PostNl bagger service
woensdag 1 november 2017 om 15:06
Wie komt nog meer het stoom uit de oren van deze waardeloze niet bezorger? Ik heb al vaker een pakket moeten ontvangen en ben er dan voor thuis gebleven. Soms omdat het toch al zo uitkwam, maar goed.
Loop je toevallig langs de brievenbus in je voordeur, steekt daar een briefje doorheen dat je niet thuis bent. Euh, hallo, ik sta hier toch echt in mijn eigen huis hoor.
Nu weer een akkefietje: heb een nieuwe provider en krijg daarvoor vrijdagochtend de monteur (a 60 euro) om het ding te installeren. Zou vandaag (woensdag dus) de mediabox bezorgd worden, dus ik neem een vrije dag om het in ontvangst te nemen. Loop ik een uur geleden langs de voorkeur, jahoor, briefje, u bent niet thuis.
Na sorry hoor, maar ik sta hier! Mijn bel doet het en ik ben gewoon aan het rommelen. Maar ja, we (de bezorgers) krijgen per levering betaald en als we de indruk hebben dat er iemand niet thuis is, rennen we gauw door.
Net klantenservice gebeld (1 keer verbinding verbreken) en haal gerust het woord service er maar af. Wat een tuthola`s daar. Vooral getraind in het frustreren van klanten. Niks kunnen, niks willen, geen oplossing kunnen en willen bieden, niet meedenken en tja, dan is de 60 euro ook vooral je eigen probleem. Wat een bagger bedrijf. Ik hoop voor PostNL dat ze dit soort verhalen lezen, zodat ze beseffen dat hun service echt nergens meer over gaat. Tuurlijk, fouten maken gebeurt, maar los het dan ten minste netjes op. Door te kijken of je een nalevering kunt verzorgen oid.
Wie nog meer?
Loop je toevallig langs de brievenbus in je voordeur, steekt daar een briefje doorheen dat je niet thuis bent. Euh, hallo, ik sta hier toch echt in mijn eigen huis hoor.
Nu weer een akkefietje: heb een nieuwe provider en krijg daarvoor vrijdagochtend de monteur (a 60 euro) om het ding te installeren. Zou vandaag (woensdag dus) de mediabox bezorgd worden, dus ik neem een vrije dag om het in ontvangst te nemen. Loop ik een uur geleden langs de voorkeur, jahoor, briefje, u bent niet thuis.
Na sorry hoor, maar ik sta hier! Mijn bel doet het en ik ben gewoon aan het rommelen. Maar ja, we (de bezorgers) krijgen per levering betaald en als we de indruk hebben dat er iemand niet thuis is, rennen we gauw door.
Net klantenservice gebeld (1 keer verbinding verbreken) en haal gerust het woord service er maar af. Wat een tuthola`s daar. Vooral getraind in het frustreren van klanten. Niks kunnen, niks willen, geen oplossing kunnen en willen bieden, niet meedenken en tja, dan is de 60 euro ook vooral je eigen probleem. Wat een bagger bedrijf. Ik hoop voor PostNL dat ze dit soort verhalen lezen, zodat ze beseffen dat hun service echt nergens meer over gaat. Tuurlijk, fouten maken gebeurt, maar los het dan ten minste netjes op. Door te kijken of je een nalevering kunt verzorgen oid.
Wie nog meer?
vrijdag 1 december 2017 om 15:07
Pakketbezorging van tegenwoordig is echt verschrikkelijk. Vaak kun je niet aanvinken om het pakket bij een afhaalpunt af te halen en komen ze tevergeefs overdag langs (ik woon alleen en werk overdag). M'n pakketjes liggen elke keer ergens anders in de straat, soms een paar blokken verderop. Ze dumpen gewoon alles op één adres en de straat zoekt zelf maar uit hoe de pakketten op de juiste plek komen.
Voor Sinterklaas heb ik deze week drie dingen online besteld. Ik woon op nummer 5 en de pakketten waren afgegeven op de nummer 4, 8 en 39 (2x overkant straat en 1x een aardig eind verderop). Ik ken al die bewoners niet en ben inmiddels al 3x erop uitgetrokken om pakketjes te halen en heb er nu 2 binnen.
Het ontgaat mij waarom ik soms (op bijv. bol.com) niet aan kan vinken dat het pakket wordt afgeleverd bij het afhaalpunt. Over een paar jaar gaat dat volgens mij gewoon de standaard worden (in de stad in ieder geval) en kun je hooguit nog aanvinken dat je 't op je huisadres bezorgd wil hebben.
Oh ja, en dan heb ik het nog niet eens gehad over de keren dat ik wel thuis was (op zaterdag bijvoorbeeld). Als ik dan via de intercom hoor dat het de bezorger is en de deur opendoe, hoor ik 'm naar binnenkomen en 5 seconden later weer weggaan. Ik woon op de 3e etage, maar meneer legt 't pakketje beneden op de trap zonder het zelfs te melden of te vragen.
Dus ja, ik herken de stoom
Voor Sinterklaas heb ik deze week drie dingen online besteld. Ik woon op nummer 5 en de pakketten waren afgegeven op de nummer 4, 8 en 39 (2x overkant straat en 1x een aardig eind verderop). Ik ken al die bewoners niet en ben inmiddels al 3x erop uitgetrokken om pakketjes te halen en heb er nu 2 binnen.
Het ontgaat mij waarom ik soms (op bijv. bol.com) niet aan kan vinken dat het pakket wordt afgeleverd bij het afhaalpunt. Over een paar jaar gaat dat volgens mij gewoon de standaard worden (in de stad in ieder geval) en kun je hooguit nog aanvinken dat je 't op je huisadres bezorgd wil hebben.
Oh ja, en dan heb ik het nog niet eens gehad over de keren dat ik wel thuis was (op zaterdag bijvoorbeeld). Als ik dan via de intercom hoor dat het de bezorger is en de deur opendoe, hoor ik 'm naar binnenkomen en 5 seconden later weer weggaan. Ik woon op de 3e etage, maar meneer legt 't pakketje beneden op de trap zonder het zelfs te melden of te vragen.
Dus ja, ik herken de stoom
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
vrijdag 1 december 2017 om 15:54
Bij sommige bedrijven bestel ik niets meer als ze enkel bezorgdienst x aanbieden. Vanwege de 'u was niet thuis' briefjes terwijl ik wèl thuis ben. Om vervolgens een verkapt afhaalpunt aan te treffen bij een buurtgenoot die geen 'nee' kan zeggen (arme man, hele hal stond volgestouwd).
En ik heb geen kasteel, sta niet op zolder. Ik heb wel een hysterische hond die mij al krijsend tegemoet komt als er ook maar een willekeurig busje stopt in de straat. Dus ruim voordat iemand kan aanbellen sta ik al in de hal. Zodoende trok ik vorige week de deur open toen er een bezorger net een 'u was niet thuis' briefje in de bus wilde stoppen. Mijn pakje kon ik toen tien huizen verderop gaan halen, daar was het al gedumpt. Kon hij niets aan doen en 'ik moest niet zo zeiken'. De verzendende partij (bol.com) nam mijn klacht wel netjes op moet ik zeggen.
En ik heb geen kasteel, sta niet op zolder. Ik heb wel een hysterische hond die mij al krijsend tegemoet komt als er ook maar een willekeurig busje stopt in de straat. Dus ruim voordat iemand kan aanbellen sta ik al in de hal. Zodoende trok ik vorige week de deur open toen er een bezorger net een 'u was niet thuis' briefje in de bus wilde stoppen. Mijn pakje kon ik toen tien huizen verderop gaan halen, daar was het al gedumpt. Kon hij niets aan doen en 'ik moest niet zo zeiken'. De verzendende partij (bol.com) nam mijn klacht wel netjes op moet ik zeggen.
vrijdag 1 december 2017 om 16:41
Het staat of valt met welke bezorger jouw wijk op welke dagen doet geloof ik. Ik heb meestal een hele goede en aardige.
Maar goed, die werkt natuurlijk op een tijdelijk contract voor een hongerloon want PostNL is gewoon een kutbedrijf dat vreselijk omgaat met hun personeel en na een x aantal contracten wordt die gewoon gedumpt en ingeruild voor iemand anders die misschien nóg wel goedkoper aan het werk wil en dan moet je weer het geluk hebben dat dat een goede is.
Had laatst wel een stom moment met een (onbekende) bezorger want een pakketje was opengegaan en dat was natuurlijk net toen ik heerlijk anoniem wat ehm volwassen speeltjes had besteld dus toen moest ik even controleren of alles er nog in zat. Nou ja, de Sinterklaaskadootjes van de kinderen plus mijn siliconen paarse marskrijger en schoonmaakspray daarvan waren er nog hoor. Sta je daar onder de ogen van zo'n jochie alles af te vinken (nadat hij stamelend vertelde dat hij alles er weer ingestopt dacht te hebben).
Maar goed, die werkt natuurlijk op een tijdelijk contract voor een hongerloon want PostNL is gewoon een kutbedrijf dat vreselijk omgaat met hun personeel en na een x aantal contracten wordt die gewoon gedumpt en ingeruild voor iemand anders die misschien nóg wel goedkoper aan het werk wil en dan moet je weer het geluk hebben dat dat een goede is.
Had laatst wel een stom moment met een (onbekende) bezorger want een pakketje was opengegaan en dat was natuurlijk net toen ik heerlijk anoniem wat ehm volwassen speeltjes had besteld dus toen moest ik even controleren of alles er nog in zat. Nou ja, de Sinterklaaskadootjes van de kinderen plus mijn siliconen paarse marskrijger en schoonmaakspray daarvan waren er nog hoor. Sta je daar onder de ogen van zo'n jochie alles af te vinken (nadat hij stamelend vertelde dat hij alles er weer ingestopt dacht te hebben).
vrijdag 1 december 2017 om 17:06
woensdag 6 december 2017 om 17:24
Even stoom afblazen. De titel van dit topic is goed gekozen, wat een stelletje prutsers. Zit ik thuis op een pakket te wachten, wordt het retour gestuurd omdat het adres onjuist is. Nee, het adres is niet onjuist, ik heb al zo vaak verkeerde post ontvangen of post niet ontvangen omdat de bezorgers blijkbaar niet kunnen lezen. Bel ik de klantenservice, wordt ik 2 x weggedrukt na weet ik veel hoe lang in de wachtrij te staan. Stelletje idioten, ik maak echt never nooit meer gebruik van dit bedrijf en koop t spul wel ergens waar ze van andere diensten/bezorgclubs gebruik maken. Stelletje @#$%%%^^&
vrijdag 8 december 2017 om 23:57
zaterdag 9 december 2017 om 02:21
Vertel! Ik ben nieuwsgierig. Stuur namelijk wel eens pakketten naar het buitenland met dpd. Tot nog toe altijd aangekomen en de ontvanger zegt een sms te krijgen wanneer ze langskomen.Hetvrijewoord schreef: ↑08-12-2017 23:57Nou, Post NL is wel het minst erg van alle postbezorgers...
Als je je eens echt wilt ergeren moet je je pakjes laten bezorgen door DPD. Dat is echt de hel. Ik bestel veel online maar als ik zie dat er DPD als bezorging wordt gebruikt bestel ik ergens anders. Dat echt nooit meer.
zaterdag 9 december 2017 om 08:21
Hier afgelopen week ook een stunt. Zaterdag iets besteld, zou dinsdag komen. Dinsdag via de PostNL-app bericht dat het woensdag werd. Wel even balen want we zaten er echt op te wachten, maar ok, decemberdrukte, kan gebeuren. Woensdag opnieuw zo vroeg mogelijk naar huis en min of meer achter de voordeur zitten wachten. Komt er rond half acht in de app te staan dat het pakket bezorgd is. Echter: niet bij ons. En geen briefje in de bus. Wat nu?
Donderdag na het werk toch maar een rondje buren gedaan. En wat bleek? Pakket is bezorgd op nummer 12, ipv. 21... Door de vorm van de straat is dat echt 200 meter verderop. Daar zou ik nooit zijn gaan informeren. Gelukkig is de bewoner van 12 (die natuurlijk wel iets beter had moeten opletten bij het aannemen van het pakje) donderdag 2x door de stromende regen naar ons huis gelopen en heeft het uiteindelijk aan onze directe buren afgegeven. Anders hadden we nooit geweten waar het ding gebleven was.
Als ik kan kiezen (Bol, Wehkamp) laat ik het tegenwoordig altijd op een pakketpunt bezorgen. Véél handiger. Maar kleinere webwinkels bieden die mogelijkheid niet altijd op hun website.
Donderdag na het werk toch maar een rondje buren gedaan. En wat bleek? Pakket is bezorgd op nummer 12, ipv. 21... Door de vorm van de straat is dat echt 200 meter verderop. Daar zou ik nooit zijn gaan informeren. Gelukkig is de bewoner van 12 (die natuurlijk wel iets beter had moeten opletten bij het aannemen van het pakje) donderdag 2x door de stromende regen naar ons huis gelopen en heeft het uiteindelijk aan onze directe buren afgegeven. Anders hadden we nooit geweten waar het ding gebleven was.
Als ik kan kiezen (Bol, Wehkamp) laat ik het tegenwoordig altijd op een pakketpunt bezorgen. Véél handiger. Maar kleinere webwinkels bieden die mogelijkheid niet altijd op hun website.
zaterdag 9 december 2017 om 11:48
Je vroeg het wel niet aan mij, maar ik heb wel een ervaring met DPD die erg frustrerend was.
Ik was de hele dag thuis, dus ik maar wachten en wachten - geen pakketje. Ik log 's avonds maar eens in op de site van dpd, zie ik dat het pakket niet kan worden afgeleverd ivm niet bestaand adres. Ik de volgende dag bellen met DPD - drama! Toen ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg kon er niets en lag het aan mij, ik zou wel een verkeerd adres hebben doorgegeven of de website waar ik bestelde zou een fout hebben gemaakt. Het pakje lag nog op distributiecentrum op 5 km van mijn woonplaats vandaan, maar het daar zelf ophalen met legitimatie was geen optie...
Toen heb ik voor de zekerheid contact opgenomen met de webwinkel, die gelukkig wel snel reageerden en me verzekerden dat ze het goede adres op het pakketje hadden staan. Uit coulance hebben ze toen kostenloos het pakket nogmaals verzonden maar ditmaals met Postnl en dat ging gelukkig wel allemaal goed. En nu koop ik dus niets meer als ik zie dat mijn pakket afgeleverd gaat worden met DPD.
zaterdag 9 december 2017 om 13:01
Ook niet postNL, maar wat een frustraties had ik afgelopen week
. Had wat spul besteld. Speciaal iets minder besteld dan ik had willen doen, want dan zou het volgens de website als brievenbuspakketje bezorgd worden. Ideaal, want ik ben nooit hele dagen thuis.
Dinsdag, door stom toeval op mijn werk vanaf 12:00 thuis geweest. Pakketje zou in de brievenbus komen, dus toen ik om 16:00 naar de brievenbus liep al vrij verbaasd dat er een briefje in zat waarop stond dat ze om 13:30 waren langs geweest maar dat ik niet thuis was. Volgens de bezorgdienst was het een pakket waarvoor getekend moest worden (let wel, het gaat hier om kartonnen kaartjes à 10 euro...).
Ik nieuwe afspraak met die lui gemaakt, ze zouden donderdag komen. Ik donderdag hele dag thuis gebleven met oplopende irritatie
, om uiteraard geen pakketje in ontvangst te nemen. Track and trace gaf aan dat ik wederom niet thuis was geweest. Ik klacht indienen bij bezorgdienst (en aangegeven bij bedrijf dat ze een waardeloze bezorgdienst hebben), maar die bleven vasthouden dat ze het hadden afgeleverd. Ik vragen naar wiens handtekening ze er dan bij hadden staan, want ik ga niet ál mijn buren af om mijn pakket te vinden.
Uiteindelijk mailt de bezorgdienst me heel triomfantelijk dat de bezorger 100% zeker was dat het pakket was afgeleverd en wel op de volgende plek *insert plaatje van een flatgebouw*. Niet mijn flatgebouw dus. En dit keer... jawel... in de brievenbus, Stomme is dat die verwarring op zich vaker bestaat, daarom is er ook heel keurig een grote sticker bij de deur / brievenbussen van de betreffende flat hangt, dat het dus NIET de flat is van mijn straat. Maar uiteindelijk heb ik wel mijn pakket gekregen
.
Bedrijfje was wel erg behulpzaam en hebben de donderdag nog opnieuw een tweede pakket verstuurd (als compensatie en om zeker te weten dat ik het zou krijgen). Ben heel benieuwd of het dan door dezelfde bezorgdienst wordt gedaan, en zo ja of het dit keer wel zonder veel moeite binnenkomt
Dinsdag, door stom toeval op mijn werk vanaf 12:00 thuis geweest. Pakketje zou in de brievenbus komen, dus toen ik om 16:00 naar de brievenbus liep al vrij verbaasd dat er een briefje in zat waarop stond dat ze om 13:30 waren langs geweest maar dat ik niet thuis was. Volgens de bezorgdienst was het een pakket waarvoor getekend moest worden (let wel, het gaat hier om kartonnen kaartjes à 10 euro...).
Ik nieuwe afspraak met die lui gemaakt, ze zouden donderdag komen. Ik donderdag hele dag thuis gebleven met oplopende irritatie
Uiteindelijk mailt de bezorgdienst me heel triomfantelijk dat de bezorger 100% zeker was dat het pakket was afgeleverd en wel op de volgende plek *insert plaatje van een flatgebouw*. Niet mijn flatgebouw dus. En dit keer... jawel... in de brievenbus, Stomme is dat die verwarring op zich vaker bestaat, daarom is er ook heel keurig een grote sticker bij de deur / brievenbussen van de betreffende flat hangt, dat het dus NIET de flat is van mijn straat. Maar uiteindelijk heb ik wel mijn pakket gekregen
Bedrijfje was wel erg behulpzaam en hebben de donderdag nog opnieuw een tweede pakket verstuurd (als compensatie en om zeker te weten dat ik het zou krijgen). Ben heel benieuwd of het dan door dezelfde bezorgdienst wordt gedaan, en zo ja of het dit keer wel zonder veel moeite binnenkomt
zondag 10 december 2017 om 10:05
Hier geen drama met Post NL, wel groot drama met GLS gehad. Als ik nu zie dat er met GLS wordt bezorgd bestel ik niks bij zo een bedrijf.
Een pakket voor een heel ander persoon in een heel ander land is naar mij verzonden. Ik was niet thuis dus buren hadden het in hun onschuld aangepakt. Vervolgens is GLS 2 x niet komen opdagen om dat pakket dat niet voor mij was weer op te halen. Ik het pakket dus maar meegenomen naar mijn werk (ging er niet nog een keer voor thuisblijven) en daar zijn ze ook niet komen opdagen. Na er achteraan bellen glashard beweren dat ze wel waren geweest maar ik er niet was... Een leugen dus.
Uiteindelijk dus zelf maar OV kosten gemaakt om dat rotpakket naar een of ander ver weg gelegen depot te brengen zodat die het uiteindelijk naar Duitsland konden doorsturen. Absurd natuurlijk maar na een week of 2 dat pakket dat niet voor mij was in huis te hebben gehad wou ik er gewoon vanaf.
Wat een waardeloos bedrijf dat GLS.
Een pakket voor een heel ander persoon in een heel ander land is naar mij verzonden. Ik was niet thuis dus buren hadden het in hun onschuld aangepakt. Vervolgens is GLS 2 x niet komen opdagen om dat pakket dat niet voor mij was weer op te halen. Ik het pakket dus maar meegenomen naar mijn werk (ging er niet nog een keer voor thuisblijven) en daar zijn ze ook niet komen opdagen. Na er achteraan bellen glashard beweren dat ze wel waren geweest maar ik er niet was... Een leugen dus.
Uiteindelijk dus zelf maar OV kosten gemaakt om dat rotpakket naar een of ander ver weg gelegen depot te brengen zodat die het uiteindelijk naar Duitsland konden doorsturen. Absurd natuurlijk maar na een week of 2 dat pakket dat niet voor mij was in huis te hebben gehad wou ik er gewoon vanaf.
Wat een waardeloos bedrijf dat GLS.
dinsdag 12 december 2017 om 10:59
Ik was een keer een dag weg en kwam 's avonds thuis, stond er een doos voor de deur. Bleek DHL langsgeweest te zijn en omdat ik er niet was het pakket maar voor de deur gezet. Dag erop sta ik in de keuken en zie DHL weer naar de deur komen, ik loop naar de deur en terwijl dat ik open doe zet hij het weer voor de deur. Ik vroeg waarom dat hij niet aanbelt, ik dacht dat je er niet was net als gisteren. Ik zei dat ik niet gediend ben van pakketten voor de deur zetten en dat hij de volgende dag terug moet komen als ik er niet ben om het opnieuw aan te bieden. Zegt meneer doodleuk, je moet maar gewoon zorgen dat je thuis bent als je wat besteld. Ik wist niet eens dat er iets onderweg was anders had ik wat geregeld. Kregen we nog een hele discussie dat ik niet zo moest zeiken en dat ik nu toch mijn pakket had of niet.Hetvrijewoord schreef: ↑11-12-2017 22:22De DHL meneer heeft het gepresteerd om tot DRIE keert toe een pakket gewoon buiten voor de voordeur achter te laten.![]()
Ik mag nog blij zijn dat niemand dacht: ben benieuwd wat erin zit, laat ik het eens meenemen.
Ik heb toen DHL gebeld dat ik dit niet normaal vond en ze hebben mijn klacht (deze keer) wel serieus genomen en de bezorger erop aangesproken. Het is daarna ook nooit meer gebeurd, de bezorger is niet blij als hij weer wat bij mij moet brengen
dinsdag 12 december 2017 om 11:53
Eind november kreeg ik een frankeerkaart van Postnl in de bus. Iemand heeft kennelijk te weinig postzegels geplakt ofzo. Geen idee wie het was (post.nl ook niet kennelijk).
Maar het wordt tot nog toe niet bezorgd tot ik 3 postzegels betaal aan postnl. Want ik heb niks ontvangen. Ik voel er niks voor om te betalen voor iets dat ik niet ontvangen heb en waar ik niet om gevraagd heb.
Is post gijzelen nu de nieuwe strategie van post.nl om mensen te laten betalen?
Maar het wordt tot nog toe niet bezorgd tot ik 3 postzegels betaal aan postnl. Want ik heb niks ontvangen. Ik voel er niks voor om te betalen voor iets dat ik niet ontvangen heb en waar ik niet om gevraagd heb.
dinsdag 12 december 2017 om 12:00
dinsdag 12 december 2017 om 14:10
hvm schreef: ↑12-12-2017 11:53Eind november kreeg ik een frankeerkaart van Postnl in de bus. Iemand heeft kennelijk te weinig postzegels geplakt ofzo. Geen idee wie het was (post.nl ook niet kennelijk).
Nooit betalen, je krijgt nog een herinnering en dat is dat.
Post NL heeft mij eens een willen laten betalen met boete voor een poststuk wat notabene op het postkantoor door een medewerker daar gewogen en afgehandeld was.
dinsdag 12 december 2017 om 14:20
Maar dan krijgt ze haar poststuk niet... Ik vraag me trouwens af of dat wel mag, post achterhouden.Hetvrijewoord schreef: ↑12-12-2017 14:10Nooit betalen, je krijgt nog een herinnering en dat is dat.
Post NL heeft mij eens een willen laten betalen met boete voor een poststuk wat notabene op het postkantoor door een medewerker daar gewogen en afgehandeld was.
dinsdag 12 december 2017 om 14:50
dinsdag 12 december 2017 om 15:52
Voorheen kreeg ik de post samen met de frankeerkaart. Maar nu niet. Niks nada. Alleen de kaart om te betalen, al 2 keer.
De post waar te weinig op zat heb ik sinds eind november niet gekregen. Ik vraag me ook af of dit wel mag. Post achterhouden.
dinsdag 12 december 2017 om 16:43
Ik heb een keer meegemaakt dat wij LETTERLIJK 2 meter achter de voordeur stonden te wachten ruim rond de aangegeven verwachte tijdstip.
Bezorger had het lef om echt niet bij ons aan te bellen en deed gewoon een briefje door de bus dat het bij de buren was afgeleverd.
Het was gelukkig ons vrije dag.
Bezorger had het lef om echt niet bij ons aan te bellen en deed gewoon een briefje door de bus dat het bij de buren was afgeleverd.
Het was gelukkig ons vrije dag.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
dinsdag 12 december 2017 om 16:54
dinsdag 12 december 2017 om 23:24
Dat poststuk wordt niet bewust achtergehouden omdat er strafporto op zit maar omdat het domweg kwijt is.
Post NL houdt (nog) geen stukken achter als er niet of onvoldoende porto is betaalt.