Oktober 2009

26-01-2009 17:45 421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wie is er ook zwanger en uitgerekend in oktober 2009.

Zelf ben ik er sinds vanmorgen achter dat ik zwanger ben van mijn derde kindje. Ik heb al een meisje van 5 jaar en een meisje dat met 10 maanden is overleden aan longproblemen.

Vind deze zwangerschap dus heel erg spannend en had eigenlijk volgende week pas een afspraak bij de gyn. Dit omdat mijn laatste zwangerschap door (zwangerschaps)diabetes vrij turbulent verliep en mijn dochtertje heel veel ernstige skeletafwijkingen had. We hadden daarom afgesproken dat we bij een zwangerschapswens eerst bij haar langs zouden komen om het een en ander te bespreken, maar nu al zwanger, dus wie weet kan ze volgende week wel even met een echo kijken.

Ik hoop dat er meer meiden komen schrijven!

Liefs een vlindermama

www.yasminemeijvogel.vlindersite.nl

(Ps post nog effe niet onder eigen naam, wie weet wie er uit mijn familie/kennissenkring allemaal rondneust hier!)

op F5 drukken om tabel te vernieuwen!

Bedankt voor jullie lieve reacties! Doet me echt goed!

Vlindermama, je moet wel excel hebben inderdaad... ik weet niet of je het ergens kan downloaden.

Snico, ik zal zeker af en toe even laten weten hoe het met me gaat. Maar lezen over zwangerschappen is nu even te confronterend voor me, maar dat snap je inderdaad wel. Ik hoop gewoon zo dat ik over ruim een maand ofzo weer positief test! Dan ben ik weer in december uitgerekend, lijkt me heel bijzonder. Maar goed, ik loop een beetje op de feiten vooruit, maar ik wil het zo graag .

Ik heb de vk trouwens net gesproken, ik heb woensdagochtend een echo. Maar heb wel het gevoel dat alles weg is, ook al heb ik niet zo hevig gevloeid. Hopelijk is woensdag dan een bevestiging en kan ik het helemaal afsluiten...

Het is trouwens juist wel goed voor me om even alleen te zijn. Het moet me juist maar even aanvliegen, anders neem ik niet de tijd om verdrietig te zijn en het te verwerken.

Liefs,

Snoopy
quote:SnoopySnoopy schreef op 23 februari 2009 @ 10:54:

Het is trouwens juist wel goed voor me om even alleen te zijn. Het moet me juist maar even aanvliegen, anders neem ik niet de tijd om verdrietig te zijn en het te verwerken.

Liefs,

Snoopy

Dat is ook wel eigenlijk zo. Toen ik bloedverlies had, heb ik me inderdaad ook even teruggetrokken; op zolder de was doen, maar heb eigenlijk alleen heel hard zitten huilen in mijn uppie. En eigenlijk vond ik dat best wel lekker!

liefs!
Goedemiddag,

Vanmorgen intake gehad bij de verloskundige. En ik mag volgende week maandag 2 maart voor een echo. Ze willen graag weten hoe ver we nu eigenlijk zwanger zijn. Vind het wel erg spannend hoor. Want de kans is groot dat we dan nog helemaal niet veel gaan zien. Maar goed... geeft wel snel een wat zekerder gevoel. Verder was alles goed.

Ik herken die afkeer van vieze luchtjes. Koffie drink ik nu niet meer. Want het stink zo. De misselijkheid komt en gaat hier bij vlagen. Het helpt mij heel erg om dan toch iets te eten. Dus de crackers zitten al standaard in mijn tasje. En verder ben ik zooooooo moe....

Snoopy: Ik hoop voor je dat je volgende maand gewoon weer zwanger bent. Dat kan namelijk heel goed. En ik spreek uit ervaring.

Vcharlotten: Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Puck: Goed dat je al een week gestopt ben.

Redpepper wat leuk dat je samen met je vriendin zwanger bent. Lijkt me erg byzonder.

Liefs,

India
Zaterdag dus naar mijn ouders geweest en nieuws verteld. Ik had een fotootje van 2 testjes versierd met een leuk delftsblauw randje en in een zilverkleurig lijstje gedaan, stond op de telst "Opa & Oma... Oktober 2009 ??" die mocht mijn vader uitpakken.

En toen hij bijna het inpakpapier eraf had gaf ik mijn moeder het tamponhoudertje dat ze me de week daarvoor had gegeven terug en zei "deze heb ik voorlopg even niet nodig".

Toen was het even heel stil, viel het kwartje en moest ze van de schrik huilen en mijn vader ging heel zenuwachtig maar blij heel hard lachen dus was best emotioneel maar ze waren heel erg blij. Heb ze wel gevraagd het verder nog even stil te houden.

Kreeg wel gelijk allemaal advies waarvan ik niet zeker weet of he ondertussen nog wel actueel is, maar mocht niet strekken, hurken, met knieën over elkaar? Nou ja zal heb ik nog niet eerder gehoord ik kijk wel wat de vk precies zegt over 2 weekjes.

's avonds bij zijn ouders langs geweest, maar zijn vader was er niet. Oma is net naar het verzorgingstehuis gegaan en hij was het huis waar hij is opgegroeid aan het leeghalen en zijn moeder liet hem maar een beetje zijn gang gaan maar het ligt emotioneel even wat moeilijk. Dus we hebben nog niks gezegd doen we wel een keertje als ze er beiden zijn of we nemen ze over een paar weekjes mee uit eten of zo. Was gewoon niet het goede moment dus komt alter nog wel een keertje.

@ Redpepper ja heerlijk samen met je vriendinntje zeg.

Ik had het een van de dames van mijn roeiteam verteld omdat ik in April een wedtrijd heb met het team en dat niet zie zitten als ik zwanger ben, blijkt ze 2 weken voor me op te lopen! Zij gaat de wedstijd nog wel roeien maar ik vind dat veel te eng wil echt heel voorzichtig zijn, al lijkt gewoon trainen me nog wel leuk. Maar daar ga ik ik eerst de vk zelf ook nog even over vragen.

Gezellig clubbie hoor, vruchtbare maand zeker januari
He Doubledutch, je kan gewoon trainen en sporten hoor. Is juist goed! Zelf doe ik veel aan spinning en wielrennen, ben vanmorgen nog geweest. Zat kotsmisselijk op de fiets, dat dan weer wel, maar voel me toch lekker als ik wat gedaan heb.

Snoopy, meid, heel veel sterkte. We gaan voor je duimen deze maand!!!
Ja dacht ik ook wel ik denk alleen dat een wedstrijd sloeproeien te intensief is dat doe ik dus gewoon liever niet. Verder fiest ik elke dag een half uur van en na mijn werk en ga dus straks een keer in de week weer roeien op zaterdagochtend heerlijk. Alleen de doordeweeks training na een werkdag trek ik even niet maar als de vernoeidhied minder wordt misschien dan ook wel weer. :-)
Hallo allemaal,

Welkom nieuwe schrijfsters! Ik vind 't nu nog wel moeilijk om iedereen een beetje uit elkaar te houden, maar ik neem aan dat we elkaar over een maand of zeven een stuk beter kennen.

Snoopy, heel veel sterkte! Ik kan me voorstellen dat je hier niet meer wil komen. Maar hoop toch stiekem dat je af en toe even wilt laten weten hoe het met je gaat (zeker als je goed nieuws hebt).

Ik heb net een paar heel goede dagen achter de rug. Was véél minder misselijk (waarbij ik me meteen weer een beetje zorgen maakte natuurlijk). Maar vandaag sloeg de misselijkheid weer in alle hevigheid toe. Sta ook regelmatig op straat te kokhalzen. Baal ik van, dat zie ik anderen nou echt NOOIT doen. Bij m'n vorige zwangerschap heb ik ook regelmatig op straat overgegeven (sorry dames), ook dat zie ik andere vrouwen nooit doen.

Heb ook de hele dag al een zeurende buikpijn rechts, die doorstraalt naar m'n rug. Heb zoon anderhalf uur lang achter luistersprookjes gezet (in Amsterdam hebben wij vakantie nu).

Nou, nog 32 zorgeloze weken voor de boeg
Hallo allemaal!

Ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben en waarschijnlijk eind oktober uitgerekend ben.

Het is voor ons de eerste en we zijn nog maar twee weken bezig..... Erg snel dus en ik moet nog best wennen aan het idee.. Vind het allemaal erg spannend, maar vooral leuk!!

Kan ik nog meeschrijven hier?
hoi allemaal,

Goed zo Puck! Dat het maar steeds makkelijker wordt en

de moeilijke momenten schaars worden.

Lieve Snoopy,

kan me voorstellen dat de behoefte om hier nog mee te schrijven weg is. Ik wens je van harte toe dat we snel weer van je mogen horen met mooi nieuws! Neem de tijd om de miskraam een plekje te geven. Het is niet mis wat je door moet staan. Je ben niet

zomaar klaar nadat het lichamelijke aspect van de miskraam voorbij is. Heel veel sterkte meid.

Ah Snico, heerlijk zo'n dagje voor jezelf. En morgen ook nog.

Soms plan ik ook een zo'n dag voor mezelf en breng dochter lekker naar de creche.

DoubleDutch; een mooi moment achter de rug dus.

Is het hun 1e kleinkind?

Welkom MissSaartje. Gefeliciteerd.

Zo snel zwanger! Wauw! Kan me voorstellen dat het nog

onwerkelijk is. Natuurlijk kun je nog meeschrijven.

Ik ben sinds gisteren zo vaak misselijk. Moet al kokhalsen

wanneer ik de koelkast open doe. Vanmiddag nog anderhalf uur liggen tukken op de bank.

En mijn vriend kwam ziek thuis en tja, mannen en ziek zijn he.

Misschien kennen jullie het wel; dan is het een en al ellende

en gaan half dood. Ik heb hem maar gemeld dat ie maar naar

bed moest gaan. En hij heeft naar me geluisterd

Morgen weer werken. Ik hoop dat het een beetje lukt om

de moeheid en vooral misselijkheid om te gaan. Ik zit er aan te denken om een lieve collega in vertrouwen te nemen. Dat maakt het misschien een beetje makkelijker.

Fijne avond nog meiden.
Welkom misssaartje! Dat is snel zeg, ik hoop voor je dat het raak is.

Snoopy vind het zo k*t voor je! Je was ook nog eens zo goed in het maken en bijhouden van de tabel. Maar snap heel goed als je even wat afstand wilt nemen. Doe rustig aan. Ben alleen bang dat ik er helemaal niets van snap, dus misschien wil iemand anders de tabel bijhouden?

Hier weer ietwat meer klachtjes, maar we zien wel. Volgende week maandag weer een echo. Spannend, deze woensdag ben ik alweer 8 weken zwanger, hopelijk.

Fijne avond allemaal, ik duik zo mijn bed in, heerlijk!

Zozo t is stil hier.

Nou ja, dan maar even een update van mijn kant. Was vandaag de hele dag weer erg misselijk en ook een beetje down. Net even een flinke traan gelaten bij een tv-serie waarin er een babytje in de buik van de moeder doodging. Nou houden veel mensen het natuurlijk niet droog bij zoiets maar manlief en ik trekken het al helemaaaaal niet. Onze wonden zijn nog lang niet geheeld. Dat hoeft ook niet, Liv is 24 november geboren, dat is nog maar zo kort geleden. En nu ben ik alweer 8 weken zwanger. Geweldig maar soms ook een beetje verwarrend allemaal.

Nou ja, ik ga maar eens vroeg naar bed. Moet morgen een heleboel interviews uitwerken dus kan wel wat energie gebruiken.

Slaap lekker allemaal!
Poeh Watertje, ik herken de sombere gevoel en de emoties, maar ik kan me voorstellen dat 't bij jou na je laatste ervaring extra heftig is!

Wat doe je voor de kost, dat je interviews moet uitwerken?

Vorige zwangerschap was ik trouwens een tikje emotioneler dan nu. Was ik in tranen omdat Saddam Hoessein gearresteerd werd omdat ik 't zo zielig voor hem vond... Waanzin natuurlijk. Maar vorige zwangerschap was niet gepland, misschien vandaar...
He Dames...

Het is idd rustig hier, kom morgen weer ff posten, ben nu net weer terug van de avonddienst en ben zooooo moe. Lekker onder de douche geweest en nu lekker mijn warme nessie in.

Enne....zie wel wanneer ik wakker wordt haha, kan ik nu nog van genieten..

Liefs Puck
@Nelladella: :-), geestig die emotionaliteit om precies de verkeerde dingen hahaha.

Ik ben journalist. Werk o.m. voor het Volkskrant Magazine, HP/De tijd, dat soort zaken. Moet vandaag een langer verhaal voor VK Mag schrijven dus Hup, Aan de Slag!
Dankjullie voor het welkom!!!

Ik vind het zooo spannend allemaal!

Wat leuk watertje dat jij journalist bent! Ik heb ook eens bij de VK gewerkt..., oplagebedrijf. En volgens mij is dat ook super werk om te combineren met kids.

Ik voel me de laatste dagen heerlijk! Voordat ik het wist eigenlijk al.... Ik hoop dat dat zo blijft! Heb alleen wel opgepompte borsten haha.., maar met mijn cuppie A mag dat ook wel.
Leuk dat we met zo'n grote groep zijn!

Snoopy, veel sterkte

Het gaat bij mij erg op en af, soms ineens kotsmisselijk en dan merk ik weer bijna niets. Vandaag gaat het redelijk geloof ik. Ik twijfel een beetje of ik het mijn baas al zal vertellen. Ik doe (net als in het begin van mijn vorige zwangerschap) af en toe er domme dingen, niet dat ik het als excuus wil gebruiken, maar het helpt misschien een beetje als hij weet hoe het komt. Hij kwam net aan mijn bureau, ik heb vorige week een domme fout gemaakt, ik kon wel janken (terwijl ik dat normaal dus ik echt niet zomaar doe). Hmm, twijfel, twijfel...

Dat sombere gevoel herken ik ook trouwens, voel me erg down vandaag.

Ik ben trouwens vanaf vrijdag op vakantie, een weekje naar Tenerife, dus dan ben ik hier ff niet
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Heb vanochtend de echo gehad en het vruchtzakje zit er nog (2,5 cm en misvormd) en nog wat bloed. Ik ga zo pillen halen om het weer op te wekken, want het bloedverlies was gestopt. En dan ben ik als het goed is van het weekend weer 'schoon' en kunnen we weer verder. Ik baal zo...
Saartje welkom en gefeliciteerd!

Snoopy wat een vervelend nieuws. Ik hoop echt dat het zonnetje ook voor jou heel snel gaat schijnen. Heel veel sterkte meid en hou ons alsjeblieft op de hoogte. Zou het leuk vinden om zo nu en dan wat van je te horen.

Juultje alvast Bon Viaje. Lekker hoor even op vakantie. Het is er in ieder geval lekker weer!

Oh meiden wat heb ik het zwaar de laatste dagen. Sorry maar ik moet even klagen. Ben zo misselijk sinds 2 dagen. Het gaat een beetje over als ik wat eet, maar kan toch moeilijk de hele dag blijven eten. Wil ook graag blijven sporten (vorige keer 20 kilo aangekomen en er moesten er nog 5 af ) maar gaat op dit moment echt niet. Heel zuur (letterlijk en figuurlijk)

Goed dat was even lekker

Vanmiddag naar de gyn. Ben heel benieuwd. Toch weer een opluchting als alles goed zit. Ook even showen met het ventje dat hij er uit heeft gehaald natuurlijk. Ben hem nog steeds zo dankbaar dat hij toen zo snel een beslissing heeft genomen om een keizersnede te doen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Ja en voor de tabel moet ik helaas ook afhaken. Met het dec 2007 topic hadden ze een msn groep gemaakt. Heeft me een week gekost om daar lid van te worden. Need I say more?

Ik ga weer wat doen

Un beso
Heey hallo,

Vanochtend een zwangerschapstest gedaan en RAAK! Het was voor ons ook de eerste maand dat we het probeerde. Kan ik ook nog mee schrijven?

Heb eigenlijk ook meteen een vraag, ik heb de hele tijd als ik moet plassen zo'n ongesteldachtig buikpijntje, iemand hier bekent mee? (Heb al een bel afspraak met een huisarts staan voor vanmiddag, die van mij zelf is met vakantie)
Snoopy, heel veel sterkte gewenst!

Foliumzuurtje, van harte gefeliciteerd! Spannend hoor.

.

Ik heb nog geen huisarts, maar heb even geinformeerd, en de verloskundige moet je hier zelf regelen... en snel bellen voor een afspraak ivm wachtlijsten.. Dus dat ga ik maar eens regelen.

.

Verder ben ik nu bijna drie dagen gestopt met roken! En heb ik moeite om het niet aan iemand te vertellen.

Wanneer gaan jullie het vertellen? Drie maanden? Of na de 9/10 weken echo?
Weg enthousiastme... had ik de huisarts aan de telefoon kreeg ik een bloeding... Vanochtend was de test nog positief en ik ben/was 10 dagen over datum...

Morgen toch maar een afspraak met de vervangend huisarts.

Knap dat je gestopt bent met roken Miss Saartje! En natuurlijk gefeliciteerd! Balen he dat je het er eigenlijk met niemand over mag hebben. Ik zou het nu het liefst m'n mama bellen...
Foliumzuurtje, gefeliciteerd!

MissSaartje, ik heb de huisarts via email op de hoogte gesteld en zelf de vk gebeld. Heeft de vk een wachtlijst bij jullie?

Ik heb het al aan een aantal mensen verteld (familie, op 2 topics hier en een vriendin). De rest hoort het dekn ik na de echo in de 11e week.

Super dat je gestopt bent met roken. Puck en jij kunnen elkaar mooi steunen dus!
Foliumzuurtje, misschien valt het mee, sterkte ermee. Waarom bel je je moeder niet? Of heb je afgesproken met je partner het er nog met niemand over te hebben?

Misschien kun je je bericht even aanpassen, Snoopy heeft net een miskraam gehad, MissSaartje is gestopt met roken.
Hooooo, hele slechte vergissing, ik bedoel natuurlijk Miss saartje.

Sorry Snoopy... heel veel sterkte
Ja, we hebben afgesproken het er nog even met niemand over te hebben. Ik heb net wel met mijn vriend gebeld en zij al tegen hem, dat ik toch wel zwanger zou moeten zijn, aangezien ik vandaag al 2 huilbuien heb gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven