Week van het leven

06-12-2017 20:51 334 berichten
Ik wordt zo ziek van die reclames van de week van het leven op de radio. Alsof elke vrouw lichtzinnig voor abortus kiest. Ik geloof ook niks van dat 'wij van wc eend' type onderzoek waaruit allerlei negatieve effecten blijken. Ik neem aan dat er niet veel aan te doen is ivm vrijheid van meningsuiting maar die pro-lifers zijn alleen maar pro baby, niet provrouw. Bah bah bah.

Bij deze hoop ik dat niemand ooit meer een abortus hoeft te ondergaan en dat het altijd volkomen legaal en geaccepteerd mag blijven.

Wat denken jullie ervan?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds ik moeder ben geworden veel meer pro-choice dan ik ooit al was.

Ik vond de hele zwangerschap + bevalling behoorlijk heftig, ik vond het al zwaar genoeg terwijl mijn baby 100% gewenst is.
redbulletje schreef:
06-12-2017 22:33
Waarom zou je het houden als je ook opnieuw kunt proberen? Iemand die een gezin wil droomt toch niet van een kind met een handicap? Buiten nog t feit dat je dan bewust een levend wezen verplicht met die handicap te leven! Vind dat eigenlijk misdadig nu we de mogelijkheid tot pre screening hebben.
Realiseer je je dat dit behoorlijk nazistisch klinkt?
Hooguit perfectionistisch, de meeste mensen nemen ook liever een gezonde hond dan n kneusje tenslotte. Dus waarom zou je dat met de alles omvattende levensverandering met het nemen van een kind niet mogen willen?
redbulletje schreef:
09-12-2017 09:34
Hooguit perfectionistisch, de meeste mensen nemen ook liever een gezonde hond dan n kneusje tenslotte. Dus waarom zou je dat met de alles omvattende levensverandering met het nemen van een kind niet mogen willen?
Welnee, de meeste mensen (die ik ken) hebben juist extra mededogen voor de kneusjes en nemen dan de hond die niemand anders wil.
En de meeste mensen hoeven geen perfect kind.
You're stronger than you think - which isn't saying much.
Week 5 van de Extremely Demotivational Calendar
Vandaar dat er op facebook zoveel geleurd wordt met asielhonden die ze maar niet geplaatst krijgen...
mlle schreef:
08-12-2017 23:51
Adam was ook maar een hoopje materie voordat God hem "inspireerde" met zijn Levensadem.

Je krijgt het? De mensen doen er een hoop moeite voor, met plezier soms, maar toch, je krijgt het niet, maar je kunt wel proberen er een te maken, vaak lukt dat met enigszins succes. Er lopen nu circa 7 miljard van dat soort wondertjes hier rond.
Nou zeg dat. Heb er iets van 40 spuiten voor in mijn buik gezet en een grote naald voor door m’n vagina laten jassen. Echt een cadeautje idd.
Dat geldt lang niet voor iedereen. Ik heb het wel echt als geschenk ervaren. Snel zwanger geraakt en het enige wat ik heb gedaan was seks hebben op het juiste moment. Wat er vervolgens gebeurt met een zaadcel en eicel heeft voor mij iets wonderlijks en magisch. Dat het vervolgens maandenlang blijft groeien tot een volledig mens dat kan ademen en waarvan het hart klopt: ik heb daar toch echt weinig invloed op gehad.
Oké, dus nu mag je ook niet meer zeggen dat je een kiind " krijgt", want je "neemt" er toch niet zomaar een? ( wordt er altijd gezegd) Vermoeiend als je met elke persoonlijke situatie rekening moet houden in een discussie.
lux. schreef:
09-12-2017 09:46
Nou zeg dat. Heb er iets van 40 spuiten voor in mijn buik gezet en een grote naald voor door m’n vagina laten jassen. Echt een cadeautje idd.
Uiteindelijk " kreeg" je toch een kind?
Sommige mensen zullen zich altijd gekwetst voelen. Wat je ook zegt. Hoe zorgvuldig je je woorden ook kiest. Dat ligt toch echt bij die mensen zelf.
N00R85 schreef:
09-12-2017 09:53
Sommige mensen zullen zich altijd gekwetst voelen. Wat je ook zegt. Hoe zorgvuldig je je woorden ook kiest. Dat ligt toch echt bij die mensen zelf.
Eens.
Je besluit een kind te nemen en dan moet je ervoor aan t werk en dan is t afwachten of je t krijgt.
redbulletje schreef:
09-12-2017 10:00
Je besluit een kind te nemen en dan moet je ervoor aan t werk en dan is t afwachten of je t krijgt.
Dit vind ik dan wel weer een heel zinnige opmerking van je :)
Zo is het ook.
Roanoke* schreef:
09-12-2017 09:51
Oké, dus nu mag je ook niet meer zeggen dat je een kiind " krijgt", want je "neemt" er toch niet zomaar een? ( wordt er altijd gezegd) Vermoeiend als je met elke persoonlijke situatie rekening moet houden in een discussie.
Natuurlijk mag je zeggen dat je een kind krijgt. Waar zeg ik dat dat niet mag?

Ik ervaarde het zelfs veel meer als nemen na al die moeite. Zelden ergens zo bewust voor gekozen en moeite voor gedaan.

Maar ik zag het niet als geschenk nee. En een ander wellicht wel, ook prima. Maar ik niet.

Je kunt ook meer drama ergens in lezen dan er staat hoor.
lux. schreef:
09-12-2017 10:09
Natuurlijk mag je zeggen dat je een kind krijgt. Waar zeg ik dat dat niet mag?

Ik ervaarde het zelfs veel meer als nemen na al die moeite. Zelden ergens zo bewust voor gekozen en moeite voor gedaan.

Maar ik zag het niet als geschenk nee. En een ander wellicht wel, ook prima. Maar ik niet.

Je kunt ook meer drama ergens in lezen dan er staat hoor.
Je neemt nu zelf het woord drama in de mond.
Ergens vond je het toch nodig om aan te geven dat het woord " krijgen" voor jou niet van toepassing was. Je was er zelfs stellig in.
Ik snap het vermelden ervan niet zo goed in deze discussie. Zwanger worden/blijven/ bevallen is op verschillen levels voor elke vrouw "" niet makkelijk".
Ik doe niet meer met de discussie; vond dat er op twitter al genoeg scherpzinnige opmerkingen werden gemaakt om die enge christenen Kees van der Staaij de mond te snoeren (iets over vaccinaties en Kinderpardon, als je zo VOOR het beschermen van de jongsten bent).

Maar ik vind het dus echt ziek dat ik hier een banner van zie op het VIVA-forum, uiteraard bewust uitgekozen omdat mensen hier soms vragen stellen over abortus om zo een gefundeerde eigen mening op te bouwen. Reclame voor luiers is prima, maar GEEN INDOCTRINATIE!

Moet je eens kijken hoe klein de wereld is als er een advertentie zou staan bij het forum van een of andere moslimvereniging die promoot dat het beter is om je kind te besnijden oid... Ik vindt het echt totaal van dezelfde orde, en snap niet dat Sanoma voor het geldt zoveel geloofwaardigheid weggooit. Stelletje graaiers...
Ik vind dat het tijd word voor de "let lekker op jezelf week" of beter nog een jaar. Zou zoveel problemen schelen als iedereen eens ophield met naar andere wijzen en eens ging letten op wat ze zelf doen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
MwTheelepel schreef:
09-12-2017 10:21
Ik vind dat het tijd word voor de "let lekker op jezelf week" of beter nog een jaar. Zou zoveel problemen schelen als iedereen eens ophield met naar andere wijzen en eens ging letten op wat ze zelf doen.
Amen.
Abortus is een persoonlijke en moeilijke keuze. Maar het is ook goed om voor en tegen geluiden te horen. Uiteindelijk is het allerbelangrijkste te luisteren naar je eigen gevoel en je hart te volgen. Wat je ook beslist want dan kun je er "vrede" mee hebben.
Roanoke* schreef:
09-12-2017 10:18
Je neemt nu zelf het woord drama in de mond.
Ergens vond je het toch nodig om aan te geven dat het woord " krijgen" voor jou niet van toepassing was. Je was er zelfs stellig in.
Ik snap het vermelden ervan niet zo goed in deze discussie. Zwanger worden/blijven/ bevallen is op verschillen levels voor elke vrouw "" niet makkelijk".
Nee, ik beaamde dat sommige mensen er een hoop moeite voor doen en dat dat ‘geschenk van god’ dan dus wel meevalt in sommige gevallen.
lux. schreef:
09-12-2017 10:39
Nee, ik beaamde dat sommige mensen er een hoop moeite voor doen en dat dat ‘geschenk van god’ dan dus wel meevalt in sommige gevallen.
Maar zo kun je alles wat God betreft wegwuiven. Om een kind te krijgen, moest ik toch echt sex hebben met mijn man. Ik heb God al die keren toch echt niet gezien in mijn slaapkamer. Dat neemt niet weg dat als andere mensen een kind wél als geschenk van God zien ik daar de discussie niet van inzie. Je komt er nooit uit nl. Laten we het dan bij concrete feiten houden ,denk ik dan.
Sarahley schreef:
09-12-2017 10:38
Abortus is een persoonlijke en moeilijke keuze. Maar het is ook goed om voor en tegen geluiden te horen. Uiteindelijk is het allerbelangrijkste te luisteren naar je eigen gevoel en je hart te volgen. Wat je ook beslist want dan kun je er "vrede" mee hebben.
Voor wie is dat tegengeluid nodig? Het merendeel van de vrouwen die een abortus ondergaat heeft het al moeilijk met die keuze, die hebben geen tegengeluid nodig.
Roanoke* schreef:
09-12-2017 10:43
Maar zo kun je alles wat God betreft wegwuiven. Om een kind te krijgen, moest ik toch echt sex hebben met mijn man. Ik heb God al die keren toch echt niet gezien in mijn slaapkamer. Dat neemt niet weg dat als andere mensen een kind wél als geschenk van God zien ik daar de discussie niet van inzie. Je komt er nooit uit nl. Laten we het dan bij concrete feiten houden ,denk ik dan.
Oh maar ik probeer annesophie helemaal niet te overtuigen van het niet-bestaan van god. Ik geef mijn mening, maar ik heb heus niet de illusie dat zij daardoor van mening gaat veranderen hoor.
Fragolisa schreef:
09-12-2017 10:49
Voor wie is dat tegengeluid nodig? Het merendeel van de vrouwen die een abortus ondergaat heeft het al moeilijk met die keuze, die hebben geen tegengeluid nodig.
Je interpreteerd tegengeluiden als iets negatiefs.

Voor en tegengeluiden zijn niet per definitie negatief maar kunnen juist bijdragen aan een weloverwogen keuze.
Sarahley schreef:
09-12-2017 11:24
Je interpreteerd tegengeluiden als iets negatiefs.

Voor en tegengeluiden zijn niet per definitie negatief maar kunnen juist bijdragen aan een weloverwogen keuze.
Een sprookjesgod en hel en verdoemenis erbij halen terwijl iemand al hormonaal bevangen is, is sowieso geen goed idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven