Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
zondag 10 december 2017 om 12:18
@nora15 Ik sta dus net iets voor jou op de wachtlijst; sinds maart. Ik had ze gemaild en inderdaad loopt dit op. Ik knip en plak een stukje uit de mail, zie onderstaand:
"De patiënten die nu opgeroepen worden hebben ongeveer 22 maanden op de wachtlijst gestaan. De verwachting is dat dit zeker nog verder gaat oplopen.
De wachttijd is een prognose, de actuele wachttijd kan hiervan afwijken. Het is een dynamische lijst, afhankelijk van meerdere factoren (aantal donoren, hoe snel patiënten zwanger worden, hoeveel patienten er per patienten er die maand op de lijst geplaatst zijn. etc), dus zekerheid kunt u niet krijgen."
edit; normaal niet netjes om te knippen en plakken, maar dit was een standaard mail van hun met aangepaste aantal maanden wachttijd.
"De patiënten die nu opgeroepen worden hebben ongeveer 22 maanden op de wachtlijst gestaan. De verwachting is dat dit zeker nog verder gaat oplopen.
De wachttijd is een prognose, de actuele wachttijd kan hiervan afwijken. Het is een dynamische lijst, afhankelijk van meerdere factoren (aantal donoren, hoe snel patiënten zwanger worden, hoeveel patienten er per patienten er die maand op de lijst geplaatst zijn. etc), dus zekerheid kunt u niet krijgen."
edit; normaal niet netjes om te knippen en plakken, maar dit was een standaard mail van hun met aangepaste aantal maanden wachttijd.
zondag 10 december 2017 om 13:42
3 jaar?! Ik hoop t niet. Gelukkig staan we er al bijna 1 jaar op. Ik wil wel graag een Nederlandse donor dus er zit niet zoveel anders op dan wachten. Maar wie weet bedenk ik me nog als het wel een jaar extra gaat duren.
Ik hoop voor jou dat t sparen gaat lukken en dat je dit jaar nog weer kunt starten!
Ik hoop voor jou dat t sparen gaat lukken en dat je dit jaar nog weer kunt starten!
zondag 10 december 2017 om 14:18
Quoten lukt even niet op de telefoon, maar Zwolle zou eventueel kunnen. Al zal dat waarschijnlijk ook niet helpen als de wachttijd daar ook al zo oploopt.
Nou ja, laat ik eerst het gesprek in Wolvega maar gaan inplannen. Dan wordt het voor mezelf vast ook duidelijker wat de (on)mogelijkheden zijn.
Nog een vraagje, lees her en der over doorverwijzing van huisarts nodig hebben, maar op de site van hun zie ik daar niks over. Is dat nu wel of niet nodig?
Nou ja, laat ik eerst het gesprek in Wolvega maar gaan inplannen. Dan wordt het voor mezelf vast ook duidelijker wat de (on)mogelijkheden zijn.
Nog een vraagje, lees her en der over doorverwijzing van huisarts nodig hebben, maar op de site van hun zie ik daar niks over. Is dat nu wel of niet nodig?
zondag 10 december 2017 om 14:42
Als je op hun site kijkt bij kliniek-verzekeringen, staat daar dat verzekeringen soms niet willen betalen als je geen verwijzing hebt. Je hebt het dus niet nodig om een afspraak te kunnen maken, maar wel als je het vergoed wilt krijgen. Maar wel even halen dus!Enigma82 schreef: ↑10-12-2017 14:18Quoten lukt even niet op de telefoon, maar Zwolle zou eventueel kunnen. Al zal dat waarschijnlijk ook niet helpen als de wachttijd daar ook al zo oploopt.
zondag 10 december 2017 om 15:05
Ik heb t ook gehad op dag 4 en 5 na iui, eerste dag wit en dikkig, 2de dag wit en dun. Geen idee of het wat betekent.angelaloes schreef: ↑10-12-2017 13:34Sorry voor details alvast maar ik heb een vraag.
Woensdag inseminatie gehad, gisteren steken en gerommel en vandaag echt hele vloeibare afscheiding. T loopt er soms echt uit.
Iemand hier ervaring mee?
zondag 10 december 2017 om 17:03
@Enigma82
Ik loop ook bij Nij barrahus, nu 7weken zwanger van deense donor, vrijdag eerste echo gehad en hartje gezien
Maar ze zijn inderdaad een eigen bank aan het opbouwen, ze hebben inmiddels een kleine donorselectie. Maar kan zijn dat als je een grote uiterlijk voorkeur heb, ze daar nog niet in kunnen voldoen.
Ik wilde namelijk echt een donor met blauwe ogen en die zat toen ik ging starten in juni er nog niet tussen, toen besloten voor een deense donor.
Ik heb via ESB besteld deze is voordeliger dan cryos maar wel net zo uitgebreid profiel. Als je bij ESB wil bestellen krijg je bij nijbarrahus voor 6maanden een gratis account voor de esb-site.
Als je meerdere rietjes te gelijk besteld kunnen deze bij hun opgeslagen worden.
Een verwijzig van de huisarts vinden hun wel wenselijk.
Kijk nog wel ff naar je zorgverzekering. Ze hebben nog niet met alle verzekeraars een contract en als die er wel is ,is er vaak een budgetplafond, als die bv halverwege het jaar is bereikt moet je die kosten alsnog zelf betalen.
Wat ik heb gedaan is mijn verzekering om gezet naar een restitutie , dat houd in dat je de factuur zelf moet betalen maar wel 100% vergoed krijgt van je verzekering. En tot nu toe kon ik het factuur al declareren en had ik het geld al op mijn rekening nog voordat de betalingstermijn was verstreken
Zelf vind ik het daar erg fijn, het is kleinschalig waardoor je het gevoel krijgt dat ze in korte tijd echt weten wie je bent. Je ziet ook steeds dezelfde mensen, ook nemen ze de tijd voor je .
Ik ben blij dat ik voor hun heb gekozen ook al is het voor mij steeds een uur heen en een uur terug rijden. Woon in de randstad .
Succes
Iedereen op het wachtbankje toi,toi,toi
Ik loop ook bij Nij barrahus, nu 7weken zwanger van deense donor, vrijdag eerste echo gehad en hartje gezien

Maar ze zijn inderdaad een eigen bank aan het opbouwen, ze hebben inmiddels een kleine donorselectie. Maar kan zijn dat als je een grote uiterlijk voorkeur heb, ze daar nog niet in kunnen voldoen.
Ik wilde namelijk echt een donor met blauwe ogen en die zat toen ik ging starten in juni er nog niet tussen, toen besloten voor een deense donor.
Ik heb via ESB besteld deze is voordeliger dan cryos maar wel net zo uitgebreid profiel. Als je bij ESB wil bestellen krijg je bij nijbarrahus voor 6maanden een gratis account voor de esb-site.
Als je meerdere rietjes te gelijk besteld kunnen deze bij hun opgeslagen worden.
Een verwijzig van de huisarts vinden hun wel wenselijk.
Kijk nog wel ff naar je zorgverzekering. Ze hebben nog niet met alle verzekeraars een contract en als die er wel is ,is er vaak een budgetplafond, als die bv halverwege het jaar is bereikt moet je die kosten alsnog zelf betalen.
Wat ik heb gedaan is mijn verzekering om gezet naar een restitutie , dat houd in dat je de factuur zelf moet betalen maar wel 100% vergoed krijgt van je verzekering. En tot nu toe kon ik het factuur al declareren en had ik het geld al op mijn rekening nog voordat de betalingstermijn was verstreken
Zelf vind ik het daar erg fijn, het is kleinschalig waardoor je het gevoel krijgt dat ze in korte tijd echt weten wie je bent. Je ziet ook steeds dezelfde mensen, ook nemen ze de tijd voor je .
Ik ben blij dat ik voor hun heb gekozen ook al is het voor mij steeds een uur heen en een uur terug rijden. Woon in de randstad .
Succes
Iedereen op het wachtbankje toi,toi,toi

zondag 10 december 2017 om 17:11
Hoi allemaal.
Even over de symptomen. Het zegt echt niets. Ik ben inmiddels 3x zwanger geweest en ik heb dezelfde symptomen ook gehad als ik niet zwanger was. Ik kreeg pas last als ik een week of 6-7 was. Maar uiteraard kan het betekenen dat het wel raak is. Ik weet dat 2 weken lang is. Ik vind ze ook verschrikkelijk en zelf heb ik nu ook een zwaar gevoel in mijn baarmoeder enz enz. Je gaat er nu zo op letten, maar het kan ook altijd zo geweest zijn, als je ongesteld moet worden. Maar nogmaals ik hoop dat het raak is voor ons allemaal
Even over de symptomen. Het zegt echt niets. Ik ben inmiddels 3x zwanger geweest en ik heb dezelfde symptomen ook gehad als ik niet zwanger was. Ik kreeg pas last als ik een week of 6-7 was. Maar uiteraard kan het betekenen dat het wel raak is. Ik weet dat 2 weken lang is. Ik vind ze ook verschrikkelijk en zelf heb ik nu ook een zwaar gevoel in mijn baarmoeder enz enz. Je gaat er nu zo op letten, maar het kan ook altijd zo geweest zijn, als je ongesteld moet worden. Maar nogmaals ik hoop dat het raak is voor ons allemaal

zondag 10 december 2017 om 22:21
@nausicaa, bedankt! Ik heb het ook gevonden nu op hun site. Dat wordt dus eerst nog naar de huisarts. Zal eens uitzoeken wie hier tegenwoordig in de praktijk zit. Leuke kennismaking haha.
@Ilona87, ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! Heel fijn om een ervaringsverhaal te lezen van iemand die ook bij NijBarra is. Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ben me nu ook aan het oriënteren op een andere zorgverzekering. In januari maar overstappen naar een die in elk geval goede vergoedingen heeft. Daar ook nog maar even induiken.
@Ilona87, ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! Heel fijn om een ervaringsverhaal te lezen van iemand die ook bij NijBarra is. Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ben me nu ook aan het oriënteren op een andere zorgverzekering. In januari maar overstappen naar een die in elk geval goede vergoedingen heeft. Daar ook nog maar even induiken.
maandag 11 december 2017 om 09:24
@ilona hoe lang is de wachttijd daar? Ik heb gekeken en voor 3 rietjes MOT 20 bij de ESB heb ik er 2 rietjes MOT5 bij Cryos. Vind dat best een verschil. En zou het de kans van slagen echt groter maken door meer MOT te gebruiken?
Het is voor mij meer dan een uur rijden. Komen er nog meer kosten overheen?
Ik sta in Zwolle op de wachtlijst voor een Nederlandse donor. Kan ik daar op blijven staan? Dit is zo'n duivels dilema anders.
Het is voor mij meer dan een uur rijden. Komen er nog meer kosten overheen?
Ik sta in Zwolle op de wachtlijst voor een Nederlandse donor. Kan ik daar op blijven staan? Dit is zo'n duivels dilema anders.
maandag 11 december 2017 om 10:54
@Lee83, ik weet zelf wel het een en ander over de MOT kwaliteit. Meer dan 20 maakt de kans op zwangerschap niet meer groter. Zag ook wel ergens 30 etc. Dat is dus niet beter.
Als het mogelijk is zou ik wel voor een MOT20 rietje gaan. MOT5 kan wel, maar dan is de kans gewoon echt kleiner om zwanger te raken. Kijk, er is natuurlijk maar 1 nodig, dus het kan natuurlijk wel. Het hangt van zoveel meer factoren af. Maar statistisch gezien is de kans met een MOT20 groter dan met een MOT5.
Als het mogelijk is zou ik wel voor een MOT20 rietje gaan. MOT5 kan wel, maar dan is de kans gewoon echt kleiner om zwanger te raken. Kijk, er is natuurlijk maar 1 nodig, dus het kan natuurlijk wel. Het hangt van zoveel meer factoren af. Maar statistisch gezien is de kans met een MOT20 groter dan met een MOT5.
maandag 11 december 2017 om 13:11
@enigma zouden ze bij Isala en andere klinieken MOT5 aanhouden (sommige MOT10 als ondergrens) omdat via Cryos het echt niet betaalbaar is om een MOT20 te kopen?
Stel dat ik het beetje wat ik kan sparen voor nieuwe pogingen zou willen gebruiken om bij ESB te bestellen dan kan dat niet bij Isala. Die werken alleen met Cryos. Dus dan zou ik me moeten aanmelden bij Wolvega (is een optie, geen idee hoe de wachttijd daar is), maar kan ik dan wel voor een Nederlandse donor op de wachtlijst in Zwolle blijven staan?
Ik ben nu enorm aan het wiebelen qua gedachten... What to do.
Stel dat ik het beetje wat ik kan sparen voor nieuwe pogingen zou willen gebruiken om bij ESB te bestellen dan kan dat niet bij Isala. Die werken alleen met Cryos. Dus dan zou ik me moeten aanmelden bij Wolvega (is een optie, geen idee hoe de wachttijd daar is), maar kan ik dan wel voor een Nederlandse donor op de wachtlijst in Zwolle blijven staan?
Ik ben nu enorm aan het wiebelen qua gedachten... What to do.
maandag 11 december 2017 om 16:06
@lee83
Zover ik weet hebben ze geen wachttijd als je een deense donor gebruikt.
Voor hun eigen donorbank weet ik het niet.
Ik had in januari de intake en daarna in februari en maart mijn cyclus analyse en in april de evaluatie, in juni rietjes besteld en daarna gestart.
Maar dit had allemaal sneller gekunt als ik dit zelf had gewilt. Maar omdat ik in juni nog op vakantie ging naar Amerika, wilde ik toch pas daarna starten
Ik sta ook nog steeds op de wachtlijst bij amc sinds september 2016. (Moet maar is kijken hoe ik dit stop)
Zolang je niet bij 2 verschillende echt start ,kan je gewoon op de wachtlijst blijven
Denk wel aan dat de MOT word berekend op 1ml en in de meeste rietjes zit 0,5-0,6 ml , dus een mot5 in 1ml is dus werkelijk maar mot 2,5 in 0,5ml/rietje
Zover ik weet hebben ze geen wachttijd als je een deense donor gebruikt.
Voor hun eigen donorbank weet ik het niet.
Ik had in januari de intake en daarna in februari en maart mijn cyclus analyse en in april de evaluatie, in juni rietjes besteld en daarna gestart.
Maar dit had allemaal sneller gekunt als ik dit zelf had gewilt. Maar omdat ik in juni nog op vakantie ging naar Amerika, wilde ik toch pas daarna starten
Ik sta ook nog steeds op de wachtlijst bij amc sinds september 2016. (Moet maar is kijken hoe ik dit stop)
Zolang je niet bij 2 verschillende echt start ,kan je gewoon op de wachtlijst blijven
Denk wel aan dat de MOT word berekend op 1ml en in de meeste rietjes zit 0,5-0,6 ml , dus een mot5 in 1ml is dus werkelijk maar mot 2,5 in 0,5ml/rietje
maandag 11 december 2017 om 18:55
@lee83, tegen mij is altijd gezegd door t ziekenhuis dat als je IUI ready kiest dan kan je gewoon MOT5 kiezen dit is al gezuiverd en bevat dan nog steeds een heel hoog aantal zwemmers dat is genoeg... ik ben 2 x zwanger geworden met MOT5 na 2 pogingen dus ik heb wel vertrouwen in MOT5... scheelt toch weer geld