Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannend Jootje.

@angela. Daat vooruit betalen stond in dat informatiepakket dat ik kreeg. Dus heb ik braaf gedaan. Na 3 maanden kreeg ik een factuur waarop stond dat hij al betaald is. Ik vermoed dus dat het bij mij ook wel achteraf kan. Maar kan het maar gedaan hebben ;)
Alle reacties Link kopieren
De pregnyl zit er inmiddels in. Met sinterklaas kom ik weer op het bankje te zitten ;)
Alle reacties Link kopieren
Spannend innerpeace! Ik duim voor je dat tie blijft plakken! 😉
Alle reacties Link kopieren
gevonden! ik heb de tabel aan proberen te passen. het is aardig gelukt, alleen klopt er iets niet bij "bijzonderheden".

Zoals ik eerder al schreef, lees ik nog wel mee. Maar niet meer actief genoeg om op iedereen te reageren. Leuk dat er weer nieuwe mensen mee schrijven! Hoop echt dat er snel meer mensen naar fase 3 mogen opschuiven!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!
Wat duurt dat wachten onwijs lang he? Ik lees alles mee en blijf non stop duimen!
Ik schrijf alleen zelf niet zoveel, kan me voorstellen dat de verhalen over mijn zwanger zijn en mijn echo’s soms niet lekker vallen.
Ik kan jullie wel vertellen, dat ook dat weer een aaneenschakeling is van wachten.... eerste echo, tweede echo, 12 weken, 20 weken enz. Maar ik hoop zo dat jullie dit allemaal mee gaan maken binnenkort! Hou vol!
Alle reacties Link kopieren
Spannend innerpeace! Ik ga voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
Misschien een tip.. Ik las op internet veel over granaatappel. Dit zou voor een goede doorbloeding en betere innesteling zorgen. Geen idee of het een feit of fabeltje is.. Ik heb vanaf een dag voor mijn iui tot ik mocht testen volop granaatappelpitjes (vind ik niet lekker!!) Gegeten en granaatappelsap gedronken. Die van pomme is 100% granaatappel, deze lengde ik aan met water (half om half). Deze is wel erg duur.. je hebt ze ook van health people en huismerken, maar daar zit maar weinig procent in. Nogmaals, geen idee of het een feit of fabel is, maar bij mij was het in 1x raak.. Misschien t proberen waard? Het is sowieso erg gezond!
Alle reacties Link kopieren
Wauw roosje, de eerste keer meteen? Dat hoor je net vaak. Zal het onthouden tegen de tijd dat ik mag starten. Granaatappelsap. Geen idee hoe dat smaakt haha.
Alle reacties Link kopieren
ik zit ook weer op het wachtbankje!
Alle reacties Link kopieren
Betsy_01 schreef:
04-12-2017 21:20
Wauw roosje, de eerste keer meteen? Dat hoor je net vaak. Zal het onthouden tegen de tijd dat ik mag starten. Granaatappelsap. Geen idee hoe dat smaakt haha.
Ik heb granaat appelsap ook geprobeerd, werkte niet... bij mij werkte tarwe kiem olie. Dus dat kun je ook nog proberen!
Alle reacties Link kopieren
innerpeace schreef:
05-12-2017 15:24
ik zit ook weer op het wachtbankje!
Duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn/leuk om van jullie wat te lezen Pat en Roosje. Ik ben blij voor jullie dat het goed loopt. Kan me voorstellen dat het echte wachten nu pas echt is begonnen ;-).

Spannend innerpeace! Ik zit vanaf morgen ook weer.

Ik had inderdaad ook gelezen over granaatappel. Ik vind het alleen echt niet lekker . Maar verdunnen is nog wel een goede tip. Puur is iets teveel van het goede 😣.
Alle reacties Link kopieren
Succes op t bankje innerpeace! Ik duim🍀🍀🍀
Succes Innerpeace!!
Zitten er nog meer op het bankje?
Alle reacties Link kopieren
Weer het begin van een paar spannende weken voor jullie dames. Ik denk dat ik dit weekend erbij kom. Vrees dat het misschien pas zondagavond is als ik een positieve ovulatietest heb, maar maandag insemineren is qua werk eigenlijk onmogelijk :( zou ik dan beter al op zondag kunnen gaan, of pas op dinsdag? Tips?
Alle reacties Link kopieren
@Nora, ik zou dan al op zondag gaan. Volgens mij blijven zaadcellen 48 uur leven. Maar misschien nog beter, even overleggen met het ziekenhuis?
Wel spannend weer!
Alle reacties Link kopieren
maris86 schreef:
05-12-2017 23:09
Succes Innerpeace!!
Zitten er nog meer op het bankje?
Ik zit er ook op!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er sinds vandaag ook weer op😉
Ze kon m'n baarmoedermond niet vinden...
Alle reacties Link kopieren
angelaloes schreef:
06-12-2017 19:31
Ik zit er sinds vandaag ook weer op😉
Ze kon m'n baarmoedermond niet vinden...
Oei, dat is bij mij ook steeds lastig, pijnlijk grapje is dat hè? Ze hebben nu gelukkig wel in mijn dossier gezet dat hij een beetje gek ligt, zodat ze niet eerst een paar keer flink de andere kant op gaan. Wel gelukt uiteindelijk?

Oh ja, natuurlijk, anders zat je niet op het bankje. Wordt alweer gezellig :-).
Alle reacties Link kopieren
spannend allemaal. hopelijk hebben we over 2 weken allemaal goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Spannend allemaal!!! Ik duim voor iedereen!
Ik werd vannacht wakker van steken in mn baarmoeder..ook heb ik vandaag veel witte afscheiding🙈
Maar goed heb geleerd van de vorige keer dat het allemaal niks kan betekenen..dus wacht rustig af!
Alle reacties Link kopieren
Ja vorige keer ging t wel een 1 keer. Wat een hel was t gisteren zeg.. Ze vroeg nog of ik zelf t spuitje leeg wilde spuiten maar ik was te verkrampt van de pijn.
Had ook van te voren te veel geplast dat kan t ook nog zijn.

Nu ruime 2 weken wachten. Gezellig met z'n allen
Alle reacties Link kopieren
Wat balen angelaloes! Het is zeker geen pretje als ze zo moeten zoeken. Bij mij is het ook iedere keer 'feest'. Maar lege blaas kan zeker invloed hebbeb ja.

Vervelend ook jootje! Hopelijk lukt het om er even niet aan te denken.

Ik heb even een vraagje. Ik twijfel of ik vanochtend mijn folium heb genomen. Nu (nog) een nemen of gewoon wachten tot morgen?
Alle reacties Link kopieren
Dat maakt niet zo veel uit hoor. Het idee is dat je een spiegel opbouwt, die is niet ineens volledig verpest als je 1 dag over slaat of er een keer twee neemt. In je voedsel zit ook foliumzuur, en dat is de ene keer ook wat meer of minder dan de andere. Zolang je maar niet regelmatig wel-niet-extra gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik kom er ook alweer bij. Was dus bang dat ik maandag zou moeten gaan terwijl dat met werk onhandig is. Maar nu al onverwacht een positieve ovu-test. Morgen dus naar ziekenhuis....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven