Iemand in de supermarkt.

06-12-2017 13:18 742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-forummers!

Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.

Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.

Hebben jullie tips/advies?
Als je na al deze berichten hier nog blijft twijfelen moet je het gewoon niet doen.
lindaatje1900 schreef:
07-12-2017 22:23
Ik zou het juist een afknapper vinden.
Wanneer een man een bericht krijgt van een vrouw via Facebook? Andersom kan ik je standpunt nog wel voorstellen. Daarnaast; Zoals ik het hier begrijp kan TO een bericht sturen i.p.v. een vriendschapsverzoek.
Ik ben nu erg onzeker geworden. Moet ik wel of niet ietsdorn? En wat moet ik doen? De een zegt dat het raar is en de ander zegt dat het leuk is..
BaloeBeer schreef:
08-12-2017 12:36
Ik ben nu erg onzeker geworden. Moet ik wel of niet ietsdorn? En wat moet ik doen? De een zegt dat het raar is en de ander zegt dat het leuk is..
Dat kan toch niemand zeggen wat jij moet doen?
BaloeBeer schreef:
08-12-2017 12:36
Dit zag ik opnieuw aankomen maar je hebt wel veel last van onzekerheid. Je moet iets doen als je het een kans wil geven met het risico op een blauwtje maar een ervaring rijker. Je moet het laten als je hem niet meer de moeite waard vind.

Het antwoord op wat je moet doen heb je zelf al gegeven en daar moet je aan vast houden. Het is kansloos iedereen hier op één lijn te krijgen. Terzijde; Verlegen mannen proberen vaker via een dating site een vrouw te vinden en dat is niet zonder reden.
ooitverlegen wijzigde dit bericht op 08-12-2017 12:48
Reden: Correctie
2.68% gewijzigd
Dat is ook zo en ik heb nog steeds interesse, dat heeft gisteren wel bevestigd. Ik merk dat ik een kaart geven wel leuk zou vinden maar ik vind dat een 'te groot iets'. Als we nou meer hadden gepraat dan was het een ander verhaal. Ik denk dat Facebook de beste keuze is, máár kom ik dan niet over als een stalker? Gisteren zei een collega wel zijn voornaam waar ik bij stond (al wist ik die natuurlijk eerder door zijn naambordje) maar dan is het voor mijn geval al minder 'erg' dat ik zijn naam weet. Vriendschapsverzoek of een berichtje en dan op de knop in Messenger 'aan Messenger toevoegen'?
Oké prima! Het "te groot" maken van een kaart heb je deels zelf in de hand met wat je erin schrijft maar ook de kaart die je uitzoekt. Je kunt het heel luchtig houden en er gewoon aan toevoegen dat je een beetje verlegen bent en een gesprek in de supermarkt niet zo handig/ ideaal vindt. Ik vind het wel positief dat je het zou durven doen.

Ik ken Facebook en de gedragsregels niet omdat ik het zelf niet heb maar ik snap de angst als stalker over te komen wel. Misschien is het dan goed om kort en bondig aan te geven waarom je hem zo benadert? Ik denk dat een berichtje dus duidelijker is, to the point.
Make up your mind
op elke vraag van je is het antwoord al gegeven.

wat jij doet heet uitstelgedrag en dat geeft het risico dat de jongen langzaam maar zeker interesse verliest in jou. Gewoon handelen!

hoop dat het volgende bericht van je is dat alles achteraf toch meeviel.
Wat kan ik in het berichtje zetten? Een simpele ‘hoi’ komt ook niet echt leuk over.
Begin eerst maar eens met hem gewoon toe te voegen. Als hij dan het verzoek accepteert kun je een bericht sturen. Anders heb je toch kans dat die hem niet ziet omdat die in de overige berichten komt te staan
lexi-may schreef:
08-12-2017 16:46
Begin eerst maar eens met hem gewoon toe te voegen. Als hij dan het verzoek accepteert kun je een bericht sturen. Anders heb je toch kans dat die hem niet ziet omdat die in de overige berichten komt te staan
Mee eens!
Bedoel je een vriendschapsverzoek? Dat wil ik niet denk ik, dat is denk ik raarder dan een berichtje?
lexi-may schreef:
08-12-2017 16:46
Overige berichten bestaat niet meer. Als iemand je een berichtje stuurt krijg je melding van een berichtverzoek.
BaloeBeer schreef:
08-12-2017 17:02
Bedoel je een vriendschapsverzoek? Dat wil ik niet denk ik, dat is denk ik raarder dan een berichtje?
Je maakt het veel te groot allemaal. Iedereen heeft al op al jouw vragen antwoord gegeven en je blijft twijfelen. Als je het zó moeilijk vindt, zou ik het maar gewoon niet doen. Als hij je verzoek of berichtje beantwoordt, schiet je daar weer van in de stress.
apppie schreef:
08-12-2017 17:31
Je maakt het veel te groot allemaal. Iedereen heeft al op al jouw vragen antwoord gegeven en je blijft twijfelen. Als je het zó moeilijk vindt, zou ik het maar gewoon niet doen. Als hij je verzoek of berichtje beantwoordt, schiet je daar weer van in de stress.
Ik wil het wel hoor, begrijp mij niet verkeerd maar ik zit nu in dubio. Een vriendschapsverzoek of een berichtje?
Een berichtje lijkt mij beter aangezien je dan wel laat zien dat je contact wil toch? Ik vraag alleen maar advies ;-)
En als het een berichtje is, wat is een leuk berichtje naast de standaard: 'Hoi, hoe is het met je?' ?
Voorbeeld he! Hoi *****, ik zie je vaak in de supermarkt bij ****. Nu lukt het mij daar moeilijk een praatje met je te maken dus doe ik het zo (smiley?). Kan ik je overhalen/ uitnodigen/ enthousiast maken om een keer buiten werktijd ergens iets te gaan drinken? Lijkt me leuk!
ooitverlegen schreef:
08-12-2017 19:10
Voorbeeld he! Hoi *****, ik zie je vaak in de supermarkt bij ****. Nu lukt het mij daar moeilijk een praatje met je te maken dus doe ik het zo (smiley?). Kan ik je overhalen/ uitnodigen/ enthousiast maken om een keer buiten werktijd ergens iets te gaan drinken? Lijkt me leuk!
Oké, dat is perfect. Nu nog even de ballen kweken om het echt te sturen. Ik wil het namelijk wel echt sturen.
Als je het wil sturen, stuur je het.
Ik vind het maar een vermoeiend geheel worden
ik haak af :blabla:
^ Niet iedereen is zo zelfverzekerd dat ie snel actie onderneemt ;-)
Ik ben sowieso al onzeker over mijzelf en daarnaast heb ik totaal geen ervaring wat betreft daten, relaties enzovoort.
BaloeBeer schreef:
08-12-2017 19:52
^ Niet iedereen is zo zelfverzekerd dat ie snel actie onderneemt ;-)
Ik ben sowieso al onzeker over mijzelf en daarnaast heb ik totaal geen ervaring wat betreft daten, relaties enzovoort.
Dat is heel vervelend maar als dit al zo veel energie kost, vraag ik me af hoe je dit nou verder voor je ziet. Dit gedrag is verre van aantrekkelijk. Ook al heeft hij hier nu nog geen idee van, het is natuurlijk niet dat je je straks (mocht er meer contact komen) anders zal gedragen.

Geef jezelf een schop onder je kont en neem een besluit. Heel veel smaken zijn er niet; of je laat het zitten, of je voegt hem op FB toe en stuurt hem een bericht, of je spreekt hem face-to-face aan. Dat heeft niets met zelfverzekerdheid te maken, maar met besluiten nemen en knopen doorhakken.
anoniem_356609 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 20:08
5.96% gewijzigd
3,2,1 NU.
Ik zou het niet op prijs stellen als een klant mij opzoekt op Facebookt. Vind het stalkerig en een afknapper.
Snap niet wat er zo moeilijk is aan flirten, stel persoonlijke vragen, of wees heel direct en vraag of hij vrijgezel is.
Zo moeilijk is het allemaal niet.
Bblientje schreef:
08-12-2017 20:14
Ik zou het niet op prijs stellen als een klant mij opzoekt op Facebookt. Vind het stalkerig en een afknapper.
Snap niet wat er zo moeilijk is aan flirten, stel persoonlijke vragen, of wees heel direct en vraag of hij vrijgezel is.
Zo moeilijk is het allemaal niet.
Pff zij voelt zich hier het prettigst bij, kunnen mensen dat niet gewoon eens accepteren?
Say it like you mean it.
TO hij vindt het vast heel leuk succes
Say it like you mean it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven