Werk & Studie alle pijlers

Benaderd via LinkedIn

07-12-2017 19:38 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even jullie advies nodig! Vorig jaar ben ik na 4 jaar afgestudeerd als directiesecretaresse/managementassistent. Ik heb daarna 8 maanden op een accountantskantoor gewerkt. Helaas werd mijn contract niet verlengd en ben ik vanaf 1 maart 2017 werkeloos geraakt. Het lukte mij niet om werk te vinden in mijn studierichting en daarom heb ik gesolliciteerd bij de Lidl, waar ik ben aangenomen. 8 januari mag ik beginnen.

Nu ben ik deze week via LinkedIn benaderd door een recruiter die veel oud collega's van mij kent. Zij heeft een functie voor mij die heel goed bij mij zou kunnen passen (ze werkt via een personeelsbemiddelsbureau) bij een accountantskantoor, hetzelfde werk wat ik eerst deed. Dit is een fulltime baan terwijl de baan bij Lidl maar 24 uur is.

Ik zit nu in twijfel. Aan de ene kant vind ik het prima om bij de Lidl te gaan werken, het is een leuke winkel en ik heb het contract al getekend. Maar de functie bij het accountantskantoor spreekt me ook heel erg aan. Wat zouden jullie mij adviseren?

Alvast bedankt voor de tips!
Die 40 minuten reistijd, gaat dat om een traject waar vaak file is? En als dat niet het geval is: wat stellen 40 minuten nou voor...
Ik vind de reistijd ook heel erg meevallen. 40 minuten voor iets in je vakgebied lijkt me prima te doen. Het lijkt me ook dat dit meer kansen biedt voor de toekomst.
Een baan bij Lidl of een baan bij een accountant. Ik zou niet kunnen kiezen hoor.
Of is het een kantoorfunctie bij Lidl? Dat zou natuurlijk ook kunnen?
Banaaninmijnoor schreef:
09-12-2017 00:01
Of is het een kantoorfunctie bij Lidl? Dat zou natuurlijk ook kunnen?
Dan lijkt het me nog steeds een nobrainer. Wie wil er nou bij Lidl werken als ie iets veel beters kan doen.
Nu ben ik deze week via LinkedIn benaderd door een recruiter die veel oud collega's van mij kent. Zij heeft een functie voor mij die heel goed bij mij zou kunnen passen (ze werkt via een personeelsbemiddelsbureau) bij een accountantskantoor
Bij een "personeelsbemiddelsbureau" weet je niet of er werkelijk een baan is of ze jou aan die baan kunnen helpen; misschien willen ze eerst je CV hebben, en gaan ze dan bedrijven bellen "ik heb zo'n fantastich iemand voor u!".

Maar goed: een gesprek aangaan kan altijd.
Lijkt me een no brainer toch? Dat is waar je ervaring in hebt en waar je full time in kan werken? Bij de supermarkt gaan zitten is goed om wat geld te verdienen en bezig te blijven, maar het lijkt me dat je liever toch fulltime aan de slag bent in je oude branche?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven