Man met issues?

11-12-2017 15:58 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend gezoend met een man die ik al even leuk vond. Ik dacht dat ie "out of my league" was. Maar hij blijkt mij net zo leuk te vinden. Nu hebben wel nummers uitgewisseld. En volop contact op WhatsApp.
Maar het is ineens een soort tegenvaller. Deze man lijkt allerlei issues te hebben. Hij heeft een serieuze slaapstoornis. Hij slaapt al jaren 2 tot 4 uur per nacht. Hij heeft het over werkstress en had het ook al over zijn psycholoog.
Ik denk nu om het er maar bij te laten.. Hoe leuk ik hem ook vind. Deze man lijkt echt allerlei issues te hebben. Daar ga ik niet aan beginnen. Wat denken jullie?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-12-2017 23:04
Reden: op de man
98.85% gewijzigd
Kasboom schreef:
11-12-2017 16:22
Dat iemand issues heeft is 1 ding, die hebben we allemaal wel. Maar je kent hem pas een paar dagen. Iemand die binnen een paar dagen al z'n shit bij mij neer zou leggen zou bij mij een afknapper zijn.
We weten natuurlijk niet in welke context en hoe uitgebreid hij zijn problemen heeft gemeld. Misschien whatsappte TO wel "slecht geslapen vannacht, de buren hadden een feestje" en reageerde hij met "Vervelend! Ik slaap helaas meestal slecht en soms maar 2-4 uur per dag."

Dat is al iets heel anders dan "al zijn shit neerleggen".
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Nou dat al zijn shit neerleggen valt dan ook wel weer mee. Maar ik vond het wel een beetje vreemd.
App hem dan dat je het leuk hebt gehad maar het hier verder bij wil laten.

Als je dan om 4 uur nachts anonieme telefoontjes krijgt weet je dat hij inderdaad echt issues had
Het gebeurt wel vaker dat mensen in de prille fase op de ander afknappen, soms ook om (ogenschijnlijk) onbenullige details zoals bepaalde maniertjes of uiterlijke kenmerken. Lullig voor die ander, maar wel zoals het nou eenmaal gaat. Als je het op basis van zijn issues niet ziet zitten om door te gaan dan is dat je goed recht.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
muts87 schreef:
11-12-2017 16:36
Nou dat al zijn shit neerleggen valt dan ook wel weer mee. Maar ik vond het wel een beetje vreemd.
Misschien vindt hij het belangrijk om zoiets zo snel mogelijk te melden.
Misschien ziet hij het zelf nauwelijks als issues, maar gewoon als iets wat hij toevallig heeft en iedereen heeft wel wat.
Misschien is hij er op dit moment heel erg mee bezig en daardoor vol van waardoor hij het erover had.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik wacht het gewoon verder af. Ik zie wel. Zo goed ken ik hem ook nog niet.
Iemand die als "out of my league" bestempeld wordt door TO zal misschien zelf al wel door hebben dat hij weliswaar gemakkelijk contacten legt maar daar weinig uit voort komt en zelfs weten waarom. Dus dan wil ie graag die issues gemeld hebben in plaats van tijd verliezen met elkaar eerst leren kennen etc. Misschien tactisch niet de beste keuze, wel een eerlijke keuze.
Ik zou ermee stoppen en hem iemand gunnen die zijn verhalen beter kan handelen en minder conclusies trekt. Als je je nu al zo voelt....dan gun je jezelf eigenlijk iets makkelijkers
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Kasboom schreef:
11-12-2017 16:22
Dat iemand issues heeft is 1 ding, die hebben we allemaal wel. Maar je kent hem pas een paar dagen. Iemand die binnen een paar dagen al z'n shit bij mij neer zou leggen zou bij mij een afknapper zijn.
Vind ik toch beter dan dat je achter iemand z'n shit moet komen als je al samenwoont. Nu heeft ze een keuze of ze ermee wil dealen of niet. Best oprecht van hem.
licht-blauw schreef:
11-12-2017 16:09
We all got issues.

Volgens mij is driekwart van de Nederlanders wel eens bij een psycholoog geweest. Hij is gewoon open en eerlijk. Als je daar echter niet mee kan dealen kan je het inderdaad maar beter afkappen.
Dit.
Ik zou proberen realistisch te blijven TO, als je in sprookjes wil blijven geloven dan moet je niet gaan daten en lekker single blijven.
Ik loop trouwens ook bij een psych, echter mensen die bij een psych lopen zijn echt geen seriemoordenaar/een gevaar voor de mensheid hoor...

Hij is blijkbaar open tegen jou, maar dat is i.m.o iets anders dan zeggen dat jij die ook op moet lossen...
Enerzijds vind ik het voorbarig om nu al conclusies te trekken, anderzijds heb ik een partner met slaapprobleem gehad en ik kan je vertellen dat het voor beiden geen pretje is.
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am
Ik zie hem dit weekend weer. Dan zie ik wel weer verder.
muts87 schreef:
11-12-2017 16:36
Ik vind het juist vreemd als mensen eerst een paar maanden doen alsof ze de perfectheid zelve zijn en dan na een paar maanden ineens wel eerlijk zijn en meer van zichzelf laten zien.

Je houdt de ander dan een beetje voor de gek. Als je elkaar echt wil leren kennen dan kun je het beste gewoon jezelf zijn en oprecht zijn over je goede en mindere kanten. Als je dan niet bij elkaar past kom je daar na een paar weken wel achter i.p.v. na een jaar pas.
muts87 schreef:
11-12-2017 16:54
Ik wacht het gewoon verder af. Ik zie wel. Zo goed ken ik hem ook nog niet.
Dat zou ik ook doen. Kijk het rustig aan, zonder oogkleppen.
Maar: er wordt luchtig gedaan over slaapstoornissen. Wat heeft hij? Heeft hij slaapproblemen, slaapt hij weinig of is er echt sprake van een slaapstoornis? Iemand die mij zeer nabij is heeft last van nachtangst. Een niet te onderschatten slaapstoornis met een hevige impact op de patiënt en diens partner. Er zijn 's nachts zelfs wel eens levensbedreigende situaties ontstaan. Is er zoiets aan de hand....RUN! Anders; kijk het rustig aan. Je hoeft je nog niet meteen te verloven, he.
random_person schreef:
11-12-2017 17:01
Vind ik toch beter dan dat je achter iemand z'n shit moet komen als je al samenwoont. Nu heeft ze een keuze of ze ermee wil dealen of niet. Best oprecht van hem.
Er zit nogal een verschil tussen iemand net 2 dagen kennen en samenwonen vind je niet?. Het lijkt mij heel sterk dat hij dit nu al verteld zodat To de keuze heeft, eerder om sympathie te krijgen.

Maar ik ben benieuwd hoe het dit weekend gaat, snap wel dat To het nog even aan kijkt.
Antoon69 schreef:
11-12-2017 16:30
[...]
Waar is dat nou voor nodig?
Reden: 'quote' verwijderd
54.25% gewijzigd
[...]
Reden: op de man
97.73% gewijzigd
Hij heeft gelijk. Waarom eerst weken de leuke jongen spelen?
Er zijn tegenwoordig zoveel mensen die bij een psych lopen, dat zegt niet zoveel.
Dat slaapprobleem lijkt me moeilijker
Felix_Urbexicus schreef:
11-12-2017 15:59
Je bent afgeknapt. Dat mag, zeker na 1x zoenen.
Eens. Klinkt gewoon als afgeknapt, en wat de reden/ redenen daarvan ook is (zijn) doet er niet toe.
Soms is het droombeeld leuker dan the real deal, zo ook in dit geval zo te lezen. Jammer TO maar gelukkig zijn er nog meer mannen!
Kasboom schreef:
11-12-2017 20:55
Er zit nogal een verschil tussen iemand net 2 dagen kennen en samenwonen vind je niet?. Het lijkt mij heel sterk dat hij dit nu al verteld zodat To de keuze heeft, eerder om sympathie te krijgen.
Ik zeg niet dat hij het vertelt zodat TO de keuze heeft. Ik zeg dat TO een keuze heeft omdat hij het verteld heeft.
Nou, ik gaf deze man een kans. Maar mijn gevoel bleek juist. Deze man heeft echt te veel allerlei issues. Hij heeft jaren geleden in een kliniek gezeten. Ik ken de kliniek omdat een vriendin van me er werkt. Een kliniek voor mensen met een persoonlijkheidstoornis. Dat is voor mij een no-go. Hij heeft zijn leven nu aardig op orde, maar op dit soort dingen zit ik echt niet te wachten.
Tsja, zo zie je maar, je moet je intuïtie niet negeren.
Jammer van de verspilde tijd maar weer een levensles en ervaring wijzer, en onthoud, geen hand vol maar een land.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven