Is dit normaal?
zondag 10 december 2017 om 10:35
Ik ben al een lange tijd een stille mee lezer, maar zit nu met een situatie die ik jullie graag wil voorleggen.
Begin oktober hebben mijn oom en tante aangegeven graag kerst dit jaar hij hen te organiseren. Tot vorig jaar vierde we altijd kerst bij mijn andere oom, welke een ruim huis heeft met genoeg ruimte voor een grote familie. Maar dit jaar wouden oom en tante het dus graag bij hen vieren. Geen probleem lijkt mij.
Gisteren kreeg ik op de familie app het 'programma' toegestuurd. Iedereen heeft een gerecht toegewezen gekregen om te maken. (denk aan couscous met tomaat en courgette en feta ipv gewoon couscous). Ik vind dit al een beetje moeilijk, omdat ik nu twee gerechten moet maken welke ik nog nooit heb gemaakt of heb geproefd. Dat een menu goed op elkaar afgestemd moet worden begrijp ik nog wel, maar is het niet logischer om mensen zelf te laten bedenken wat ze willen maken? Zo heb je immers ook een grotere kans dat het goed lukt en dat iedereen het lekker vindt..
Maar daar gaat dit topic niet over. Na de menu verdeling vermeldde mijn oom namelijk dat hij de kosten voor te huren stoelen en tafels en de kosten van de versiering ook wilt verdelen. Mijn zoon, welke 8 maanden is en dus nog geen eens een stoel gebruikt, wordt in de kosten verdelen als half persoon meegerekend...
Is dit normaal? Zelf denk ik: jullie wouden graag kerst organiseren. Regel het maar.
Elk gezin neemt al een gang of een drankje mee, iedereen moet ook nog een cadeautje voor 5 euro kopen, er is een dress code waar nieuwe kleren voor aangeschaft moeten worden.... Ik vind het zelf allemaal een beetje overdreven worden voor een familie diner. Wat vinden jullie hier van? Is het normaal om kosten en menus zo te verdelen?
Begin oktober hebben mijn oom en tante aangegeven graag kerst dit jaar hij hen te organiseren. Tot vorig jaar vierde we altijd kerst bij mijn andere oom, welke een ruim huis heeft met genoeg ruimte voor een grote familie. Maar dit jaar wouden oom en tante het dus graag bij hen vieren. Geen probleem lijkt mij.
Gisteren kreeg ik op de familie app het 'programma' toegestuurd. Iedereen heeft een gerecht toegewezen gekregen om te maken. (denk aan couscous met tomaat en courgette en feta ipv gewoon couscous). Ik vind dit al een beetje moeilijk, omdat ik nu twee gerechten moet maken welke ik nog nooit heb gemaakt of heb geproefd. Dat een menu goed op elkaar afgestemd moet worden begrijp ik nog wel, maar is het niet logischer om mensen zelf te laten bedenken wat ze willen maken? Zo heb je immers ook een grotere kans dat het goed lukt en dat iedereen het lekker vindt..
Maar daar gaat dit topic niet over. Na de menu verdeling vermeldde mijn oom namelijk dat hij de kosten voor te huren stoelen en tafels en de kosten van de versiering ook wilt verdelen. Mijn zoon, welke 8 maanden is en dus nog geen eens een stoel gebruikt, wordt in de kosten verdelen als half persoon meegerekend...
Is dit normaal? Zelf denk ik: jullie wouden graag kerst organiseren. Regel het maar.
Elk gezin neemt al een gang of een drankje mee, iedereen moet ook nog een cadeautje voor 5 euro kopen, er is een dress code waar nieuwe kleren voor aangeschaft moeten worden.... Ik vind het zelf allemaal een beetje overdreven worden voor een familie diner. Wat vinden jullie hier van? Is het normaal om kosten en menus zo te verdelen?
zondag 10 december 2017 om 12:42
Mijn zoon heeft geen zwarte kleding hoor, vooral veel felle kleuren vind ik leuk voor kleintjes. Maar wbt dress code voor de volwassenen heb je gelijk hoorlindaatje1900 schreef: ↑10-12-2017 12:39En qua kleding; iedereen heeft toch wel een zwarte outfit liggen?
Een zwart shirt met rokje of zwart jurkje of broek? Hang daar een leuke ketting op en walla.
Dat hoeft niet persé geld te kosten
zondag 10 december 2017 om 12:42
Wat ik al zei; je hebt toch vast nog wel iets liggen wat je aan kan doen?Burgervddag schreef: ↑10-12-2017 12:39Jullie hebben gelijk!
Het delen van de kosten van het eten en de cadeautjes dat vind ik niet meer als normaal. De dress code en de kosten van stoelen en tafels, dat vind ik wel gek maar dat ligt dus niet aan mij. Afzeggen vind ik te ver gaan, maar ik ga wel gewoon mijn eigen toetjes maken en de dress code laten voor wat het is.
Bedankt voor jullie input!
Veel plezier !
zondag 10 december 2017 om 12:43
Dat doe je goed! En daarmee heb je gelijk de toon gezet voor de komende jaren. Jij doet het zóBurgervddag schreef: ↑10-12-2017 12:39Jullie hebben gelijk!
Het delen van de kosten van het eten en de cadeautjes dat vind ik niet meer als normaal. De dress code en de kosten van stoelen en tafels, dat vind ik wel gek maar dat ligt dus niet aan mij. Afzeggen vind ik te ver gaan, maar ik ga wel gewoon mijn eigen toetjes maken en de dress code laten voor wat het is.
Bedankt voor jullie input!
zondag 10 december 2017 om 12:48
Klinkt alsof t om een grote familie gaat: je hebt het over neven/nichten en diens kinderen. Ik denk niet oom/tante er een slaatje uit willen slaan, maar t oprecht goed willen organiseren. Was alleen wel handig geweest als ze vooraf even overlegd hadden over hun plannen.
Voor nu zou ik gewoon meebetalen aan de stoelen als het geen gek bedrag is, een vergelijkbaar gerecht maken wat je wel kan (geen couscous, maar een ander bijgerecht) en in kleding komen die in al in de kast hangt.
Voor nu zou ik gewoon meebetalen aan de stoelen als het geen gek bedrag is, een vergelijkbaar gerecht maken wat je wel kan (geen couscous, maar een ander bijgerecht) en in kleding komen die in al in de kast hangt.
zondag 10 december 2017 om 12:50
Hahaha!!! Zó zou ik dat idd ook voor me ziennlies schreef: ↑10-12-2017 12:37RB niet, ik krijg plots visioen van een jaar of 40 in de toekomst, als RB een alleenwonende bejaarde is en de vrijwilligers haar met kerst komen "bevrijden" van de eenzaamheid, om gezellig met andere bejaarden een kerstetentje te hebben. RB zich vastklemmend aan de deurpost om niet mee te hoeven. (Het lijkt mij ook horror hoor)
zondag 10 december 2017 om 17:02
goed zo!!! goh je hebt voor 6 euro al kersttruien voor jou en je man hilarisch toch whahhahhahahBurgervddag schreef: ↑10-12-2017 10:51Hahaha je hebt gelijk. Ik moet toetjes maken en ik heb wel een aantal recepten welke ik goed kan maken. Misschien moet ik gewoon luchtig op de app zetten dat het voor mij handiger is om een ander toetje te maken.
Wat betreft de dresscode, deze is vrij neutraal. Maar ik had bij de H&m een onwijs leuk (hysterisch) kerst pakje voor mijn zoon gekocht. Ik denk dat ik die gewoon bij hem aantrek als statement, zal leuk opvallen in de foto's. Een kleine kermisattractie ertussen haha
Hoop dat je fijne kerst hebt
you go girl
zondag 10 december 2017 om 17:09
Ik zou ze vertellen dat ze gek zijn.
Stoelhuur? Dresscode? Verplichte gerechten die je niet kent moeten maken? Een kind dat in een kinderstoel zit die je waarschijnlijk zelf meeneemt laten mee-betalen?
Ik zou veel zin hebben om op 24/12 toevallig een voedselvergiftiging te hebben en met Kerst dus mijn kat te sturen.
Stoelhuur? Dresscode? Verplichte gerechten die je niet kent moeten maken? Een kind dat in een kinderstoel zit die je waarschijnlijk zelf meeneemt laten mee-betalen?
Ik zou veel zin hebben om op 24/12 toevallig een voedselvergiftiging te hebben en met Kerst dus mijn kat te sturen.
zondag 10 december 2017 om 17:25
Is thuisblijven en met je eigen gezin (jij, man en kind) kerst vieren een optie? Op jullie eigen stoelen, met jullie zelf gekozen gerechten en in jullie lievelingskleren?
Mijn antwoord op je vraag: nee, ik vind dit niet normaal. Overleg vind ik normaal. Je oom had jullie de vraag voor kunnen leggen: willen jullie een gerecht maken? Vinden jullie het erg om mee te betalen aan het huren van klapstoelen. Dresscode voor een familie-etentje vind ik helemaal absurd.
Mijn antwoord op je vraag: nee, ik vind dit niet normaal. Overleg vind ik normaal. Je oom had jullie de vraag voor kunnen leggen: willen jullie een gerecht maken? Vinden jullie het erg om mee te betalen aan het huren van klapstoelen. Dresscode voor een familie-etentje vind ik helemaal absurd.