Werk & Studie alle pijlers

Salaris Lead developer/architect

10-12-2017 11:05 62 berichten
.
anoniem_65325db34735a wijzigde dit bericht op 10-12-2017 13:28
99.55% gewijzigd
Crispycookie schreef:
10-12-2017 16:25
Ik werk nooit mijn 40 uur. Ik werk altijd meer. Maar ik neem heel af en toe een half vrij dagje, of als het kan: een hele. Maar ik heb weinig vakantiedagen en werk veel. Dat klopt. Ik heb gewoon een maandloon en ik maak meer uren omdat dat gewoon zo werkt in bepaalde beroepsgroepen. Er is geen 9 tot 5 mentaliteit hier.
Ik maak ook nog eens uren reistijd. Maar ja, dat is een eigen keuze. Daar heeft de baas weinig boodschap aan.
Ik kijk even hoe het met mijn berichtenbox gesteld is.
Ik denk dat we inmiddels wel kunnen zeggen dat je onderbetaald wordt. Ik verdien ongeveer hetzelfde met hbo, heb geen enorm belastende functie, gewoon uitvoerend, 36 uur per week en mijn Atv kan ik opnemen wanneer ik wil (ruim 200 uur per jaar).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou stoppen onbetaald anderhalf tot twee keer je werkuren te maken. Je krijgt dus in realiteit 2500 bruto per maand voor 40 uur nu.

Ik heb ook geen 9 tot 5 mentaliteit, maar ik compenseer mijn uren met vrije tijd op een later moment.

Als je hier niet mee stopt dan is dit minstens 1 van de goede redenen om en significant hoger salaris te vragen. Hoe wil je anders verantwoorden dat ze je opeens 800 euro meer moeten gaan betalen? En blijkbaar is werkgever niet zo gehecht aan haar personeel als ze goede mensen laten gaan omdat ze weinig wensen te betalen.

Ik zou overigens stoppen met zoveel over te werken op structurele basis.
Crispycookie schreef:
10-12-2017 16:25
Ik werk nooit mijn 40 uur. Ik werk altijd meer. Maar ik neem heel af en toe een half vrij dagje, of als het kan: een hele. Maar ik heb weinig vakantiedagen en werk veel. Dat klopt. Ik heb gewoon een maandloon en ik maak meer uren omdat dat gewoon zo werkt in bepaalde beroepsgroepen. Er is geen 9 tot 5 mentaliteit hier.
Ik maak ook nog eens uren reistijd. Maar ja, dat is een eigen keuze. Daar heeft de baas weinig boodschap aan.
Ik kijk even hoe het met mijn berichtenbox gesteld is.
Ik heb ook geen 9 tot 5 mentaliteit, maar ik pas er voor om 60 tot 80 uur per week te gaan werken, ben ict-er. En recht voor zijn raap: je kunt het prima naar je zin hebben, maar ik heb er wat moeite mee om een werkgever die structureel 60 tot 80 uur per week accepteert als een goede werkgever te zien en gratis overwerk vind ik ook niet normaal. En dan heb ik het niet over een half uur of regelmatig een uur of een keer een avond, daarbij is je aantal vakantiedagen ook minimaal.
Je redelijk aan je uren houden heeft m.i. niets te maken met een 9 tot 5 mentaliteit, maar met wat je zelf belangrijk vind in het leven.
Soms werkt het beter om in te zetten op andere dingen dan salaris, bijvoorbeeld structureel minder uren werken, hogere reiskostenvergoeding, meer vakantiedagen.
Crispycookie schreef:
10-12-2017 18:14
Nou ze zijn juist wel gehecht aan hun personeel, en andersom ook. Iedereen heeft contracten voor onbepaalde tijd en de verloop is zeer klein. Er wordt veel geinvesteerd in team-builden en bedrijfsuitjes (etentjes). Het is een relatief klein bedrijf met korte lijntjes en vaste werknemers die er al jaren zitten. Iedereen is juist enorm trouw hier. Dat maakt het werken in een vast team ook zo fijn voor mij. Ik hou wel van dat informele. Het past me.
Je zei zelf dat ze 1 van je beste mensen hebben laten gaan ipv zijn salaris te verhogen?

Eerst zeg je dat je werkt om te leven, maar als ik je laatste reactie lees over 60 tot 80 uur vrijwillig maken dan leef je om te werken. Niets mis mee overigens. Ik zou heel goed op een rij zetten wat je nu precies wilt, en waarom je daar recht op hebt. En dan het gesprek in gaan. Succes!
spraakwaterval schreef:
10-12-2017 15:49
Mag ik vragen welk buitenland? Ik zit er ook met een scheef oog naar te kijken namelijk.
Ik heb je een pb'tje verstuurd.
Crispycookie schreef:
10-12-2017 21:04
Het frappante is als ik via intermediair de salaris kompas invul ik altijd vrij hoog zit qua inkomen, vraag ik het om mij heen, dan hoor ik het tegenovergestelde. Hoe zit dat dan vraag ik me af?
Dat is wel raar. Het is wel zo dat de ICT-salarissen een tijd lang gedaald zijn, maar de crisis is voorbij en de vraag weer hoger dan het aanbod. In het algemeen is 4500 euro per maand gewoon niet veel voor een wo'er met leidinggevende functie. Als je op vacaturesites kijkt voor vacatures in andere branches, staat daar geen salarisindicatie bij? Of bijv bij een detacheerder?
Ik vind je salaris ook aan de lage kant voor je kennis, werkervaring en regio. In het bedrijf waar ik werk zou dat minimaal 2000 hoger liggen bruto per maand (heb even gekeken maar geen vacatures op jouw gebied op het moment). Vakantiedagen zijn ook een stuk meer, ik vind 21 dagen echt weinig. Wel is dat een groot bedrijf, en een klein bedrijf betaald over het algemeen minder.

Je geeft aan je nog te moeten bewijzen, maar in drie jaar tijd heb je je echt al bewezen hoor! Ik vermoed dat je je het beste kunt focussen op de secundaire arbeidsvoorwaarden en er op die manier meer uit te halen.

Verder goed nadenken over wat je wilt. Ook andere (incl grote bedrijven) kunnen een informele werksfeer hebben. En ja, je weet wat je hebt en niet wat je krijgt, maar als je eigenlijk ontevreden bent bedenk dan waar je het meest gelukkig van wordt.
every journey starts with a single step
Welke technology stack zit je eigenlijk? Maakt ook behoorlijk verschil.
Crispycookie schreef:
10-12-2017 22:50
Het is zakelijke dienstverlening.
Ik bedoel; java? php? python?

Dat soort dingen. Zit ook groot verschil in qua vacatures.

In de php wereld zie ik verdomd weinig vraag naar architecten bijvoorbeeld. Hoger dan 'senior developer' gaat het daar maar zelden.
Dubbel.

Mijn man werkt ook in de it.
Je mag me een bericht sturen.
anoniem_212069 wijzigde dit bericht op 11-12-2017 08:03
81.29% gewijzigd
.
Crispycookie schreef:
10-12-2017 19:53
Ik vind werken leuk maar doe het niet gratis.
Sorry voor de onduidelijkheid.
Ik heb inderdaad een van mijn jongens los moeten laten. Dat was de eerste en vind ik ook vreselijk jammer. Maar begrijpelijk in zijn situatie. Ik vind met 60 uur werk gemiddeld dat ik nog steeds niet leef om te werken. Ik heb nog steeds gewoon een vrij weekend. En een deel van de avonden. Ik ben ook niet anders gewend. Het werk moet gewoon af. De uren staan vooralsnog ook niet ter discussie. Wel mijn eventuele salaris groei, en eens even inventariseren of een en ander nog marktconform is.
Waarvoor mijn dank
Vriendelijke groet,

Je doet het 20-40 uur per week wel gratis he. Die 4500 bruto is voor 40 uur blijkbaar een ok-salaris, afgaande op de recruiters. De rest van je uren werk je dus helemaal voor niets. En dan ook nog eens maar 21 vakantiedagen...
Wat ik niet zo goed snap he: als je je huidige salaris deelt door 60 uur, dan hou je toch een heel laag uurtarief over? Mijn salaris ligt een stuk lager dan het jouwe, maar daar werk ik dan ook 'maar' 40 uur voor. Dan kun je toch beter 36 uur bij de overheid werken voor hetzelfde salaris, met 13e maand, 20 vakantiedagen+24 atv dagen, etc?
heartsxdaggers schreef:
11-12-2017 10:23
Wat ik niet zo goed snap he: als je je huidige salaris deelt door 60 uur, dan hou je toch een heel laag uurtarief over? Mijn salaris ligt een stuk lager dan het jouwe, maar daar werk ik dan ook 'maar' 40 uur voor. Dan kun je toch beter 36 uur bij de overheid werken voor hetzelfde salaris, met 13e maand, 20 vakantiedagen+24 atv dagen, etc?
Plus: informele werksfeer, teamuitjes en borrels, veel vrijheid. Nadeel is dat het waarschijnlijk een wat 'tragere' omgeving is, en beslissingen door tachtig schakels moeten om goedgekeurd te worden.
(Ik zelf niet maar betrouwbare info) Hele vergelijkbare functie als die van jou met vergelijkbaar werkervaring in de zakelijke dienstverlening: 5500 bruto obv 36, 25 vakantiedagen, bescheiden bonus en telefoon. Geen auto maar wel jaarlijks paar procent omhoog.
Crispycookie schreef:
10-12-2017 22:50
Het is zakelijke dienstverlening.
zowel schoonmaak als boardroom consultancy zijn zakelijke dienstverlening. Dat zegt dus precies niets.
Crispycookie schreef:
11-12-2017 09:12
In feite, en dat bedoel ik niet arrogant, beheers ik alle talen bovengemiddeld goed, en als ik een nieuwe taal nodig heb ergens voor dan heb ik mij die binnen no time in mijn eigen tijd eigen gemaakt, en programmeer ik daar net zo goed in mee dan in elke andere taal. Het is voor mij gewoon zo simpel. De logica van programmeer talen is voor mij net zo logisch als ademen. Het gaat vanzelf.
Dat is mooi. En het is mooi dat je niet arrogant wil zijn, maar het geeft een tipje van de mogelijke sluier dat je dat benoemt: ben je niet te bescheiden?

Ik ben geen ict-er, niet wo gediplomeerd, wel uit dezelfde generatie als jij, en wel werkzaam in de zakelijke dienstverlening. Alleen, als zzp-er, en dat betekent dat ik beduidend lagere tarieven vraag dan wat collega's vanuit een grotere organisatie kunnen vragen. Voor opdrachtgevers die me minder dan 1.000,- per dag betalen kom ik niet eens praten. Natuurlijk heb ik te maken met inproductieve uren, vakanties, ziekte, die ik zelf moet betalen, en belastingen, AOV, etc. etc. Maar dan nog verdien ik ongeveer het dubbele van wat jij verdient, zonder een passende opleiding, zonder structureel overwerk.

Ik denk dat je meer zou moeten kunnen krijgen, als je jezelf goed inschat en er geen addertjes onder het gras van je capaciteiten kruipt.
Wil je echt groeien in loon dan zul je moeten hoppen. Uiteindelijk bepaalt de markt. Is er een werkgever die bereid is meer voor jou te betalen, dan ís dat wat je waard bent.

En eerlijk is eerlijk. Het is prachtig in een team te zitten waar je goed met mensen overweg kan. Maar er zijn ongetwijfeld veel meer werkplekken waar dat het geval is.

Persoonlijk vind ik "tijd voor tijd" achtige flexibiliteit erg prettig. Dus niet alleen dat ik vandaag 7-15:30 werk en morgen 10-18.30. Maar ook dat als ik vandaag 3 uurtjes mis omdat ik met een keukenboer in de clinch moet, dat ik da volgende week inhaal door wat langer te werken. Of dat ik een dagje thuiswerk als ik een snotterende dreumes heb of wanneer ik om 11 uur naar de tandarts moet.
Eigen laptop en mobiel, zodat ik thuis (of in een restaurant van een luchthaven) precies net zo productief kan zijn als op kantoor.

De enige manier waarop je echt je salaris kan boosten is om die gedurfde stap te nemen en je opnieuw te bewijzen in een heel andere werkomgeving.

wil je dat niet, dat zul je niet zo bijzonder veel meer loon kunnen onderhandelen.
Enterprise architect bij een groot pensioenfonds: max 7300.
Lead developer bij Essent: 5500-6900, vakantiegeld, 15% bonus, flexibel werken, 30 dagen vakantie.
.NET lead developer / architect voor een it bedrijf in Amsterdam, 4600,- tot 5.800,- per maand
Technical Lead Dynamics AX, onbekende opdrachtgever, 5.300,- per maand en direct een vast contract voor onbepaalde tijd.
Crispycookie schreef:
11-12-2017 09:09
Php java script
Aan bureauzijde zit je inderdaad als webdeveloper (want dat ben je dan) met lead functie binnen een normaal salaris. Kan iedereen wel zeggen dat je in de ICT zoveel meer kunt verdienen, maar Intermediair, recruiters en ondergetekende ervaringsdeskundige zeggen dat dit normaal is.

Wil je meer verdienen? Stap over naar een financiele instelling zoals de belastingdienst, banken of verzekeraars. Of ga je verdiepen in .NET, dan ga je in een andere league spelen, in ieder geval financieel gezien. En dat bedoel ik helemaal niet vervelend. Je bent bovengemiddeld goed in een wereld die aan elkaar hangt van de beunhazen. Die beunhazen drukken de prijs die klanten bereid zijn te betalen voor een product. Daar heeft jouw werkgever last van en jij dus ook.
LeesMee schreef:
11-12-2017 11:32
.NET lead developer / architect voor een it bedrijf in Amsterdam, 4600,- tot 5.800,- per maand
Dat bedoel ik
Senior Software Engineer (.Net), Uprends, geen leidinggevende rol, 5.5.00,-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven