Oktober 2009

26-01-2009 17:45 421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wie is er ook zwanger en uitgerekend in oktober 2009.

Zelf ben ik er sinds vanmorgen achter dat ik zwanger ben van mijn derde kindje. Ik heb al een meisje van 5 jaar en een meisje dat met 10 maanden is overleden aan longproblemen.

Vind deze zwangerschap dus heel erg spannend en had eigenlijk volgende week pas een afspraak bij de gyn. Dit omdat mijn laatste zwangerschap door (zwangerschaps)diabetes vrij turbulent verliep en mijn dochtertje heel veel ernstige skeletafwijkingen had. We hadden daarom afgesproken dat we bij een zwangerschapswens eerst bij haar langs zouden komen om het een en ander te bespreken, maar nu al zwanger, dus wie weet kan ze volgende week wel even met een echo kijken.

Ik hoop dat er meer meiden komen schrijven!

Liefs een vlindermama

www.yasminemeijvogel.vlindersite.nl

(Ps post nog effe niet onder eigen naam, wie weet wie er uit mijn familie/kennissenkring allemaal rondneust hier!)

op F5 drukken om tabel te vernieuwen!

quote:appeltje78 schreef op 19 februari 2009 @ 22:22:

Leuk doorkomende kiezen.... momenteel zijn Dentinox en Paracetamol echt onmisbaar in huize Appeltje!Oei vervelend. Ik had een keer negen weken vakantie, toen zoon net twee was. In die negen weken kwamen al z'n kiezen door. Dat was mijn vakantie
Ik voel me vandaag ontzettend zwanger; ik lig kotsmisselijk op bed en heb me ziek gemeld. Het komt niet alleen van mijn zwangerschap denk ik, dochter slaapt al de hele week onrustig en is vannacht veel wakker geweest (hoesten), het is vooral de combinatie. Even rustig aan doen vandaag, ik geloof dat mijn man me niet eens had laten gaan als ik had gewild, hij leeft dit keer veel meer mee dan de vorige keer heb ik het idee.

Apart inderdaad dat er zoveel een ziekenhuisbevalling gaan krijgen.

Appeltje, sterkte met de kiezen! Daar kunnen ze goed last van hebben he.

Loeske, fijn dat je echo goed was.

Snoopy, sterkte!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
@Nelladella, in mijn regio mogen geen thuisbevallingen meer omdat de kraamafdeling van het dichtsbijzijnde ziekenhuis verhuist is naar een ziekenhuis zo'n 25 km verderop,(achterlijk he?) de aanrijtijd als het misgaat bij een thuisbevalling is daardoor te lang geworden. Het duurt dus te lang voor je in het ziekenhuis bent als dat ineens acuut nodig is.

Ik vind het wel jammer hoor, had graag een thuisbevalling mee willen maken.
Buenas

Snoopy ik hoop dat je snel zekerheid krijgt. Inderdaad goed plan om het toch na te laten kijken. We blijven duimen voor je!

Watertje is inderdaad apart al die ziekenhuisbevallingen. Het valt me ook op dat bijna iedereen hier voor de 2de gaat en al wat ouder (sorry) is.

Barbera ik wist niet dat ze in Nederland op de afstanden letten. 25km valt toch wel mee. Hier is het 65km. Ben altijd bang dat ik in de spits terecht kom. Het verhaal gaat hier dat je dan een witte doek uit het autoraam moet hangen. Zie je me al gaan, puffend en wel

Juultje lekker blijven liggen. Hoop dat je je snel weer beter voelt en het is bijna weekend!

Appeltje succes met de kiezen!

Gaan er nog mensen aan de carnaval? Is niks voor mij, maar gister was het hier op het kinderdagverblijf. Is hier vooral een kinderfeest. De meest profi pakken worden uit de kast getrokken en de kids zien er ook echt geweldig uit. Mijn mannetje in leeuwenpak was ook erg schattig!

Un beso
Oh ja Snoopy ik ga inderdaad naar de gyn.
Hoi dames,

Heb net de vk gebeld en in overleg afgesproken dat we het even afwachten, maandag belt ze weer even om te kijken hoe of wat. Ik heb aangegeven dat ik wel graag een echo wil om te kijjken of alles weg is, maar liever niet nu omdat ik daar nog teveel voor bloed. Het wordt een inwendige echo, dus dat zie ik nu even niet zitten. Maar ik verlies denk ik veel te weinig bloed voor een miskraam en dat vond de vk ook. Dus even afwachten of er nog meer komt, of dat het hierbij blijft of minder wordt. Dochter is trouwens ziek, ze zou een mooi boevenpak aankrijgen naar het kinderdagverblijf, maar is nu dus thuis bij mij. Wel jammer voor mij, want echt slapen is er niet bij... maar goed, ook wel weer lekker, niet helemaal alleen thuis. Maar goed, ook een reden om nog maar even te wachten met de echo. De vk noemde trouwens ook nog de optie dat het misschien nog wel goed zat, of dat er nog wel een ander vruchtje zit. Maar ik wil niet teveel hoop hebben. Vanochtend me ziek gemeld, mijn baas reageerde gelukkig erg fijn en gaat ook de afdeling vertellen dat ik een miskraam heb gehad. Vind ik toch wel fijn als ik maandag weer kom (even afwachten hoe het gaat). Verder dringt het nog niet helemaal door, met vlagen ben ik heel verdrietig, vooral ook toen ik mijn werk had gebeld, het wordt dan zo 'echt'. En net ook toen ik de vk had gebeld. Verder gaat het eigenlijk wel.

Liefs,

Snoopy
Hallo dames,

Spannens allemaal hoor Snoopy Ik hoop dat je snel meer weet. Ik weet wel beetje hoe het voelt met die verdrietige vlagen. Had er nog niet zo lang geleden ook last van.. Ene moment super verdrietig en volgende moment wat nuchterder.

Ik heb zelf geen echo gehad na de miskraam. De huisarts vond dat in mijn geval toen nog niet nodig. Miskraam was zo vroeg (4-5 weken) dat je meer kon spreken van een foute innesteling. Wel moest ik in de gaten houden of de buikpijn weg zou gaan. En als ik langer dan een week zou bloeden. Verder moest ik mijn temperatuur in de gaten houden. Ik heb een week gevoeid. als een iets heftigere menstruatie. Geen vruchtje gezien. Denk dat het daarvoor echt te vroeg was.

En tja nu ben ik weer zwanger. Voelt nog steeds onwerkelijk. Ben wel blij dat ik maandag al naar de verloskundige mag. Krjig wel geen echo maar ik wordt wel weer opnieuw getest. En we weten dan wat beter hoever we zijn. En dat maakt het toch wat zekerder voor mijn gevoel.

Heb ook al wel last van misselijkheid met vlagen en ik ben erg moe... Kan echt wel de hele dag slapen. Verder heb ik ook last van steekjes in mijn liezen en onder in mijn buik. Net als jij Appeltje. Ik had dat bij mijn eerste zwangerschap ook al.

Nelladella: Wij gaan zeker ook geen combinatietest doen. Heb het zelf niet zo met de kansberekening. Vorige keer ook niet gedaan.

Hierzo ook zeker een ziekenhuisbevalling. Bij mijn vorige bevalling had ik uiteindelijk 3 medische indicaties daarvoor. Waaronder dat ik na de bevalling bleef doorbloeden. Dus wil ik deze bevalling weer het liefst in het ziekenhuis.

Snico: wat fijn dat alles goed was. Gefeliciteerd.

Komend weekend ga ik met mijn vriend even een weekendje samen weg. Zoontje gaat naar oma en wij gaan er even tussenuit. Heb er al helemaal zin in.

Ik ga nu mijn zoontje maar eens uit bedje halen.

Hij is duidelijk uitgeslapen.

Liefs,

India
Poeh he, ik ben vandaag echt behoorlijk misselijk. De afgelopen 2 dagen nergens last van en nu opeens is het er weer. Ik merk dat ik het beste maar kleine beetjes kan eten. Net een broodje besteld bij lunchroom dat ik zo vaak neem, maar halverwege kon ik echt niet meer verder. Terwijl ik normaal toch echt een heel blije eter ben :-)
@ watertje: hier ook zo'n blije eter, die nu (in ieder geval 's morgens) geen hap naar binnen krijgt. Ik kan me niet herinneren dat me dat al eens eerder is overkomen.

@snico: wat een geweldig bericht! Gefeliciteerd!

@ puck: hoe is het met het niet-roken? Respect hoor, wel lastig om er vanaf te komen, lijkt me.

@kroko: ik werk 3 dagen als hbo-docent. Heb deze week lekker rustig aan gedaan door de voorjaarsvakantie. Ben nu sinds twee dagen echt moe en misselijk. Ben benieuwd hoe dat straks met werken gaat...

@ snoopy: bah, naar bericht. Hoop met je mee op een goede afloop.

Hebben jullie stiekem al iets gekocht wat met zwangerschap/baby te maken heeft? Ik sta te popelen, maar manlief remt me gelukkig nog even af... O ja, wel heb ik de 'mamabuikcreme' van Zwitsal gekocht. Geen idee of het echt helpt, maar het voelt wel lekker aan na de douche.

groetjes,

Zeetje
Hallo allemaal,

Mag ik ook meeschrijven?

Ik weet nu bijna 2 weken dat ik zwanger ben van ons eerste kindje en ben rond 16 oktober uitgerekend.

12 maart mag ik voor de eerste keer naar de verloskundige voor eerste gesprek en ook direct een echo om te kijken hoever ik precies heen ben. Mijn laatste ongesteldheid is raar verlopen, zodoende.

Hoe voelen jullie je?

Ik heb sinds 3 dagen echt misselijkheids aanvallen en ik ben erg moe.

Mijn buik groeit nu al als kool, kan dat? ben nu precies 6 weken...

Groetjes!
Wij gaan het dit weekend aan de ouders vertellen. Ik heb foto's van 2 van mijn postive testjes met een leuke rand en de tekst opa & oma oktober 2009 ?? in een leuk lijstje en die geven we als ingepakt cadeautje. Zullen wel een stel blije eikels zijn haha. Ik vraag ze wel het nog even voor zich te houden tot na de echo's in elk geval, tot week 10 ofzo, maar ook asl het mis mocht gaan wil ik graag dat ze het weten. Ik houd jullie op de hoogte natuurlijk. Hebben julllie al veel mensen verteld?
Het heeft een paar dagen geduurd maar daar ben ik dan weer.

Ik heb het zo verschrikkelijk druk op het werk en als ik dan thuis kom ben ik zo moe dat het nog net lukt om een warme hap klaar te maken. Helaas voor mij is uitgerekend deze week mijn vriend in de avond niet thuis omdat hij dan moet werken. Verder behalve af en toe last van borsten geen enkel verschijnsel. Op twee keer een bloedneus na dan.

Ik heb even snel gelezen en

snoopy: heel veel sterkte en ik hoop op een goede afloop.

Doubledutch: spannend om het te gaan vertellen, ik ben wel aan het verzinnen hoe ik dat ga doen, moet gedwongen wachten tot over een maand omdat ik het niet via de telefoon wil vertellen.

Zeetje: ik heb alleen een tijdschrift gekocht, verder houdt ook bij mij vriendlief de rem er nog op.

Vanwege de rare situatie dat ik voor mij volkomen onverwachts ineens bij een gynacoloog terecht ben gekomen toch ook maar even een vk gebeld. Ook zij vond de situatie nogal vreemd en we hebben dus maar afgesproken dat ik ook bij haar langs ga omdat de kans nogal groot is dat de gyn. na een controle niet verder nodig is. Ik heb nu eerst afspraak met vk en ruim een week later met de gyn.

Toch wel vreemd allemaal en omdat nog niemand weet dat ik zwanger ben, kan ik het ook verder nog niet bespreken.

Overigens voor de tabel: ik ben 35 jaar.

Ik ga nu maar mijn bedje op zoeken.
Zat vanavond in een restaurant en wooooooow, de geur van vis, wat is die vies opeens! Ooooh en garnalen, brrrrrr!
Goedemorgen meiden,

allereerst voor Snoopy een dikke knuffel.

Persoonlijk zou ik toch ook snel een echo willen hebben. Dan weet je toch meer. Zoals Anastacia ook zegt, bij een spontane miskraam krijg je ook een echo. Zelf vond ik dat toch erg prettig.

Sterkte in ieder geval!

Loeske, super dat de echo goed was! Op naar de volgende.

Hoi vcharolotte, leuk dat je ons gevonden hebt!

DoubleD; veel plezier met het geven van het cadeautje.

Tja, en dan vanochtend de eerste tekenen van

misselijkheid. Toen ik in de keuken stond en bezig

was met het ontbijt. Pffff...

En moe moe moe. Vooral aan het einde van de dag.

Ik ga vanmiddag met een goede vriendin lunchen en dan

ga ik het haar vertellen.

Fijn weekend allemaal!

liefs,

Redpepper
Haha, watertje, dat lijkt me zo raar ineens. Wat deed je? Heel hard wegrennen? Haha, ben benieuwd wanneer ik dat krijg.

Welkom vcharlotte! Gefeliciteerd!

DoubleDutch: spannend om het te gaan vertellen aan de ouders. Vriendlief wil nog steeds dat we niets zeggen, maar ik kan echt niet wachten. Zo irritant. We hebben afgesproken dat we het de maandag na de 2e echo vertellen. Nog even afzien dus, haha.

Nelladella: klopt, ik sta ook voor de klas. Maandag mogen we weer aan de bak. Ben benieuwd hoe ik me voel s'ochtends. Voor de vakantie was dat niet heel fijn, maar de kids leiden je wel erg af, dat scheelt.

Fijn weekend allemaal!
Hoi meiden,

Ik ging vanmorgen voor het eerst haast over nek, mijn vriend deed de oven open, en de lucht van die verse croissantjes! Getverdemme!

Heb me er overheen geprobeerd te zetten en toch een croissantje opgegeten, het smaakte me niet maar de misselijkheid zakte wel meteen.

Wij hebben het vorige week aan onze ouders verteld (misschien eerder dan 'normaal' maar gezien onze behandelingen vonden wij het niet eerlijk om hen nog langer in spanning te laten zitten.

We hebben voor allebei een boekje van Dick Bruna (Kleine Pluis) gekocht. Mijn moeder snapte de hint niet! Duhhhhhh!

Was wel grappig, toen het kwartje viel was het huilen!

Mijn schoonmoeder kwam meteen met een kadootje voor ons, het zilveren bekertje waar mijn vriend als baby zijn yoghurt altijd uit kreeg.

Fijne dag gewenst!
Snoopy, wat een toestanden bij jou... Ik hoop dat je snel echte duidelijkheid krijgt...

Snico, heerlijk dat je het hartje hebt gehoord! Hopelijk kun je nu echt gaan genieten van deze zwangerschap.

Nieuwe zwangeren: welkom! Wat zijn we met veel zeg!

Zelf ben ik inderdaad (dat vroeg iemand een paar pagina's terug) veel minder met deze zwangerschap bezig dan met de vorige. En ja, dat komt omdat ik nu al een baby van 9 maanden heb rondkruipen (en lopen! langs de bank en tafel) die ik constant in de gaten moet houden! Ik ga dus ook zeker weer een cursus zwangerschapsgym doen. Alle wetenswaardigheden liggen nog heel vers in het geheugen, maar ik wil gewoon iets doen specifiek voor deze nieuwe baby...

Ook ik ben een werkende moeder. In principe werk ik fulltime, maar ik heb nu 1 dag per week ouderschapsverlof. Erg fijn, want anders was het nu wel heel zwaar geweest. Gelukkig heb ik weten te regelen dat ik per 1 maart van twee avond/nachtdiensten per week terug kan naar één. Dat kwam toevallig zo uit, het besluit werd toegekend een week voordat ik wist dat ik zwanger was! Dus vanaf 1 maart wordt het voor mij weer een stukje minder zwaar op het werk.

En ook hier een ziekenhuisbevalling in de planning.

Mijn vorige bevalling duurde heel lang (36 uur), was zwaar en kende nogal wat complicaties. Ik was toen gelukkig al in het ziekenhuis, want had er niet aan moeten denken om dat thuis te moeten meemaken. Dus ik opteer nu ook weer voor een (hopelijk poliklinische) ziekenhuisbevalling!

Verder weinig nieuws te melden hier. Vanavond vertellen we het mijn schoonouders, zal ook wel weer leuk zijn

Mijn eigen ouders en zussen weten het al.
Het lukt me steeds maar niet om me op dit topic te abonneren, nog maar een poging...
Goeiemorgen dames,

omdat ik soms even twijfel of ik iets wel of niet mag eten, heb ik even een lijstje opgezocht. Misschien ook handig voor jullie:

http://www.jongegezinnen....tijdensdezwangerschap.pdf
@Milagro: wat bedoel je? Het lukt je niet om je te abonneren? Kan aan mij liggen, maar snap niet wat je bedoelt...

@Watertje: thanks voor het lijstje.

Ik voel me helemaal niet misselijk meer??? Hmmm, is dat goed of juist niet, haha. Vind het eigenlijk wel lekker zo, maar zo meteen zit het niet goed.... Pfff, de onzekerheid straalt ervan af zeg. Ga zo met vriendlief een eind wandelen, even frisse lucht happen.
Handig lijstje Watertje!

Ik eet nooit smeerleverworst maar voor degene die het normaal gesproken wel eten....bij de AH hebben ze een prima vegetarische versie.

Niet meer misselijk Loeske? Bij mijn 1e was ik het alleen maar in de ochtend. Denk dat je je echt niet onzeker hoeft te voelen.

Hopelijk heeft de frisse lucht je goed gedaan.

Nou, de lunch met vriendin gisteren was supergezellig. En wat blijkt....zij is ook zwanger van de 2e!!! Was erg grappig hoe het ging. Allebei natuurlijk van 'ohhh...ik ga straks iets leuks vertellen'. Toen ze vertelde van haar zwangerschap zei ik ' ehhh...zal ik je nu ook 's wat vertellen'. Toen wist ze al genoeg natuurlijk. Het was een bijzonder moment!

Ze is 6 weken verder en heeft er al 2 echo's opzitten. Dus lopen we van de zomer allebei met een dikke buik!

Ok dames, ik brei er een eind aan. Straks krijgen we wat familie over de vloer. Nog even wat rust nemen!

Fijne zondagmiddag!

liefs,

Redpepper
He lady's...

@Redpepper: wat leuk om samen zwanger te zijn met een vriendin, lijkt me erg leuk en handig natuurlijk.

@Snoopy: Hoe is het nu eigenlijk met je? Ben je het weekend een beetje doorgekomen??

@Loeske; leuk hoor dat je een echo hebt gehad, maar nog geen hartje gehoord toch? Wanneer krijg je weer een echo?

@Vcharlotte: Welkom!! Leuk dat je komt meeschrijven

@Juultje; Voel je je al wat beter? Hoop dat je gauw van de misselijkheid af bent..

Verder weinig nieuws aan deze kant. De gewone klachtjes..

Maar al wel een week van het roken af! Al moet ik zeggen dat ik het weekend best wel veel moeite had hoor...gelukkig gaan die momentjes wel weer weg..

Fijne avond verder...

Liefs Puck
Hoi dames,

Heb vanochtend weer getest en de test was negatief. Ook haast geen bloedverlies meer. Zometeen de vk bellen, of ze belt mij al voor die tijd. Wil graag vandaag een echo om te kijken of alles weg is. Zo ja, dan valt het krijgen van een miskraam me fysiek erg mee, een menstruatie is een stuk heftiger bij mij. Maar mentaal, tja, vaak gaat het best goed, maar vandaag ben ik alleen thuis en ben ik erg verdrietig. Ik zal hier ook niet meer komen schrijven, misschien als het beter gaat wel weer eens komen lezen. Maar ik vrees dat ik daar pas weer zin in heb als ik weer zwanger ben. Hoop zo dat dat weer snel is. De onzekerheid van zal ik wel een eisprong krijgen en zal ik weer zwanger worden, vind ik best slopend. Maar ik probeer positief te blijven en dat gaat best aardig.

Wat betreft de tabel, ik heb dus ook niet zo'n zin meer om die bij te houden.... Ik heb zelf een account op mijnalbum.nl, heb daar de tabel geupload en als je dan op de foto klikt en nog een keer de foto aanklikt voor een grotere foto, kan je die link plakken tussen [ img] en [/ img] (en dan de spaties weg laten). Dan komt de tabel er mooi te staan. Moet je wel het album openbaar maken geloof ik. Dat moet Vlindermama dan dus weer in haar eerste bericht typen. De wijzigingen die daarna worden gedaan, worden dan vanzelf aangepast. Ik heb de tabel dus in excel, dan kopieer ik 'm naar photoshop, knip 'm uit en maak 1 laag en sla 'm dan op. En dan weer uploaden. Roept u maar wie de tabel wil gaan doen, dan zet ik mijn emailadres even neer en kan je een email sturen en dan mail ik het excel bestandje. Account bij bv. mijnalbum.nl moet je dan even zelf aanmaken.

Liefs,

Snoopy
Lieve Snoopy, jeetje dus toch echt een miskraam, anders zou de test toch wel positief zijn!?!? Hoop dat de vk je een echo geeft zodat alles even goed bekeken word. Kan me heel goed voorstellen dat je verdrietig bent, en zeker als je alleen thuis bent, dan vliegt het je aan. Heel veel sterkte en hopelijk gauw weer positief nieuws voor jou.

Ik zou de tabel wel over willen nemen, maar ik heb geen excel, dus dan kan ik hem niet aanpassen, denk ik?

Loeske, hier ook heel veel onzekerheid. Heb eigenlijk weinig klachten. De ene dag heb ik zere borsten en de andere dag helemaal niet. De ene dag misselijk en dan weer vier dagen niet. Ben ook blij als het volgende week woensdag is, dan krijg ik mijn echo!

Ja ga even wat in huis doen, is een bende!

Liefs Vlindermama
Môge dames,

Snoopy, dikke knuffel van mij! Heb je ondertussen al je verloskundige gesproken? Ik kan me voorstellen dat je hier schrijven niet meer zo ziet zitten. Dat had ik ook toen ik bloedverlies had. Ik hoop wel dat je nog wel eens een keer laat weten hoe t met je gaat én natuurlijk om te melden dat je weer zwanger bent. Dat gun ik je zo van harte meid!!!! Hou je taai!

Is er geen vriendin thuis vandaag? Niet zo alleen blijven zitten met je verdriet hoor!

@ milagro, wat bedoel je met abonneren? Als je bedoelt dat je mee wilt schrijven... Welkom!

Vlindermama en loeske, wat ben ik "blij" dat de kwaaltjes bij jullie ook afwisselen.Ik ben ook niet echt misselijk meer en zere borsten ook wisselend en moe..tja... soms wel soms niet. Gek wordt je er van he, van die k*tonzekerheid. Dat heb ik ook nog steeds, ondanks ik dat kloppende hartje gezien heb. Bah, zal blij zijn als die eerste 12 weken over zijn.......

Ga ff de was in de machine doen. Heb vakantie. Want net als Loeske en nog iemand zit ik ook in t onderwijs. Basisonderwijs.Ik werk in zh, maar t dorp waar ik werk viert nu heel heftig carnaval, dus heb ik nu voorjaarsvakantie. Dochter zit op de creche en mama lekker de dag voor zichzelf! Morgen ook trouwens. Heerlijk!!!!

toedeloe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven