger dat op te geven) en werk. Dat gezegd hebbende: ik vind het wel heel mooi als ik thuis kom na een lange dag wanneer ik haar (en mijn man) zie. Na volgende week wordt het weer rustiger op het werk. Kijk er naar uit
. Ik was er ook niet in een keer, dus Ginger, ik hoop dat je er ook hoop uit kunt putten, ondanks de teleurstelling. Dikke knuffel nogmaals
en op naar nieuwe kansen in het nieuwe jaar!

Selin: Jeetje - dat klinkt ook verontrustend! Dus vanaf heden heel rustig aan doen! De baby gaat boven alles - ook als je volledige bedrust oid moet houden.
Omdat je het vroeg: het gaat hier goed. Ik ben nog steeds enorm dankbaar dat ze er is. Wel vind ik het lastig om alles in balans te krijgen en houden: gezin, man, borstvoeding (ik weiger dat op te geven) en werk. Dat gezegd hebbende: ik vind het wel heel mooi als ik thuis kom na een lange dag wanneer ik haar (en mijn man) zie. Na volgende week wordt het weer rustiger op het werk. Kijk er naar uit

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 8 december 2017 om 11:34
Zizo: vwb acupunctuur heb ik daar geen ervaringen mee. Ik weet alleen wel dat het gebruik van oosterse kruiden heel erg wordt afgeraden icm stimuleren. Je kan je dus achteraf wel afvragen of je, mocht het niet lukken beter af was geweest met kruiden, maar dat betoog kun je ook houden als je de kruiden wel gebruikt en het misschien niet meteen lukt. Ik denk dus dat je dat gevoel zo veel mogelijk moet loslaten. En natuurlijk hoop ik dat het straks meteen raak is!!
Ginger: wees vandaag heel lief voor jezelf!! Ik heb na iedere teleurstelling iets gekocht voor mezelf om het allemaal te compenseren. Ga uit eten met je lieve partner, trakteer jezelf op een spa behandeling, retail therapy - whatever works!!
Boulu: voor jou ben ik plaatsvervangend zenuwachtig... ik hoop, zeker na alle negatieve berichtjes hier, jij met goed nieuws komt.
Duufje: Heel veel sterkte de komende dagen. Ik zal zeker extra aan je denken. Vind je altijd zo’n krachtige vrouw! Enne ondertussen duim ik voor die mooie A-topper van je!!
Miekje: tussen hoop en vrees begrijp ik! Zelfs bij bloed verlies is het niet altijd einde oefening...
Lilly: Pittig is idd het goede woord. Het is rewarding, maar ik moet nog even de juiste balans vinden. Ik werk net iets te veel vind ik, waardoor er minder tijd met haar en mijn man is. Maar afgezien van de balans en de korte nachten die er gewoon bij horen is ze het mooiste en de liefste...
Ginger: wees vandaag heel lief voor jezelf!! Ik heb na iedere teleurstelling iets gekocht voor mezelf om het allemaal te compenseren. Ga uit eten met je lieve partner, trakteer jezelf op een spa behandeling, retail therapy - whatever works!!
Boulu: voor jou ben ik plaatsvervangend zenuwachtig... ik hoop, zeker na alle negatieve berichtjes hier, jij met goed nieuws komt.
Duufje: Heel veel sterkte de komende dagen. Ik zal zeker extra aan je denken. Vind je altijd zo’n krachtige vrouw! Enne ondertussen duim ik voor die mooie A-topper van je!!
Miekje: tussen hoop en vrees begrijp ik! Zelfs bij bloed verlies is het niet altijd einde oefening...
Lilly: Pittig is idd het goede woord. Het is rewarding, maar ik moet nog even de juiste balans vinden. Ik werk net iets te veel vind ik, waardoor er minder tijd met haar en mijn man is. Maar afgezien van de balans en de korte nachten die er gewoon bij horen is ze het mooiste en de liefste...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

vrijdag 8 december 2017 om 14:13
Animal ik loop een beetje achter maar meid, wat ontzettend jammer en verdrietig dat je laatste cryo niet goed ontdooit is. Heb je het inmiddels een beetje een plekje gegeven?
Sheela ik vind het knap dat je de keuze hebt gemaakt eerst even van de kerst te genieten en de start wat uit te stellen. Geniet er van meid!
Duuf hoe gaat het met je? Ik hoop dat je volgende week een beetje door komt, en dat je zo’n verdrietige week met heel mooi nieuws mag afsluiten!
Boulu hoe is het met jou? Ik snap je angst voor witte testen zo goed.. maar kop op lieverd, voor jou moet het ook goed komen!
Flip wat wrang dat je zelfs nog cytotec in huis hebt. Pff ik hoop dat het ook voor jullie eens goed komt..
Miekje heeft t nog doorgezet? Ik hoop het niet!
Selin wat akelig die hematoom. Kan die kleiner worden met veel rust?
MssF nog niets te zien??
Ginger wat jammer en balen..
dikke knuffel voor jou!
Mangoest voor jou ook nog even spannend dus..
Hier: inmiddels 8 dagen na de punctie en 5 dagen na de tp. Ik ben sinds de tp vooral heel onrustig geweest, totaal niet verwachtingsvol. Misschien dat dat nu verandert in week 2. Maar vind het wel spannend allemaal.. mag pas 2 weken na tp testen. Zou ik ook 2 weken na punctie kunnen testen of heb ik dan kans op vals positief van de ovitrelle?
Ze hadden trouwens maandag gebeld dat ze 5 embryo’s konden invriezen (embryo’s waren toen 4 dagen oud) dus we zijn ontzettend blij en dankbaar! 8 eicellen waar 6 bruikbare embryo’s uit zijn gekomen!! Nu nog wachten op de officiele brief.
Sheela ik vind het knap dat je de keuze hebt gemaakt eerst even van de kerst te genieten en de start wat uit te stellen. Geniet er van meid!
Duuf hoe gaat het met je? Ik hoop dat je volgende week een beetje door komt, en dat je zo’n verdrietige week met heel mooi nieuws mag afsluiten!
Boulu hoe is het met jou? Ik snap je angst voor witte testen zo goed.. maar kop op lieverd, voor jou moet het ook goed komen!
Flip wat wrang dat je zelfs nog cytotec in huis hebt. Pff ik hoop dat het ook voor jullie eens goed komt..
Miekje heeft t nog doorgezet? Ik hoop het niet!
Selin wat akelig die hematoom. Kan die kleiner worden met veel rust?
MssF nog niets te zien??
Ginger wat jammer en balen..

Mangoest voor jou ook nog even spannend dus..
Hier: inmiddels 8 dagen na de punctie en 5 dagen na de tp. Ik ben sinds de tp vooral heel onrustig geweest, totaal niet verwachtingsvol. Misschien dat dat nu verandert in week 2. Maar vind het wel spannend allemaal.. mag pas 2 weken na tp testen. Zou ik ook 2 weken na punctie kunnen testen of heb ik dan kans op vals positief van de ovitrelle?
Ze hadden trouwens maandag gebeld dat ze 5 embryo’s konden invriezen (embryo’s waren toen 4 dagen oud) dus we zijn ontzettend blij en dankbaar! 8 eicellen waar 6 bruikbare embryo’s uit zijn gekomen!! Nu nog wachten op de officiele brief.
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.